MaxsteRR Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Powinien wystarczyć pin nr 4 do plusa. Mase podaj na 18 i 19. Jeśli nie zadziała to podaj plusa na 3
RafuZG Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 mogę podłączyć pod prostownik? czy najlepiej do akumulatora?
MaxsteRR Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Daj na aku... Lub nawet zasilacz 12v, ale z prostownikiem bym nie kombinował
RafuZG Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 dzieki wielkie MaxsteRR podłączyłem pod zasilacz i wszystko śmiga, nie ma wypalonych lini teraz czas się wziąść za rezanie. A tak przy okazji jakie bym musiał wstawić diody żeby uzyskać taki efekt wskazówek czerwonych
wojak1980 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Witam, Mam problem z zaadaptowaniem nowego licznika do a4 ajm 2000r. Oryginalny licznik to magneti marelli 8D0920900R 1/2fis, jego potencjalny następca VDO 8D0920932F fis (oba liczniki z 2000r i oba z cyfrowymi zegarkami) mam do dyspozycji, VAG COM 409, vag tacho 3.01 i commandera 1.4 Dostaje się do obu liczników, przy próbie wejścia do [19-CAN Gateway] mam w obu "no response from controller" W nowym wprowadzam kodowanie ze starego - jest ok po wejściu do [Adaptation - 10] (login - ok) i wybraniu kanału 50 - jest niedostępny "error ch50 not Available" i w tym miejscu kończy się moja przygoda... może wiecie co z tym zrobić by zaadaptować ten licznik? dodam że vag tacho zczytuje mi wsad (i pin) ze starego MM ale przy próbie zalogowania się do niego tym pinem [17- instruments] [ login-11] mam informacje że PIN jest nieprawidłowy, (pin z ECU silnika jest 5cio cyfrowy i całkowicie inny od tego z licznika) podpierałem sie forum passata z metodą VAG TACH ale oba wsady są zupełnie inne i nie mam pojęcia które elementy należy przekopiować tak by nowy ruszył z kopyta. Udało się komuś podmienić MM na VDO ? pozdr
Gniady Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Nie wiem czy to było ale przy zmianie licznika z 1.9 na 2.5 do korekty dochodzą obroty wczoraj gość mi to ustawiał sam był lekko zaskoczony.
bin85 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 No to jest oczywiste - zmieniasz kodowanie z 6 na 4 cylindry
adrian998998 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 W AJM-ce masz pin imo 3. Odczytaj pin z tego nowego licznika i tachem dodaj sobie kluczyk:)
wojak1980 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 W AJM-ce masz pin imo 3. Odczytaj pin z tego nowego licznika i tachem dodaj sobie kluczyk:) Dzięki (-;. pin z nowego odczytany (commanderem bo z vag tacho nie chce gadać w przeciwieństwie do MM- paranoja) "tachem" masz na myśli VAG-COM tak ? i powinienem się zastosować do poniższego ? Łączymy się z licznikiem [17] i wprowadzamy spisane ze starego licznika kodowanie. To samo robimy z CAN Gateway [19]( jeżeli jest). Ponownie łączymy się z licznikiem [17] i wybieramy Adaptację [10]. Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [save], [Done, go back], [Close Controller]. Wyłączamy zapłon i włączamy ponownie za ok pół minuty ale nie uruchamiamy silnika. Teraz trzeba dopasować klucze. Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy Adaptację [10], kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy. Następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszczamy adaptację i VAG-Com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasować, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lampka immo znów zgaśnie i znów powtarzamy ten krok aż dopasujemy wszystkie klucze. Uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem. ..................[źródło passat forum:autorstwa "pogromca"]
adrian998998 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Normalnie weź vag tacho 3.01 odczytaj pin sobie , potem w tym programie co odczytałes pin masz kolumne na dole New Keys i tam dodajesz sobie klucze:) jak coś to kom. 514694348[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 09:56_________________________________________________Powiedzcie mi koledzy czy komuś z was udało się podpiąć radio Symphony I do licznika od A6 po lifcie? Ja próbuje i kurde nie chce mnie się spiąć po pinach clock, data, enable? może one po can się spina?
bin85 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 No właśnie po CANie sie spina, ale czy symphony ma CAN tego nie pamiętam
MaxsteRR Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 No właśnie po CANie sie spina, ale czy symphony ma CAN tego nie pamiętam Ma CAN
vauxhall95 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Mozna po can i mozna nie po can
Daimos Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Radio symphony 1 w tym roczniku podpięte jest do liniczka przewodami ENA DATA i CLOCK, sprzeczne jest stwierdzenie że radio te komunikuje się po can z licznikiem, owszem jest ono wyposażone w złącze can l i can h, natomiasat niepowodzeniem kończyły się próby podłączenia radia po wyżej wymienionych 2 kabelka. Po prawidłowym podbięciu kabli (ENA DATA CLOCK) należy zmienić kodowanie w liczniku na kanale 62 najlepiej zacząć od wartośći jeden i testować po kolei, osobiście się przekonałem, że zdaje to rezultat, gdy na liczniku zacznie się wyświetlać rds, należy sprawdzić czy w liczniku nie ma żadnych błędów typu brak komunikacji z telematic lub nawigacją jeśli jest błąd dodajemy jeden na kanale 62 testujemy i znowu sprawdzymy czy nie ma błędów, u mnie jest obecnie wartość 6 rds świeci i nie ma żadnych błędów. Dodam jeszcze, że znalazłem gdzieś na niemieckim forum instrukcję zmiany symphony 1 z audi b6 na navi i tam również radio to chodzi na ena data i clock. Pozdrawiam
vauxhall95 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 ja mam na clock data ena.Smiga
MaxsteRR Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Daimos -> Kanal 62 (CAN-Datenbus Infotainment) (ab MJ 2000)+00001 - Radio (nur Symphony) +00002 - Telefon To skąd to w kodowaniach sterownika? Znajomy ma Symfonie komunikującą się z FISem po CAN.
Gniady Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 ...ale jakbyś mógł wrzucić zdjęcie od taśmy to byłoby spoko Jestem na etapie zakładania oryginalnej manetki od Avanta i czerwonej kostki FIS. Jeśli chodzi o manetkę to obyło się bez przeróbek bo wtyczki pasowały te co miałem aktualnie, ale dołożyłem 4 brakujące piny (zdemontowałem je z niepotrzebnej kostki ISO radioodtwarzacza). Przed montażem sprawdziłem, który pin jest od czego i oto wyniki: Odebrałem również z ASO zamówiony czujnik temperatury oleju, jednak na razie jest niepodłączony, bo zapomniałem zamówić do niego wtyczkę, a nie chcę robić "paści". Zdziwił mnie fakt, że jest wybite na nim 24V (24 Volt??) Na jakiej zasadzie działa ten czujnik?? Masa jest z obudowy chłodniczki oleju, a plus idzie z pinu 21 zielonej kostki?? Na tym zdjęciu gdzie jest opis wtyczki manetki do fis nie ma oznaczonych przewodów 5 i 6 ja mam manetke z 2.5 tdi i zakładam ją do 1.9 i wtyczka ma te dwa przewody czarny i brązowy czy u mnie moge je gdzieś podpiać żeby spełniały jakąś funkcje?[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 18:44_________________________________________________ Jaki jest numer seryjny kostki czerwonej do FIS-a (20pin)?? spalanie - czerwona pin 1 (żółty przewód w drugiej kostce licząc od lewego błotnika kierowcy przy ECU) temperatura zewnętrzna - czerwona pin 5 (w moim przypadku miałem w starym liczniku wyświetlacz temperatury zewnętrznej, więc podpiąłem pod przewód brązowo-żółty w starej czarnej kostce, który jest w pin 10) masa - pin 16 + pin 19 (kontrola spalonych żarówek) manetka reset - czerwona pin 11 góra - czerwona pin 14 dół - czerwona pin 18 radio clock - czerwona pin 12 data - czerwona pin 13 enable - czerwona pin 15 czujnik temperatury oleju - zielona pin 21 Drugie pytanie w czerwonej wtyczce od fisa przy liczniku mam oprócz tych przewodów co na zdjęciu jeszcze dwa -wejście nr.6 przewód czarny i wejście nr.9 przewód koloru brązowego z czerwonym paskiem od czego one są -pozdrawiam.
bin85 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 pin 6 sygnał wskazania który bieg jest włączony w automacie pin 9 czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy
adrian998998 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Witam. Dziś walczyłem nadal z tym radiem Symphony. Próbowałem zmieniać w kanale 62 i doszedłem do wartości 25 i dałem sobie spokój. Kabelki podpięte pod (ENA DATA CLOCK) i nici:( Próbowałem podpiąć pod can tylko nie wiem czy ten can z radia to muszę wpiąc pod szarą kostkę w liczniku. Podpiełem pod nią i bład w zestawie wskazników zginął a był to zwiazany z magistralą danych. Co zauważyłem ze jak zmienie wartość na kanale 62 na 0 to błędu z magistralą nie mam jak te cany są podpięte. Po zmianie z 0 na inną wartość błąd się pokazuje. Może trzeba zmienić kodowanie w radiu?? piny są na bank dobrze podpięte. Pozdrawiam
bin85 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 No przydało by się zmienić kodowanie radia: 00xx?: konfiguracja radia +1 - ferngespeiste Antenne +2 - zmieniarka CD +4 - drugi wyświetlacz (Radio/Navigation)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się