Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To może ja sprobuje ten LM. Na dniach mam wymianę to napisze czy cos pomogło. Jaki filtr stosujesz?

Opublikowano

To może ja sprobuje ten LM. Na dniach mam wymianę to napisze czy cos pomogło. Jaki filtr stosujesz?

Spróbuj LM ponoć też ciszej po nim silnik pracuje. Filtr nie pamiętam, ale zawsze kupuje części nie najtańsze i nie najdroższe :)

Opublikowano

Panowie ja w tej chwili jeżdżę na Motulu 10W40 6100S+ i najlepszy wyniki był przy pierwszym przejściu na tej olej, w styczniu tego roku - wtedy zrobiłem 6000km i dopiero robiłem dolewkę 0,5l. Następne dolewki do tej pory to 0,5l co 1000-2000km. Planuję teraz przejść na polecany na forum Liqui Moly 10W40 MoS2 i zastanawiam się nad jakąś płukanką LM, tylko trochę się obawiam, czy taka płukanka nie zwiększy poboru oleju? Dodam, że w maju miałem wymienioną odmę na nową.

Opublikowano

Panowie ja w tej chwili jeżdżę na Motulu 10W40 6100S+ i najlepszy wyniki był przy pierwszym przejściu na tej olej, w styczniu tego roku - wtedy zrobiłem 6000km i dopiero robiłem dolewkę 0,5l. Następne dolewki do tej pory to 0,5l co 1000-2000km. Planuję teraz przejść na polecany na forum Liqui Moly 10W40 MoS2 i zastanawiam się nad jakąś płukanką LM, tylko trochę się obawiam, czy taka płukanka nie zwiększy poboru oleju? Dodam, że w maju miałem wymienioną odmę na nową.

Ja niestety nie pomogę, bo nie jestem fachowcem, lecz osobiście nie ryzykowałbym z tą płukanka. Jaro 959 napisz jak tam wymiana oleju na LM?

Opublikowano

Panowie ja w tej chwili jeżdżę na Motulu 10W40 6100S+ i najlepszy wyniki był przy pierwszym przejściu na tej olej, w styczniu tego roku - wtedy zrobiłem 6000km i dopiero robiłem dolewkę 0,5l. Następne dolewki do tej pory to 0,5l co 1000-2000km. Planuję teraz przejść na polecany na forum Liqui Moly 10W40 MoS2 i zastanawiam się nad jakąś płukanką LM, tylko trochę się obawiam, czy taka płukanka nie zwiększy poboru oleju? Dodam, że w maju miałem wymienioną odmę na nową.

Ja niestety nie pomogę, bo nie jestem fachowcem, lecz osobiście nie ryzykowałbym z tą płukanka. Jaro 959 napisz jak tam wymiana oleju na LM?

Trochę się boję zaryzykować i chyba odpuszczę sobie tą płukankę. W poniedziałek wymieniam olej na LM. Za jakiś czas dam znać jaki efekt

Opublikowano (edytowane)

Panowie ja w tej chwili jeżdżę na Motulu 10W40 6100S+ i najlepszy wyniki był przy pierwszym przejściu na tej olej, w styczniu tego roku - wtedy zrobiłem 6000km i dopiero robiłem dolewkę 0,5l. Następne dolewki do tej pory to 0,5l co 1000-2000km. Planuję teraz przejść na polecany na forum Liqui Moly 10W40 MoS2 i zastanawiam się nad jakąś płukanką LM, tylko trochę się obawiam, czy taka płukanka nie zwiększy poboru oleju? Dodam, że w maju miałem wymienioną odmę na nową.

Sam wymieniałeś odmę czy serwis? Jaki koszt nowej odmy?

To może ja sprobuje ten LM. Na dniach mam wymianę to napisze czy cos pomogło. Jaki filtr stosujesz?

Spróbuj LM ponoć też ciszej po nim silnik pracuje. Filtr nie pamiętam, ale zawsze kupuje części nie najtańsze i nie najdroższe :)

Wymieniłem olej na LM i faktycznie inaczej pracuje na zimnym silniku po odpaleniu - jest różnica. Na zagrzanym różnicy nie odczuwam. Póki co za mało przejechałem żeby się wypowiadać na temat dolewki. Monitoruję na bieżąco czy się będzie to opłacać cenowo (wiadomo LM jest sporo droższy). Wymieniałem bez płukanki.

Edytowane przez Jaro959
Opublikowano

Ja to samo tylko z plukanką tą mocniejszą Pro-line. Na razie po przejechaniu ok 300 km bez zmian,dalej łyka oliwę :-/ . I teraz nasuwa się pytanie - czy ten olej jeżeli ma pomóc to zadziała od razu czy trzeba trochę przejechać?

Opublikowano

Panowie ja w tej chwili jeżdżę na Motulu 10W40 6100S+ i najlepszy wyniki był przy pierwszym przejściu na tej olej, w styczniu tego roku - wtedy zrobiłem 6000km i dopiero robiłem dolewkę 0,5l. Następne dolewki do tej pory to 0,5l co 1000-2000km. Planuję teraz przejść na polecany na forum Liqui Moly 10W40 MoS2 i zastanawiam się nad jakąś płukanką LM, tylko trochę się obawiam, czy taka płukanka nie zwiększy poboru oleju? Dodam, że w maju miałem wymienioną odmę na nową.

Sam wymieniałeś odmę czy serwis? Jaki koszt nowej odmy?

To może ja sprobuje ten LM. Na dniach mam wymianę to napisze czy cos pomogło. Jaki filtr stosujesz?

Spróbuj LM ponoć też ciszej po nim silnik pracuje. Filtr nie pamiętam, ale zawsze kupuje części nie najtańsze i nie najdroższe :)

Wymieniłem olej na LM i faktycznie inaczej pracuje na zimnym silniku po odpaleniu - jest różnica. Na zagrzanym różnicy nie odczuwam. Póki co za mało przejechałem żeby się wypowiadać na temat dolewki. Monitoruję na bieżąco czy się będzie to opłacać cenowo (wiadomo LM jest sporo droższy). Wymieniałem bez płukanki.

Odmę wymieniał mi mój mechanik. Zamówił ją w ASO w Łodzi i kosztowała chyba coś ok. 230zł o ile dobrze pamiętam. W tej chwili po zalaniu LM przejechałem ok. 1100km i na bagnecie ubyło może ok. 3mm. Póki co wynik lepszy niż ostatnio na Motulu 6100S+. Zobaczymy jak będzie dalej.

Opublikowano

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

Opublikowano

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

witam panowie. wypowie się ktoś czy warto zalać olej LM MoS2 10w 40 do silnika ALT 2.0.?? jakie są wasze porady i sugestie.. obniży się pobór oleju troszkę.?? bo mam zamiar wymienić teraz na LM bez płukanki żadnej i do tego filtr Mann. jakie są różnice między mann a knecht bo słyszałem żę ten i ten jest OK. pozdrawiam

Opublikowano

Polecam valvoline 5w50 - 70 tys na oleju i spalanie duzo nizsze niz cASTROLA 5W30

Opublikowano

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

witam panowie. wypowie się ktoś czy warto zalać olej LM MoS2 10w 40 do silnika ALT 2.0.?? jakie są wasze porady i sugestie.. obniży się pobór oleju troszkę.?? bo mam zamiar wymienić teraz na LM bez płukanki żadnej i do tego filtr Mann. jakie są różnice między mann a knecht bo słyszałem żę ten i ten jest OK. pozdrawiam

Jeżdżę na LM 10W40 MoS2 + filtr Mann ponad 40.000 tys. km. Spala mi 250~300ml/1000km. Silnik ładnie pracuje, o szybko ucisza zawory przy rozruchu.Wcześniej był Mobil 10W40 na start i to była porażka ~600ml/1000.

Teraz pora na zmiany. Dużo jeżdzę, więc muszę dolewać co dwa tygodnie, czasem nieco częściej i zaczyna mnie to męczyć. Na dniach robię płukankę i leję Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. To jest olej 4 klasy (PAO), więc powinien ładnie się sprawdzić. Jeśli to cudo niemieckiej myśli technicznej nie pomoże, to będę myślał dalej. Może FUCHS TITAN PRO RACE S 5W40, jednak cena zaczyna straszyć ok 250 za 5 litrów.

Opublikowano (edytowane)

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

witam panowie. wypowie się ktoś czy warto zalać olej LM MoS2 10w 40 do silnika ALT 2.0.?? jakie są wasze porady i sugestie.. obniży się pobór oleju troszkę.?? bo mam zamiar wymienić teraz na LM bez płukanki żadnej i do tego filtr Mann. jakie są różnice między mann a knecht bo słyszałem żę ten i ten jest OK. pozdrawiam

Jeżdżę na LM 10W40 MoS2 + filtr Mann ponad 40.000 tys. km. Spala mi 250~300ml/1000km. Silnik ładnie pracuje, o szybko ucisza zawory przy rozruchu.Wcześniej był Mobil 10W40 na start i to była porażka ~600ml/1000.

Teraz pora na zmiany. Dużo jeżdzę, więc muszę dolewać co dwa tygodnie, czasem nieco częściej i zaczyna mnie to męczyć. Na dniach robię płukankę i leję Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. To jest olej 4 klasy (PAO), więc powinien ładnie się sprawdzić. Jeśli to cudo niemieckiej myśli technicznej nie pomoże, to będę myślał dalej. Może FUCHS TITAN PRO RACE S 5W40, jednak cena zaczyna straszyć ok 250 za 5 litrów.

azrael a jak zmieniłeś na LM Mos2 to spalanie oleju spadło od razu czy po jakimś czasie/przebiegu? Pytam bo jestem po zmianie 1 tys.km i na razie bez zmian niestety...1-1,5 l na 1000 km łyka :/

Edytowane przez maru
Opublikowano

Po obserwacji doszedłem do wniosku że jest chyba lepiej. Na Mobilu 10W40 lałem 600 ml/1000 km w lato 300 ml/1000 km w zimie. Teraz po wymianie na LM 10W40 MoS2 przejechałem ponad 1000 km i nic nie lałem. Ale może to być spowodowane dużo niższą temperaturą obecnie oraz nieuregulowaniem się jeszcze stanu oleju. W każdym razie jak pisałem wyżej. Silnik pracuje lepiej po odpaleniu gdy jest zimny. Na ciepłym nie odczuwam zmian. Jak zelżą mrozy to będę pisał dalej po jakim dystansie zrobiłem dolewkę.

Opublikowano

A ja miałem mobila przy odpaleniu terakotal przez parę sekund, i brał około 500 ml, zmieniałem na motula 10w40 i ani raz jeszcze mi nie zaterkotal a zrobiłem juz z 5k, i oleju bierze jakieś 200-300 ml.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

witam panowie. wypowie się ktoś czy warto zalać olej LM MoS2 10w 40 do silnika ALT 2.0.?? jakie są wasze porady i sugestie.. obniży się pobór oleju troszkę.?? bo mam zamiar wymienić teraz na LM bez płukanki żadnej i do tego filtr Mann. jakie są różnice między mann a knecht bo słyszałem żę ten i ten jest OK. pozdrawiam

Jeżdżę na LM 10W40 MoS2 + filtr Mann ponad 40.000 tys. km. Spala mi 250~300ml/1000km. Silnik ładnie pracuje, o szybko ucisza zawory przy rozruchu.Wcześniej był Mobil 10W40 na start i to była porażka ~600ml/1000.

Teraz pora na zmiany. Dużo jeżdzę, więc muszę dolewać co dwa tygodnie, czasem nieco częściej i zaczyna mnie to męczyć. Na dniach robię płukankę i leję Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. To jest olej 4 klasy (PAO), więc powinien ładnie się sprawdzić. Jeśli to cudo niemieckiej myśli technicznej nie pomoże, to będę myślał dalej. Może FUCHS TITAN PRO RACE S 5W40, jednak cena zaczyna straszyć ok 250 za 5 litrów.

azrael a jak zmieniłeś na LM Mos2 to spalanie oleju spadło od razu czy po jakimś czasie/przebiegu? Pytam bo jestem po zmianie 1 tys.km i na razie bez zmian niestety...1-1,5 l na 1000 km łyka :/

Od razu spadło o ponad połowę. U Ciebie to wygląda jak większy problem. Nie leje się z niego spod dekla? Cała odma od przepływomierza? Może od spodu wywaliło uszczelkę?

Opublikowano

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

witam panowie. wypowie się ktoś czy warto zalać olej LM MoS2 10w 40 do silnika ALT 2.0.?? jakie są wasze porady i sugestie.. obniży się pobór oleju troszkę.?? bo mam zamiar wymienić teraz na LM bez płukanki żadnej i do tego filtr Mann. jakie są różnice między mann a knecht bo słyszałem żę ten i ten jest OK. pozdrawiam

Jeżdżę na LM 10W40 MoS2 + filtr Mann ponad 40.000 tys. km. Spala mi 250~300ml/1000km. Silnik ładnie pracuje, o szybko ucisza zawory przy rozruchu.Wcześniej był Mobil 10W40 na start i to była porażka ~600ml/1000.

Teraz pora na zmiany. Dużo jeżdzę, więc muszę dolewać co dwa tygodnie, czasem nieco częściej i zaczyna mnie to męczyć. Na dniach robię płukankę i leję Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. To jest olej 4 klasy (PAO), więc powinien ładnie się sprawdzić. Jeśli to cudo niemieckiej myśli technicznej nie pomoże, to będę myślał dalej. Może FUCHS TITAN PRO RACE S 5W40, jednak cena zaczyna straszyć ok 250 za 5 litrów.

azrael a jak zmieniłeś na LM Mos2 to spalanie oleju spadło od razu czy po jakimś czasie/przebiegu? Pytam bo jestem po zmianie 1 tys.km i na razie bez zmian niestety...1-1,5 l na 1000 km łyka :/

Od razu spadło o ponad połowę. U Ciebie to wygląda jak większy problem. Nie leje się z niego spod dekla? Cała odma od przepływomierza? Może od spodu wywaliło uszczelkę?

Wszędzie sucho. Z tym olejem wymieniłem też czwórnik na ten z końcówka Q. Wcześniej też wymieniłem gruszkę bo membrana była walnięta. Teraz silnik chodzi cichutko i perfekcyjnie. Wszystkie węże od podciśnienia i odmy wyglądają dobrze, nie ma nieszczelności. Nawet w te mrozy przy - 17 zapala bez problemu. Nie kopci, ma moc, pięknie ciągnie praktycznie od ok.1600 -1800 obr. Ale niestety olej wpierdziela. Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi. Po przejechaniu ok. 200 km i więcej, ciężko się odkręca korek wlewu oleju i ciężko się wyciąga bagnet. Tak jakby coś zasysało...

Opublikowano

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

witam panowie. wypowie się ktoś czy warto zalać olej LM MoS2 10w 40 do silnika ALT 2.0.?? jakie są wasze porady i sugestie.. obniży się pobór oleju troszkę.?? bo mam zamiar wymienić teraz na LM bez płukanki żadnej i do tego filtr Mann. jakie są różnice między mann a knecht bo słyszałem żę ten i ten jest OK. pozdrawiam

Jeżdżę na LM 10W40 MoS2 + filtr Mann ponad 40.000 tys. km. Spala mi 250~300ml/1000km. Silnik ładnie pracuje, o szybko ucisza zawory przy rozruchu.Wcześniej był Mobil 10W40 na start i to była porażka ~600ml/1000.

Teraz pora na zmiany. Dużo jeżdzę, więc muszę dolewać co dwa tygodnie, czasem nieco częściej i zaczyna mnie to męczyć. Na dniach robię płukankę i leję Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. To jest olej 4 klasy (PAO), więc powinien ładnie się sprawdzić. Jeśli to cudo niemieckiej myśli technicznej nie pomoże, to będę myślał dalej. Może FUCHS TITAN PRO RACE S 5W40, jednak cena zaczyna straszyć ok 250 za 5 litrów.

rozumiem. to widzę że bierze ci tyle co mi obecnie czyli tak 300 ml na 1 tyś. jeżdze na motulku narazie.. ale mam nadzieje że jak zaleje LM MoS2 TO pobór zmniejszy się o połowę chociąż. bądzmy dobrej nadziei.: ) a i jeszcze pytanko koleżce gdzięś cieknie olej audi też a4 b6 też 2.0 olej tak jakby z tyłu silnika od spodu.. ma ślady oleju na osłonie silnika plastiku. czy możliwe ze jakaś uszczelka puściła.??? co o tym sądzisz azrael....

Opublikowano

Ten LM 10w40 mos2 ma podobny skład jak ceratek tylko w ceratecu jest mniej molibdemu .

witam panowie. wypowie się ktoś czy warto zalać olej LM MoS2 10w 40 do silnika ALT 2.0.?? jakie są wasze porady i sugestie.. obniży się pobór oleju troszkę.?? bo mam zamiar wymienić teraz na LM bez płukanki żadnej i do tego filtr Mann. jakie są różnice między mann a knecht bo słyszałem żę ten i ten jest OK. pozdrawiam

Jeżdżę na LM 10W40 MoS2 + filtr Mann ponad 40.000 tys. km. Spala mi 250~300ml/1000km. Silnik ładnie pracuje, o szybko ucisza zawory przy rozruchu.Wcześniej był Mobil 10W40 na start i to była porażka ~600ml/1000.

Teraz pora na zmiany. Dużo jeżdzę, więc muszę dolewać co dwa tygodnie, czasem nieco częściej i zaczyna mnie to męczyć. Na dniach robię płukankę i leję Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. To jest olej 4 klasy (PAO), więc powinien ładnie się sprawdzić. Jeśli to cudo niemieckiej myśli technicznej nie pomoże, to będę myślał dalej. Może FUCHS TITAN PRO RACE S 5W40, jednak cena zaczyna straszyć ok 250 za 5 litrów.

rozumiem. to widzę że bierze ci tyle co mi obecnie czyli tak 300 ml na 1 tyś. jeżdze na motulku narazie.. ale mam nadzieje że jak zaleje LM MoS2 TO pobór zmniejszy się o połowę chociąż. bądzmy dobrej nadziei.: ) a i jeszcze pytanko koleżce gdzięś cieknie olej audi też a4 b6 też 2.0 olej tak jakby z tyłu silnika od spodu.. ma ślady oleju na osłonie silnika plastiku. czy możliwe ze jakaś uszczelka puściła.??? co o tym sądzisz azrael....

Nie wiem co to, ale spróbuję na wyczucie :)

Na bloku silnika ALT od strony kabiny jest zaślepka. Mechanicy mówią na to brok. U mnie było podejrzenie, że mam tam wyciek, ale okazało się, że wali po prostu z uszczelki pod pokrywą zaworów.

Opublikowano (edytowane)

może motul lepeij ja mam zalany i nic nie bierze

Edytowane przez pawel212333

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...