bongod Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Tego też nie wiem Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
krzysiekml Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 zbiornik i pływaki z Q inaczej nie da rady mocowanie skrzyni to samo za wyjątkiem środkowej poduchy a raczej jej mocowania
bobikos Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Witam, troche lat mineło chciałbym odświezyc temat, sporo jest tu napisane ale jedni piszą ze p&p graaty do przekładki quattro inni ze sa problemy, kilka razy ktos prosil o liste rzeczy do zrobienia ale nikt nie opisał konkretnie. Zabieram sie za przełozenie quattro w 1.8t bfb b6 2004r i mam kilka pytań i prosze o odpiwedz konkret a nie ze juz to było na forum bo kilka lat minelo i moze cos sie zmieniło ( z góry dzieki) 1. z jakiego silnika najlepiej poszukać gratów do przekłądki pod 1.8t bfb od 1.9, 2,5 tdi czy moze 3.0 a moze od jakiegoś 1.8t 2. czy przy zmianie sprzegła na 240mm ze sztywnym kołem musi byc skrzynia o konkretnym oznaczeniu czy podejdzie do każdej, czy moze komplet od awx avj i bedzie ok? 3. Co dokładnie trzeba miec zeby sie za to zabrac i zeby nie było niespodzianek poza ( - Skrzynia Quattro- Bak- Całe sanki tył- Półosie- Mocowania dyfra (wyciete z zapasem z karoserii)- Dyferencjał - Wał- Wydech dwururowy- Linka hamulca ręcznego) 4. Co z mocowaniem wału czy trzeba rzezbic czy np można dospawac gotowe mocowanie od jakiegos modelu. 5. Jak z wiazka do skrzyni czy podejdzie stara czy musi byc nowa jesli np graty z anglika 6. Czy problem z bakiem zawsze występuje i trzeba ciagnac te 2 kable 7. Czy poza mocowaniem wału i tym problemem z bakiem sa jeszcze jakieś niespodzianki czy wszystko p&p + spawanie wału i kable do pływaka kodowanie i ogień Bardzo prosze o jakas obiektywna odpowiedz chciałbym to za miesiąc zrobic ale musze miec dokłądna liste czesci dla goscia z allegro co sprzedaje graty. Z góry dzieki za odp. od osób co przeszły temat i juz maja u siebie quattro. Kolego dużo pytań zadajesz, a niestety nie wszystkie sprawy w kwestii przekładki quattro są rozwiązane. Generalnie najlepiej jest szukać kompletnej przekładki od swojego silnika. Jeśli masz 1.8t to szukaj kompletu z 1.8t. W zależności jaką chcesz skrzynię (5b czy 6b) wybierz od mocniejszej lub słabszej wersji. Ostatecznie możesz samą skrzynię próbować dobrać od tdi ale nikt Ci nie da gwarancji jak to będzie paskować i działać. Główne różnice pomiędzy dieslem a benzyną to bak, pompy, filtr i odpowietrzenie, z tego względu warto brać zestaw od swojego silnika Jeśli chodzi o sprzęgło to musisz zajrzeć do etki, jakie szły do 5b a jakie do 6b. Z moich doświadczeń przy przekładce w tdi na skrzynię 6b wynika że żeby zamontować sprzęgło 240 musisz dołożyć dystans oraz zmienić rozrusznik. Czy tak samo jest w 1.8t? Prawdopodobnie tak bo rozrusznik jesty montowany do skrzyni. Główne elementy które musisz mieć to: skrzynia z poduszką i wybierakami (jeśli zmieniasz na inną ilość biegów)+ wał + tylne sanki z linkami + bak + wydech. Do tego ew. sprzęgło z kołem dwumasowym, rozrusznik, osłony termiczne, sprężyny tył i masę innych drobnych elementów które wyjdą w trakcie. Jeśli chodzi o mocowania podpory to najwygodniej mieć z a4 b6 quattro ale u mnie były dorabiane z innego auta, w końcu chodzi tylko o to żeby podpora była na odpowiedniej wysokości. Quattro to napęd stały i elektroniki nie potrzebuje do poprawnej pracy. Przy skrzyni możesz mieć co najwyżej do zmiany kostkę od wstecznego. Musisz na pewno podłączyć drugi pływak (dwa przewody do licznika). Powinieneś wymienić też pompę ABS bo do q idą inne (nadal nie wiadomo czy trzeba całą pompę czy tylko sterownik). Ja wymieniłem tylko sterownik i wszystkie systemy działają. Potrzebne jest przeprogramowanie licznika żeby czytał z dwóch czujników poziomu paliwa. Jeśli nie podłączysz drugiego czujnika poziomu paliwa, wskazówka będzie latała, poziom cały czas będzie się zmieniał. Tyle. Powodzenia, jazda z q jest warta ceny.
MemberA4 Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 (edytowane) masę innych drobnych elementów które wyjdą w trakcie.Powinieneś wymienić też pompę ABS bo do q idą inne (nadal nie wiadomo czy trzeba całą pompę czy tylko sterownik). Ja wymieniłem tylko sterownik i wszystkie systemy działają. Paweł z tą drobnicą to masz całkowitą racje np: ja muszę dorzeźbić rurę wychodzącą z kata bo w Q jest inaczej wyprofilowana no chyba że kolega z forum co mi puścił zestaw znajdzię ją i się dogadamy, nastepnie osłony plastikowe tylne podłogi te koło zbiornika, na upartego można by to później założyć, osłony termiczne od Quattro bo są inne(ciężko znaleźć w przyzwoitym stanie). No ale z tą pompą ABSu to mógłbyś chociaż nie zniechęcać mnie do przekładki bo części leża i czekają :facepalm: Tego nie mam zamiaru dotykać co najwyżej to mogę zamienić piny w pompie z 13 na 12 ale czy to będzie działać to nie wiem bo na pewno do tego będzie trzeba zrobić adaptacje lub kodowanie ale jakie tego też nie wiem i mam nadzieję że się gdzieś o tym dowiem. Na audizine nie doczytałęm żeby gościu co zrobił moda na Quattro coś modził z ABSem. Edytowane 7 Lutego 2016 przez MemberA4
bobikos Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Kto powiedział że na audizone temat jest lepiej rozpoznany niż tu. Różnica w sterownikach ABS jest na pewno, pytanie tylko jaka. Ja na wszelki wypadek zmienilem sterownik.
bongod Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) Wymiana samego stera nic nie daje. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Lutego 2016 przez bongod
bongod Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Optycznie niewielka jest muszę kiedyś w końcu go założyć Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
krzysiekml Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 a jakieś szczegóły czym to się różni ?
bongod Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) Gdzieś tu wklejałem foty trzeba by poszukać bo nie mam już ich były takie dwa metalowe słupki w q których nie było w ośce. Ale w sumie nie pamiętam czy w sterze czy bloku. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Lutego 2016 przez bongod
doktorek83 Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Szykuje się kolejny mod Quatrro z manualem pytanie czy do mojego 1.8t bfb Multitronik podejdzie zestaw z 2.0tfsi quattro manual a4 b7? Proszę o pomoc i z góry dzięki wielkie....
makaba Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Też się nad tym zestawem zastanawiałem i z tego co mi udało się dowiedzieć to jeśli skrzynia i most jest z tego samego auta to nie będzie problemów.
MemberA4 Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Skrzynia i most nie muszą być z jednego auta. Warunkiem musi być takie samo przełożenie główne skrzyni i dyfra. A pompa paliwa jest taka sama w TFSI i 1.8T? Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Danny Way Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Panowie, dokładał ktoś quattro z 2.0tfsi do 2.0tdi w A4 B7? Chodzi mi o przełożenia czy pasują w miarę do charakterystyki 2.0TDI
darecki_M Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Witam! Koledzy a jak z legalnością takiego moda,chodzi mi o wykup OC i przegląd techniczny .Czy jest możliwość zalegalizowania.
MemberA4 Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Do OC nic nie musisz wspominać o tym. Pytałem się znajomego który pracuje w SKP i powiedział że takie coś legalnie to musi być odnotowane bo to jest ingerencja w fabryczna specyfikację pojazdu. Ale również wspomniał o tym że nikt w to nie wnika przy przeglądzie czy to 4x4 czy FWD
darecki_M Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Witam! Nie chce krakać ale przy kolizji przy takim OC to może być dużo smrodu.Już nie wspomnę przy sprzedaży.Koledzy czy można taka przeróbkę zalegalizować i wbić do dowodu(Czy wystarczy faktura z warsztatu i ponowny przegląd).Proszę o odpowiedz Tak/Nie.Przyda się to dla wielu,gdyż wiekszość kolegów jeździ po drogach i nie chcieli by liczyć na szczęście że ktoś nie sprawdzi i się nie kapnie. Bo wywalać tyle siana na swap który jest nie dopuszczalny to sobie sami odpowiedzcie, Edytowane 28 Lutego 2016 przez darecki_M
makaba Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 To tak jak ze swapem silnika na wiekszy. Diagnosta na stacji powinien zrobic odpowiednie czynnosci a nastepnie wystawic odpowiedni dokument na podstawie ktorego dokonuje sie zmian w dowodzie pojazdu. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
C4NC3R Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) Panowie, dokładał ktoś quattro z 2.0tfsi do 2.0tdi w A4 B7? Chodzi mi o przełożenia czy pasują w miarę do charakterystyki 2.0TDI Nie pasują Edytowane 29 Lutego 2016 przez C4NC3R
Danny Way Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Ok, ale sprawdzałeś to czy piszesz bo masz takie przeczucie? Przełożenia chyba można w Etce znaleźć nie? Chciałbym być pewny bo mam akurat taki napęd i takie auto jak w pytaniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się