Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po świętach wyciągne poloski i sprawdzę na tokarce czy nie są Skrzywione. Gdybym wiedział na 100% że to poloski to kupiłbym bez zastanowienia drugie ale nie chce wpakowac kasy żeby potem okazała się że to nie poloski..

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Do Bart-S W sumie potrzebowałem półosi ale na forum była tak błyskawiczny odzew że po 5 minutach dobiłem targu.

Ja zakupiłem używki kompletne z przegubami w idealnym stanie, zobaczymy co będzie po zmianie. Mam jeszcze takie pytanie jak auto stoi na zapalonym silniku i jest wrzucone P to czuć wibracje a jak wrzucę D to wibracje jeszcze narastają, czy to jest objaw zużytych/zużytej poduszki silnika lub skrzyni biegów???


Cy to może początki końca sprzęgła??? Jakie były by wtedy objawy??? Podobne do moich?

Opublikowano

Ja to bym raczej strzelał w poduche :)

W moim multi mam pandnietą elektronike, nie działają elektrozawory, mimo to jedzie, ale co to za jazda ;)

Przy odpalaniu nic nie telepie, na P absolutnie nic, D - i tu się dopiero zaczyna telepawka, lecz samo wrzucenie D na hamulcu nie powoduje ciągłych wibracji tylko lekkie szrpnięcie.

Opublikowano

Zobaczę co się będzie działo po zmianie półosiek ale powoli zaczynam też szukać poduszek, bo coś za bardzo mi to drga ale może to drgania przenosi coś innego.

Opublikowano

Pamietajcie że jest też dwumasa która może powodować drgania i szarpnięcia

Opublikowano

Rany błagam nie piszcie bzdur...

Opublikowano

Barts,jakie są objawy zużytego dwumasa w multitronic?

Opublikowano

Właśnie o to chyba mu chodzi bo w 3 litry asn dwumasy nie ma, jak z resztą nie wiem

Wysłane za pomocą Commodore C64

Opublikowano

Dwumasu nie ma w bezyniakach 2.4 i 3.0. Dwumas prawie nigdy nie daje objawów - a już na pewno nie szarpanie.

Opublikowano

A w 1.8 T występował dwumas?

Opublikowano

Dominik kurde... przecież napisałem gdzie nie występował. Automatycznie wszystkie pozostałe jednostki wyposażone w CVT mają dwumas ;)

Opublikowano

Pardo mój błąd niedoczytania.

Ok ?

Opublikowano

Mój problem rozwiązany :banan: , wszystkie drgania i wibracje znikły po zmianie kompletnych półosi z przegubami na używane oryginały. Poza tym te zdemontowane zaczęliśmy oglądać, oglądać i jeszcze raz oglądać i nasza diagnoza padła na przeguby wewnętrzne które były zamiennikami i miały spawy czyli były wykonane z 2 elementów a oryginały to całość odlew. :hi:


Bart-S dzięki, :hi: Ty w pierwszej odpowiedzi podałeś już przyczynę, Graty trafnej diagnozy na odległość.

Opublikowano

Mój problem rozwiązany :banan: , wszystkie drgania i wibracje znikły po zmianie kompletnych półosi z przegubami na używane oryginały. Poza tym te zdemontowane zaczęliśmy oglądać, oglądać i jeszcze raz oglądać i nasza diagnoza padła na przeguby wewnętrzne które były zamiennikami i miały spawy czyli były wykonane z 2 elementów a oryginały to całość odlew. :hi:

Bart-S dzięki, :hi: Ty w pierwszej odpowiedzi podałeś już przyczynę, Graty trafnej diagnozy na odległość.

Taaaaaddddąąąąą ;)

Opublikowano

Ja po świętach kupuje używki ori od gościa z forum i tez dam znać czy drgania ustaly

Opublikowano

Przed tygodniem byłem we Wrześni u Barta-S na zmianie oleju po 60 tys. Samochód płynie, skrzynia śpiewa - brzmi jak basso continuo. Warto było przejechać prawie 900 km. Ale najważniejsze: poznać pięknego człowieka! Dzięki Bartek! Dobrych Świąt.

Opublikowano

Miałeś wymianę oleju w skrzyni statyczna czy dynamiczna? Wymiana filtra rozumiem że tylko zewnętrznego czy i wewnętrznego?

Opublikowano

Na pewno statyczna , filtrów się nie wymienia przy wymianie oleju.

Opublikowano

Miałeś wymianę oleju w skrzyni statyczna czy dynamiczna? Wymiana filtra rozumiem że tylko zewnętrznego czy i wewnętrznego?

Dominik, Wymiana była statyczna. “W Multitronicu nie robi się wymiany dynamicznej ”, Bart-S. Jedynie można powtórzyć wymianę albo skrócić okres do następnej wymiany. Ponieważ olej w mojej skrzyni był “przepracowany” i zawierał nieliczne, ale jednak, metalowe opiłki, Bartek zalecił powtórzenie wymiany za ok. 10 tys. km.

Filtrów oczywiście nie zmieniałem; zewnętrzny na przewodach chłodnicy oleju był drożny. Miałem natomiast okazję zobaczenia w garażu Barta-S, jak wygląda filtr wewnętrzny (magnetyczny).

Opublikowano

Mam pytanie dlaczego w elsa nie ma procedury wymiany łańcucha w multitronic 0AW? Jest tylko w starszych modelach . Tak samo etka nie zawiera pełnego opisu multitronic 0AW tylko wałek ze sprzęgłami brak opisu łańcucha i wariatorów . A może moje wersje programów nie są pełne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...