pesieka Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca Witam, Nawiązując do tematu skrzyni Multi.. u mnie taka sytuacja: na zimnej skrzyni jest bez większych zarzutów i jedzie ładnie - jak tylko dostanie temperatury to ruszając z postoju przy zwiększaniu prędkości zaczyna szarpać (takie wyczuwalne przejście lub zmiana biegu). Zaobserwowałem jeszcze coś takiego że gdy jadę sobie spokojnie tak miedzy 80 -100 km/h (na wolnych obrotach) to na obrotomierzu widoczne jest jakby falowanie silnika i jednocześnie czasami jakby skrzynia nie mogła się zdecydować czy jechać na 6 czy 7 biegu. Wybierając biegu manetkami tj manualnie jest w miarę przyzwoicie. Dzisiaj zrobiłem wstępne pomiary i adaptacje (chociaż nie pomogło) podczas jazdy jest wciąż problem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale na postoju przy zmianie pozycji biegów jest przyzwoicie (nie ma jakiś wyczuwalnych oporów i szarpaniny). Na pewno wg mnie olej do wymiany. Trochę poleciałem sobie a powinienem to zrobić 20 000 temu ale cóż. Ciekawostka - dzwoniłem do jednego mechanika co się zajmuje automatami i powiedział że przy tych objawach nie wymieniać oleju bo się skrzynia szybciej rozkraczy🤔. Co Wy na to? Prośba o sprawdzenie pomiarów. Jeśli coś by tam brakowało to zrobię jeszcze raz. LOG-02-010-011-065.CSVLOG-02-010-011-013.CSV Dzięki ! Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 20 Marca Autor Opublikowano 20 Marca Masz skrzynię do naprawy. Skontaktuj się ze mną na priv.
Kuciolajzor Opublikowano 16 Maja Opublikowano 16 Maja (edytowane) Witam. 2 lata temu kupiłem a4b7 z multitronikiem. Auto zawsze miało taką przypadłość, że jak jechałem ze stałą prędkością i nacisnąłem lekko na pedał gazu to czasami czuć było lekkie szarpnięcie. I tak się bujałem aż do momentu aż skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa, Przy normalnej jeździe przy 60km/h kontrolki od biegów na zegarach zaczęły migać i usłyszałem metaliczny dźwięk. Skrzynia reagowała na zmianę biegu przód/tył lecz wydawała przy tym dźwięk ocierających się trybów i nie było napędu. Nagrałem film żeby sprawdzić czy przeguby się zerwały, można usłyszeć na nim ten dźwięk. VID_20240516_111315.mp4 Po wyciągnięciu i rozebraniu skrzyni okazało się, że zerwały się tryby kosza sprzęgłowego wałka wejścia Mogłem w sumie przejść od razu do sedna, ale opisałem wszystko szczegółowo bo może ktoś będzie miał podobne symptomy i będzie wiedział na co zwrócić uwagę. A teraz moje pytanie dla tych co przerabiali temat. Czy da się wymienić sam kosz z trybami? Sama bieżnia wałka jest w bardzo fajnym stanie i żal mi kupował całą nową część. W internecie nie mogę znaleźć tego trybu. Może mógłbym kupić jakąś mega porysowaną bieżnię ale za to z dobrym koszem i dokonać transplantacji? Aktualizacja: Kupiłem cały wariator z koszem w bardzo fajnym stanie i wymieniłem tylko zębatki bo było inne przełożenie (musiałem kupić specjalny klucz z chin) Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć nowego łańcucha o numerach 01J331301AT(taki znalazłem u mnie w skrzyni), znalazłem natomiast zdawkowe informacje w internecie, że 01J331301BG też będzie pasował, więc go zamawiam. W przeciągu miesiąca pewnie złożę tego dziada, dam wtedy znać czy działa. Pozdrawiam Edytowane 31 Maja przez Kuciolajzor
zen64 Opublikowano 7 Czerwca Opublikowano 7 Czerwca Witam Padła skrzynia oz.Gec, czy jest możliwość wyładować skrzynię o innym oznaczeniu Pozdrawiam
draxmenD Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Autko po rozgrzaniu przestaje reagować tak jakby odcięło skrzynie biegów licznik spada do zera mimo ze silnik reaguje na gaz i obroty rosną. Jakieś sugestia co to może być. Kody błędów jak na wyklejce.
Bart-S Opublikowano 5 Października Autor Opublikowano 5 Października Prędkościomierz przestaje pokazywać dane ponieważ w automacie czujnik prędkości masz ze skrzyni a nie z ABS. Ewidentnie odcina Ci sterownik skrzyni z magistrali.
draxmenD Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października W dniu 6.10.2024 o 00:15, Bart-S napisał(a): Prędkościomierz przestaje pokazywać dane ponieważ w automacie czujnik prędkości masz ze skrzyni a nie z ABS. Ewidentnie odcina Ci sterownik skrzyni z magistrali. Jaka może być przyczyna odcinki ? Uszkodzony sterownik skrzyni czy jakieś inne przyczyny. Rozumiem że bez fizycznych oględzin to dla ciebie jak wróżenie z fusów ale może jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny.
Bart-S Opublikowano 26 Października Autor Opublikowano 26 Października Jest kilka możliwości. Jeśli to 2.4 to zawsze zaczynam od przekaźnika CutOut na podszybiu przy ECU.
Tomaleox1666 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada W dniu 27.02.2018 o 22:22, Bart-S napisał(a): Mam audi a4 b6 1.8t bex multitronic szarpie podczas ruszania i cofania, obroty falują podczas jazdy i trzymania równo gazu co może być przyczyną? Czy można założyć nowsza skrzynie z b7 ponoć są trwalsze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się