Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

215/50/17 na zimę weź. Żadne 225.

Jakbyś mógł coś więcej napisać dlaczego tak a nie inaczej.

Zdecydowanie popularniejszy jest 225/45/17 nawet ceny średnio 50zł na sztuce są tańsze niż 215/50/17.

Większość tego forum chyba lata na 225/45 właśnie?

Większość popełnia błąd i jeździ autem za 20k, a żałuje dopłacić do fabrycznej opony, tłumacząc się koleinami. A przekłamania licznika? A ubezpieczenie w razie wypadku? Nie chce mi się powtarzać.

Fabrycznie być powinno 235/45/17 które kosztuje mniej więcej tyle samo co 225/45/17 więc pewnie nie o oszczędności tu chodzi.

A o co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

215/50/17 na zimę weź. Żadne 225.

Jakbyś mógł coś więcej napisać dlaczego tak a nie inaczej.

Zdecydowanie popularniejszy jest 225/45/17 nawet ceny średnio 50zł na sztuce są tańsze niż 215/50/17.

Większość tego forum chyba lata na 225/45 właśnie?

Większość popełnia błąd i jeździ autem za 20k, a żałuje dopłacić do fabrycznej opony, tłumacząc się koleinami. A przekłamania licznika? A ubezpieczenie w razie wypadku? Nie chce mi się powtarzać.

Fabrycznie być powinno 235/45/17 które kosztuje mniej więcej tyle samo co 225/45/17 więc pewnie nie o oszczędności tu chodzi.

A o co?

Może np dostępność, bo np takie dębice frigo hp2 nie występują w rozmiarze 235/45/17.

Jedynie 225/45/17 lub 215/50/17, niestety 215/50 są ok 50zł na sztuce droższe.

No ale pisaliśmy o 225 kontra 235 tu u innych producentów ceny sa praktycznie takie same. Jedynie 215/50 jest droższa nawet w innych markach.

Co do ubezpieczania w razie wypadku, niby przyczepią się o 225/45 a o 215/50 już nie? Skoro na wlepie jest 235/45?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem na ile są oszczędniejsze hp2 225 od 215 czyli klasa E od C :D

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, szukam opon dla dziewczyny do Peugeota 206, rozmiar 14 okolice 700zł +/-. Myślałem nad Nexen Winguard. Osobiście mam u siebie Dayton Evo510 i nie jest źle ale może ktoś poleci coś ciekawego :)

Jaki silnik?Tak na szybko sprawdziłem na oponeo dla 1,1 benzyna.Rozmiar fabryczny 175/65/14.Do 700 za komplet jak dobrze poszukasz dostaniesz z premium Yokohama i Bridgestone Blizzak.Ze średniej Hankook,Fulda,Firestone i Uniroyal.Wszystkie wymienione oceny minimum 5. :) .W tym rozmiarze między markowymi a budżetówkami jest maks 20 zł różnicy na oponie więc chyba wybór jasny.Poczytaj i zadecyduj :hi:

Jeszcze tutaj fajną opcję znalazłem.I masz u siebie na miejscu :)

http://www.norauto.pl/opony/zimowe/osobowe/opony-zimowe-nokian-wr-d3-175-65-r14-82-t

Edytowane przez mirek31071977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No ale pisaliśmy o 225 kontra 235 tu u innych producentów ceny sa praktycznie takie same. Jedynie 215/50 jest droższa nawet w innych markach.

Nie są takie same. 225 są dużo tańsze. 215 to faktycznie drogi rozmiar, bo mało popularny.


Co do ubezpieczania w razie wypadku, niby przyczepią się o 225/45 a o 215/50 już nie? Skoro na wlepie jest 235/45?

Czepią, ale przynajmniej nie będziesz powielał błędu innych i nie będziesz miał przekłamań licznika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pisaliśmy o 225 kontra 235 tu u innych producentów ceny sa praktycznie takie same. Jedynie 215/50 jest droższa nawet w innych markach.

Nie są takie same. 225 są dużo tańsze. 215 to faktycznie drogi rozmiar, bo mało popularny.

Co do ubezpieczania w razie wypadku, niby przyczepią się o 225/45 a o 215/50 już nie? Skoro na wlepie jest 235/45?

Czepią, ale przynajmniej nie będziesz powielał błędu innych i nie będziesz miał przekłamań licznika :wink:

No nic zobaczę jeszcze dokładnie jaka różnica cenowa i zdecyduje się albo na 225/45/17 albo ten zachwalany 215/50/17 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że skoro masz quattro nie ma co się zastanawiać ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że skoro masz quattro nie ma co się zastanawiać ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Tzn? Rozwiń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle w ośce stosuje się szersze kapcie ale mogę się mylić :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle w ośce stosuje się szersze kapcie ale mogę się mylić :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Pierwsze słyszę

Stosuje się takie jakie producent podaje! [emoji6]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy naprawdę ubezpieczalnia się może dowalić do szerokości/wysokości kapcia w razie jakiegoś dzwona.

Przecież większość z nas lata na 18-19" z niskimi profilami w setupie letnim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle w ośce stosuje się szersze kapcie ale mogę się mylić :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Pierwsze słyszę

Stosuje się takie jakie producent podaje! [emoji6]

Tzn mówię przy większych mocach hehehe :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pisaliśmy o 225 kontra 235 tu u innych producentów ceny sa praktycznie takie same. Jedynie 215/50 jest droższa nawet w innych markach.

Nie są takie same. 225 są dużo tańsze. 215 to faktycznie drogi rozmiar, bo mało popularny.

Co do ubezpieczania w razie wypadku, niby przyczepią się o 225/45 a o 215/50 już nie? Skoro na wlepie jest 235/45?

Czepią, ale przynajmniej nie będziesz powielał błędu innych i nie będziesz miał przekłamań licznika :wink:

No nic zobaczę jeszcze dokładnie jaka różnica cenowa i zdecyduje się albo na 225/45/17 albo ten zachwalany 215/50/17 :)

A dlaczego jednak nie 235?

Ciekaw jestem czy naprawdę ubezpieczalnia się może dowalić do szerokości/wysokości kapcia w razie jakiegoś dzwona.

Przecież większość z nas lata na 18-19" z niskimi profilami w setupie letnim.

Lans to lans. Edytowane przez nitroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego jednak nie 235?

Lans to lans.

Dlatego, że nie ma frigo hp2 w tym rozmiarze.

Lans? Rozumiem, że Ty w swoich autach nie zakładałeś nigdy większej felgi niż zaleca producent :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy naprawdę ubezpieczalnia się może dowalić do szerokości/wysokości kapcia w razie jakiegoś dzwona.

Przecież większość z nas lata na 18-19" z niskimi profilami w setupie letnim.

Bazując na moim przykładzie - Nie. W tym roku miałem kolizje bezkontaktową w wyniku której wpadłem na krawężnik i obtarłem rant, felga 19" 8,5J na niej guma 225 więc lekki naciąg, przyjechał rzeczoznawca z PZU do niczego się nie przyczepił. Porobił zdjęcia, oglądnął bieżnik. Stwierdził, że felga do wymiany na drugi dzień miałem pieniądze na koncie.

Edytowane przez hejneken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego jednak nie 235?

Lans to lans.

Dlatego, że nie ma frigo hp2 w tym rozmiarze.

Lans? Rozumiem, że Ty w swoich autach nie zakładałeś nigdy większej felgi niż zaleca producent :)

Mam zawias 1BA, więc mam 17" na lato i 15" na zimę. 18" to max dla mnie dla tego auta. Profanacją jest felga 19", ale to tylko moje subiektywne zdanie. I zawsze trzymam się tego, co zaleca producent. W jakimś celu inżynier zalecił tak, a nie inaczej. Edytowane przez nitroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego jednak nie 235?

Lans to lans.

Dlatego, że nie ma frigo hp2 w tym rozmiarze.

Lans? Rozumiem, że Ty w swoich autach nie zakładałeś nigdy większej felgi niż zaleca producent :)

Mam zawias 1BA, więc mam 17" na lato i 15" na zimę. 18" to max dla mnie dla tego auta. Profanacją jest felga 19", ale to tylko moje subiektywne zdanie. I zawsze trzymam się tego, co zaleca producent. W jakimś celu inżynier zalecił tak, a nie inaczej.

Ale 95% osób na tym forum ma auta inne niż wyszły z fabryki, więc chyba trochę pobłądziłeś :D Inżynierowie zalecają też castrol i wymianę co 30 tyś, tez tak stosujesz? :facepalm: I to raczej 15" nieporozumienie do auta wielkości A4, raz, że do dynamicznej jazdy się nie nadaje, dwa, że ewentualny wystrzał takiego balona przy wyższej prędkości grozi niezłym dzwonem, podczas gdy ktoś na krytykowanych przez Ciebie 19" sobie wyhamuje bez problemów.

Co do tematu do felgi 7,5j zdecydowanie 215 albo 225, a 235 już do 8j.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 95% osób na tym forum ma auta inne niż wyszły z fabryki, więc chyba trochę pobłądziłeś :D Inżynierowie zalecają też castrol i wymianę co 30 tyś, tez tak stosujesz? :facepalm: I to raczej 15" nieporozumienie do auta wielkości A4, raz, że do dynamicznej jazdy się nie nadaje, dwa, że ewentualny wystrzał takiego balona przy wyższej prędkości grozi niezłym dzwonem, podczas gdy ktoś na krytykowanych przez Ciebie 19" sobie wyhamuje bez problemów.

Co do tematu do felgi 7,5j zdecydowanie 215 albo 225, a 235 już do 8j.

Heh miałem właśnie pisać o tym, że zalecają castrola co 30tys i czy też się do tego stosuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...