tolek85 Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Jestem już po założeniu RNS-E. Mam pytanko, odnośnie załączania się navi. Mianowicie, jak załączę po dłuższym czasie, to uruchamia mi się menu startowe, tzn to logo. Jak wyłacze radio i załączę po krótszym czasie, to od razu jest już ekran gotowy do pracy (radio czy tam kompakt). Czyli wnioskuję, że jest dobrze podłączone, tzn nie zżera mi prądu? Po dłuższym czasie wyłącza się całkowicie navi, a po krótszym, jest w trybie gotowości? Dobrze to rozumię? Pytam, bo nie sprawdziłem tego miernikiem, pozakładałem wszystko, a nie mam wyjmaków do RNS-E
Brysio Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Jestem już po założeniu RNS-E. Mam pytanko, odnośnie załączania się navi. Mianowicie, jak załączę po dłuższym czasie, to uruchamia mi się menu startowe, tzn to logo. Jak wyłacze radio i załączę po krótszym czasie, to od razu jest już ekran gotowy do pracy (radio czy tam kompakt). Czyli wnioskuję, że jest dobrze podłączone, tzn nie zżera mi prądu? Po dłuższym czasie wyłącza się całkowicie navi, a po krótszym, jest w trybie gotowości? Dobrze to rozumię? Pytam, bo nie sprawdziłem tego miernikiem, pozakładałem wszystko, a nie mam wyjmaków do RNS-E calkowicie prawidlowo po 20 min wylacza sie na off do 20 dziala w trybie stand by
tolek85 Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie?
siemian Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 hmmm... jesteś pewien że tak jest?? Jeśli chodzi o kodowanie to jestem pewien że jest wszystko ok... :mysli: Zresztą gdyby nie było to w ogóle by się na fisie nie wyświetlało...
alex181266 Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie? wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności
siemian Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie? wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności a co to niby da...???? :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:
Bart-S Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Alexowi chodzi pewnie o reset przez przytrzymanie pokrętła do czasu aż głośniki nie prykną = reset.
Brysio Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Panowie pomocy! RNSE nie chce mnie sluchac! moze Wy bedziecie mieli na to jakas rade bo ja juz trace sily! podlaczylem micro wlasciwie czyli rnse pin1 czyli mic- polaczylem z pin1 micro bt i pin 7rnse+ polaczylem z pin2 micro bt navi przekodowalem z 0309217 na 0309717 i pani do mnie ladnie mowi ale mnie nie slyszy!!! co moglem zrobic zle czy musi byc podpiety bt do rnse -- widzialem u niektrych ze nie musi ja testwalem na niepodpietym bt tylko kableki podciagniete prosto z rnse do micro bt ale 0 gadki nie chce mnie sluchac ! jak klikne ppt pojawia sie napis speak moze mam jakies niezgodnosci z krajem sds albo cos innego trzeba w engeenering mode przestawic? oczywiscie micro dobre bo jak podlacze przez BT to dzwonie normalnie i ludziki mnie slysza
tolek85 Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie? wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności No faktycznie, samo wyłączenie i włączenie stacji pomogło. Przynajmniej nie muszę za każdym razem robić resetu, szybciej wystarczy załączyć navi. Idzie to jakoś „zreperować” czy tak za każdym razem muszę to wyłączać?
tolek85 Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 teraz tylko w jaki sposób zdiagnozować co to, kodowanie jest ok, a połączenie licznika z navi? CAN na pewno jest, bo inaczej, to by nic nie pokazywało, ani stacji radiowych czy też mp3. Ale najdziwniejsze jest to, że z poziomu licznika navi znika nie tylko po wyłączeniu silnika, ale też po dojechaniu do celu! Jak dojadę do jednego celu, nie wyłączając silnika wbijam nowy cel, to znowu widzę ciemność. Dziwna sprawa
gooralos Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie? wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności No faktycznie, samo wyłączenie i włączenie stacji pomogło. Przynajmniej nie muszę za każdym razem robić resetu, szybciej wystarczy załączyć navi. Idzie to jakoś „zreperować” czy tak za każdym razem muszę to wyłączać? A co bedzie, jak bedziesz przełaćzał przyciskiem od kompa pokładowego w dzwigni od właczania wycieraczek?
tolek85 Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Jeżeli nie zresetuję navi, to jest pierwszy poziom kompa, drugi i ciemność i to samo, a jeżeli zresetuje, to 1 stopień, 2-gi, nawi, czy to cel, czy sam kompas, no i ciemność i znowu pętla.
Brysio Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 panowie mam info z navi sds nie chce ze mna dalej gadac a wyglada ze niby jest ok SDS PRG version: S2210H06 SDS Data version on flash: D2210H03(DE_DE) SDS Data ersion on disc: D2210H03 coding: 309717 fmc: 0 Arc: 255 kid: 5214 dtc:1 crc 8xD081ED15 System SW index: 0660 HW index: H99 Map database index: AN_EUE HU/Navi SW version: V2200815 Boot version: V220100D Audio SW version: A2210141-080807 moze wersja sdsu nie zgadza sie z wersja softu albo ja nie wiem co jest!!!! ma ktos jakis pomysl? PROBLEM ROZWIAZANY niestety niektore auta nie rusza bez BT u mnie musi micro byc dodatkowo podpiete pod BT aby dzialal SDS ale po mega trudach doszedlem niestety w poscie kolegi malika nic o tym nie ma i myslalem ze podlaczenie sie pod micro pinem 1 i 7 z rnse starczy ale niestety nie da sie w niektorych pudlach tak prosto sprawy obejsc!
TomaA6 Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Witajcie Może ktoś wie jak się dobrać do laserka , tzn chcę go wymienić na nowy, bo niestety czyszczenie już nie pomaga. Zdjąłem górną pokrywę Navi, potem tą wewnętrzną osłonkę i co dalej ? Widziałem,że laser jest razem z taśmą, chcę to wymienić, tylko muszę wiedzieć jak typ jest u mnie. Mój mechanizm to DV33M32A Pozdr[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 19:12_________________________________________________ Witajcie Może ktoś wie jak się dobrać do laserka , tzn chcę go wymienić na nowy, bo niestety czyszczenie już nie pomaga. Zdjąłem górną pokrywę Navi, potem tą wewnętrzną osłonkę i co dalej ? Widziałem,że laser jest razem z taśmą, chcę to wymienić, tylko muszę wiedzieć jak typ jest u mnie. Mój mechanizm to DV33M32A Pozdr No dobra, sam doszedłem do tego. Jakby ktoś miał z tym problem, pytajcie. Jest trochę śrubek do odkręcenia, dwie tasiemki, ale jednak spokojnie można to samemu wykonać Pozdr Toma
kobra7 Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 W A4 B5, RNSe pracuje poprawnie tylko z zegarami (pełny FIS) firmy VDO - dla tych zegarów nie jest potrzebny adapter CAN (działa wyświetlanie na FISie). Zegary Jaeger (biały tył licznika) NIE PRACUJĄ Z RNS-E !!!! Pisałem już wcześniej o tym i prosiłbym o dodanie tego do FAQ.
alvaro Opublikowano 16 Września 2010 Autor Opublikowano 16 Września 2010 kobra7 prosiłbym o dodanie tego do FAQ. Nie ma w FAQ ale jest na dole mojego opisu od bardzo dawna... alvaro Podłączenie RNS-E w Audi A4 B5- dwie opcje : 1. montujemy CAN Adapter lub (i tu WIELKIE DZIĘKI za naświetlenie tematu dla kobra7 thumbup) 2. dla posiadaczy A4 B5 po 2 lifcie lub tych osobników którzy zainstalowali sobie zegary VDO D12 z cyfrowym zegarkiem Podłączamy VAGa, wchodzimy w zegary (17 - Instrument Cluster), następnie w adaptację i sprawdzamy czy kanały 60,61 i 62 są aktywne (są w nich jakieś wartości, nawet 0) wartości niezbędne to (mogą byćwyższe ale ważne aby w 60 i 61 kanale nie były niższe) : 60 - 1024 61 - 256 62 - 21 następnie kodowanie zegarów - ustawiamy je na 000xx (dwie ostatnie cyfry spisujemy ze swojego starego kodowania) kolejny krok to wyciągnięcie zegarów i z szarej kostki pin 5 i 6 (CAN H i CAN L) ciągniemy do pinu 8 i 12 (środkowej kostki mini iso) (możemy "pociągnąć" nową instalację , co ważne musi iść ona w skrętce, lub wykorzystujemy nie używane już piny DATA,ENA) tu mamy post kolegi tomas3miasto który może być pomocny w instalacji CAN zegary-navi z tym że pamiętamy że w B5 to pin 5 i 6 szarej kostki http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22520.0 następnie kodujemy navi na A6 (pomimo tego że navi bedzie w A4 to sygnał do nawigowania będzie szedł nie po CANach a po GALI) czyli druga cyfra kodowania to 5 i adaptujemy GALĘ w 2 kanale również na A6 (wartość 8)
szyba Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Witajcie. Czytałem już trochę na temat podłączenia kamery do RNS-E ale tematy mieszają się z navigation plus i w sumie nie wiem jak to ugryźć. Mam RNS-E, z tego co powiedział mi mechanik który to podłączał, nie jest ona podłączona do szyny CAN (chyba tak to określił). Na Fisie wyświetlają się wszystkie informacje, ale poprzez VAG-a nie można się podłączyć do sekcji "radio" i "nawigacja". Nie wiem czy nie będzie to stanowiło problemu z automatycznym załączaniem kamery po wrzuceniu wstecznego. Teraz temat nr 2 Kamera http://allegro.pl/kamera-cofania-vw-audi-skoda-bmw-pom-odl-kat-170-i1240058564.html Ktoś korzysta ? Jakie oceny ? Temat nr 3 Urządzenie które będzie to przetwarzało na RNSa, tuner TV ? jakieś media center ? wiem, że jest dużo typów tunerów tv i w tym temacie jestem kompletnie zielony. Temat 4 Podłącze samemu czy lepiej oddać fachowcom ? Dzięki za odpowiedzi, wiem,że niektóre pytania już padały ale pomimo przeczytania wielu postów nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
domin79 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Witajcie. Czytałem już trochę na temat podłączenia kamery do RNS-E ale tematy mieszają się z navigation plus i w sumie nie wiem jak to ugryźć. Mam RNS-E, z tego co powiedział mi mechanik który to podłączał, nie jest ona podłączona do szyny CAN (chyba tak to określił). Na Fisie wyświetlają się wszystkie informacje, ale poprzez VAG-a nie można się podłączyć do sekcji "radio" i "nawigacja". Nie wiem czy nie będzie to stanowiło problemu z automatycznym załączaniem kamery po wrzuceniu wstecznego. Teraz temat nr 2 Kamera http://allegro.pl/kamera-cofania-vw-audi-skoda-bmw-pom-odl-kat-170-i1240058564.html Ktoś korzysta ? Jakie oceny ? Temat nr 3 Urządzenie które będzie to przetwarzało na RNSa, tuner TV ? jakieś media center ? wiem, że jest dużo typów tunerów tv i w tym temacie jestem kompletnie zielony. Temat 4 Podłącze samemu czy lepiej oddać fachowcom ? Dzięki za odpowiedzi, wiem,że niektóre pytania już padały ale pomimo przeczytania wielu postów nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. …czyli CANy masz skoro wyświetla Ci informacje na FISie. Nie masz poprostu linii diagnostycznej i tyle lub próbował sie połączyć jakimś starszym vagiem a ten nie widzi RNS-E. Aby podłączyć kamerkę i tak będziesz musiał zapisać w RNS-E odpowiednie kodowanie
RaKoP Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Panowie może ktoś mi podpowie które piny mam zamienić we wtyczce od licznika aby fis działał z RNS-E i w tej przejściówce ISO1 ISO2?Moje auto to a6 2000r (z VINu 2001)pełny Fis,białe podświetlenie zegarów VDO.Dodam,że zmieniam z RNS-D.Czy RNS-E potrzebuje kabla SAFE PIN we wtyczce zasilającej jak RNS-D,czy lepiej go odłączyć aby nie upalić czegoś?To kabel pociągnięty od głównego plusa we wtyczce ISO1 w następny wolny pin(otwór).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się