krolu Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam, jak w temacie posiadam najsłabszego diesla AFF 75 km i w standardzie są hamulce 280 mm nie wentylowane, kupiłem zestaw zaciski + klocki + tarcze wentylowane nacinane 288 mm, ale teraz pojawiło się pytanie czy podejdą one do mnie? Czy wszystko będzie pasować? Czy ktos juz robił takiego SWAP-a (takie same tarcze są w niektórych benzynowych 1,6) Dodam tylko, że zwiększam hamulce, bo silnik przechodzi właśnie serię modyfikacji zwiększających moc :gwizdanie:
rtocki Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 spoko, moje "stare" hamulce 288 wentyl (teraz mam 312mm), dałem kumplowi, który miał to co Ty (280 niewentyl.), przekładka ok. 1.5 h (tak na spokojnie)[br]Dopisany: 23 Grudzień 2009, 00:49_________________________________________________acha, tylko jarzma też masz w zestawie z zaciskami? muszą być te od Ate (288), stare od Lucasa (280) nie podejdą!!!
krolu Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2009 spoko, moje "stare" hamulce 288 wentyl (teraz mam 312mm), dałem kumplowi, który miał to co Ty (280 niewentyl.), przekładka ok. 1.5 h (tak na spokojnie)[br]Dopisany: 23 Grudzień 2009, 00:49_________________________________________________acha, tylko jarzma też masz w zestawie z zaciskami? muszą być te od Ate (288), stare od Lucasa (280) nie podejdą!!! no to super, mam jarzma ate więc - jutro rezam dzięki za pomoc
rtocki Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju...
krolu Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2009 klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju... A zestaw naprawczy, uszczelek warto też zainwestować ? Jak z Tym sprawa wygląda ?
spetsnaz Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam, jak w temacie posiadam najsłabszego diesla AFF 75 km i w standardzie są hamulce 280 mm nie wentylowane, kupiłem zestaw zaciski + klocki + tarcze wentylowane nacinane 288 mm, ale teraz pojawiło się pytanie czy podejdą one do mnie? Czy wszystko będzie pasować? Czy ktos juz robił takiego SWAP-a (takie same tarcze są w niektórych benzynowych 1,6) Dodam tylko, że zwiększam hamulce, bo silnik przechodzi właśnie serię modyfikacji zwiększających moc :gwizdanie: Z jakiego auta/rocznika jest ten zestaw? Masz przy nich rurki miedziane i blachę uchwytową? Wrzuć najlepiej foty. A zestaw naprawczy, uszczelek warto też zainwestować ? Jak z Tym sprawa wygląda ? Oceń w jakim stanie są gumowe elementy zacisku (uszczelniacze i gumy prowadnic), jak masz już wszystko na wierzchu to warto wymienić. Przykładowy zestaw naprawczy na jedną stronę: AUTOFREN SEINSA D4134 lub TOPRAN 108 347, koszt ok 20zł Rzuć też okiem na przewody hamulcowe gumowe, koszt ok 50zł na stronę. Warto wymienić. ATE 83.7813-0295.3
rtocki Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 >specu , nie odstraszaj ludzi (w tak istotnym aspekcie), cenami z kosmosu z Intercarsu, Ate przewody elast. przód kosztują (dla forumowiczów) 28,-zł/szt.
spetsnaz Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 >specu , nie odstraszaj ludzi (w tak istotnym aspekcie), cenami z kosmosu z Intercarsu, Ate przewody elast. przód kosztują (dla forumowiczów) 28,-zł/szt. Tym bardziej warto wymienić Podaję ceny dla gościa z ulicy, lepiej być przygotowanym na wyższy koszt i miło się zaskoczyć przy płaceniu.
Dev Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju... jak ktos nie ma imbusa 7mm, wystarczy odkręcic cały zacisk od zwrotnicy i rozmontowac zacisk bez tego imbusa
krzysztof_waldi Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Jeszcze proszę o info czy po zmianie tarcz i zacisków z LUCAS 280 na ATE 288 podejdą felgi Alu 15 Cali? Chodzi o fele z moich fotek pod postem.
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Jeszcze proszę o info czy po zmianie tarcz i zacisków z LUCAS 280 na ATE 288 podejdą felgi Alu 15 Cali? jak najbardziej
krzysztof_waldi Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Pytam bo przy moich 280 LUCAS jest kilka mm luzu pomiędzy zaciskiem a felgą?
krzysztof_waldi Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Jeszcze jedno pytanie: Czy do zestawu 288 w którym była tarcza niewentylowana, można zamontować tarczę wentylowaną? Czy w obu przypadkach (wentylowane i niewentylowane 288) zaciski jak i jarzma są jednakowe?
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Jeszcze jedno pytanie: Czy do zestawu 288 w którym była tarcza niewentylowana, można zamontować tarczę wentylowaną? Czy w obu przypadkach (wentylowane i niewentylowane 288) zaciski jak i jarzma są jednakowe? jarzmo i zacisk sa inne
Stichy Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 pozwolcie ze podepne sie pod temat z pytaniem - czy zaloze jeszcze kola 15" na os z hamulcami 312mm bo bede wymienial ale nie wiem czy sie nie rozczaruje i czy dystanse pomoga jak juz cos to bym wczesniej zamowil
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 dystans tutaj nie pomoże musisz wrzucic 16" koła
seba1-2 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 ja próbowałem 2,5cm dystans i to nic nie dało więc zostaje tylko felga 16''
Stichy Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 no to mam pozamiatane ;( szkoda felg i zimowek
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 wrzucaj wentylowane 288-ki i po sprawie jak chcesz to pomoge Ci w doborze tarcz i klocków
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się