Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Banan napisał:

Przebieg z km w mile zmienia się kodowaniem kraju , to zupełnie oddzielne od wskazań prędkości

 

 

Wgrać nowy wsad tak jak w poradniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A masz taki pod eu z takiego licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej przerobić ori wsad na Eu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prezesik18 napisał:

To akurat wiem że ta kontrolka ze zdjęcia nie jest od płynu :wink: Za pokazanie się kontrolki od poziomu płynu spryskiwaczy odpowiada pin9 w czerwonej kostce( gdy zabraknie płynu czujnik przestaje zwierać do masy?). Jeśli tak, to mam problem ponieważ po odłączeniu tego pinu od masy kontrolka nie zaświeciła się.

A masz w kodowaniu licznika aktywną kontrolę płynu spryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, Fazii napisał:

Lepiej przerobić ori wsad na Eu 

Zrobić to tak jak w poradniku pół fis na full fis od autor: soulmaster3m??

On też miał anglika do przeszczepu.

Krok 16) ZMIANA WSADU 
Na tym etapie należy podłączyć akumulator. 
Jeśli wymagane jest aby w naszym nowym liczniku wymienić wsad, czyli wgrać plik *.BIN potrzebny będzie 
laptop z Windows XP, kabel K+CAN Commander i program o tej samej nazwie (foto 94, 95).

1. Włożyć kabel w port obok popielniczki, 
2. Włożyć kabel w USB, 
3. Włączyć K+CAN Commander, 
4. Włączyć zapłon, 
5. W [ Target (Electronic Control Unit) ] (zielona strzałka – foto 94) wybieramy [ 07.KOMBI ] a poniżej 
w [ Conection Type ] (fioletowa strzałka – foto 94) wybieramy [ K-Line ] 
6. Kliknąć [ IDENTIFICATION ] (żółta strzałka – foto 94) w celu sprawdzenia komunikacji z licznikiem, 
7. Kliknąć [ Instruments/Immobilizer ] (czerwona strzałka – foto 94), 
8. Otworzy się okno gdzie widać będzie hexową postać wsadu, 
9. W rozwijanym menu u góry okna [ Choice IPC type: ] należy wybrać [ Instrument Cluster 
(VDO66,VDO86,Motometer) ] (żółta strzałka – foto 95)
10. Kliknąć [ READ ] po prawej (strzałka czerwona – foto 95) i czekać. 
Na dole bardzo słabo widocznymi napisami pokazuje co program robi (strzałka niebieska – foto 95). 
Koniec czytania lub zapisu powinien być pokazany stosownym komunikatem ale zazwyczaj w komórce 
(czerwona strzałka) pokaże się tylko adres ostatniej komórki w kodzie helowym tj. 0x07f8. 
Jak przeczyta cały wsad to należy zrobić kopię zapasową czyli kliknąć [ SAVE TO FILE ] (strzałka 
czerwona – foto 95),

11. W celu wgrania nowego wsadu należy kliknąć [ LOAD FROM FILE... ] (strzałka czerwona – foto 95). 
12. Nowy wsad zostaje pokazany w polu hexów, 
13. Aby nowy wsad został wgrany należy wcisnąć [ WRITE ] (strzałka czerwona – foto 95) 
Na dole znowu pokazuje co robi, 
14. Całość jest OK jak odblokują się przyciski. To oznacza, że już koniec danej czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz w kodowaniu licznika aktywną kontrolę płynu spryskiwaczy?

Dzięki za podpowiedź bo nawet nie pomyślałem żeby sprawdzić to.
Jeśli chodzi o czujniki poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - byla tylko jedna zasada działania? Tzn w przypadku gdy jest płyn to zwiera do masy, gdy jego nie ma to następuje zanik. Czy były też czujniki w których działało to w odwrotną stronę? Dołożyliśmy czujnik, zbiornik pełny, jeden przewod czujnika do masy, drugi do licznika. Podpialem multimetr i mi pokazuje się nie ma zwarcia do masy.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, prezesik18 napisał:


Dzięki za podpowiedź bo nawet nie pomyślałem żeby sprawdzić to.
Jeśli chodzi o czujniki poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - byla tylko jedna zasada działania? Tzn w przypadku gdy jest płyn to zwiera do masy, gdy jego nie ma to następuje zanik. Czy były też czujniki w których działało to w odwrotną stronę? Dołożyliśmy czujnik, zbiornik pełny, jeden przewod czujnika do masy, drugi do licznika. Podpialem multimetr i mi pokazuje się nie ma zwarcia do masy.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Trzeba poliftowy zbiorniczek zamontować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poliftowy zbiorniczek zamontować 

Powiedz mi który rodzaj czujnika muszę mieć

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał musi być zwarty do masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fazii napisał:

Lepiej przerobić ori wsad na Eu 

Zrobić tak jak napisałem wyżej?? Chodzi o zmianę wsadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Fazii napisał:

 Rozumiem że wsad musi być z licznika EU i full fisa.?

Z zegarów z analogowym zegarkiem z lisem może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle czego wgrać nie można. Najlepiej przerobić ori wsad, który jest w liczniku.

Wsady z liczników z analogowym zegarkiem nie pasują do polifta i na odwrót. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazii  sory ze męczę ale muszę to ogarnąć?

Przerobić to znaczy:

1.Przerobić ori wsad czyli wgrać z benzyny z full fisem??W tedy obojetnie jaki licznik z full fisem??  Czy trzeba patrzeć po numerach.?

2. Czy przerobić ori w jakiś inny sposób?

Edytowane przez przemolll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wgrać z innego licznika ale wtedy może nie działać wskaźnik temperatury oleju. 

Podeślij wsad z tego Anglika to zrobię Ci go na Eu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko wyśle. Tylko powiedz bo narazie jeżdżę na zwykłym liczniku i czy jak podlacze full fis bez zmiany pionów w kostkach to odczytam wsad??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linia K dla polifta jest zielonej kostce a dla minilifta w niebieskiej 

Odpal licznik na stole i tak zgraj wsad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Obejdzie się bez wtyczki obd?

Podłączyć na stole tak ?

niebieska wtyczka piny 1 i 23 - PLUS 
niebieska wtyczka piny 7, 9 i 24 - MASA 
zielona wtyczka pin 28 - K-LINE 
nie mogę tylko znaleźć rozpiski kabla diagnostycznego masz może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba było szukać pinout gniazda obd i na podstawie tego dojdziesz gdzi plus, minus i K w kablu

https://www.google.pl/search?q=obdii+pinout&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjVvMbLuefTAhWGjCwKHbMvBmwQ_AUICSgB&biw=360&bih=511

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi to na stole nie wychodzi.:/

Podmienie pin z K line we wtyczkach i w aucie odczytam wsad. Nie trzeba wcześniej klucZy dopisywać aby odczytać wsad?

Pytanie dzisiaj z ciekawości podlaczylem full fisa i miałem temperaturę oleju. Nie przekladalem żadnych pionów.

Uprzedzam pytanie nie nie mam czujnika w misce olejowej. Mam tylko jakiś w podstawie filtra ale to chyba od ciśnienia oleju jest czujnik.

IMG_20170509_173053-3120x2340.jpg

Edytowane przez przemolll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...