Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFF] SWAP hamulców z 280 na 288


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie posiadam najsłabszego diesla AFF 75 km i w standardzie są hamulce 280 mm nie wentylowane, kupiłem zestaw zaciski + klocki + tarcze wentylowane nacinane 288 mm, ale teraz pojawiło się pytanie czy podejdą one do mnie? Czy wszystko będzie pasować? Czy ktos juz robił takiego SWAP-a (takie same tarcze są w niektórych benzynowych 1,6)

Dodam tylko, że zwiększam hamulce, bo silnik przechodzi właśnie serię modyfikacji zwiększających moc :gwizdanie:

Opublikowano

spoko, moje "stare" hamulce 288 wentyl (teraz mam 312mm), dałem kumplowi, który miał to co Ty (280 niewentyl.), przekładka ok. 1.5 h (tak na spokojnie)[br]Dopisany: 23 Grudzień 2009, 00:49_________________________________________________acha, tylko jarzma też masz w zestawie z zaciskami? muszą być te od Ate (288), stare od Lucasa (280) nie podejdą!!!

Opublikowano

spoko, moje "stare" hamulce 288 wentyl (teraz mam 312mm), dałem kumplowi, który miał to co Ty (280 niewentyl.), przekładka ok. 1.5 h (tak na spokojnie)[br]Dopisany: 23 Grudzień 2009, 00:49_________________________________________________acha, tylko jarzma też masz w zestawie z zaciskami? muszą być te od Ate (288), stare od Lucasa (280) nie podejdą!!!

no to super, mam jarzma ate więc :good: - jutro rezam :good: dzięki za pomoc :)

Opublikowano

klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju...

Opublikowano

klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju...

A zestaw naprawczy, uszczelek warto też zainwestować ? Jak z Tym sprawa wygląda ?

Opublikowano

Witam, jak w temacie posiadam najsłabszego diesla AFF 75 km i w standardzie są hamulce 280 mm nie wentylowane, kupiłem zestaw zaciski + klocki + tarcze wentylowane nacinane 288 mm, ale teraz pojawiło się pytanie czy podejdą one do mnie? Czy wszystko będzie pasować? Czy ktos juz robił takiego SWAP-a (takie same tarcze są w niektórych benzynowych 1,6)

Dodam tylko, że zwiększam hamulce, bo silnik przechodzi właśnie serię modyfikacji zwiększających moc :gwizdanie:

Z jakiego auta/rocznika jest ten zestaw? Masz przy nich rurki miedziane i blachę uchwytową? Wrzuć najlepiej foty.

A zestaw naprawczy, uszczelek warto też zainwestować ? Jak z Tym sprawa wygląda ?

Oceń w jakim stanie są gumowe elementy zacisku (uszczelniacze i gumy prowadnic), jak masz już wszystko na wierzchu to warto wymienić.

Przykładowy zestaw naprawczy na jedną stronę: AUTOFREN SEINSA D4134 lub TOPRAN 108 347, koszt ok 20zł

D4-134.jpg

Rzuć też okiem na przewody hamulcowe gumowe, koszt ok 50zł na stronę. Warto wymienić.

ATE 83.7813-0295.3

003%5C330799.jpg

Opublikowano

>specu :wink4: , nie odstraszaj ludzi (w tak istotnym aspekcie), cenami z kosmosu z Intercarsu, Ate przewody elast. przód kosztują (dla forumowiczów) 28,-zł/szt.

Opublikowano

>specu :wink4: , nie odstraszaj ludzi (w tak istotnym aspekcie), cenami z kosmosu z Intercarsu, Ate przewody elast. przód kosztują (dla forumowiczów) 28,-zł/szt.

Tym bardziej warto wymienić :good: Podaję ceny dla gościa z ulicy, lepiej być przygotowanym na wyższy koszt i miło się zaskoczyć przy płaceniu. :wink4:

Opublikowano

klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju...

jak ktos nie ma imbusa 7mm, wystarczy odkręcic cały zacisk od zwrotnicy

i rozmontowac zacisk bez tego imbusa

Opublikowano

Jeszcze proszę o info czy po zmianie tarcz i zacisków z LUCAS 280 na ATE 288 podejdą felgi Alu 15 Cali?

Chodzi o fele z moich fotek pod postem.

Opublikowano

Jeszcze proszę o info czy po zmianie tarcz i zacisków z LUCAS 280 na ATE 288 podejdą felgi Alu 15 Cali?

jak najbardziej

Opublikowano

Pytam bo przy moich 280 LUCAS jest kilka mm luzu pomiędzy zaciskiem a felgą?

Opublikowano

odpowiedz już dostałeś

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie:

Czy do zestawu 288 w którym była tarcza niewentylowana, można zamontować tarczę wentylowaną?

Czy w obu przypadkach (wentylowane i niewentylowane 288) zaciski jak i jarzma są jednakowe?

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie:

Czy do zestawu 288 w którym była tarcza niewentylowana, można zamontować tarczę wentylowaną?

Czy w obu przypadkach (wentylowane i niewentylowane 288) zaciski jak i jarzma są jednakowe?

jarzmo i zacisk sa inne

Opublikowano

pozwolcie ze podepne sie pod temat z pytaniem - czy zaloze jeszcze kola 15" na os z hamulcami 312mm bo bede wymienial ale nie wiem czy sie nie rozczaruje i czy dystanse pomoga jak juz cos to bym wczesniej zamowil :mysli:

Opublikowano

dystans tutaj nie pomoże

musisz wrzucic 16" koła

Opublikowano

ja próbowałem 2,5cm dystans i to nic nie dało więc zostaje tylko felga 16''

Opublikowano

no to mam pozamiatane ;( szkoda felg i zimowek

Opublikowano

wrzucaj wentylowane 288-ki i po sprawie

jak chcesz to pomoge Ci w doborze tarcz i klocków

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...