Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz skrócić, nie zmieni to ich działania. Te 5 km/h sobie przestaw. Włącz test zegarów (zdejmij wcześniej wskazówkę), jak zauważysz, że silniczki się zatrzymały to ustaw ją na 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

5 godzin temu, Kowi87 napisał:

Cześć mam kilka kwestii, moze ktoś wie.

Czy wskazówki fabryczne można skracać? Odbije sie to na działaniu? na jakiej one zasadzie działają? 

Zmodyfikowałem testowy licznik, czy można zaprogrowac licznik tak by wskazywał prędkość zgodnie z nową skalą? Mod zmienił mi nieco skalę prędkości, przesuniecie jest o 5km wolneij względem fabrycznej skali w A4 260km/h. Plan jest dopracować tarcze pod nowe ramki na zegary i własnie te 5km troche mi utrudnia plan.

spacer.png

Skracać można, nie wpłynie to na działanie.

Oczywiście że można dowolnie zmieniać skalę. Trzeba zmienić mapę wskazówki w eeprom i odpowiednio przeliczyć później sumę kontrolną.

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest tak że skala w stosunku do oryginału zaczyna sie 5km wczesniej, zaużmy -5KM to 0 na nowej skali, ale 100KM wypada tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już musisz zrobić tak jak Paweł napisał, tylko czy te silniczki nie mają jakiejś mechanicznej blokady w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori skala ma 270 stopni wychylenia. Wskazówka może się wychylić w większym zakresie. Można zrobić tak, że 0km/h będzie w pozycji tego -5km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak @Fazii napisał , do ogarnięcia 

 

@Kowi87 ringi z golf6?

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć .

Mam problem z moim Avantem z 99r . Zebrałem się na wymianę licznika który miał tylko wąski pasek z temp na licznik z fisem . Oba liczniki to VDO , Stary licznik był na 3kostki 32 zielona /32niebieska /10 czarna  zegarek analogowy z cyframi , licznik z fisem natomiast 32zielona 32niebieska czerwona 20 pinów i również zegar analog z cyframi . Otóż po zmianie zegara (nie zmieniałem nic w kostkach zielonej ani niebieskiej) zaadoptowałem immo auto odpaliło , natomiast nie działa mi prędkościomierz oraz temp oleju (ale też nie wali komunikatu o jakości oleju więc chyba emulator będzie zbędny , jeśli już to montaż dodatkowego czujnika temp oleju w chłodniczce olejowej ? ), z czerwonej wtyczki podłączyłem wydaje mi się wszystko według schematów które udało mi się tutaj gdzieś miedzy postami odkopać lecz nie pokazuje mi ani temp zewnętrznej i spalania ale to pewnie przez to , że nie działa prędkościomierz . Z małej czarnej wtyczki 10 pinowej ktoś na elektrodzie opisywał że brązowy kabel jest do temp zew tak też go podłączyłem do czerwonej kostki pod Pin 5 ,niestety nic to nie zmieniło , a VCDS pokazuje błąd "zwarcie czujnika temp zew do masy " . Ma ktoś jakiś pomysł jak to ogarnąć ? :)

 

Ps. Test zegarów przechodzi pozytywnie wszystkie wskazówki działają jak należy .

Edytowane przez PIIEETTRRAASS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWW.DROPBOX.COM

Dropbox is a free service that lets you bring your photos, docs, and videos anywhere and share them easily. Never...

 

Powyżej masz moją rozpiskę.

Wskazówka temp. Oleju będzie działać jedynie z czujnikiem w misce olejowej.

Sygnał temperatury zewnętrznej jest na przewodzie brązowo żółtym. 

Edit.

Źle doczytałem. Myślałem że zmieniłeś na pełnego polifta. Powyższe info tyczy się zmiany na poliftowe zegary.

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał temp zewnętrznej jest w 10 pinowej czarnej kostce ,pin 10 jego musisz wpiąć w zieloną kostkę w pin 29.  PIIEETTRRAASS czemu zmieniłeś na licznik starszy z analogowym zegarem skoro mogłeś bez problemu przejść z cyfrowym zegarkiem. Ja tak zrobiłem przeszedłem z licznika bez fis z kostakmi niebieską i zieloną wraz z kostką czarną od temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikiem temp poradziłem sobie wpinając się w kostkę klimatronika i temp oleju już sobie poradziłem montując czujnik w chłodniczke oleju i prowadząc dodatkowy kabel do kabiny. dzięki za podpowiedź. Nadal walczę z brakiem wskazania prędkościomierza... Wymieniłem już czujnik prędkościomierza i nadal nic. Stało się to od razu po montażu licznika z fis i dołożenie czerwonej kostki :/ teraz już nawet na starym zegarze nie działa wskazanie prędkości i już nie wiem czego się uczepić czy braku tego 28 pinu czy co się mogło stać? Zmian żadnych w kostce zielonej ani niebieskiej nie robiłem :/

 

Założyłem taki licznik z takim zegarkiem bo takiego udało mi się kupić, a też elektromechanik mi mówił że lepiej kupić takiego bo nie bd problemu z immo bo oba liczniki mają immo 2. 

 

Gdyby był ktoś tak miły i zrobił mi zdjęcie swoich wtyczek na których widać nr pinu i kolor kabli byłbym wdzięczny. Tylko to chyba musiałoby być od polifta z wiązka na 32 piny zielone i niebieskie a fis na 20pinow.

 

 

Ps. Temat rozwiązany, wyskoczyl brązowo czerwony przewód i uciekł w izolacje, wpięty na swoje miejsce i wszystko działa. 

Edytowane przez PIIEETTRRAASS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni lift też da się z immo 2 połączyć, latałem na przedliftowym sterowniku, teraz na przejsciowce 012 i na obu Ecu wystarczyło dodać kluczyki vagiem, zeby uruchomić fure.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem projekt od Moman, będzie coś ciekawego, zapewniam :D

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

223573266_6057729720934082_7176135354538

224814623_1080292525836629_5482195102803

RS toto nie jest, ale dieslu nie wypada, małe zegary oczywiscie mam do włozenia z RS4 :) teraz wskazówki białe czy czerwone? Ja jestem za białymi, chciałem przeszczepić te srebrne, ale okazuje sie ze chyba trafiłem na model jeager, bo są wyższe te wsówki i conajgorsze wiekszej średnicy gniazdka na drucik. Plan był zrobić mix srebrnych z białą wskazówką, no ale nie wyszło.

Dla bystrego oka, tak ramka niestety nie dochodzi z zewnetrznej strony do obudowy, ale z pozycji kierowcy w niczym to nie przeszkadza, staje sie niewidoczne. To nie są ramki z alegro aluminiowe.

223858866_354847999551854_81578191677146

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak białe wskazówki to bym zrobił podświetlenie jak w s4. Generalnie z białymi wskazówkami na Ori podświetleniu też jest fajny efekt. Na zgaszonym wskazówka jest biała a po załączeniu świateł czerwona 

Te srebrne to z tt gdzie z tego co kojarzę były wyłącznie jaegery.

 

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem przeszczepić same te kopułki na białe wskazówki, ale nawet tu sie rózni rozstaw tych dzyndzlów, znowu wyłamanie na siłe widze że robi wgniotkę w tej kopułce od strony wizualnej. Takto by poszło na klej przeroczysty, ale dam sobie z tym spokój. Pójdą białe, acetonem zmywa sie bezproblemu czerwień, nie mam małych szerokich wskazówek, ale mam lakier do paznokci u zony, za chwile będą takie jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zostanie mi szapchlówka na dużą ramkę od wewnątrz i zegary gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może trochę nie w temat ale z licznikiem związane ?

Przeszedłem wiązka silnika z ANB na AWT.

Czyli posiadam komputer co obsługuje can.

Pytanie czy ktoś wie w której kostce pod skrzynka ECU są kable can by połączyć je z licznikiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W awt can idzie z pinów 58 i 60 do czerwonej kostki pod sterownikiem na pin 14 i 15

IMG_20210924_133802.jpg

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, włożyłem do mojej A4 1.9 tdi licznik VDO z 2.5 tdi z 2000 roku. Wcześniej miałem licznik Jaeger-a. Moje Audi jest z 1999 roku. Oba liczniki mają zieloną i niebieską wtyczkę plus VDO ma szarą bo ma Fisa. Nie kumam za bardzo, które piny w kostkach mam przełożyć. Nie działa mi prawy kierunek na liczniku, obrotomierz i nie mogę połączyć się z kompem VCDSEM. Pamięta może ktoś z Was co należy zrobić? Dodam, że mam immo wyłączone w kompie więc ten temat odpada. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałeś jaegera to nic nie przekładzie.

Jeżeli stary licznik ma analogowy zegarek to za pewne masz uk-nsi a nie Jaeger. Jak tak to przesyłam poniżej link do rozpiski.

Na kanale adaptacji 60 ustaw wartość 0 i obrotomierz zaskoczy.

WWW.DROPBOX.COM

Dropbox is a free service that lets you bring your photos, docs, and videos anywhere and share them easily. Never...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...