Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Olej ATF do skrzyni tiptronic [JAX] 6HP19 / 6HP19A 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pacjent Audi a4 b7 2006 r. 3.0 tdi quattro .

Mam zamiar wymienić olej w mojej ASB i z tego co wiem i co tu przeczytałem to posiadam skrzynie 6HP19A . Przebieg 174 tys udokentowany kupiony w Niemczech serwisowany do końca w ASO. Olej na sto procent nigdy nie był wymieniany i poki co nic ze skrzynia niedobrego sie nie dzieje ale najwyższa pora na wymianę oleju i tutaj rodzi sie pytanie jaki olej wlewac jeśli chciałbym robic wymianę statyczna . Z tego co do tej pory koledzy wywnioskowaliscie to wychodzi ze do 6hp19a powinno sie wlać zf life guard 6+ Dobrze rozumiem ? Większość posze zeby robic wymianę dynamiczna na olej zf 8hp nie ukrywam ze nie jest mi troche na rękę kupować 14 litrów oleju plus jesCze reszta gratow i robocizna i czy to nie jest troche przerost formy nad treścią z ta wymiana ? Co Myslicie na ten temat ?

Dodam ze podłączylem sie dzis vasem i oprogramowanie sterownika ma numer 0030 czyli to pierwsze jakie wychodziło tak ? W kodowaniu mam tylko jedna cyfrę 1.

Jest Sens flleshowania skrzyni na nowsze oprogramowanie jeśli olej narazie nie wymieniony ? pozdrawiam Dawid

Opublikowano

Do zwykłej statycznej wymiany potrzebujesz 6 litrów Life Guarda + filtr + uszczelka miski olejowej. Czy przerost formy nad treścią? Nie sądzę. Zawsze warto wymienić przepracowany olej jeśli nie masz żadnych niepokojących objawów, skrzynia będzie miała lżej.

Oprogramowaniem skrzyni nie baw się sam.

Opublikowano (edytowane)

O przerost formy nad treścią miałem na myśli wymianę dynamiczna i przelanie 14 litrów ;) statyczna wymiana jak najbardziej tylko pytanie czy olej zf life guard 6 czy 6 plus ;))

Co do oprogrowania to narazie nic nie bede ruszał ale pozostałe pytanie co daje taka zmiana ?Pozdrawiam

Wszyscy polecają wymianę na guarda 8

Znalazłem olej valvoline Max Life atf który spełnia normy oryginalnego G 060 162 A i jest trochę tańszy i zalecany do skrzyń powyżej 100 tyś co o tym myślicie ? Oczywiście zmiana tylko przez wymianę dynamiczna

Wyslane z mojego LG G4 przy uzyciu Tapatalka

Edytowane przez Dawid Wątroba
Opublikowano (edytowane)

Dołączam się do tematu.

http://www.oelbrack.com/pdf/31127_sensomatic.pdf

Czy taki olej z linku podejdzie do skrzyni JAX ( 6HP19A )????

Niby w specyfikacji jest norma VW G 060 162 ale chciałem się upewnić.

Co do oprogramowania to sprawdzę jak pojadę na wymianę, ale jeśli będzie stare to napewno uaktualnie do najnowszego.

Jest jeszcze olej marki FEBI nr artykułu (bańka 5 litró) 39096 spełnia normę G 060 162 A2 S1

oraz Valvoline który spełnia wszystkie normy VW/AUDI a to co jest do wszystkiego to jest do niczego dlatego szukam oleju który będzie spełniał tą konkretną normę do skrzyni JAX ( 6HP19A ).

Edytowane przez reniek
rozwinięcie tematu
Opublikowano
Dnia 3/4/2017 o 12:33, reniek napisał:

Dołączam się do tematu.

http://www.oelbrack.com/pdf/31127_sensomatic.pdf

Czy taki olej z linku podejdzie do skrzyni JAX ( 6HP19A )????

Niby w specyfikacji jest norma VW G 060 162 ale chciałem się upewnić.

Co do oprogramowania to sprawdzę jak pojadę na wymianę, ale jeśli będzie stare to napewno uaktualnie do najnowszego.

Jest jeszcze olej marki FEBI nr artykułu (bańka 5 litró) 39096 spełnia normę G 060 162 A2 S1

oraz Valvoline który spełnia wszystkie normy VW/AUDI a to co jest do wszystkiego to jest do niczego dlatego szukam oleju który będzie spełniał tą konkretną normę do skrzyni JAX ( 6HP19A ).

Każdy olej spełniający nowszą specyfikację automatycznie spełnia starsze tego samego typu...

Ja tam zalałem Valvoline z przepłukaniem - taka dwukrotna wymiana statyczna ;-) + regeneracja konwertera i skrzynia w końcu chodzi miodzio :-)

Opublikowano

Witam. Mam skrzynie  jax  6hp 19 i mam pytanie na jaki olej najlepiej wymienić? Raczej wcześniej nie był wymieniany. Przebieg 180 tys

Opublikowano
Każdy olej spełniający nowszą specyfikację automatycznie spełnia starsze tego samego typu...
Ja tam zalałem Valvoline z przepłukaniem - taka dwukrotna wymiana statyczna ;-) + regeneracja konwertera i skrzynia w końcu chodzi miodzio :-)

Jaki valvoline lales W końcu ?
Masz może numery wszystkich potrzebnych części do naszych JAX tzn filter uszczelka itd. Powinien być przypiety temat z tymi numerami .


Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ten, który sam znalazłeś ;-)
Valvoline MaxLife ATF zgodny z G-060-162-A2

 

uszczelka - 09L321371

filtr - 09L325429

Opublikowano

Ale przed wymiana miałeś stary olej i wymieszales przy wymianie statycznej ? Dzięki za numery.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Miałem ravenola 6hp zalanego jakies 70 tys temu. Teraz przy spuszczaniu był jeszcze ładny, klarowny. Zalane zostało kilka litrów tego Valvoline'a, pochodziło auto chwilę, został zlany i zalany świeży Valvoline.

 

Wysłane z Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
Miałem ravenola 6hp zalanego jakies 70 tys temu. Teraz przy spuszczaniu był jeszcze ładny, klarowny. Zalane zostało kilka litrów tego Valvoline'a, pochodziło auto chwilę, został zlany i zalany świeży Valvoline.
 
Wysłane z Tapatalka
 
 
 
 

A jak odczucia po wymianie na ten ravenol?:) jest sens go wlewać czy lepiej od razu valvoline.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kupiłem auto na ravenolu i z konwerterem do regeneracji. Ciężko więc mi oceniać...

Wysłane z Tapatalka

Opublikowano

Panowie jeżeli olej nie był nigdy wymieniany w skrzyni 6HP19 i zrobię wymianę statyczną to mogę bez stresu wlewać ZF Life Guard 8 który rzekomo jest kompatybilny z poprzednimi olejami i powinien bez problemu wymieszać się z poprzednim olejem bez szkody dla skrzyni?

Opublikowano
6 minut temu, gordo napisał:

Panowie jeżeli olej nie był nigdy wymieniany w skrzyni 6HP19 i zrobię wymianę statyczną to mogę bez stresu wlewać ZF Life Guard 8 który rzekomo jest kompatybilny z poprzednimi olejami i powinien bez problemu wymieszać się z poprzednim olejem bez szkody dla skrzyni?

Daj VIN

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.06.2020 o 12:02, Dev napisał:

Daj VIN

WAUZZZ8

Edytowane przez gordo
Opublikowano
7 godzin temu, Dev napisał:

Daj VIN

Pomożesz z tym bo chciałbym jutro zakupić olej.

Opublikowano
5 godzin temu, gordo napisał:

WAUZZZ8EX5A494898

przedni mechanizm róznicowy - G 052 145 S2 - 1.1 litra

torsen - G 055 145 A2 - 0.5 litra

skrzynia - G 060 162 A2 - 9 litrów (zielony)

filtr - 09L 325 429

uszczelka miski - 09L 321 371

tylny dyfer - G 052 145 S2 - 1.5 litra

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki wielkie czyli mogę zamawiać ZF Life Guard 8 :)

Opublikowano

Witam,

Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju w skrzyni statycznie, auto ma przebieg 251tys, olej nigdy nie wymieniany, data na filtrze 2006r, po zlaniu oleju kolor coli bez zapachu spalenizny, pod światło najbliżej chyba do żółtego. Magnesy zalepione jakimś szlamem w kolorze grafitu, bez śladów opiłków.

Zalałem olej zielony ZF life gaurd 8, weszło około 4,9litra, a w zestawie było 7litrów. Soft skrzyni wymieniłem z 0060 na 0110. Praca skrzyni po wymianie subiektywnie płynniej zmienia biegi. Planuję ponownie zrobić wymianę olej statycznie za jakiś czas żeby wymienić większą część oleju.

Dam znać jak sprawuję się skrzynia po większym przebiegu, jak na razie tylko 10kilometrów zrobione :-)

Opublikowano
2 godziny temu, Piotrek503 napisał:

Witam,

Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju w skrzyni statycznie, auto ma przebieg 251tys, olej nigdy nie wymieniany, data na filtrze 2006r, po zlaniu oleju kolor coli bez zapachu spalenizny, pod światło najbliżej chyba do żółtego. Magnesy zalepione jakimś szlamem w kolorze grafitu, bez śladów opiłków.

Zalałem olej zielony ZF life gaurd 8, weszło około 4,9litra, a w zestawie było 7litrów. Soft skrzyni wymieniłem z 0060 na 0110. Praca skrzyni po wymianie subiektywnie płynniej zmienia biegi. Planuję ponownie zrobić wymianę olej statycznie za jakiś czas żeby wymienić większą część oleju.

Dam znać jak sprawuję się skrzynia po większym przebiegu, jak na razie tylko 10kilometrów zrobione 

Spusc tyle ile Ci zostalo i wlej reszte. Nastepna wymiana po 30000km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...