rtocki Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 W skrócie chodzi o to co miałem w innych nowszych samochodach (Mondziak, Vectra) - nie wiem jak jest w B6 itd., ale B5 tego nie ma- czyli przy dotknięciu-lekkim wychyleniu (a nie pełnym załączeniu gdy dźwigienka zaskakuje już na swoją ustaloną pozycję) kierunek błyska 3 razy i tyle, jest to wygodne np. przy zmianie pasa bo nie trzeba potem ręcznie wracać do pozycji środkowej (ruch kierownicą jest zbyt mały aby zadziałał automat), a 3-krotne mignięcie wystarczająco informuje innych użytkowników o naszych zamiarach. Po dłuższych poszukiwaniach okazało się że są (a właściwie to były, bo aktualnie wszystkie z polskiego magazynu są u mnie) fabryczne zestawy doposażenia w 2 wersjach do 98 i od 99 (lift). Przećwiczyliśmy montaż obydwu wersji, więc opis będzie dla obu po kolei, bo zarówno zestawy jak i sposób montażu się różnią. Najpierw starsza wersja, przedliftowa czyli z dużym prostokątnym wyłącznikiem świateł awaryjnych (to właśnie on jest, że tak powiem "jądrem" montażu). Zestaw dla starszych jest wprawdzie wyposażony w b. dokładną i przejrzystą instrukcję ale może nie wszyscy czają języki, więc opiszę z praktyki. Zestaw wygląda tak: Jak widać jest instrukcja, odpowiednia gotowa wiązka przewodów ze złączami i kostkami oraz sterownik (w tym małym pudełeczku). Najpierw wydzieramy radio i ramkę ddookoła przełączników aby dostać się do wył. awaryjnych, który też należy wyciągnąć i wypiąć go z jego gniazda-kostki. Następnie należy zgodnie z instrukcją (uwaga instrukcja jest do 2 typów:Golfa IV i Passata B5, oczywiście stosujemy te akapity i rysunki związane z Paskiem, gdyż to akurat to samo co nasze starsze b5 A4) wyciągnąć niektóre piny wraz z kabelkami z orginalnej kostki (5 wyciągamy, 2 zostają, jest opisane, które nr-y i kolory wyciągnąć Aby to zrobić należy wpierw poluzować z zatrzasków to fioletowe zabezpuieczenie z tyłu kostki a następnie od czoła (czyli tam gdzie był wpięty włącznik awaryjnych), po kolei naciskać dwoma sztywnymi drucikami zatrzaski przy pinie który chcemy wyciągnąć i wtedy ładnie wychodzą. Po wyjęciu wygląda to tak: Następnie te druty z pinami, które wyjęliśmy z fabrycznej kostki, wpinamy w odpowiednie (opisane w instrukcji) "dziurki" kostki dołączonej do zestawu (odchylamy w niej 2 "klapki" z góry i z dołu i wpięcie pod odpowiednie nr-y odpowiednich kolorów jest naprawdę banalne)-foto: Natomiast w dziurki które zrobiły nam się puste w fabrycznej kostce wkładamy teraz odpowiednie (też opisane w instrukcji) lużne piny z wiązki zestawu. Następnie w gniazdo, które jest na wiązce zestawu wkładamy sterownik , wpinamy z powrotem włącznik awaryjnych na swoje miejsce, sprawdzamy, ma działać. Jeśli nie działa to gdzieś daliśmy d*py. UWAGA cały czas mamy na uwadze i pamiętamy, że te pętle przewodów muszą się potem gdzieś zmieścić i przechodzić jakoś logicznie, żeby nie było, że sobie powkładamy piny do kostek dookoła np. ramki od wyłącznika i beret bo druty będą na wierzchu. Na koniec powinno to wyglądać mniej więcej tak: Wsuwamy to wszystko jak najgłębiej, żeby się nam radyjko zmieściło, składamy resztę do kupy i już. Teraz lift (od 99, mały trójkątny wyłącznik awaryjnych) Tu zestaw jest trochę inny i wymaga cięcia ori kabelków lub dolutowywania (u mnie dolutowane, przy cięciu są dołączone w zestawie odpowiednie łączniki z termoizolacją-te niebieskie rureczki): Tu podobnie, żeby wydrzeć wyłącznik awaryjnych drzemy najsamprzód radyjko (czy navi jak kto ma) potem listeweczka zasłaniająca przełączniki i już możemy powoli podważając w 4 rogach wyjąć wyłącznik awaryjnych: Mając go na wierzchu, albo odizolowujemy kawałki odpowiednich przewodów i potem się tam dolutujemy z "naszymi" przewodami od zestawu albo je przecinamy i połączymy je razem z powrotem dodając odpowiednie przewody zestawu. Niestety tu instrukcja już nie jest tak jasna, gdyż w części dot. orginalnego okablowania wyłącznika awaryjnych, posługuje się nr-ami (typu 49a itp) a nie kolorami drutów czy numeracją na kostce. Więc aby pojaśnić napiszę jak to poszło u mnie i myślę że wszystkie lifty mają takie fabryczne kolory i nry na kostce wył. awaryjnych. Najpierw foto: Że tak powiem od góry wyłącznika, mamy nr-y nieparzyste i do orginalnych kabli dopinamy następujące kolory z wiązki zestawu: do "3" biało-zielony, do"5" biały, do "7" zielony, do "9" brązowy, natomiast od dołu kostki: do "2" dopinamy czarno-biały no i to wszystko, tradycyjnie pamiętając aby najpierw przeprowadzić logicznie kable od zestawu dodatkowego czyli wypuścić je od tyłu tą samą dziurą przez którą wychodzą ori kabelki, żeby nie było dookoła ramek otworów. W gniazdo na wiązce wkładamy sterownik z zestawu, wpierdalamy to wszysko głeboko do środka (choć w zestawie nawet jest trytytka dla estetów żeby umocować), składamy do kupy i spokój. Nie trzeba walić się z odpinaniem akumulatora przy tej robocie, nawet radio u mnie chodziło w czasie roboty bo sobie wisiało na drutach. Mam nadzieję, że w miarę łopatologicznie wyjaśniłem. Zestaw do nabycia u mnie, 190,- brutto plus wysyłka (wiadomo Rzeszów i okolice jakoś dostarczę a trasę do Kraka też robię raz w tygodniu, więc free). Acha , uwaga do lifta jest ostatnia sztuka w PL, do starszych mam kilka, jak się skończą spróbuję ściągnąć (o ile są, bo to jest już nieprodukowane) z DE ale min. 3 sztuki po zaliczkach, bo mam już różne ciekawe doświadczenia z zamawiającymi, wprawdzie 2 stówy nie pieniądze ale... Miłej zabawy.
PiterA4 Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 kolego ile ten zestawik kosztowal :gwizdanie:
adamooo Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 bajer ja wlaśnie chce przejść na tryb pojedyńczy
rtocki Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 Cenę podałem w opisie: 190,- brutto plus wysyłka - Cena jest ceną z ASO nic nie dorzuciłem choć jestem monopolistą jeśli chodzi o te zestawy , a to i tak już końcówka, prawdopodobnie (choć też jest problem z dostępnością) uda mi się jeszcze kilka sztuk złożyć "luzem" ale... sam sterownik kosztuje 175,- wiązka 45,- no i instrukcje bym skserował lub skan.
jarek3251 Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 a może da się coś takiego samemu zrobić??? moze wstaw schemat tego chyba 'przekaźnika" jeśli nie koliduje to z tym ze miał byś na tym nie zarobić czy coś w tym stylu to.. przepraszam
GRazny Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 ja wlaśnie chce przejść na tryb pojedyńczy no to było jedna z pierwszych myśli jakie miałem po kupieniu B6...
rtocki Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2009 a może da się coś takiego samemu zrobić??? moze wstaw schemat tego chyba 'przekaźnika" jeśli nie koliduje to z tym ze miał byś na tym nie zarobić czy coś w tym stylu to.. przepraszam a skąd mam wziąść ten schemat?[br]Dopisany: 31 Lipiec 2009, 23:16_________________________________________________W instrukcji są tylko schematy blokowe-montażowe:
jarek3251 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 z tego co widać na zdjęciach wygląda to jak jakiś przekaźnik jesli byś zdjąl obudowę ( jesli to oczywiście możesz zrobić i chcesz) i cyknął zdjęcie może mozna bylo by takie coś zrobić na tej podstawie
rtocki Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2009 No raczej nie potrafię tego zrobić "bezśladowo" a nie chcę żeby ktoś z nabywców stracił gwarancję...
karbonek Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Jak to dokładnie działa? Lekko naciskasz lewy lub prawy kierunek aby nie zaskoczył mchanizm i mryga 3 razy, tak ? A jak jest z awaryjnymi? Jak wciśniesz to też 3 razy miga? Możesz dokładniejszy skan wrzucić ?
tomasz-gorz Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 jak tylko 'migniesz' kierunkiem to kierunek mrugnie 3x - nie trzeba trzymac, awaryjne działaja normalnie. Zakłada sie to w przycisk od awaryjnych, bo tam jest przerywacz
rtocki Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 dokładnie tak jak kolega opisał, wsiądź w jakieś b6 (tam to już jest fabrycznie), czy inną markę nowszego rocznika to od razu załapiesz o co chodzi, naturalnie wszystkie dotychczasowe funkcje są zachowane (awaryjne, normalne miganie po pełnym załączeniu, pozycyjne z jednej strony-przy włączonym kierunku bez zapłonu, sygnalizacja spalonej żarówki kierunku itd) Skan tego schematu blokowego z nr-ami drutów?
etronic Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Moglibyscie podac part no sterownika i wtyczki z przewodami? Dolozyl bym sobie to do mojej A6 C5. Podpasuje mi wersja poliftowa...
spanky Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 komfortblinker zakupiony od kolegi rtocki i zamontowany ... dziala jak nalezy p.s strasznie ciezko wychodzi ten wylacznik awaryjnych.
jarek3251 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 komfortblinker zakupiony od kolegi rtocki i zamontowany ... dziala jak nalezy p.s strasznie ciezko wychodzi ten wylacznik awaryjnych. nie chciałbym być natrętny ale jak sobie kupiłeś to zrób zdjęcia tego ustrojstwa w środku może to da sie powielić bo wygląda jak zwykły przekaźnik(jesli to nie problem)
kori Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Skoro nic na nich nie zarabiasz a jesteś monopolistą to proponuję abyś opracował schemat który będziesz sprzedawal. Ty na tym zarobisz i reszta będzie szczęśliwa bo 170zł za takie g... to w życiu bym nie dał.
rtocki Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Kolego sprzedaję oficjalnie nowe części z ASO, jak sobie wyobrażasz, że dla Twojego widzimisię rozpieprzę obudowę tego sterownika żeby zrobić fotki tego co jest w środku? (utrata gwarancji!) i co zlepię go sobie czy może sprzedam komuś w takim stanie? (bo a nuż nie będzie potrzebował gwarancji). Nie napisałem ze nie zarabiam, tą część akurat sprzedaję bez rabatu (8% jest opis na dole każdego mojego postu), który forumowicze mają u mnie na inne ori części VAG. Jeśli uważasz, że sprzedaż schematu jest doskonałym biznesem, nie widzę przeszkód: zainwestuj te 190,-zł i możesz sobie go rozebrać na kawałeczki i rozpracować następnie oferując schemat lub wyroby własnej produkcji. pozdr.
Korzeń Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Zajebiaszczy temat. musze kupić[br]Dopisany: 12 Sierpień 2009, 16:06_________________________________________________Możesz podać numer częsci do B5 po lifcie?
adadur Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 W temacie wywiązała się ciekawa dyskusja na temat wyrezania osobnego modułu - dla zainteresowanych link: http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b5_razanie_modulu_doswietlania_zakretow_i_komfortowych_kierunkow-t96111.0.html Jestem ciekawy czy A6 1998-2004 nie miał czegoś takiego w standardzie - było by o tyle łatwo że przycisk awaryjnych jest identyczny jak w A4 99-01 i może układ byłby tańszy niż zestaw z tematu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się