Jump to content
49 49
kred

Jakiej firmy wahacze polecacie ?

WAHACZE W NASZYCH A4  

581 members have voted

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Recommended Posts

W marketingu na tym forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto prześledzić forum i powtarzające się problemy z gumą. A tak jak pisałem wyżej, nie ufam firmie, która kłamie, że są z Niemiec. 

 

Znalazłem przyczynę. Mechanik nie wymienił drążka, tylko same końcówki. Okazał się, że stuka drążek.

Przy przeglądzie wyszło, że są luźne tuleje tylne dole. Ale takie w kit. Czy można wymienić teraz drążek, zrobić zbieżność a na wiosnę wymienić kpl wahaczy bez robienia zbieżności? Jakoś kasowo nie wyrobię. 

 

Jak już piszemy o zamiennikach, to drążek MS montowaliście? zdał egzamin? Ostatnio przejechałem się na LEM i nie będę już kupował, zaczynam szukać zamienników. Jakość "oryginałów" nie jest nadzwyczajna.

Edited by kloni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak możesz wymienić drążek kierowniczy i zrobić zbieżność a na wiosnę wymienić wahacze.

Tam w wielo wahaczu nie masz żadnej regulacji, robiłem tak juz kilka razy i opon nie darło.

Kto z forum załatwia wahacze MS? Czy tylko allegro wchodzi w gre?


ccf9d6456bfa3a77m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rrrudy25 napisał:

Wandej...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

thx


ccf9d6456bfa3a77m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o to 'pochodzenie z niemiec" to 90% firm, które mają to w nazwie nie produkuje w Niemczech. Jak nie masz wytłoczone na produkcie "Made in Germany" to nie jest to tam wyprodukowane (przynajmniej tak mi sie wydaje).

Po drugie nie rozumiem całego tego WOW na punkcie Made in Germany, serio ślepo wierzycie, że są tam produkty lepszej jakości? Jest takie samo gówno jak w każdym innym kraju, kwestia tego jakie firma daje standardy co do ich jakości i tyle.

Edited by Langista

Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Langista napisał:

Jeżeli chodzi o to 'pochodzenie z niemiec" to 90% firm, które mają to w nazwie nie produkuje w Niemczech. Jak nie masz wytłoczone na produkcie "Made in Germany" to nie jest to tam wyprodukowane (przynajmniej tak mi sie wydaje).

Po drugie nie rozumiem całego tego WOW na punkcie Made in Germany, serio ślepo wierzycie, że są tam produkty lepszej jakości? Jest takie samo gówno jak w każdym innym kraju, kwestia tego jakie firma daje standardy co do ich jakości i tyle.

Nie o to mi chodzi.  Gdzieś na tym forum był link do opisu sytuacji. Może i ja wklejałem.  Zdjecia z google, że tam gdzie SKV zgłasza firmę nie ma firmy i generalnie sciema.  Takie podejście zamyka mi drogę do inwestowania w ich części. Chociaż zastanawiam się mocno, czy jest sens wymienić KPL wahaczy.  Jeszcze studiuję temat, ale trochę nie widzę sensu. Z tego co czytam to głównie i najczęściej siada banan, chociaż nie ma reguły ale u mnie się sprawdza. Ostatnio wymieniałem banana, teraz padły banany. Niby co dwie zmiany banana można sobie wymienić tylko jak sprowadziłem auto, miałem 3 wahacze oryginalne z 2002 roku :D Razej dobrze zrobiłem, że ich nie wywaliłem, bo mam nadal po 40 kk je na Aucie. Pomimo, że kusi, bo dwa banany to 240 zł a cały zestaw to 530 zł 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jeśli uważasz, że nasza firma to ściema to zapraszam Cię na targi Equip Auto do Paryża stanowisko K099 pawilon 3. Z przyjemnością będziesz mógł się zapoznać z naszą ofertą, porównać nasze stanowisko ze stanowiskiem konkurencyjnych firm (będziemy obok Meat and Doria, Hitachi/Hueco no i wspomnianego wcześniej przez Ciebie Master Sporta)

Zebyś nie miał zbytnich kosztów z przyjemnością wyślę Ci zakupione bilety na targi, podaj tylko adres wysyłki.

Jeśli chodzi o Germany to niestety mam dla Ciebie złą wiadomość, przeczytaj sobie skąd jest firma "master sport automobiltechnik"

Rozumiem w zupełności, że Gorlice znacznie lepiej brzmią niemieckojęzycznie niż obecnie Włocławek :hi:

Ps. Jeśli szukałbyś po google i wpisie do KRS Gdzie jest firma Esen to też znajdziesz adres Żytnia 64/45 Włocławek. Jest to zwykły 4 piętrowy blok - nie znajdziesz na nim nawet żadnej informacji o tym, że jest tu siedziba jakiejkolwiek firmy.  Powinieneś jednak wiedzieć lub doczytać, że czym innym jest siedziba firmy a czym innym miejsce prowadzenia działalności.

Każdy oczywiście może mieć swoje zdanie, apeluje jednak by podejść do tematu zdroworozsądkowo, skoro na allegro wahacze SKV sprzedają się po 150-200 kompletów w ciągu 30 dni to pomyślcie co by się działo na forum gdyby ich jakość była słaba. Chyba  nie trudno sobie wyobrazić, że złe wiadomości rozchodzą się dużo szybciej i jakoś dużo bardziej ludzie mają ochotę przelewać swoje złe wrażenia na forum niż te dobre (taka nasza Polaków natura)

Pozdrawiam serdecznie :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bazowałem na tym artykule. Odnośnie Iso też.  http://www.mjauto.cz/pozor-na-nahradni-dily-od-skv-aftermarket-gmbh-svk-germany

Oraz zaniepokoiły mnie zdjęcia parciejących gum. Przy okazji jaka była przyczyna licznych reklamacji a raczej czy została usunięta? 

 

Co do zaproszenia na targi dziękuję, trochę za daleko a nie sądzę, że mi za bilety zwrócicie ;)  Zresztą po co mi na targi jechać skoro ja tylko jeden zestaw kupuję :D  Co najwyżej mogę opisać to, czy MS, SKV, czy Lemforder jest ok. 

 

Nie znalazłem artykułu o MS i może tylko dlatego mam większe przekonanie, zdjęć MS sparciałej gumy też nie znalażłem. Ilość sprzedanych szt na Allegro zakładam, że podobna i o MS była by podobna opina. Wyczytałem za to złą o KRAFTACH, max gear...  

 

Osobiście zawsze stosowałem poszczególne elementy Lema, lub TRW. Doświadczenie mam takie, że TRW zaczęły mi padać:

 

Ja bardzo chętnie SKV, tylko obawiam się, jednak o te gumy parciejące. Nie jestem fanem MS, bo nie używałem. Rożnica w cenie jest około 100 zł.  Nie jest to mało, bo 20 proc ceny, ale mimo wszystko nie przekonujące. 

Jednak widziałem zdjęcia po roku. Przyznać trzeba, że wasza gwarancja na podstawie zdjęcia jest podobno skuteczna.  

Tym dochodzeniem, co kupić trafiłem na te forum, jestem bardziej aktywny na innych forach - nie mam A4 i tu zjawiłem się tylko z racji wahaczy. Nie chcę niktogo oczerniać wklejam tylko wiedzę jaką mam, zdobyłem i jaką mogę dyskutować. Na test się nie załapałem, bo jeszcze nie wietrzyłem tematu wahaczy, wiec jestem teoretykiem, ale MS też nie miałem.  Mam pare tygodni na ocenę i naukę temat traktuję bobbystycznie i misyjnie, jak każdy udział w forum i ewentualna pomoc komuś poprzez ten kanał.

http://www.mjauto.cz/pozor-na-nahradni-dily-od-skv-aftermarket-gmbh-svk-germany

Po tłumaczeniu:

PRODUKCJA NIE JEST ZDECYDOWANIE NIEMIECKA

SKV jest niemieckim producentem części zamiennych, aw 2015 r. Jest coraz częściej sprzedawany na rynku czeskim. Dystrybutorzy tych części wykorzystują zaufanie klientów do marki "Niemcy". "Niemcy" to synonim wysokiej jakości na całym świecie i jest niebezpieczne, jeśli sprzedający złej jakości towary penetruje rynek z powodu nadużycia zaufania klientów do niemieckiej jakości.

1

SKV oferuje części samochodowe, które twierdzą, że są produkowane w Niemczech, ale to nieprawda. SKV nie oferuje żadnych części. Podobnie jak wiele innych cudownych "marek", sprzedaje tylko bardzo słabe, tanie towary z Chin. (lista oryginalnych producentów części zamiennych znajduje się tutaj:  http://www.mjauto.cz/vyrobci-autodilu-evropa-asie )

Niewiarygodne jest, że takie produkty można legalnie sprzedawać w Republice Czeskiej. Wcześniej części musiały być poświadczone przez Ministerstwo Transportu i szkoda, że rynek jest dziś tak zrelaksowany.

SKV-AFTERMARKET GMBH PRAWDOPODOBNIE NIE ISTNIEJE

SKV-aftermarket GmbH nawet nie istnieje . Przynajmniej nie według niemieckiego rejestru handlowego  www.unternehmensregister.de lub  www.handelsregister.de  gdzie naturalnie prawdziwe niemieckie przedsiębiorstwa mogą wybrać (można spróbować, na przykład, „ZF Friedrichshafen AG”)

Firma z tym nazwiskiem prawdopodobnie zostanie zarejestrowana w innym kraju z "GmbH" na końcu tytułu, aby nadać wrażenie niemieckiej firmie.

SKV NIEMCY NIE MA CERTYFIKATU ISO 9001

Dystrybutorem SKV twierdzi, że produkty sprzedawane pod marką SKV Germany ISO 9001. To oczywiście nie jest prawdą. Produkty sprzedawane pod tą marką nie mogą posiadać zaświadczenia o jakości, ponieważ wtedy nie miałyby sensu.

ŚMIESZNE FAKTY DOTYCZĄCE TEGO "NIEMIECKIEGO PRODUCENTA"

ZAKŁADY PRODUKCYJNE

Widok satelitarny zakładów produkcyjnych SKV Germany, firmy produkującej "jakości niemieckie części samochodowe". Na tym zdjęciu widać, że w tym miejscu znajdują się domy mieszkalne.

SKV Niemcy na zdjęciu satelitarnym

SKV Niemcy na zdjęciu satelitarnym

HISTORIA FIRMY

Strona internetowa www.skv-aftermarket.de twierdzi, że firma istnieje od 1990 roku. Jednak w archiwum sieciowym widać, że nie będzie to prawda. Pierwsza wzmianka jest tam w 2013 r., A nawet miejsce nie było nawet w pracy.

historia SKV Niemcy w archiwum sieciowym

historia SKV Niemcy w archiwum sieciowym

DEPARTAMENT BADAŃ :)

Oprócz pana Husman ma słynnego inżyniera Shtolf w SKV Germany, który obecnie prowadzi centrum innowacji technicznych. Tekst działa niemal jako temat niektórych prehistorycznych Bondage.

Znany inżynier Shtolf

Znany inżynier Shtolf

ACRON TECH ACQUISITION

Acron nie może być znaleziony poza dwoma polskimi witrynami, które pomagają rozprowadzać SKV i znaczki na produktach firmy SKV. Logo Acron Tech jest intrygujące! To BERU , prawdziwa niemiecka firma z historią od 1899 roku, sprzed ponad stu lat temu, skopiowała ją?

SKV kupił Acron?

SKV kupił Acron?

Logo producenta BERU

Logo producenta BERU

 

 

 

 

 

 

 

CHIŃSKIE ZDJĘCIA CZĘŚCI NIEMIECKICH?

Zdjęcia produktów na stronach SKV pasują do zdjęć chińskich dostawców części. W SKV produkowali i fotografowali produkt dokładnie taki sam jak w Chinach, gdzie produkuje się Yongkang Honglin.

 

 

 

Edited by kloni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dziękuję za odpowiedź, co do przytoczonego artykułu to po prostu niektórzy nie mogą się pogodzić z tym, że się tak dynamicznie rozwijamy i stosują różnego typu zabiegi.  Obecnie jesteśmy jedynym właścicielem marki SKV i takie informacje widnieją na stronie www.esen.pl / www.skv.pl

Co do ilości sprzedanych sztuk na allegro SKV i Master sport to jednak chyba nie jest ona porównywalna ale można to łatwo sprawdzić.

Zachęcam też do zerknięcia do wątku gdzie kolega Azure porównał wahacze SKV i Delphi (kosztujące 2-3 razy tyle) link jest "tutaj"

Wahaczom Master Sport jest poświęcony na tym forum wątek wahacze master sport 

Rozumiemy w zupełności Pańskie podejście, cieszymy się, że rzeczowo podchodzi Pan do tematu, mamy nadzieję, że w pewnym stopniu rozjaśniliśmy Panu wątpliwości.

Pozdrawiam serdecznie ;)

Edited by Dystrybutor SKV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zdecyduję się, na SKV zdam wam relacje. Jeszce trochę się zagłębię, temat jest dość fascynujący.  

 

Proszę mi jeszcze powiedzieć o co chodzi z problemem parciejących/ słabych gum/osłon?

cyt, moim zdaniem mądrą wypowiedź z poniższego komentarza od filmu:

Widać wyraźnie, że większość uszkodzeń to wina dostania się wody. Woda wywołuje korozję, i tworzy się sproszkowany róż polerski. To miesza się z resztkami smaru i mamy problem. Niska jakość osłon dotyczy także przegubów napędowych. W jednej ze znanych sieci sprzedawców ciężko było wybrać cokolwiek, no nawet "markowe" osłony wytrzymywały np 9 miesięcy i ok 10 tyś km. Gdzie np osłona przegubu w Civicu jest wieczna o ile nie zostanie uszkodzona mechanicznie. Robią z nas debili produkując części niskiej jakości. Przecież gdyby na te sworznie nałożyć chrom techniczny to trwałość takiego zawieszenia zwiększyła się 2 krotnie, ale teraz musi być tandeta ! Tanio zrobić drogo sprzedać.

Pokaż mniej

 

Może je tak rozwalę jak zakończą żywot :D :

 

Edited by kloni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem po przeglądzie, zawias ma przejechane 18k km i bez żadnych luzów. Co do tej czeskiej strony.. może zabrzmię januszowo, ale jak mi tego żaden tłumacz dosłownie nie przetłumaczy, i jakiś Czech nie powie mi, czy ta strona jest w ogóle wiarygodna to nie uwierzę. Jest tam napisane tylko o produkcji, a nie widze żadnego słowa na temat informacji i ich źródła. Nie wiem tez czy negatywnie się wypowiadają tylko na temat informacji związanych z firmą, czy samego produktu, bo nie widać tam żadnych danych w czasie, czy przebiegu po którym zawieszenie jest do wymiany, brak testerów ogólnie, ale artykuł powstał ;)


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

SKV Germany jak nazwa wskazuje. Czyli Gdyby Master Sport Germany był to też bym się czepiał. Jak napisano w artykule. Nie chodzi o wiarę lub nie, sprawdź sobie czy to co piszą się zgadza - to nie jest duży problem. 

Z allegro "

SKV GERMANY JEST CENIONYM PRODUCENTEM CZĘŚCI ZAMIENNYCH NA RYNEK WTÓRNY

(AFTERMARKET)

FIRMA SKV GERMANY OD 30 LAT DOSTARCZA CZĘŚCI SAMOCHODOWE

NA RYNEK EUROPEJSKI, DOŁĄCZ DO TYSIĘCY ZADOWOLONYCH KLIENTÓW

Zakładam, że MS to też Chinol, tu mówimy tylko o ewentualnej manipulacji marketingowej. SKV Germany. 

 

Plus SKV to taki, że w razie reklamacji wysyłasz zdjęcie i to przemawia mi za tym, aby spróbować. 

Do dystrybutora: Czy to dalej funkcjonuje taki sposób rozwiązywania reklamacji? Jak jakieś gumy się urwą, lub sparcieją nie robicie problemów? 

Czy uważacie, że to rozwiązanie jest dla was opłacalne - nie wycofacie się z tego za rok... ? 

Edited by kloni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wielokrotnie pisaliśmy, że nie mamy wpływu na to co sprzedawcy wypisują na allegro.  

Chcielibyśmy być rozliczani z tego co jest na naszej stronie oraz tego co sami umieszczamy.  Jakiś Czech zrobił artykuł bo mu żal poślady ściskał, że traci rynek, teraz ludzie oczekują, że my wytłumaczymy się z jego słów. Chyba troszkę to chore, prawda?

 

Cytuj

Do dystrybutora: Czy to dalej funkcjonuje taki sposób rozwiązywania reklamacji? Jak jakieś gumy się urwą, lub sparcieją nie robicie problemów? 

Czy uważacie, że to rozwiązanie jest dla was opłacalne - nie wycofacie się z tego za rok...

Nigdy, żadna guma się u nas nie urwała, był problem z wysuwającymi się tulejami wahacza prawego (wiele firm to miało na rynku, osoby które siedzą w temacie wiedzą czemu). Jeśli chodzi o sparciałe gumy to było może 4-5 takich przypadków.  Właśnie sprawdziłem, łącznie sprzedanych zostało ponad 10 tysięcy zestawów wahaczy+do tego jeszcze wahacze w elementach. Reklamacje zatem to ułamek procenta.

Jeśli ktoś chce obejrzeć "urwane gumy" to odsyłam do wypowiedzi jednego z użytkowników forum: (klik)

Gdybyśmy sprzedawali takie wahacze to byśmy mieli się czego obawiać.  

Edited by Dystrybutor SKV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przeczytaniu nadal nie jest jasne ktore zestawy są warte zakupu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.09.2017 o 16:37, Langista napisał:

Ja jestem po przeglądzie, zawias ma przejechane 18k km i bez żadnych luzów.

 

Też jestem po przeglądzie, zawias ma przejechane prawie 100tys km i jest bez luzów.

Zestaw regenerowanych wahaczy ;)


icon4.png

:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Też jestem po przeglądzie, zawias ma przejechane prawie 100tys km i jest bez luzów.
Zestaw regenerowanych wahaczy [emoji6]
Gdzie tą regenerację robiłeś? Sworznie też wymieniają?

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wziąłem zestaw w Regum w Poznaniu (Skórzewo). Gumy są wymieniane, sworznie też. 

Jedyne do czego można się doczepić, to gumy przy dolnym mocowaniu amortyzatora. Gdybym brał ponownie, zamówiłbym gdzieś poliuretany i kazał tam wprasować. 


icon4.png

:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wziąłem zestaw w Regum w Poznaniu (Skórzewo). Gumy są wymieniane, sworznie też. 
Jedyne do czego można się doczepić, to gumy przy dolnym mocowaniu amortyzatora. Gdybym brał ponownie, zamówiłbym gdzieś poliuretany i kazał tam wprasować. 
A jakie masz zastrzeżenia. Masz jakieś foto.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam fotki.

Gumy (tuleje) przy dolnym mocowaniu amortyzatora wyglądają jakby się ugniotły pod ciężarem auta. Nie sprawdzałem przed montażem czy to są tuleje Lemfordera czy jakieś inne. Tak jak pisałem, kupiłbym oddzielnie poliuretan i kazał im wprasować.


icon4.png

:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, erchi napisał:

 

Też jestem po przeglądzie, zawias ma przejechane prawie 100tys km i jest bez luzów.

Zestaw regenerowanych wahaczy ;)

Nie miałem ori wcześniej, a MS, którego nie próbowałbym nawet regenerować :D


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

A o ruville ktos sie wypowie?? Warto w to inwestować??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie polecę na pewno KAMOKA zestawu do b7 pod zawieszenie typu BE (wahacze padały juz po miesiacu). Przy BA w a4 b6 jako tako sie sprawdzały ale bez rewelacji, nie warto. Szkoda czasu z tym zestawem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał ktoś doświadczenia z wahaczami firmy "Sterex" ? Nie znalazłem za dużo info w necie a u mnie w aucie cały komplet tejże firmy.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.05.2007 o 20:55, Cabson napisał:

w jednym z wątków o wahaczach wit.s pisał o jp.group (duńskie to to jest).

zaryzykowalem, i kupilem (z pomocą Witka), za jakis czas będzie feedback, jak sie spisuja (AFAIK wit.s też takie ma w tym momencie).

Jednakże na razie to jest ta grupa daleko daleko nic i...

U mnie na wsi drogi dziurawe, wiec zobaczymy :evil:

Andrzej

Te długo nie służyły. Później były pojedyncze wymiany i kolejny komplet LMO. Po przejechaniu 80kkm, wybił się prawy banan. Teraz spróbuję SKV (bo chwilowo brak kasy). Lemfordera polecam, autem jeździłem po dziurach beż większej uwagi na zawieszenie i pięknie służyły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziś przeglądając stronę master sporta znalazłem taką oto ofertę:

 

Komplet wahaczy PREMIUM
Gwarancja 80 000km

83 zestawy - Ponad 900 zastosowań do różnych marek i typów samochodów


- dobrze zaprojektowane
- kute na prasach precyzyjnych
- aluminium, z nowych lekkich stopów
- obróbka w zautomatyzowanym cyklu (dokładność do 0,001mm)
- zaprasowane z wysoką precyzją i zwiększoną siłą (OE – 15 kN, MS – 20 kN)
- gniazdo sworznia o podwyższonej odporności na ścieranie
- optymalna ilości smaru – dla lepszej ochrony sworznia
- osłona o zwiększonej wytrzymałości i mrozoodporności
- sprężynka mocująca osłonę gumową o zwiększonej odporności na korozje
- gwarancja 5 lat lub 80 tyś km
- montować zgodnie z zaleceniami producenta samochodu
- dokręcić po opuszczeniu na koła

Jakość pierwszej zabudowy

  oto link 

http://www.master-sport.de/PL/productnews_1/

cena tylko 2200 zł :)

 

ktoś przerabiał temat. one sie różnią od normalnych wahaczy czy tylko ceną?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum jest kilku sprzedawców master sporta i chętnie poznam ich opinie na ten temat :decayed: Czyżby MS próbował konkurować z LM? :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie zastanawia tylko to czemu komplet wahaczy na stronie producenta kosztuje 2200 zł a na allegro są komplety za 600 zł max? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo tu jest mowa o komplecie PREMIUM, coś nowego...


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie 4 wahaczy na RTS (górny tylny L+P i po dolnym prostym). Sporo osób pisało, że po wymianie na RTS'a trochę ciężej kręci się kierownicą ale u mnie to nie występuje, chyba że zmieniłoby się to jeszcze po wymianie bananów :P

Jak na razie wrażenia bardzo dobre, cena co najmniej 2x niższa od lemfordera. Zobaczymy ile przeżyją :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
49 49

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...