MIIKEW Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 skoro zacząłem ten wątek to może go skończę napisałem do ngk, i po kilku mailach, miła Pani przekierowała mnie do inżynierów w japonii dostałem taką odpowiedź : Hi Olivia, With LPG fuel we generally recommend to start by dropping one heat colder than the original plug and to also reduce the gap by .2mm (.008). This is because LPG is much harder to ignite than gasoline (petrol) making it much tougher on the ignition system. Also because LPG converts to a gas more easily than gasoline it doesn't remove as much heat from the combustion chamber causing the plug's electrode temperature to increase and to possibly become overheated. This is why it's important to start with a colder plug to prevent any overheating. Standard nickel plugs will also erode very quickly in LPG applications so the customer may want to try and use a precious metal plug like platinum or iridium which will help extend the plugs life. In Europe NGK actually offers LPG specific precious metal spark plugs. You'll want to have him contact NGK Europe to see if these type of plugs are available for his application. Hope this helps, thank you. Hello Brandon, thanks a lot for your answer, it confirms me in my thoughts, so for example, if for my car Audi A4 1.8 ARG (2000) recommended (and originally assembled by Audi) spark-plugs are BKUR6ET-10 , what kind of replacement spark-plugs you recommend to use with LPG fuel ? this will be more than important knowledge for me (us). Also if you can tell me the difference between 3 and 1 electrode spark-plugs and which is best for LPG fuel. i understand than 3 electrodes will increase lifetime of the spark-plug but 1 electrode models has now platinum or iridium "covers" so also should have similar lifetime, so whats best for LPG ? many thanks from Poland best regards Hello, I would suggest trying the NGK BKR7EIX stock# 2667 which is one heat range colder, is a fine wire precious metal plug, and comes with a gap of .8mm (.032”) new. You may need to check with NGK Europe to see if this plug is available there. Multi-ground plugs can help increase longevity and can help to reduce low speed fouling. Switching to a single wire precious metal plug also does these same things but it also increases the ignitability of the spark plug. So for LPG I’d recommend trying a single ground precious metal plug like iridium or platinum for better performance. Hope this helps, thank you. Regards, Jak widzicie, koleś do gazu poleca jednoelektrodowe, jeden stopień zimniejsze i wyjaśnia dlaczego, oczywiście kto "nie chce poprawiać fabryki" niech sobie zakłada jakie chce, rzeczywistość jest taka że my już zakładając gaz zmieniamy na tyle charakterystyke pracy silnika że NALEŻY pewne podzespoły dopasować do realiów panujących podczas pracy tyle z mojej strony pozdrawiam
gregory Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Miike Jesteś gość. W tej odpowiedzi potwierdziły się wnioski do jakich już sam doszedłem 3....4 elektrodowe to odpust i tyle.
Buba Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 czyli przy LPG warto rowniez zastanowic sie nad tym stopien zimniejszymi. skoro warto wyrzucic kata w celu zmniejszenia temperatury to swiece tez beda rozsadnym rozwiazaniem.
gregory Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Co do wyższej temp. spalania LPG przy poprawnie wystrojonej instalacji to też bym polemizował... :gwizdanie: Każdy tylko gada i gada o tej temp. spalin na gazie, a ja jeżdżę już prawie dwa lata ze wskaźnikiem EGT i zarówno na LPG jak i na PB temp. spalin jest identyczna. Problemy zaczynają się kiedy kat się zapycha i dusi wszystko, albo/i jak gazownik nie potrafi dobrze instalacji wystroić :gwizdanie: Wtedy można przeczytać posty typu: " czerwona turbina pomocy! "
Buba Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Co do wyższej temp. spalania LPG przy poprawnie wystrojonej instalacji to też bym polemizował... :gwizdanie: Każdy tylko gada i gada o tej temp. spalin na gazie, a ja jeżdżę już prawie dwa lata ze wskaźnikiem EGT i zarówno na LPG jak i na PB temp. spalin jest identyczna. Problemy zaczynają się kiedy kat się zapycha i dusi wszystko, albo/i jak gazownik nie potrafi dobrze instalacji wystroić :gwizdanie: Wtedy można przeczytać posty typu: " czerwona turbina pomocy! " sorki za O.T. ale jaka masz turbine przy LPG
Buba Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 GT2X napisz mi PW dokladnie co tam masz
MIIKEW Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Według mnie temperatura w komorze spalania musi być wyższa przy LPG bo fizyki się nie zmieni, tak po prostu jest i koniec, natomiast jeżeli chodzi o spaliny czy one maja wyższą temp na końcu to najwiecej zapchany kat ma do tego Ogólnie wracając do świec to myśle ze zmiana na jednoelektrodowe i zimniejsze o jeden stopień nie zmniejszy spalania czy nie zwiększy osiagow ani nie spowoduje powodzi na saharze, ale silnik powinien równo pracować i zywotnosc kabli cewek no i świec powinna się wydłużyć co przy 7-10 latkach z przebiegiem ponad 200k do ktorych najczęściej zakładamy gazy powinno mieć duże znaczenie , szczególnie dla naszych portfeli
szogun0 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Mozesz napotkać na problem po uruchomieniu silnika. Kiedy jest nierozgrzany i pracuje jeszcze na benzynie.
tommylee Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Ogólnie wracając do świec to myśle ze zmiana na jednoelektrodowe i zimniejsze o jeden stopień nie zmniejszy spalania czy nie zwiększy osiagow ani nie spowoduje powodzi na saharze, ale silnik powinien równo pracować i zywotnosc kabli cewek no i świec powinna się wydłużyć co przy 7-10 latkach z przebiegiem ponad 200k do ktorych najczęściej zakładamy gazy powinno mieć duże znaczenie , szczególnie dla naszych portfeli to np dla mojego silnika NGK przewiduje świecę o nr BKR6EKUB (1 elektrodowa) to jak znaleźć świecę zimniejszą o 1 stopień, która będzie pasowała do mojego silnika?
gregory Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Według mnie temperatura w komorze spalania musi być wyższa przy LPG bo fizyki się nie zmieni, tak po prostu jest i koniec, natomiast jeżeli chodzi o spaliny czy one maja wyższą temp na końcu to najwiecej zapchany kat ma do tego Temp. spalin gazowych LPG jest taka sama jak temp. spalin benzynowych przy poprawnie wystrojonej instalacji, a więc i w komorze spalania panuje prawdopodobnie taka sama temp. Problem polega na tym, że niewiele ludzi potrafi sukcesywnie stroić mieszankę LPG, tak aby nie było za ubogo.
MIIKEW Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Gaz się spala w wyższej temp niż benzyna to spaliny bedą tez cieplejsze
gregory Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Gaz się spala w wyższej temp niż benzyna to spaliny bedą tez cieplejsze Zapewniam cię, że nie są
maniek598 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Ja dzisiaj zmieniłem świece na ISKRĘ jednoelektrodową o odstępie 0,8mm . Takie zaleca katalog iskry do mojego auta . NGK z trzema elektrodami na których wcześniej jeździłem nie mają żadnego polotu z ISKRĄ
honzik07 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 witam podłacze sie do tematu wymieniam swiece i niewiem jaka przerwe ustawic swiece mam ngk pfr6q
bossawka Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Przeczytałem cały temat i sam już nie wiem... Miike jakie więc Twoim zdaniem powinienem założyć świece do mojego ADR na liczniku 215k? Do tej pory jeździłem na NGK katalogowo przypisanych do tego silnika i wymieniałem co 15000km. Jak wybrać te świece o niższym stopniu??
plliderman Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Ja dzisiaj zmieniłem świece na ISKRĘ jednoelektrodową o odstępie 0,8mm . Takie zaleca katalog iskry do mojego auta . NGK z trzema elektrodami na których wcześniej jeździłem nie mają żadnego polotu z ISKRĄ Ale co sie dokładnie zmieniło?? Bo mój wozik faluje na biegu jałowym ;/
Dev Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 witam podłacze sie do tematu wymieniam swiece i niewiem jaka przerwe ustawic swiece mam ngk pfr6q http://www.ngkntk.ru/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/AUDI/A4/PFR6Q/9127/
marioximus Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Gaz się spala w wyższej temp niż benzyna to spaliny bedą tez cieplejsze Gdyby tak było, to silnik na LPG teoretycznie powinien mieć większą moc (wyższa temperatura, to wyższe ciśnienie w cylindrze), a jest wręcz na odwrót. Bez obrazy, ale wydaje mi się, że cały ten temat, to szukanie dziury w całym. Zrobiłem swoim autem (nie A4) 110 tys. na LPG. Świece zawsze zakładałem takie jak mówi instrukcja - wymiana co 30tys.. Kable i cewki od początku auta oryginalne (auto ma 205 tys. przebiegu) W tym czasie, żadnych poważniejszych awarii (tłumiki, wahacze... normalka). Spalanie i moc silnika cały czas bez zmian (przynajmniej zauważalnych...) Co to za auto? Śmiech na sali - Fiat CC900 na wtrysku W A4 też mam świece takie jak mówi instrukcja i nie wydziwiam.
grzes1150 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Gaz się spala w wyższej temp niż benzyna to spaliny bedą tez cieplejsze Tu chyba chodzi o to że gaz jest suchy a co za tym idzie jest większe tarcie w komorze i z tąd te wyższe temperatury Świece dobiera się do silnika!!! Chociaż znam rodzynki które na gazie zamiast zwykłych świec mają platynowe NGK PFR6Q
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się