Bart-S Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 W 2003 uzupełniono pakiet połysk (listwy szyb i religni w "chromie") o zewnętrzną osłonkę słupka B oraz trójkątną nakładkę na szybę tylnych drzwi w wersji z połyskiem (wcześniej mat). Wydaje mi się że te elementy w połysku były dostępne już wcześniej - jednak w katalogu detali A4 pojawiły się jako opcja dopiero w kwietniu '03. . Z pozoru bardzo prosty mod, przynajmniej jeśli chodzi o nakładkę słupka B - niestety podmieniając trójkąt trzeba się znacznie więcej napocić (sporo osób może nawet stwierdzić że nie warto się w to bawić) ale o szczegółach poniżej. Potrzebne części: . 8E0 853 289 D Y9B - osłonka słupka B, czerń brylantowa, strona lewa (333zł) 8E0 853 290 D Y9B - osłonka słupka B, czerń brylantowa, strona prawa (333zł) 8E5 853 273 D Y9B - trójkątna blenda tylnej szyby, czerń brylantowa, strona lewa (127zł) 8E5 853 274 D Y9B - trójkątna blenda tylnej szyby, czerń brylantowa, strona prawa (127zł) Osłonki słupków B udało mi się kupić komplet za 100zł od kolegi siwy1117. Trójkątów nigdzie nie znalazłem więc zostało ASO :/ Zacznijmy od trudniejszej rzeczy - trójkąty. Aby je podmienić trzeba rozebrać tapicerkę drzwi i wyjąć ramę okna (kto by pomyślał że do takiej pierdoły potrzeba aż tyle roboty). Ale po kolei: Zaczynamy od ściągnięcia dekorów (listwa ozdobna wewnętrzna drzwi) - listwa siedzi w spinkach, ściągamy ją przez podważenie od strony słupka B. Odciągając ją kolejne spinki będą wyskakiwać z zatrzasków - na koniec wyciągamy listwę przeciągając ją w kierunku słupka B. Teraz czas na tapicerkę - odkręcamy 3 śruby które znajdują się pod dekorem... ...i jeszcze jedna śruba pod oparciem Tapicerkę ściągamy zaczynając od dołu - czasem trzeba troszkę szarpnąć aby spinka puściła. Generalnie nie ma bata i praktycznie zawsze jakieś się połamią - najlepiej zaopatrzyć się w komplet zawczasu. Nr spinki to 8E0 868 243 - koszt w ASO = 1zł/szt. Poniżej fotka z ich rozmieszczeniem abyście wiedzieli gdzie szarpać. Jak już uporacie się ze spinkami - wysuwamy boczek pod górę tak aby wyskoczył z ramki okna. Na koniec rozłączamy wiązkę tapicerki (w moim przypadku 3 rzeczy - linka do klamki, elektryczne otwieranie szyby i głośnik). Tapicerki się pozbyliśmy - teraz trzeba wysunąć ramkę okna. Zaczynamy od demontażu silniczka prowadnicy (3 śruby). Następnie odchylamy piankę i odkręcamy śubę mocującą prowadnicę do karoserii drzwi Ściągamy trójkąt wewnętrzny (nie jest przykręcany, wystarczy delikatnie szarpnąć i wyjdzie) Ściągamy uszczelkę ramki okna Teraz czas na śruby ramki okna - odkręcamy 1,2,3,4 - na zdjęciu tego nie widać ale normalnie w tych miejscach znajduje się pianka, którą trzeba odchylić aby dostać się do w/w śrub. Na bokach drzwi są jeszcze dwie śruby mocujące ramkę okna - aby się do nich dostać, trzeba ściągnąć gumowe zaślepki znajdujące się w karoserii - śruby są we wnęce, lubią się tam zgubić - w takim przypadku przydaje się "żmijka" z magnesem Wyciągamy gumowe osłonki również złączone z ramką okna (w karoseri siedzą na gumowym bolcu) I ostatnia już śruba trzymająca ramkę okna Ramkę wyciągamy ciągnąc do góry - wystarczy, że osiągnięmy taką oto pozycję Pod kolejną pianką znajduje się śruba przez którą było tyle zachodu... Stary trójkąt demontujemy zsuwając go na dół - następnie w podobny sposób montujemy nowy. Montaż całości dokładnie w odwrotnej kolejności - dodam jednak kilka rzeczy które ułatwią Wam prawidłowe spasowanie tapicerki i ramki: - uzupełnijcie połamane spinki wsuwając je w odpowiednie miejsca w tapicerce drzwi lub usuwając ich pozostałości z karoserii - zanim założycie boczek - nie zapomnijcie o trójkące wewnętrznym (ja zapomniałem i znów poszło kilka spinek przez ściąganie boczku) - na bokach drzwi są prowadnice do tapicerki - zakładając boczek, docisnijcie go w poniższych miejscach tak aby wlazł na swoje miejsce .. - opisane przeze mnie wcześniej boczne śruby we wnękach służą między innymi do regulacji ramki okna. Po skręceniu wszystkiego - sprawdźcie domykanie się drzwi oraz jak układa się uszczelka ramy okna. Jeśli pojawią się jakieś problemy możecie manewrować ramką przy pomocy w/w śrub (dodatkowo jeszcze śruby 1,2,3,4 - najlepiej je dokręcić dopiero jak juz mamy spasowaną ramę okna). Tyle jeśli chodzi o "trójkąty" - osłonki słupków B to już pikuś... Otwieramy przednie i tylne drzwi aby dostać się do osłonki śrub mocujących słupek B. Ciągniemy osłonkę delikatnie do siebie (plastikowy bolec wyskoczy z karoserii) a następnie wysuwamy ją z mocowań przesuwając w dół. Obok fotka jak wygląda osłonka od tyłu - warto wiedzieć aby niczego nie połamać. Odkręcamy śruby mocujące osłonę słupka B a następnie przesuwamy słupek w dół (powinien dość delikatnie wyjść z górnego zaczepu). I to wszystko - montaż w odwrotnej kolejności. Jeśli nie ruszaliście górnego uchwytu - nie powinno być problemu z dopasowaniem słupka do ramek drzwi. Prawidłowy ponowny montaż to założenie/wsunięcie słupka bez przykręcania, następnie zamknięcie tylnych drzwi i dopiero wtedy dokręcenie jednej ze śrub. Ja musiałem się troszkę pomęczyć ponieważ panowie zakładający mi listwy chromowe nie dość że źle spasowali ramkę okna tylnych drzwi to jeszcze nie wiedzieć czemu ruszyli uchwyt - musiałem wszystko od nowa poustawiać ponieważ zamykając tylne drzwi dość mocno wbijałem się/przesuwałem osłonkę słupka B. To tak dodatkowo gdybyście napotkali jakieś problemy. Powodzenia w rezaniu
Bart-S Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 W zasadzie to wyszedł manual rozbierania i pasowania tapicerki oraz ramki okna O modzie dowiedziałem się przypadkiem na zlocie w Pile - stałem obok aut Musashiego i Iversona, coś mnie zaczęło po oczach giglać - patrzę a im się słupki "świecą" No i jak już była taka świadomość...
Maniusiek28 Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 a czy nie dało rady po prostu pomalować te trójkąty u lakiernika farbą??
Bart-S Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 a czy nie dało rady po prostu pomalować te trójkąty u lakiernika farbą?? I co miałem iść na łatwiznę? Lubię takie "zabawy", można się sporo nauczyć...
HiRide Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 swietny mod Bartek Planujesz cos wiecej zmieniac w samochodzie ? :D :D
fahur Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Moje OOOO jest z lipca 2002 (pewnie jeden z pierwszych jaki zjechał MY'03) i już mam świecące nakładki, więc zaczęli wkładać wcześniej - tak jak piszesz. Swoją drogą to myślałem, że to jest w standarcie
lukaszooo Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 moje b6 tez jest z 2002 tyle ze z marca i tez mam pakiet połysk wiec ten pakiecik musial byc wczesniej wsadzany
kkam Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 ja mam z 2001 czerwiec i u mnie tez to jest, trójkąty w drzwiach też błyszczące
HiRide Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 albo wasze auta maja juz przeszlosc inna niz byscie chcieli zeby mialy
Artur82 Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 albo wasze auta maja juz przeszlosc inna niz byscie chcieli zeby mialy no bez przesady to ze wiekszość ma "przeszłość" to fakt ale raczej do wszystkich aut powypadkowych nie pchali "nowych" trójkącików
HiRide Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 albo wasze auta maja juz przeszlosc inna niz byscie chcieli zeby mialy no bez przesady to ze wiekszość ma "przeszłość" to fakt ale raczej do wszystkich aut powypadkowych nie pchali "nowych" trójkącików mogli pchac i uzywki bo dlaczego nie
kkam Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 wątpie ze wszyscy co maja błyszczące to mają powypadkowe. Może dawali to wczesniej. Ja jestem pewien bezwypadkowości a mam błyszczące trójkąty... tylko moze byc tak że ktoś wcześniej juz robił takiego moda...
MARCIN607 Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 Bartek ja mam 2002 i mam full wersję razem z trójkątami
danielom Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 a czy nie dało rady po prostu pomalować te trójkąty u lakiernika farbą?? I co miałem iść na łatwiznę? Lubię takie "zabawy", można się sporo nauczyć... I za to Cie tu szanujemy, ale mimo wszystko koszt niewspolmierny do efektu patrzac po cenach ASO, jednak "łatwizna" w postaci lakiernika sporo grosza by zaoszczedzila a efekt ten sam. Tak czy inaczej gratuluje wytrwalosci i tego, ze efekt Cie cieszy
David Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 Bartek zalozyl to prawie 2 lata temu a wy mu teraz gratulujecie HiRide wylapal starego posta i napisal "Bartek planujesz cos jeszcze?"
HiRide Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 Bartek zalozyl to prawie 2 lata temu a wy mu teraz gratulujecie HiRide wylapal starego posta i napisal "Bartek planujesz cos jeszcze?" zadalem to pytanie jak juz wykonal 80 % modow o czym wiedzialem
Bart-S Opublikowano 4 Września 2011 Autor Opublikowano 4 Września 2011 Wątek wyleciał mi z powiadomień... Słupek B i "trójkąt" w połysku są dostępne od samego początku produkcji B6 (swoją drogą, podział na mat i połysk miał już miejsce w B5). Tyle tylko, że w/w elementy uzupełniły (w kwietniu 2003) pakiet "GLOSSY" - wcześniej w skład pakietu wchodziły tylko relingi i ramki szyb.
wrclaguna Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Bartku da rade odswiezyc fotki
Bart-S Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 Bartku da rade odswiezyc fotki Gotowe.
Soyer323 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Można prosić o odświeżenie zdjęć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się