Lucas21 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Jeśli miałem oponki w rozmiarze 205 na feldze, mogę założyć 195? Będzie pasować i dobrze się jeździło?
pandamix Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 sam rozmiar to nie wszystko musisz zatrzymać odpowiednia wysokość
Krumak Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Może i tak. Każdy bierze opony wedle własnego uznania i zasobu portwela. Co poradzić. PS. Kilkanaście lat temu byłem na wielkim kacu i pojechałem po letnie gumy. Tak mną zakręcili że kupiłem chińskie Ling Longi I wiecie co ??? Jeździłem na nich przez 6 lat (3x w roku) do Niemiec. I co ? I żyje do dziś, 0 stłuczek itp przygód. A więc nie sama opona się liczy a styl jazdy. Jeśli się nie myśli to i Michelin nie pomoże. Ojca przez 5 lat namawiałem na zimówki ale jak to stary doświadczony kierowca ich nie potrzebował, dawał sobie radę i na letnich zimą. Obecnie jeździ na zimowych bo takie są przepisy. Większej bredni co do jazdy na oponach letnich w zimie nie słyszałem. Popierniczyło Ci się chyba zdrowo pomiędzy oponami całosezonowymi (całorocznymi), a letnimi. Na letnich na śniegu nawet Loeb by nie pojeździł. Druga kwestia to to, że opony premium nie są tylko droższe ze względu na markę i reklamę (wręcz koszt produkcji dużej ilości opon premium jest niższy niż takiej dębicy), ale ze względu właśnie na to, że takie opony zachowują swoje parametry przez dużo dłuższy okres użytkowania Edytowane 19 Listopada 2014 przez Krumak
julo23 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Kupiłem właśnie zimówki nowe nokiany, całe szczęście made in finlandia a nie russia, ale DOT YLCP Co to za data ? Bo zawsze byłem nauczony że jest oznaczenie cyfrowe. W opisie było że 2014r. Sprawdź z drugiej strony opony, DOT w formie XXYY jest często tylko z jednej strony. Dzięki, było z drugiej strony, wcześniej nie widziałem bo zapakowane były po dwie i akurat do środka były tą stroną sklejone taśmą. Jak chcecie kupić MADE IN FINLAND , a nie wszystkie strony to podają to patrzcie na Kod EAN 6419440281285, początek 64..... to FINLANDIA, A jak będzie 46..... to MADE IN RUSSIA.
andynl Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Podepnę się z tą datą u mnie na oponce z obu stron mam DOT HW32 N3XP Da się to jakoś rozszyfrować?
Maciek0502 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Po tych znakach które podałeś powinny być 3 lub 4 cyfry. To jest data produkcji.
Denis Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Pierwsze dwie cyfry (czerwona ramka bardziej po prawej ) oznaczają tydzień produkcji opony, dwie kolejne jej rok, w tym przypadku 19 tydzień 2009 Nie na każdej oponie te cyfry podane są z obu stron, więc jeśli nie widać od razu to wystarczy przekręcić oponę.
wit007 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Zamówiłem Dunlopy 4D 225/55 16. Zobaczymy jak się spiszą
Suli Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Prosiłbym o opinię kogoś, kto miał do czynienia z oponami dunlop winter sport 3D a następnie 4D. Czy faktycznie 4D są wyraźnie lepsze od 3D i warto je kupować? Bo spotkałem się gdzie gdzieniegdzie w necie z opiniami, że 4D są wręcz słabsze od 3D pod pewnymi względami i nie warto brać nowszej konstrukcji. Ktoś może coś podpowiedzieć?
Tomek1979 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Czym się różnią nokian wrd 3 od a3? do b6?
mycha1236 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Wrd3 sa kierunkowe a a3 asymetryczne
Maciek0502 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 To w zasadzie ta sama opona. Różnica tkwi w budowie bieżnika. Bieżnik symetryczny kiepsko się spisuje w szerokich oponach. Zobacz że D3 występuje w małych i średnich rozmiarach a A3 w wyższych
julo23 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Ja mam obecnie kółeczka jak od taczuszki czyli 205/55/R16 to może mogłem brać WR D3 ?
wit007 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Prosiłbym o opinię kogoś, kto miał do czynienia z oponami dunlop winter sport 3D a następnie 4D. Czy faktycznie 4D są wyraźnie lepsze od 3D i warto je kupować? Bo spotkałem się gdzie gdzieniegdzie w necie z opiniami, że 4D są wręcz słabsze od 3D pod pewnymi względami i nie warto brać nowszej konstrukcji. Ktoś może coś podpowiedzieć? Jeździłem w jednym z poprzednich aut na 3D i było ok, teraz też się nad nimi zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że za rok czy dwa gdy będę chciał wymienić np. parę lub (odpukać) uszkodzę jedną oponę może być problem z dostaniem 3D, bo chyba nie są już produkowane. Poza tym 4D nieźle wypadły w teście AMiS - przegrały tylko z Conti TS850 i GY UG9. http://www.sklepopon.com/aktualnosci-auto-motor-und-sport-test-opon-zimowych-2014-16--77.html
Clynelish Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Założyłem wczoraj rano, goodyear ultra grip 9. Nie zrobiłem dużo km od wczoraj, ale co mogę powiedzieć to w samochodzie nastała cisza w porównaniu do zestawu jaki miał poprzedni właściciel. Były to letnie continental contact5 2013r przednia oś i tylna contact2. Rozmiar 205/55 r16 różnica jest kolosalna w komforcie podróżowania, nawet nie wiem czy nie spadło spalanie ale ciężko rokować po przejechaniu 30km. Podsumowując polecam UG9 warte są swojej ceny i z pewnością posłużą długo. tak się tylko zastanawiam czy auto nie będzie za nisko w takim zestawie na warunki zimowe? Pozdrawiam
Suli Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 UG9 niestety nie robią w odpowiednim wymiarze na '17
andynl Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Pierwsze dwie cyfry (czerwona ramka bardziej po prawej ) oznaczają tydzień produkcji opony, dwie kolejne jej rok, w tym przypadku 19 tydzień 2009 Nie na każdej oponie te cyfry podane są z obu stron, więc jeśli nie widać od razu to wystarczy przekręcić oponę. Jasne jak słońce jaśniej już się chyba nie da Dzięki
Tomek1979 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Panowie, czy ta Dębica Frigo 2 jest naprawdę taka zła na deszczu? Zastanawiam się, czy nie wystarczy frigo 2 zamkast nikiana wrd 3. Czy te lepsze opony to tylko większa kasa za markę, a technologia taka sama. Dzięki za odpowiedzi użytkowników jednych opon, czy drugich. Może jest ktoś, kto jeździł na Dębicy Frigo 2 i na Nokianach i ma porównanie? Edytowane 22 Listopada 2014 przez Tomek1979
broker25 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 witam, podepnę się do pytania przedmówcy Tomek1979, tylko w moim przypadku zastanawiam się nad oponami frigo 2 oraz yokohama wdrive v905 w rozmiarze 195/65/15, różnica w cenie niewielka (yokohama trochę droższa). co byście wybrali??
Maciek0502 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Używałem Yokohama wdrive v902 (starszy model) i radziła sobie doskonale na śniegu. A zabawa była przednia bo 200 KM z napędem na 4 łapki W błocie i po kałużach była bardzo pewna w prowadzeniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się