Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Wymiana wiązki el. pompowtryskiwczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko , czy dużo jest roboty z wymiana wiązki el. pompowtryskiwaczy? Chodzi mi głownie o silniki 2.0TDI 16V czyli w szczególności mój BRD i inne , oczywiscie wiadomo ze BLB, BRE maja troszke inna ta wiązkę ze względu na inne pompki ale to sa tylko jej koncowki wiec nie ma to az tak duzego znaczenia.

Pytanie jest czy wystarczy zdjąć tylko pokrywę zaworów i ja wyjąc czy może trzeba odkręcić jakieś dźwigienki lub inne rzeczy które mogą ja blokować ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

OK jest to w stanie jeszcze ktos potwierdzic

Opublikowano

Nic nie trzeba wiecej demontować.

Wypinasz wtyczkę, ściągasz pokrywę i ściągasz wtyczki z pompek, (jest dedykowany ściągacz do wtyczek z pompek piezo :wink4: - będziesz musiał pokombinować), odpinasz kable od świec.

Przekręcasz obudowę gniazda w lewo o 90 stopni, luzujesz zabezpieczenie (do góry) i wpychasz go do środka.

Dlaczego chcesz wymieniać ta wiązkę?

Opublikowano

Nic nie trzeba wiecej demontować.

Wypinasz wtyczkę, ściągasz pokrywę i ściągasz wtyczki z pompek, (jest dedykowany ściągacz do wtyczek z pompek piezo :wink4: - będziesz musiał pokombinować), odpinasz kable od świec.

Przekręcasz obudowę gniazda w lewo o 90 stopni, luzujesz zabezpieczenie (do góry) i wpychasz go do środka.

I see , oczywiscie sam tego nie bede robil tylko zlecę to ASO , mam delikatny wyciek z uszczelki pod pokrywa zaworów.Ta może tez być przyczyna ze turbo wstaje troszkę później , i maja mi to wymienić

Dlaczego chcesz wymieniać ta wiązkę?

Jak juz pokrywa jest w gorze to az sie prosi podłubać w tej wiązce.W rozmowie z pewnym tunerem z bielska chłopaki zasugerowali ze tak na prawdę to PD rzadko daja popalic i ludzie niepotrzebnie lądują masę pieniaczy w PD , oni twierdza ze to ta nieszczęsna wiązka potrafi dawac zmiany a wiec jak dekiel i tak zdjęty to kupiłem sobie ta wiązkę i zlecę im wymianę.Zobaczymy , koszt niewielki bo 300 zl a może to cos zaradzi na moje drgawki.Tak jak bym to wymieniał razem z PD to bym nie wiedział co dało efekt poprawy czy PD za 4K czy kabelki a 300 zl :)

Tak wiec potrzebowalem tylko wiedzieć czy to pracochlonna operacja zeby mi później serwis kitu mi wciskał ze dzień cały im z tym zeszło bo pol głowicy trzeba rozebrać.

Rozumie ze mając wszystkie odpowiednie narzędzia serwis powinien to zrobić w max dwie godziny ? [br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 15:15_________________________________________________Nikt nie wymienial ? ile z tym moze zejsc ?

Opublikowano

przeciez 1000 ce razy pisalem jezeli sa objawy szwankujacych PD to pierwsze musza isc do docisniecia konektory PD, druga w kolejnosci wymiana calej wiazki. pozniej dopiero wymiana PD czy tez uszczelnien.

w 75% przypadkow samo zalozenie nowych PD poprawia styk dajac zludny efekt uszkodzonych pompek. wystarczy podoginac rozsadnie konektorki. zdazaja sie wypracowania laczen przewod konektor w wiazce i wtedt tylko wymiana.

niezbedny demontaz pokrywy + troche gimnastyki.

podobne objawy jak uszkodzone PD daje uszkodzony..... EGR - szarpanie na biegu jalowym, w czaie jazdy, przyspieszania, gasnacego silnika, :cool1:

  • Lubię to 1
Opublikowano

Musashi dzieki za pomoc , wiesz czasami ciezko uwierzyc ze kabelki w 2 letnim aucie z niewielkim przebiegiem sa w stanie sie obruszc :rolleyes::)

Opublikowano

Rok temu też miałem przygodę z poluzowanym konektorem na PD. Szarpał po rozgrzaniu do 75' i coraz częściej wpadał w tryb awaryjny/ palił na 3 cylindry.

Poprawiłem wtyczkę. Jak ręką odjął!

Po tej operacji miałem problemy z uszczelnieniem pokrywy. Przydała się nowa uszczelka, trochę silikonu i komplet nowych śrub do pokrywy (chyba 13 sztuk po 12 pln za sztuke!).

Opublikowano

Ja mam caly komplecik nowa pokrywa z uszczelka i wiazka , zdam relacje jak po po wymianie

Opublikowano

Nikt nie wymienial ? ile z tym moze zejsc ?

No pomyśl ile może zejść z odkręceniem pokrywy, zdjęciem paru wtyczek, odkręceniem 3 śrubek i to samo odwrotnie?

2h mechaniorowi w ASO to chyba z przerwą na kawę.

Jakby co to musisz ich przycisnąć.

Opublikowano

Musashi dzieki za pomoc , wiesz czasami ciezko uwierzyc ze kabelki w 2 letnim aucie z niewielkim przebiegiem sa w stanie sie obruszc :rolleyes::)

trzeba pamietac ze jest to silnik diesla

Opublikowano

to ze silnik diesla to ma byc gorzej zrobiony co ty to kolego opowiadasz

Opublikowano

to ze silnik diesla to ma byc gorzej zrobiony co ty to kolego opowiadasz

lata jak galareta...

Opublikowano

Podobno nie tak latwo wymienic ta wiazke,bo miejsca malo( w AWX i AVF).Ale mozna polamac i da sie.

Opublikowano

no to latwo czy nie latwo :rolleyes: bo jesli to ma zajc 2-3 godziny to przezyje ale jesli caly dizen to jestem 4K w plecy a to juz sporo kasy :rolleyes:

Opublikowano

ja wymieniałem to jest pół godz. roboty, odpinasz wtyczki od pompek, świec i główną wtyczkę, która wychodzi z tyłu silnika, cała listwa wychodzi do góry. z resztą wpadnij to Ci wymienię :tongue4:

Opublikowano

mam tylko jakes 1600 km ale spoko :wink4:

Opublikowano

mam tylko jakes 1600 km ale spoko :wink4:

to jest żart, ale wracając do tematu jak zdejmiesz pokrywę to sam zobaczysz jaka to prosta sprawa, też chciałem jechać do mechanika, ale mówię najpierw sam zobaczę jak to wygląda no i wymieniłem bez większych problemów :)
Opublikowano

I jaki rezultat?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...