Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć 

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem a4 b6 2.0 alt z instalacją gazowa BRC, skrzynia multitronic fsf. Olej w skrzyni wymieniał poprzedni właściciel jakieś 30tys km temu, wiem też że wymieniał sterownik skrzyni bo weszła w tryb awaryjny (migające wszystkie biegi na raz). 

Przy zakupie samochodu nie zauważyłem żeby coś było nie tak, natomiast teraz dzieje mi się tak, że czasami go przydusi i potrafi zgasnąć przy ruszaniu, zwłaszcza pod górkę. Problem występuje zarówno na D jak i R. Dwa razy miałem tak że go przydusiło i było słychać głośny stuk i szarpnięcie w trakcie ruszania. Od czego polecacie zacząć sprawdzanie skrzyni? Dodam że mam blisko do Sopa, w razie czego mógłbym mu podrzucić auto na sprawdzenie tego.Czy lepiej od razu uderzać do Bartka do Wrześni? Czy może to być kwestia źle wyregulowanej instalacji LPG? Wiem że na pewno filtry są do wymiany i w najbliższym czasie będzie to zrobione. 

Pozdrawiam 

Edytowane przez piotrek_ko77
Błąd
  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
55 minut temu, piotrek_ko77 napisał:

Czy może to być kwestia źle wyregulowanej instalacji LPG?

Pojeździj na benzynie to się dowiesz.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jest bardzo duże prawdopodobieństwo że to od instalacji gazowej. Niestety test wyłączenia instalacji nie jest do końca miarodajny - no ale spróbuj.

Opublikowano

Potestowalem go na samej benzynie i podczas ruszania do przodu problem zniknął, na wstecznym natomiast czasem po puszczeniu hamulca potrafi się zamulić i muszę dodać trochę gazu i wtedy szarpnie. Można coś na to poradzić? Czy jeździć tak i się nie przejmować? Adaptacja skrzyni może coś tutaj pomóc? 

Opublikowano

Można zacząć od adaptacji. W moim ALT dopóki w aucie siedział gaz - potrafiło go zdławić na wstecznym. Jak zdemontowałem instalację - problem całkowicie ustąpił. Bardzo możliwe, że to kwestia regulacji. Potrzebny dobry gazownik.

Opublikowano

Nie umiem nigdzie znaleźć tej procedury adaptacji. Pomoże ktoś?

Opublikowano (edytowane)

Instrukcja dla generacji 01J oraz 0AN (czyli A4 B6, B7 oraz A6 C5, C6 i C6 FL).

W pierwszej kolejności rozgrzej olej w skrzyni do 60 stopni. W blokach pomiarowych 10 i 11 masz temperaturę oraz status adaptacji (10 = przód, 11 = tył).

Po osiągnięciu temperatury roboczej możesz przystąpić do procedury (jeśli temperatura ATF jest poza zakresem 60-90 stopni, sterownik skrzyni nie pozwoli przeprowadzić adaptacji).

1. Przełączamy drążek zmiany biegów na pozycję D

2. Puszczamy hamulec i jedziemy od kilkunastu do kilkadziesięciu metrów do przodu (wskazana płaska/równa nawierzchnia). Można pozwolić skrzyni pełzać lub dać delikatnie gazu (byle nie szarżować).

3. Po przejechaniu wymaganego odcinka zatrzymujemy się (noga na hamulcu, drążek cały czas na D) i czekamy kilka do kilkunastu sekund czy pole statusu adaptacji zmieni się na OK/zapisano (zależnie od wersji językowej Waszego interfejsu diagnostycznego).

 obraz.png.44fccd02605668f6f4b8eb22ef2b9788.png

Niezależnie od tego czy się zapisała czy też nie - przechodzimy do punktu nr 4.

4. Przełączamy drążek zmiany biegów na R, puszczamy hamulec i jedziemy od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów do tyłu. Po przejechaniu tego odcinka zatrzymujemy się (noga na hamulcu, lewarek pozostaje w pozycji R) i ponownie czekamy kilka do kilkunastu sekund aż pole statusu adaptacji zmieni się na OK/zapisano.

5. Powtarzamy te kroki tak długo aż adaptacja dla obu sprzęgieł się zapisze lub osiągniemy górną granicę temperatury.

UWAGA 1: status ADP Run nie oznacza, że nie macie adaptacji tylko, że sterownik skrzyni jest w procesie kolejnego uczenia się. Po zapisaniu adaptacji, jeśli wyłączycie zapłon i temperatura ATF spadnie poniżej 60 stopni status automatycznie zmieni się na RUN.

UWAGA 2: jeśli przytrafi się Wam tak, że jedna z adaptacji się zapisze a druga nie - nadal postępujcie zgodnie z opisaną wyżej procedurą (przy czym przy zatrzymaniu się na przełożeniu dla którego adaptacja jest zapisana nie trzeba już czekać wspomnianych kilkunastu sekund)

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Bartek dzięki wielkie! Jeszcze jedno pytanie - adaptację przeprowadzać na gazie, benzynie, czy to bez znaczenia?

Opublikowano

Na benzynie.

Opublikowano (edytowane)

Witaj Bart, nie idzie się dodzwonić do Ciebie więc napiszę tutaj. Dziwna sprawa bo moja skrzynia sygnalizowała błąd (migające kontrolki) przy wyjeździe spod sklepu na wstecznym a po dojechaniu do domu wszystko ustało i można powiedzieć że jej przeszło. Dla pewności odczytałem błędy i takie oto rzeczy pokazała. Dodam jeszcze że 4 tys km temu wymieniałem w niej olej ponieważ nie wiem kiedy ktoś to robił. Olej jaki zlałem był czerwony/brudny więc niemiecka zawieszka pod maską świadcząca że ktoś go zmianiał nie kłamamła ponieważ oryginalny jest żółty. Tak więc mogę przyjąć że co najmniej dwa razy był zmieniany a może więcej (tego się nie dowiem bo auto z niemiec) 
Czy możliwe jest że ten błąd wystąpił dwa razy dwa dni temu a ja sobie jeżdżę autem dalej i jest wszystko git? Chyba że ww błąd wystąpi ale po dobrym nagrzaniu oraz czy możliwe że wymiana oleju 3 miesiące temu mogła mieć na to wpływ? Autem przed i po wymianie jeździ się bez różnicy. 
Czy błędy można skasować i jeździć obserwować czy nie powinno się tego robić? 

Log-WAUZZZ8E16A115434-203310km-126330mi.txt

Edytowane przez Stanisław Dyrman
Opublikowano

Na jaki numer próbujesz się dodzwonić?

Usterka sterownika rzadko kiedy ma postaci stałą - zwykle nasila się gdy auto jest rozgrzane. Także może tak być, że jednego dnia masz problem a drugiego nie.

Opublikowano

Faktycznie, na zły numer, znaleziony z internetów. 
Czyli mam rozumieć że to po prostu sterownik sie psuje ale bebechy powinny być ok? Wystraszyłem się że ta wymiana oleju jej zaszkodziła. 
Czy błędy można skasować i jeździć obserwować czy nie powinno się tego robić? 

Opublikowano

Skasowanie błędu nic nie da. Sugeruję naprawić. Jeśli chcesz dogadać termin - zadzwoń.

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, zostałem odesłany do tego tematu bo może uzyskam pomoc. 

A4 B6 2.4 V6 AMM skrzynia 01J

Mam problem z autkiem, generalnie problem pojawia się na rozgrzanym silniku/skrzyni. Gdy chce ruszyć dynamicznie (nie z piskiem opon :p) auto potrafi nie przyjemnie szarpnąć, tak jakby uaktywniał się ABS. Nie jest to jedno szarpnięcie a seria jak bym przejeżdżał przez tarkę. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku. 
 

auto podłączone do VCP wypluło błąd ze skrzyni 

18150 - Adaptacja momentu obrotowego sprzęgła – limit adaptacji osiągnięty

 

dodam ze ostatnio robiłem tez adaptacje skrzyni która wskoczyła za pierwszym razem  przez 3 dni było okej, dziś z rana sprawdzałem stan adaptacji, to wyskoczyło ze adaptacja trwa…

jakieś 2 miesiące temu naprawiany był sterownik  

 

jakies pomysły?

 

Po godzinach pracy koło 17:30 znów zrobiłem adaptacje, tym razem użyłem pedała gazu. Na wstecznym skrzynia tak jakby się ślizgała, w przód było ok. Manewr przód/tył powtórzyłem 5razy. ADP. OK. w trakcie powrotu do domu szarpnęło mnie raz… trochę to męczy bo nie mogę normalnie ruszyć… tylko jak ślimak…

 

sprawdziłem sobie przy okazji blok 13. Ciśnienie w obydwóch przypadkach pokazywały:

w trakcie rozgrzewania skrzyni -0.9 bar

a po adaptacji 0.0bar…

 

pomocy? 

Edytowane przez Sidyk
Opublikowano

Jeśli chodzi o adaptację: błędnie interpretujesz status. To że masz odczyt ADAPTACJA TRWA nie znaczy, że poprzednia wypadła czy została nieprawidłowo zapisana... Sterownik jest po prostu w trybie kolejnego uczenia się. Poprzednio zapisane parametry znajdują się w pamięci sterownika i aktualnie skrzynia z nich korzysta. Wystarczy, że wyłączysz zapłon lub temperatura spadnie poniżej progu adaptacji (60 stopni dla 01J i 0AN) - wtedy sterownik znów próbuje się uczyć. Tak to jest skonstruowane i tak ma być.

Co do opisanych objawów - skrzynia niestety do generalnego remontu.

Opublikowano
37 minut temu, Bart-S napisał:

Co do opisanych objawów - skrzynia niestety do generalnego remontu.

Rozumiem. Ile w Polsce taki remont może kosztować? Orientacyjnie? ?

Opublikowano

Napisz na priv albo zadzwoń. Pod każdym moim postem w stopce masz nr tel.

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. 

Podczas robienia Adaptacji skrzyni która zakończyła się powodzeniem przeglądałem bloki pomiarowe i temperatura płynu chłodzącego w skrzyni biegów  pokazuje - 40* domyślam się że albo czujnik walnięty lub kabel oberwany. Temperature oleju oraz temperature sterownika pokazuje dobrze. Czy mógł by mi podpowiedzieć gdzie ten czujnik jest zamontowany i jaki jest jego nr części by w razie co go wymienić będę wdzięczny za podpowiedzi. Kod skrzyni LLA a silnika CAGB20220416_132728.thumb.jpg.360d1f35ce0a2c585bc550aa46237c84.jpg

 

Opublikowano
W dniu 16.04.2022 o 12:46, Bart-S napisał:

Napisz na priv albo zadzwoń. Pod każdym moim postem w stopce masz nr tel.

Witam Bart-S może ty byś odpowiedział na mój post poniżej? 

Ogólnie to właśnie na twoja odpowiedź tak oczekuję ?. Pozdrawiam 

Opublikowano

Od udzielenia odpowiedzi powstrzymuje mnie to, że czujnik temperatury płynu chłodniczego to osprzęt silnika i ze skrzynią Multitronic nie ma nic wspólnego. Jutro sprawdzę w katalogu i odpiszę Ci na priv (nie chcę robić tu offtopa).

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...