Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, by_Dobry napisał:

witam mam takie małe pytanko zmieniałem ostatnio licznik z fisem zgodnie z instrukcjami posiadałem licznik na dwóch kostkach 26pin czyli przedlift 96r i zmieniłem licznik na ful fis z 98r juz na kostkach 32pin i zegarku analogowym z liczbami i teraz najgorszy problem bo świeci sie kontrolka abs i airbag z czego przez kontrolkę abs na środku fisa pali się wykrzyknik w kółku i przez to nie idzie nic zrobić.Do tego dodam ze błędów abs jak i airbag nie ma.Do tego jest problem z połączeniem sie z licznikiem w czasie łaczenia słychac takie takie pikanie jak by sie miał połączyć i nic. Przejrzałem schematy z 100 razy i wszystko podłączone jak mam byc .

robiłem taką samą zamianę u siebie. Kontrolka airbaga i immo nie będzie się świecić - ale jak to uruchomić jest w którymś poradniku na pierwszej stronie.Kilka stron temu wrzucałem rozpiskę swoją jak ja podpinałem, także porównaj sobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Znaleziony jeszcze jeden problem brak polaczenia z Vagcom w samochodzie sie nie laczy na stole tez prubowalismy i nic z tego a stary na stole normalnie sie laczy z vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, prezesik18 napisał:

robiłem taką samą zamianę u siebie. Kontrolka airbaga i immo nie będzie się świecić - ale jak to uruchomić jest w którymś poradniku na pierwszej stronie.Kilka stron temu wrzucałem rozpiskę swoją jak ja podpinałem, także porównaj sobię.

Dzieki twojej rozpisce zauważyłem ze parę pinów sie nie zgadza tak wiec udało mi sie podpiac licznik pod vaga działa wiec reszta pinów do ogarniecia i powinno byc wszystko git :) jeszcze raz dzieki wielkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Będę zmieniał zegary
z full fis'a z analogowym zegarkiem z cyferkami i świecącym całym na czerwono
na full fis'a z zegarkiem cyfrowym i świecącym na biało (zegary pochodzące z A4 B5 2000r z tym samym silnikiem).
Dodam, że w prezencie dostane pchełkę immo.

Mam kilka pytań:

1. Czy wszystkie liczniki z zegarkiem cyfrowym są ustawiane radiowo?
2. Czy w moim przypadku podłączenie jest P&P (widziałem rozpiskę pinów na pierwszej stronie tego tematu ale jej nie rozumiem)
- wiem, że w moim aktualnym zegarku są 3 wtyczki - dwie skrajne duże i jedna taka mniejsza w okolicy środka - za którą ewentualnie trzeba się zabrać?
3. Czy jest coś jeszcze, na co mam zwrócić uwagę jeżeli nowy licznik pochodzi też z A4 B5 a nie z A6 C5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info ale to ciut mało. Będę wdzięczny za rozwinięcie odpowiedzi ;)

Ad1. Jak przed podłączeniem licznika rozpoznać czy ma zegarek ustawiany radiowo?

Ad2. Jeśli podłączenie nie jest P&P to przybliż mi proszę co i jak konkretnie pozmieniać.
Widziałem rozpiskę pinów ale jej ciutkę nie rozumiem. Po prostu jak krowie na granicy ;)
Ad3. Napisałeś "nie" ponieważ prócz dłubania w pinach nie ma żadnej innej roboty z przekładką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Musiałbyś zobaczyć czy w liczniku jest antena do zegara.
2. Obecnie masz wtyczki zieloną, niebieską i czerwoną, a w nowym jest zielona, niebieska i szarą. z tym, że w niebieskiej i zielonej też trzeba pozmieniać piny.
3. Może wywalać Ci błąd Oil sensor, jeśli nie posiadasz poliftowej miski olejowej z czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do Marcina, Banana: które piny trzeba podłączyć żeby sprawdzić licznik "na stole", chodzi o licznik full fis vdo półlift ; czerwone podświetlanie i analogowy zegarek z cyframi.
Marcin zająłbyś się zrobieniem przejściówki z full fis vdo przedlift na w/w licznik? Widziałem kiedyś w dziale sprzedam części a4 b5 że jakąś przejściówkę pod licznik miałeś na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+12 na pin niebieskiej 1 i 23

Masa na pin niebieskiej 7,9,24

 

Przełóż kilka pinów i przejściówka zbędna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.02.2017 o 15:31, marcin_franz napisał:

1. Musiałbyś zobaczyć czy w liczniku jest antena do zegara.
2. Obecnie masz wtyczki zieloną, niebieską i czerwoną, a w nowym jest zielona, niebieska i szarą. z tym, że w niebieskiej i zielonej też trzeba pozmieniać piny.
3. Może wywalać Ci błąd Oil sensor, jeśli nie posiadasz poliftowej miski olejowej z czujnikiem.

Ad2. Hej. Pinologię między niebieską a zieloną pojąłem. Co zrobić z czerwoną i jak ją przepiąć w szarą? Czy na podstawie tego kolorowego rysunku z pierwszego posta? Tam jest notka, że to co na obrazkach jest nie aktualne.

Ad3. Czy silnik ARJ ma poliftową miskę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

Mam taki problem, że po podpięciu sygnału otwarcia drzwi wg instrukcji miga oświetlenie. Dzieje sie tak tylko wtedy kiedy otworze drzwi na zapłonie czy też zapalonym silniku. Miga równomiernie co 2 sekundy i płynnie tak jakbym zamykał i otwierał drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było parę stron wcześniej o tym coś wspomniane - musiałbyś z diodami prostowniczymi pokombinować , poszukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo kurcze to aż tyle stron już ma ten post?? Jak tu teraz coś znaleźć... głównie mi chodzi o to by uruchomić wskaźnik temperatury uleju? Z tyłu zegarów mam wtyczkę 4 pinową do tego właśnie wskaźnika z czego tylko do jednego z pinów trzeba się wpiąć. Mam oba czujniki, temperatury i ciśnienia oleju oba kable gdzieś idą jednak ciężko jest śledzić kabel po nice do kłębka jeśli kable są w osłonce fabrycznej z innymi kablami. Niby drugi koniec kabla od czujnika temp oleju wychodzi gdzieś w wiązce z innymi kablami przy wtyczkach do licznika ale ja jakoś zlokalizować tego nie mogłem. Niby nic trudnego i pociągnąć równolegle drugi kabel. Ale nie chcę tak robić skoro niby istnieje już ten gotowy. Jak u was z tym było??

Edytowane przez denveco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Poniższe zapytania są związane z wymianą licznika tzw. pół-lift z pełnym FIS’em z zegarkiem analogowym z cyferkami z kostkami 32-pinowymi niebieską i zieloną oraz 20-pinową czerwoną na licznik poliftowy z kostkami 32-pinowymi niebieską, zieloną i szarą, białym podświetleniem oraz zegarkiem cyfrowym. Moje auto takie jak w profilu w budzie poliftowej.

Wszystko ładnie ogarnięte lecz zostało kilka niejasności:

- pin 13 na niebieskiej – w aucie mam tu żółto-brązowy a we wtyczce zakupionej z licznikiem jest czerwono-brązowy. Są dwie wersje opisów – elektroniczna przepustnica lub kontrolka świec żarowych. Z racji tego, że mam benzynę czy jest to styk do przepustnicy i co z nim zrobić?

- piny 26 i 27 na niebieskiej – w samochodzie mam tu wpięte bezpośrednio zielono-brązowy i zielono-czarny. We wiązce, którą kupiłem z licznikiem są tu w kostkę wpięte dwa przewody (żółte), które są zwarte i podłączone do diody prostowniczej a dopiero do tej diody są podpięte te w/w, które u mnie są wpięte bezpośrednio do wtyczki. Są to światła postojowe L i P. Cóż to za patent i co z tym zrobić?

- pin 15 na zielonej – mam tu w aucie szaro-biały przewód i wg instrukcji jest to światło obrysowe. Nie mam takiego światła i stąd pytanie czy mam to zostawić czy też podpinać? W nowym liczniku wg instrukcji jest tu temperatura/poziom oleju.

- pin 14 na zielonej – w samochodzie mam tutaj wpięty czerwony a w kostce z nowym licznikiem jest tutaj żółto-brązowy. Z opisu w instrukcji wynika, że jest to CHECK. Potwierdźcie proszę co to jest i co z tym zrobić?

- pin 25 na zielonej – tutaj wg instrukcji jest styk maski. Fabrycznie w samochodzie nie mam tu żadnego przewodu natomiast widzę, że we wtyczce z nowym licznikiem jest tu brązowo-biały. Czy da się to jakoś podpiąć? Gdzie jest styk maski, bo ja nie kojarzę aby u mnie był.

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś będzie szukał kostki czerwonej 20 pin, to ta kostka jest też w klimatroniku

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.03.2017 o 07:32, irzyk napisał:

Cześć.

Poniższe zapytania są związane z wymianą licznika tzw. pół-lift z pełnym FIS’em z zegarkiem analogowym z cyferkami z kostkami 32-pinowymi niebieską i zieloną oraz 20-pinową czerwoną na licznik poliftowy z kostkami 32-pinowymi niebieską, zieloną i szarą, białym podświetleniem oraz zegarkiem cyfrowym. Moje auto takie jak w profilu w budzie poliftowej.

Wszystko ładnie ogarnięte lecz zostało kilka niejasności:

- pin 13 na niebieskiej – w aucie mam tu żółto-brązowy a we wtyczce zakupionej z licznikiem jest czerwono-brązowy. Są dwie wersje opisów – elektroniczna przepustnica lub kontrolka świec żarowych. Z racji tego, że mam benzynę czy jest to styk do przepustnicy i co z nim zrobić?

- piny 26 i 27 na niebieskiej – w samochodzie mam tu wpięte bezpośrednio zielono-brązowy i zielono-czarny. We wiązce, którą kupiłem z licznikiem są tu w kostkę wpięte dwa przewody (żółte), które są zwarte i podłączone do diody prostowniczej a dopiero do tej diody są podpięte te w/w, które u mnie są wpięte bezpośrednio do wtyczki. Są to światła postojowe L i P. Cóż to za patent i co z tym zrobić?

- pin 15 na zielonej – mam tu w aucie szaro-biały przewód i wg instrukcji jest to światło obrysowe. Nie mam takiego światła i stąd pytanie czy mam to zostawić czy też podpinać? W nowym liczniku wg instrukcji jest tu temperatura/poziom oleju.

- pin 14 na zielonej – w samochodzie mam tutaj wpięty czerwony a w kostce z nowym licznikiem jest tutaj żółto-brązowy. Z opisu w instrukcji wynika, że jest to CHECK. Potwierdźcie proszę co to jest i co z tym zrobić?

- pin 25 na zielonej – tutaj wg instrukcji jest styk maski. Fabrycznie w samochodzie nie mam tu żadnego przewodu natomiast widzę, że we wtyczce z nowym licznikiem jest tu brązowo-biały. Czy da się to jakoś podpiąć? Gdzie jest styk maski, bo ja nie kojarzę aby u mnie był.

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

 

 

Cześć. Pomożecie z powyższymi pytaniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 26/27 niebieskiej - zostaw tak jak jest u Ciebie

pin 15 zielonej - twój kabelek wypinasz i izolujesz 

pin 25 zielonej - skoro nie masz czujnika w masce ( no chyba że masz alarm fabryczny ) - to nic nie podpinasz

 

pin 13 niebieskiej to albo świece żarowe lub kontrolka Check silnika - teoretycznie powinieneś przepiąc na pin 14 zielonej wtyki 

pin 14 zieonej to EPC czyli przepustnica i analogicznie powinno wylądować w pinie 14 niebieskiej 

 

Ale ty nie masz EPC bo masz przepustnice na linkę nie? Checka tez brak bo masz dwe sondy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Banan napisał:

Ale ty nie masz EPC bo masz przepustnice na linkę nie? Checka tez brak bo masz dwe sondy ?

Dzięki za info.

Przepustnicę mam elektroniczną a z tym Check'iem to nie wiem. Sondy chyba dwie bo to V6 (ARJ).

Co wówczas mam zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...