Bart-S Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 Godzinę temu, Fikass napisał: Mam dosyć. Dzisiaj pół dnia spędziłem w garażu i jedyne co wiem to to że ta wiązka może kiedyś była oryginalna ale już nie jest. Do 16 pinowej wtyczki było podłączone 12 kabli a jeden czarno żółty wisiał sobie luzem... Sprawdziłem tylko że zasilanie jest (stałe, po stacyjce i po włączeniu wstecznego). Prąd dochodzi także do głośniczka. Może jest ktoś z okolic Wrocławia, kto sam sobie to montował a teraz ma chęć dorobić. Dysonuję garażem i sprzętem, jednak cierpliwości i czasu na poprawki po poprzednim właścicielu brak. Możesz rozpisać mi kolorami przewody i przyporządkować im pin w 16-pinowej kostce PDC?
Fikass Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 17 minut temu, Bart-S napisał: Możesz rozpisać mi kolorami przewody i przyporządkować im pin w 16-pinowej kostce PDC? Bart-S, Kostka 16-PIN: 1. Czarno-czerwony 2. Żółto-czerwony 3. Czerwono-fioletowy 4. X 5. X 6. Niebiesko-czerwony 7. Pomarańczowo-brązowy 8. Brązowy 9. X 10. Brązowo-czerwony 11. Biało-niebieski 12. Zielono-niebieski 13. X 14. Pomarańczowo-zielony 15. X 16. X Do tego są 3 niepodpięte nigdzie kable: - czarno-żółty - brązowo-żółty - brązowo-czerwony
Bart-S Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 21 minut temu, Fikass napisał: Bart-S, Kostka 16-PIN: 1. Czarno-czerwony 2. Żółto-czerwony 3. Czerwono-fioletowy 4. X 5. X 6. Niebiesko-czerwony 7. Pomarańczowo-brązowy 8. Brązowy 9. X 10. Brązowo-czerwony 11. Biało-niebieski 12. Zielono-niebieski 13. X 14. Pomarańczowo-zielony 15. X 16. X Do tego są 3 niepodpięte nigdzie kable: - czarno-żółty - brązowo-żółty - brązowo-czerwony Względem fabrycznej instalacji wszystko się zgadza poza zasilaniem po zapłonie podawanym na pin1 - masz tam czarno/czerwony przewód a ori instalacji jest czarno/niebieski. Sprawdź czy jest masa na pinie 8 (przejście do najbliższego punktu masy na słupku D w bagażniku). Napisałeś, że sprawdziłeś zasilanie - zweryfikuj czy jest podawane zgodnie z założeniem: - pin 1: zasilanie po zapłonie - pin 3: zasilanie stałe - pin 6: zasilanie po wrzuceniu wstecznego Dodatkowo możesz też sprawdzić czy linia diagnostyczna nie jest uszkodzona (powinno być przejście między pinem 12 w PDC a pinem 15 we wtyczce OBD).
grappi Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Godzinę temu, Bart-S napisał: Koszyki dasz radę zdemontować i przełożyć ale... W zderzaku bez fabrycznego przygotowania pod PDC trzeba wyciąć otwory - i tu pojawia się problem natury estetycznej (będzie widać że to rzeźba). Ok dzięki, a zakładając że jednak znajdę taki z dziurami pod pdc to czujniki ze zwykłego będą pasować p2p do s4? A jak sprawa ze spryskami też da się przełożyć?
Bart-S Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 Teraz, grappi napisał: Ok dzięki, a zakładając że jednak znajdę taki z dziurami pod pdc to czujniki ze zwykłego będą pasować p2p do s4? A jak sprawa ze spryskami też da się przełożyć? Czujniki w zderzakach seryjnym i S są takie same. Ze spryskami jest gorzej - niestety w S są inne dysze/mocowanie/klapki (te ze zwykłego zderzaka i S line nie będą pasować).
grappi Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 3 minuty temu, Bart-S napisał: Czujniki w zderzakach seryjnym i S są takie same. Ze spryskami jest gorzej - niestety w S są inne dysze/mocowanie/klapki (te ze zwykłego zderzaka i S line nie będą pasować). A ze spryskami jakaś rzeźba wchodzi w grę czy nie do zrobienia?
Bart-S Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 9 minut temu, grappi napisał: A ze spryskami jakaś rzeźba wchodzi w grę czy nie do zrobienia? Dopytasz na forum - może coś się zmieniło... Raczej zakładając zderzak od S musisz mieć spryski od S. OK - kończymy ten wątek bo robi się offtop.
Fikass Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 45 minut temu, Bart-S napisał: Względem fabrycznej instalacji wszystko się zgadza poza zasilaniem po zapłonie podawanym na pin1 - masz tam czarno/czerwony przewód a ori instalacji jest czarno/niebieski. Sprawdź czy jest masa na pinie 8 (przejście do najbliższego punktu masy na słupku D w bagażniku). Napisałeś, że sprawdziłeś zasilanie - zweryfikuj czy jest podawane zgodnie z założeniem: - pin 1: zasilanie po zapłonie - pin 3: zasilanie stałe - pin 6: zasilanie po wrzuceniu wstecznego Dodatkowo możesz też sprawdzić czy linia diagnostyczna nie jest uszkodzona (powinno być przejście między pinem 12 w PDC a pinem 15 we wtyczce OBD). Właśnie sprawdziłem: - pin 1: zasilanie cały czas -12V - pin 3: zasilanie cały czas - 10V - pin 6: zasilanie po wrzuceniu wstecznego Masa jest ok. Linia diagnostyczna ma ciągłość, nie jest przerwana.
Bart-S Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) 25 minut temu, Fikass napisał: Właśnie sprawdziłem: - pin 1: zasilanie cały czas -12V - pin 3: zasilanie cały czas - 10V - pin 6: zasilanie po wrzuceniu wstecznego Masa jest ok. Linia diagnostyczna ma ciągłość, nie jest przerwana. Trochę szukam dziury w całym bo wiązka wydaje się być OK - czy na pewno sterownik który nabyłeś jest sprawny? Edytowane 29 Grudnia 2017 przez Bart-S
Fikass Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 29 minut temu, Bart-S napisał: Trochę szukam dziury w całym bo wiązka wydaje się być OK - czy na pewno sterownik który nabyłeś jest sprawny? Właśnie moje pomysły też już się skończyły. Sprzedający zarzekał się że tak, ale na allegro wiele rzeczy się dzieje, więc głowy nie dam. Z drugiej strony raczej mało prawdopodobne żeby dwa sterowniki były zepsute. Jedyne co jeszcze mi przychodzi do głowy to głośniczek? One są zamienne modelami, czy musi być identyczny? I dziwne to że na pinie 1 jest zasilanie cały czas zamiast po zapłonie, ale to raczej nie powinno skutkować usterką?
bobikos Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 na czarno czerwonym przewodzie teoretycznie zasilanie również powinno pojawiać się tylko na zapłonie. Również zasilanie na poziomie 10V to albo błąd pomiaru albo uszkodzona wiązka. Czy mierzyłeś wartości na podłączonym module czujników cofania? Jeśli nie to sprawdź zasilania (mierząc do przewodu brązowego) na podłączonej i odłączonej kostce od modułu, napisz czy są różnice. Czy bezpiecznik nr 5 i 17 są całe? Czy w aucie są problemy elektryczne z innymi elementami wyposażenia? Czy jakieś wyposażenie elektryczne było dokładane w aucie?
GreGoriO Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Głosniczek możesz wziąć inny. np skodaSą te same wtyczki. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
MaTeo85 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 A czy w ogóle vagiem jestes w stanie połączyć sie z modułem, czy zero reakcji? Jesli zero to szukaj problemu w zasilaniu albo w samym module.
Bart-S Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2017 4 godziny temu, MaTeo85 napisał: A czy w ogóle vagiem jestes w stanie połączyć sie z modułem, czy zero reakcji? Jesli zero to szukaj problemu w zasilaniu albo w samym module. Pisał o tym - vcds/vag-com nie widzą sterownika 76. Zasilanie na odpowiednie piny dochodzi. Sterownik wymieniony na inny i jest to samo - zagadka...
kamil-vag Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Ja bym wziął to na stół, zasilacz na 12V - podpiął zasilanie, cany, linię K i próbował wtedy... Próbowałeś może na odpalonym aucie ? Wtedy napięcie jest zawsze wyższe. Napięcia mierzyłeś pomiędzy masą na wtyczce czy do karoserii ?
Fikass Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Dzięki wszystkim za chęć pomocy. Auto obecnie stoi u rodziców w garażu a ja jeżdżę Passatem. Dzisiaj jadę już do domu i póki co wypiąłem głośnik i sterownik. Jeżeli to możliwe to spróbuję podłączyć je u kogoś w aucie w okolicach Wrocławia. Więc tutaj kolejna prośba, jeżeli jest ktoś z Wrocławia lub okolic i mógłby udostępnić na chwilę auto to prosiłbym o PW. Wiadomo że jakoś się odwdzięczę. Chcę uniknąć po prostu zamawiania kolejnych części bez potrzeby. Jak się nie uda to w weekend wracam do walki.
Banan Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Koszyki dasz radę zdemontować i przełożyć ale... W zderzaku bez fabrycznego przygotowania pod PDC trzeba wyciąć otwory - i tu pojawia się problem natury estetycznej (będzie widać że to rzeźba).Można to ładnie dosyć zrobić ale największym problemem jest średnica czujnika - taka otwornica jest dosyć droga bo niestandartowa , czasem lepiej dołożyć do kupna zderzaka A twój nie nadaje się do poklejenia?
Fikass Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Sprawdziłem głośniczek i sterownik na innym aucie (jeszcze raz dzięki luki19862121) i są sprawne. Spróbuję jeszcze dać 12V na pin 3 i sprawdzić jak są wpięte CANy, jeżeli to nie poskutkuje to nie będę chyba rzeźbił w tej instalacji ale puszczę nową, po swojemu.
kaju Opublikowano 31 Grudnia 2017 Opublikowano 31 Grudnia 2017 20 godzin temu, Fikass napisał: Sprawdziłem głośniczek i sterownik na innym aucie (jeszcze raz dzięki luki19862121) i są sprawne. Spróbuję jeszcze dać 12V na pin 3 i sprawdzić jak są wpięte CANy, jeżeli to nie poskutkuje to nie będę chyba rzeźbił w tej instalacji ale puszczę nową, po swojemu. Jak coś to wpadaj do mnie. Na pamięć to robię... 1
FiFi_ino Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Panowie, szybkie pytanie. Montuje PDC na tył w a4 b7. Mam moduł 8E0 919 283D. Posiadam oryginalny hak audi. Czy od modułu haka trzeba coś prowadzić do sterownika ? Wg schematów wynika ze tylko w b6. Czy w b7 po CANie moduł haka dogada się z pdc ? Nie chciałbym żeby po podłączeniu przyczepy pdc mi cały czas "piszczal". No i skoro mam moduł haka czy CANa nie da się tam podłączyć zapewne bliżej niż do licznika. Sent from my iPhone using Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się