Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko w tedy ilość jest zupełnie inna, no i sam płyn chłodniczy znika przy okazji ?

Opublikowano

Zauważyłem to zjawisko u siebie trasa praca dom 150km nic ,ale jak tylko weekend krótkie odcinki typu sklep na szybko i tylko jesień-zima to na korku faktycznie troszkę maselka jest

Opublikowano

Troche czasu minelo przeszedlem z mobil 5w30 na motul xcess 5w40 i sprawa wyglada tak...

Na pewno cichszy start zimnego silnika no i apetyt spadl o ponad litr prawie 1,5 litra robie miesiecznie ponad 3tys mobila wpier....l 3litry na 11tys a motula dolalem tylko 1,5litra i za niedlugo kolejna wymiana , wiec jestem zadowolony i zostaje przy motul xcess.

Opublikowano

Ja jeździłem kilka lat na motul 5w40  A3B4 i zjadał mi podobną ilość  , teraz po raz pierwszy zalałem  RAVENOL TURBO VST SAE 5W40 USVO ,  narazie za wcześnie żeby co kolwiek mówić , nie zauważyłem żadnej różnicy przy zimnym rozruchu między jednym a drugim, czas pokaże co dalej 

Opublikowano

,,dev'' dobrze napisal za ten silnik wszystko przepali ? , sama zmiana oleju nic nie zdzialamy pobor sie w moim przypadku po zmianie z 5w30 na 5w40 zmalal lecz nadal jest wada pierscieni....

Opublikowano
11 godzin temu, Andrzej36 napisał:

... nadal jest wada pierscieni....

W ALT to nie jest wina pierscieni tylko odmy

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak zawsze  teśćiwie i rzetelnie , krótko mówiąc, trzeba do tego przywyknąć i z tym żyć 

Opublikowano

Osobiscie to nie przeszkadza mi to mala banka oleju w bagazniku duzo miejsca nie zajmuje . 

Opublikowano
W dniu 21.01.2022 o 00:06, Dev napisał:

W ALT to nie jest wina pierscieni tylko odmy

Po grubo ponad 60k km od wymiany na 1.8 AGN przy osprzęcie z ALT wciąż konsumpcji oleju nie ma, tzn się jest - dolewam wszystko co zostaje z wymian oleju w mojej rodzinie, ostatnio nawet trawol poszedł :D Nie dolałem więcej niż litr od wymiany do wymiany. Olej zmieniam jak to na wariata przystało co 20k km, przebiegi autostradowe z prędkościami 140 do pracy i 180 do domu, tysiaczek w jedną stronę. Uwaga, olej fanfaro 5w30 :D Przypomnę tylko, że w ostatnich dniach ALTa konsumpcja oleju to około 2 litry oleju na tysiąc km. Normalnie było około litra. Odma została ta sama, oleju nie ubywa.

Opublikowano
W dniu 21.01.2022 o 00:06, Dev napisał:

W ALT to nie jest wina pierscieni tylko odmy

Możesz napisać coś więcej lub dać link do tematu, (jak byl gdzieś omawiany)?
Na co szczególnie zwrócić uwagę? ::>

Opublikowano

Jest na forum cały temat o diagnostyce alt, są też informacje dotyczące czwórnika odmy, numery części itp.

Opublikowano

Witam,do tej pory jeździłem na Castrol 5w30. Zmieniłem na valvoline 5w40 i teraz za każdym razem po dłuższym postoju grzechocze wariator,zbieg okoliczności czy jednak Castrol był lepszy dla niego

Opublikowano

A po co zmieniłeś na 5w40? Do tego silnika leję się 5w30.

Opublikowano
4 godziny temu, MaTeo85 napisał:

A po co zmieniłeś na 5w40? Do tego silnika leję się 5w30.

Bo się naczytałem na tym forum że taki może być,a ktoś mi nawet polecał wlać 15w50

Opublikowano

Lej dedykowany olej, zmieniaj max co 10k, dbaj o odpowiedni poziom oleju I jeździj. Nawet jak wariator się odzywa chwilę, to przez lata można z tym jeździć.

Opublikowano

Ja leje od dłuższego czasu 5w40 Motul X-clean z normą 505.01; Do alt starczy norma  vw 502 jest to trochę tańszy olej ale kiedyś słyszałem, że przy 20 zaworach na 4 cylindrach i dużej ilości części pod deklem zaworów olej się tak nie spienia.

Opublikowano

No właśnie ten mój Valvoline ma normę 502

Strasznie chrobocze wariator,a na starym Castrolu cisza

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, doman96b6 napisał:

No właśnie ten mój Valvoline ma normę 502

Strasznie chrobocze wariator,a na starym Castrolu cisza

I lej wszystko co ma 502 00 - to jest oficjalna norma aprobaty olejowej VW dla tego silnika - było to wielokrotnie powtarzane. A tak swoją drogą lałem też chwilę X-Cleana 5w40 505.01 i pamiętam ,że ma on obydwie normy, tzn. 505.01 (dla silników z pompowtryskiwaczami jak się nie mylę) i 502 00 właśnie dla benzyn jak nasz ALT. :)

W ogóle tak naprawdę nikt nie dotarł co powoduje problem brania oleju w ALT (odma, pierścienie etc.) - mi tam bierze trochę więcej niż kiedyś (jakieś 3l na 10 tyś km) - no ale mam na budziku 300 tyś km i w sumie ma prawo. Normalnie na początku było od 116tyś do powiedzmy 180tys km(ok. 350-500 ml na 10 tyś km) - później stopniowo się to zwiększało i mimo iż dwoiłem się i troiłem by temu zapobiec i tak bierze trochę więcej. Ale na pewnym poziomie brania się uspokoił. No i niech tak zostanie :) . Wg mojego elektro-mechanika zwiększający się pobór oleju w silniku ALT jest winą pierścieni które w wyniku wieku tracą swoją sprężystość. I ja obstaję przy tej wersji jako, iż wymieniając odmę nigdy to nic nie dawało, a powiem więcej - Audik z ułamaną odmą brał mniej oleju niż z nowym sprawnym systemem odpowietrzania silnika (co jest kuriozum samym w sobie ale faktem). W sensie, że z ułamaną rurką odmy od wymiany do wymiany - Audi nie wzięło ani grama oleju - tak było u mnie tuż po zakupie. Pierwszym serwisem była uszczelka klawiatury oraz właśnie przewód odmy. No i dopiero branie zaczęło się od tego właśnie serwisu. Małe, ale jednak. 

Edytowane przez Anelson
Opublikowano
13 godzin temu, Anelson napisał:

I lej wszystko co ma 502 00 - to jest oficjalna norma aprobaty olejowej VW dla tego silnika - było to wielokrotnie powtarzane. A tak swoją drogą lałem też chwilę X-Cleana 5w40 505.01 i pamiętam ,że ma on obydwie normy, tzn. 505.01 (dla silników z pompowtryskiwaczami jak się nie mylę) i 502 00 właśnie dla benzyn jak nasz ALT. :)

W ogóle tak naprawdę nikt nie dotarł co powoduje problem brania oleju w ALT (odma, pierścienie etc.) - mi tam bierze trochę więcej niż kiedyś (jakieś 3l na 10 tyś km) - no ale mam na budziku 300 tyś km i w sumie ma prawo. Normalnie na początku było od 116tyś do powiedzmy 180tys km(ok. 350-500 ml na 10 tyś km) - później stopniowo się to zwiększało i mimo iż dwoiłem się i troiłem by temu zapobiec i tak bierze trochę więcej. Ale na pewnym poziomie brania się uspokoił. No i niech tak zostanie :) . Wg mojego elektro-mechanika zwiększający się pobór oleju w silniku ALT jest winą pierścieni które w wyniku wieku tracą swoją sprężystość. I ja obstaję przy tej wersji jako, iż wymieniając odmę nigdy to nic nie dawało, a powiem więcej - Audik z ułamaną odmą brał mniej oleju niż z nowym sprawnym systemem odpowietrzania silnika (co jest kuriozum samym w sobie ale faktem). W sensie, że z ułamaną rurką odmy od wymiany do wymiany - Audi nie wzięło ani grama oleju - tak było u mnie tuż po zakupie. Pierwszym serwisem była uszczelka klawiatury oraz właśnie przewód odmy. No i dopiero branie zaczęło się od tego właśnie serwisu. Małe, ale jednak. 

Mi bierze 2l na 10k km. Dziś będę wymieniał olej i mam TEC2000 zobaczymy czy popuszczą pierścienie jak to przez nie ucieka olej a nie przez dolot ;)

Opublikowano
17 godzin temu, Anelson napisał:

I lej wszystko co ma 502 00 - to jest oficjalna norma aprobaty olejowej VW dla tego silnika - było to wielokrotnie powtarzane. A tak swoją drogą lałem też chwilę X-Cleana 5w40 505.01 i pamiętam ,że ma on obydwie normy, tzn. 505.01 (dla silników z pompowtryskiwaczami jak się nie mylę) i 502 00 właśnie dla benzyn jak nasz ALT. :)

W ogóle tak naprawdę nikt nie dotarł co powoduje problem brania oleju w ALT (odma, pierścienie etc.) - mi tam bierze trochę więcej niż kiedyś (jakieś 3l na 10 tyś km) - no ale mam na budziku 300 tyś km i w sumie ma prawo. Normalnie na początku było od 116tyś do powiedzmy 180tys km(ok. 350-500 ml na 10 tyś km) - później stopniowo się to zwiększało i mimo iż dwoiłem się i troiłem by temu zapobiec i tak bierze trochę więcej. Ale na pewnym poziomie brania się uspokoił. No i niech tak zostanie :) . Wg mojego elektro-mechanika zwiększający się pobór oleju w silniku ALT jest winą pierścieni które w wyniku wieku tracą swoją sprężystość. I ja obstaję przy tej wersji jako, iż wymieniając odmę nigdy to nic nie dawało, a powiem więcej - Audik z ułamaną odmą brał mniej oleju niż z nowym sprawnym systemem odpowietrzania silnika (co jest kuriozum samym w sobie ale faktem). W sensie, że z ułamaną rurką odmy od wymiany do wymiany - Audi nie wzięło ani grama oleju - tak było u mnie tuż po zakupie. Pierwszym serwisem była uszczelka klawiatury oraz właśnie przewód odmy. No i dopiero branie zaczęło się od tego właśnie serwisu. Małe, ale jednak. 

To jest bardziej niż oczywiste, że to nie wina odmy. Naprawdę trzeba się upierać i robić sobie nadzieje na tanią naprawę problemu, który jest znacznie bardziej zaawansowany. Podobnie i z olejem, zmiana oleju jego konsumpcji nie zmniejszy. Z tańszych rozwiązań to można lać jakieś cudawianki na tłoki, może to wyczyści pierścienie, odtaje, itp. itd. Płukanki również są naprawdę fajną sprawą. Ja idę nieco bardziej radykalną drogą i jak już płukam to samą ropą - zamiast oleju, fakt - jak silnik stanie to dramatu nie będzie. I tak, mam już te 80k km na najtańszym oleju z interwałem zmiany "kiedy się zachce", ale nie później niż 25-30k km i wszystko działa jak należy. Od dobrych 40k, może 50k km silnik w czasie swojej pracy widzi głównie 4k obrotów i więcej. Odma jest od alta, który brał 2 litry na tałzena i teraz problemu nie ma.

Zmiana oleju może pomóc właśnie na terkotanie łańcuszka itp itd, chociaż to będzie pomoc również na krótką metę, bo problem już jest i trzeba czekać aż olej przestanie go maskować :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...