Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Filtry przy Multitroniku są elementami "lifetime" - wymienia się je tylko w przypadku remontu skrzyni.

 

Jeden filtr masz w środku i aby się do niego dostać trzeba rozebrać skrzynię. Drugi znajduje się na przewodach chłodzenia ATF i zależnie od jednostki silnikowej jest to albo z lewej lub prawej strony skrzyni lub na pasie przednim przy chłodnicy. Ten filtr jest drogi i kosztuje jakieś 1300zł. Nie wiem jak się odnieść do wyceny którą Ci podano bo chyba komuś Multi z Tiptronikiem się pomylił :D Odpuść ;)

  • Pomoc techniczna 2
  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za informacje, odpuszczę sobie ten warsztat w takim razie. Drugie pytanie moje jest takie. Zmiana oleju mi się zbliża za chwilę +-60tys będzie najechane. Szarpie mi przy ruszaniu? Gdy lewarkiem zmieniam przełożenia z P na R  N D to czuć szarpnięcia. Na Vagu żadnych bledow, "wyzerowalem" ustawienia i zrobiłem nowa adaptacje.  Skrzynia FSD , 1.8T . 

Edytowane przez 0g0N
Opublikowano

Zadzwoń do mnie po 18:00 - telefon masz w stopce pod każdym moim postem. Potrzebuję więcej danych...

Opublikowano

Koledzy nie wiem czy pisze w dobrym dziale, ale mam pewną rozkminę która nie daje mi spać ;). Jestem przed przekładką multi na manuala, wyczytałem gdzieś, że w silnikach 1.9 afv i awx jest inny trzpień wału jest to prawda czy zwykły mit krążący po sieci? Pytanie drugie czy skrzynia 6b FRG z 2.5 podejdzie do 1.9 avf P&P ?

Opublikowano

Witam. Po 300tys przyzwoitej jazdy Multitronic zaczyna poszarpywać.Wcześniej wymieniłem poduszki pod silnikiem, prawy przegub wewnętrzny, lewy sprawdzony(wymieniona osłona)silnik pracuje prawidłowo (po remoncie głowicy). Poszarpywanie jest najbardziej widoczne po przekroczeniu 120 km/h, również bardziej odczuwalne jest szarpnięcie przy przełączaniu drążka zwłaszcza z P na R. Poza tym skrzynia skrzynia pracuje normalnie  nie wyrzuca  żadnych błędów (nieznaczna poprawa po wymianie oleju). Wizyta w pobliskim  warsztacie naprawy automatów (mieli dwie  multi rozebrane) to porażka - krótka jazda, sprawdzenie że nie ma błędów a dokładna diagnoza po wyjęciu skrzyni. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów diagnozował i naprawiał Multitronica i może polecić firmę w okolicach Warszawy która to wykona na poziomie Kolegi Bart-S.

Opublikowano

Rozmawialiśmy dziś... Opisany objaw to moim zdaniem nie szarpnięcia tylko wibracje. Zamień półosie stronami (w B6, B7 i C5 lewa i prawa strona są identyczne) i daj znać czy usterka w jakikolwiek sposób zmieniła swoją charakterystykę. Natomiast objawy dotyczący wrzucania R i szarpnięcia to naprawdopodobniej objaw źle zapisanej lub zgubionej adaptacji sprzęgła do jazdy wstecz. Rozgrzej skrzynię do 60 stopni ATF i nadpisz adaptację dla biegu wstecznego (w blokach pomiarowych grupa 11). Daj znać po wykonaniu zadania ;)

Opublikowano

Witam ponownie. Dzisiaj zamienili mi półosie stronami i rzeczywiście jest duża poprawa – w warsztacie nie chcieli nawet kasy za tę podmianę tak ich zaskoczyła sugestia Kolegi Bart-S. Są  pojedyncze drgania, głównie na nierównościach najprawdopodobniej z zawieszenia (amortyzatory, wahacze...  jeszcze oryginalne) ale skrzynia jak do tej pory pracuje normalnie. Szarpnięcie przy przełączaniu drążka z P na R występuje tylko na zimnym silniku. Wielkie dzięki dla Bart-S za rozmowę i pomoc. Oczywiście chciałbym skrzynie dokładnie zdiagnozować stąd będę dzwonił w najbliższym czasie.

Opublikowano

Witam Panów,

od niedawana jestem użytkownikiem A4 B6 2.0 ALT + LPG z skrzynią multi. Był to zakup trochę spontaniczny ale jako, że to pierwsze auto i było bardzo potrzebne to się skusiłem ?

Teraz powstało takie pytanie gdyż samochód czasami delikatnie 'szarpie' chociaż to bardziej taki jakby spadek obrotów w przedziale 40-80km/h przy bardzo spokojnej jeździe.

Jeśli chodzi o silnik to pracuje równo zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy. Ale właśnie w podanym wyżej przedziale potrafi tak jakby przerzucać sobie biegi jakby nie mógł się zdecydować na jakim jechać. Wskazówka wtedy spada o 1 kreskę (100 obrotów?). Przy wyższych prędkościach nie odczuwam tego.

Chciałbym jakoś dokładniej opisać przypadek w związku z czym jest może jakaś metoda sprawdzenia tego, jakiś schemat który powinienem wykonać? (np ustaw się na równej drodze i pedał w podłogę albo coś w tym stylu) ;)

Auto ma 220k przebiegu, nie wiem jeszcze kiedy była ostatnia wymiana oleju w skrzyni ale się dowiem.

Opublikowano

Na zimnym efekt nie występuje lub jest mniejszy?

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Bart-S napisał:

Na zimnym efekt nie występuje lub jest mniejszy?

Z tego co zauważyłem to nie występuje na zimnym albo jest niezauważalny. Nie użytkuję auta zbyt dużo więc dziś jeszcze dokładnie sprawdzę jak jest na zimnym.

Dowiedziałem się, że poprzedni właściciel zmieniał olej i filtr przy 145k więc te 15k już więcej od wymiany niż zalecane.

 

//sprawdziłem i dopóki jest zimny to wszystko wydaje się być ok, nie czuję tego huśtania obrotami

Edytowane przez szymonq
Opublikowano

@Bart-S Bartku pamiętasz jak u Ciebie byłem pod koniec zeszłego roku (październik chyba) sprawdzałeś mi wtedy mojego multi i powiedziałeś że wszystko jest super ale poprawiałeś mi adaptację bo coś Ci się nie podobała i czasem przy spokojnej jeździe trochę przeciągał to właśnie przeciąganie teraz jak się zrobiło cieplej to praktycznie występuje co dzień :( trzyma cały czas na 2 tyś. albo niekiedy więcej i obroty nie chcą spaść sądzę że nie zbija biegu niżej z niewiadomych przyczyn ale zrobiłem kilka testów i wiem jak tego się pozbyć wystarczy że np. na chwilę zatrzymam się w sklepie i zgaszę auto to po ponownym uruchomieni skrzynia już pracuje jak powinna albo jeśli nie chcę się zatrzymywać i gasić silnika to wystarczy że na pierwszym lepszym skrzyżowaniu ruszę dość dynamicznie i wtedy skrzynia również zaczyna pracować jak powinna. Zimą to się zdarzało bardzo rzadko zresztą pisałem o tym już wcześniej i dlatego też byłem u Ciebie ale teraz to trochę irytuje bo występuję prawie co dzień jak jest CIEPŁO! i nie ma to znaczenia czy silnik zimny czy ciepły bo nawet jak z tym nic nie zrobię od zapalenia samochodu to w drodze do domu jak już temperatura ma 90 stopni to skrzynia nadal przeciąga i trzyma auto na 2 tyś. jak odpuszczę gazu to obroty schodzą a jak tylko dotknę gazu to znowu dokręca do 2 tyś i dość długo tak trzyma zanim obroty zejdą, nie mam pojęcia co może być przyczyną czy to może mieć związek że nie taki olej był wlany albo jest go za mało, wiem że był na 100% wymieniany przy około 240 tyś. a teraz mam 255 więc wiele na tym oleju zrobione nie jest, jesteś w stanie coś poradzić czy tylko wymiana oleju wchodzi w grę aby się przekonać czy to o olej jej chodzi?

Opublikowano
10 godzin temu, szymonq napisał:

Z tego co zauważyłem to nie występuje na zimnym albo jest niezauważalny. Nie użytkuję auta zbyt dużo więc dziś jeszcze dokładnie sprawdzę jak jest na zimnym.

Dowiedziałem się, że poprzedni właściciel zmieniał olej i filtr przy 145k więc te 15k już więcej od wymiany niż zalecane.

 

//sprawdziłem i dopóki jest zimny to wszystko wydaje się być ok, nie czuję tego huśtania obrotami

Jestem na delegacji w Hiszpanii. Zadzwoń do mnie w niedzielę wieczorem to ustalimy jakiś plan.

Opublikowano
10 godzin temu, popo601 napisał:

@Bart-S Bartku pamiętasz jak u Ciebie byłem pod koniec zeszłego roku (październik chyba) sprawdzałeś mi wtedy mojego multi i powiedziałeś że wszystko jest super ale poprawiałeś mi adaptację bo coś Ci się nie podobała i czasem przy spokojnej jeździe trochę przeciągał to właśnie przeciąganie teraz jak się zrobiło cieplej to praktycznie występuje co dzień :( trzyma cały czas na 2 tyś. albo niekiedy więcej i obroty nie chcą spaść sądzę że nie zbija biegu niżej z niewiadomych przyczyn ale zrobiłem kilka testów i wiem jak tego się pozbyć wystarczy że np. na chwilę zatrzymam się w sklepie i zgaszę auto to po ponownym uruchomieni skrzynia już pracuje jak powinna albo jeśli nie chcę się zatrzymywać i gasić silnika to wystarczy że na pierwszym lepszym skrzyżowaniu ruszę dość dynamicznie i wtedy skrzynia również zaczyna pracować jak powinna. Zimą to się zdarzało bardzo rzadko zresztą pisałem o tym już wcześniej i dlatego też byłem u Ciebie ale teraz to trochę irytuje bo występuję prawie co dzień jak jest CIEPŁO! i nie ma to znaczenia czy silnik zimny czy ciepły bo nawet jak z tym nic nie zrobię od zapalenia samochodu to w drodze do domu jak już temperatura ma 90 stopni to skrzynia nadal przeciąga i trzyma auto na 2 tyś. jak odpuszczę gazu to obroty schodzą a jak tylko dotknę gazu to znowu dokręca do 2 tyś i dość długo tak trzyma zanim obroty zejdą, nie mam pojęcia co może być przyczyną czy to może mieć związek że nie taki olej był wlany albo jest go za mało, wiem że był na 100% wymieniany przy około 240 tyś. a teraz mam 255 więc wiele na tym oleju zrobione nie jest, jesteś w stanie coś poradzić czy tylko wymiana oleju wchodzi w grę aby się przekonać czy to o olej jej chodzi?

Możemy zacząć od zlania ATF i sprawdzenia go. Na tej podstawie podejmiemy dalsze decyzje.

Opublikowano
11 minut temu, Bart-S napisał:

Jestem na delegacji w Hiszpanii. Zadzwoń do mnie w niedzielę wieczorem to ustalimy jakiś plan.

To coś poważniejszego czy wymiana oleju powinna załatwić sprawę?

Opublikowano

Nie - wymiana oleju nie rozwiąże problemu. Ale bez paniki - wytłumaczę Ci wszystko w niedzielę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
9 godzin temu, Bart-S napisał:

Możemy zacząć od zlania ATF i sprawdzenia go. Na tej podstawie podejmiemy dalsze decyzje.

Zapomniałem jeszcze dodać że skrzynia również działa normalnie jak włączę tempomat, i nawet jak przyspieszam na tempomacie to również działa normalnie i nie kręci do 2 tyś. dzisiaj rano to sprawdzałem jadąc do pracy jak zaczęła kręcić do 2 tyś i więcej to włączyłem tempomat i od razu obroty spadły, więc może to coś z położenie przepustnicy? no bo jak to tłumaczyć że na tempomacie wszystko działa jak należy.

Opublikowano

Witam wszystkich ,jestem posiadaczem audi a4 b6 2.0 alt ze skrzynią multitronic. Od pewnego czasu gdy auto jest nie nagrzane skrzynia poszarpuje podczas przyspieszania w zakresie 50 do 70 km/h. Gdy jest już rozgrzana objawy ustępują. Auto ma 134 tyś.przebiegu ,olej w skrzyni wymieniony jesienią zeszłego roku przy przebiegu 131 tyś. ,po podłączeniu do kompa nie pokazuje błędów.

Proszę o rady

Pozdrawiam

Opublikowano

Przyjedź, sprawdzę ;)

Opublikowano

Trochę się obawiam że mogę nie dojechać.Opiszę może trochę dokładniej-jadę autem i przyspieszam,w aucie podnoszą się obroty,są szarpnięcia,ale nie przyspiesza-to jest tak,jakbyś siedział w aucie z manualną skrzynią,i na luzie deptał pedał gazu.Jak jadę i te obroty idą w górę to ściągam nogę z gazu,auto naturalnie zwalnia i potem znów próbuję przyspieszyć i jest to samo.Nie ma tego problemu na starcie auto pełza normalnie na D i R. Adaptacja przeprowadzona z powodzeniem.

Opublikowano
2 godziny temu, Bart-S napisał:

Przyjedź, sprawdzę ;)

Wróciłem właśnie do domu ,skrzynia weszła w tryb awaryjny ,odczytany błąd na zdjęciu . Bart-S czy sterownik do naprawy?

IMG_20190526_124005.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...