Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, dr4gonix napisał:

drugi Tigar

To samo co Kormoran Snow

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W dniu 30.11.2018 o 00:38, dr4gonix napisał:

Panowie czasu coraz mniej, szukam opon do swojej czarnuli, budżet niestety w tym sezonie ok. 800 zł, ale tak to jest zapomnieć m.in. o "drobnej" racie za OC  i gromadce części do fury ^.^

Zastanawiam się nad Sava Eskimo S3+ i GT Radial, chciałem Dunlopa Winter Sport 5, ale raczej nie wyrobię i obecne kapcie już słabe ;/

Jeden znajomy poleca chinole typowe, drugi Tigar o którym mało kto słyszał i już sam nie wiem co brać, bo jednak myślę, że nowe będą lepsze, niż kilkuletnie używane.

205/55/R16 A4 B5 Quattro

Za wszelkie opinie z góry serdecznie dziękuję :)

Zejdź do 15 na zimę i za 800 sobie kupisz gumy z najwyższej półki.A z 2 strony,dobre 16 też za 1000 wyhaczysz.Opon nie kupuje się,co chwila,a na bezpieczeństwo jest bezcenne.200zł,to chyba nie majątek:)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, mirek31071977 napisał:

Zejdź do 15 na zimę i za 800 sobie kupisz gumy z najwyższej półki.A z 2 strony,dobre 16 też za 1000 wyhaczysz.Opon nie kupuje się,co chwila,a na bezpieczeństwo jest bezcenne.200zł,to chyba nie majątek:)

15 nie wejdzie przez zaciski z s4/a8 ? a co do 1000 polecasz przy podanym rozmiarze ? 

Jak się uda to wezmę Dunlop Winter sport 5 I spokój, około 1200 zł i z 3-4 sezony może przeżyją ?

Edytowane przez dr4gonix
Opublikowano

Do 1000 Uniroyal,Toyo,Hankok.Do 1100 Dunlop.Pirelli Cinturato.Do 1200 Continental.Ceny aktualne podaję z Norauto.Mają opony fabrycznie nowe.2-3 tygodnie wcześniej wyprodukowane.Na niektóre modele jest promocja:)

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj jadę po koła, kuszą Contintental, ale są z niższym indeksem prędkości, proszę o pomoc w wyborze.

Raczej vmax to czasami 180 na A2 jak są warunki., do wyboru:

1. DUNLOP WINTER SPORT 5 205/55R16 91H - 1092 zł

2. GOODYEAR ULTRAGRIP 9 205/55R16 91H - 1150 zł

3. CONTINENTAL WINTERCONTACT TS 860 205/55R16 91T - 1200 zł

4. CONTINENTAL WINTERCONTACT TS 860 205/55R16 91H - 1360 zł

najbardziej chyba mi podchodzi opcja 1 i 3, 4 przekracza budżet a 2 wydaje mi się, że Dunlop zaoferuje to samo w ciut mniejszych pieniądzach.

Dość dynamicznie jeżdżę jak to 1.8 TQ, ale tylko jak są warunki, nie kręci mnie slalom pomiędzy samochodami z wyższymi prędkościami :)

 

jazdy troszkę po mieście po zakupach, większość przebiegu to trasa na wioskę

 

Edytowane przez dr4gonix
Opublikowano

Ja bym brał 1 albo 2.Mam letnie Goodyear i po 13000 zużycie minimalne.Nie szaleję.

Opublikowano

Jak Dunlopa to model 3D oczywiście jak jest jeszcze produkowany w tym rozmiarze, model Sport 5 szybko się zużywa tak jak Conti TS860.

 

Opublikowano

Czy opona z homologacja do konrektengo producenta aut będzie ok dla innego producenta?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.12.2018 o 22:32, 4rt napisał:

Czy opona z homologacja do konrektengo producenta aut będzie ok dla innego producenta?

nieeee, gdzie tam, przecież to inne drogi są dla każdego producenta, każde koło jest inaczej okrągłe, każda felga ma inny rant (tu akurat jest odrobina prawdy)....

a na poważnie - jesli klasa wagowa, prędkości i parametry wymiarowe się zgadzają to nic innego Cię nie interesuje

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano

Panowie a ja sie tak zapytam z czystej ciekawosci,wybralem model Dunlop Winter Sport 5 i mysle o wrzuceniu tego na felge 18 i o jakim rozmiarze moge jeszcze pomyslec niz 225/40/18 ??

A tez takie pytanie troche z innej beczki. Moze ktos pracuje stad lub zna osoby ktore pracuja w topowych serwisach z sprzedaza opon,i ciekawi mnie w jakich dokładnie miesiacach mozna zakupic najtaniej opony zimowe i tez na odwrot letnie :D

Opublikowano

Z oponami jak z butami, na zime są tanie te co na lato były, i na lato te co na zime. Można też taniej czasami kupić roczniki nowe, które w magazynie siedzą już rok/dwa.

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Langista napisał:

Z oponami jak z butami, na zime są tanie te co na lato były, i na lato te co na zime. Można też taniej czasami kupić roczniki nowe, które w magazynie siedzą już rok/dwa.

a jak to jest wlasnie z takimi oponami co np leza 2 lata na magazynie ?? Bardziej mi tu chodzi o wlasciwosci 

Edytowane przez Mizur138
Opublikowano
Godzinę temu, Mizur138 napisał:

a jak to jest wlasnie z takimi oponami co np leza 2 lata na magazynie ?? Bardziej mi tu chodzi o wlasciwosci 

Wg. producentów takie opony zachowują jeszcze właściwości nowej opony, ponieważ są odpowiednio składowane i można je spokojnie porównywać do opon wyprodukowanych rok/2 lata po nich.

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał:

Wg. producentów takie opony zachowują jeszcze właściwości nowej opony, ponieważ są odpowiednio składowane i można je spokojnie porównywać do opon wyprodukowanych rok/2 lata po nich.

Tak tylko jak ktoś mało jeździ to te opony są na dłuższy czas i zamiast np 2 letniej opony czy 4 mamy odpowiednio 4 i 6lat. Jak dla mnie jeśli nie jest to duża różnica w cenie to nie warto kupować leżaków magazynowych, guma w oponach zimowych ma bardzo duże znaczenie niezależnie jak kto jeździ i od osoby sprzedającej opony słyszałem, że starzeje się szybciej jak w oponie letniej.

Opublikowano
16 minut temu, tass napisał:

Tak tylko jak ktoś mało jeździ to te opony są na dłuższy czas i zamiast np 2 letniej opony czy 4 mamy odpowiednio 4 i 6lat. Jak dla mnie jeśli nie jest to duża różnica w cenie to nie warto kupować leżaków magazynowych, guma w oponach zimowych ma bardzo duże znaczenie niezależnie jak kto jeździ i od osoby sprzedającej opony słyszałem, że starzeje się szybciej jak w oponie letniej.

Dlatego też czasami można na prawdę tanio znaleźć takie opony w porównaniu do całkiem nowych, ale mowa tu o 2/3 letnich oponach już. Teraz takie sytuacje zdarzają się w przypadku mniej znanych opon, które nie sprzedają się tak dobrze i nie są na bieżąco sprzedawane. Ja raz kupiłem Dunlopy, które miały już rok, ale że "nową oponę rozumie się oponę z datą produkcji do 2 lat wstecz od roku aktualnego" to nie można nic powiedzieć..

Opublikowano

Perełki się zdarzają, że za naprawdę przyzwoite pieniądze można coś kupić, ale mało tego. Często jest tak, że nawet 2 letnia opona tylko parę zł taniej. Nie wspominając tego, że 10 letnie opony np olx za połowę ceny nowej śpiewają, gdzie na dobrą sprawę to guma po tylu latach straciła swoje właściwości. Lepiej czasem kupić opony klasę niżej, ale kilkutygodniowe, niż na siłę szukać czegoś ach i och.

Opublikowano

Ja sie dziwie jak ludzie jezdza na tym najtanszym gownie... kazdy jak najtaniej kupic. Sam raz popełnilem taki bład i kupilem chyba achilles zimowke w rozmiarze 225/35/19 akurat tu byl argument zeby za duzo nie placic bo przez zime jezdze tylko moze z 5-6 dni. Ale szczerze powiem wam ze teraz wole kupic połke premium i niz kupic gowno gdzie moja letnia opona z polki premium lepiej hamowała w zime niz ten badziew .....

Tak wiec na gumach nie oszczędzajmy... 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.11.2018 o 08:21, Dominik93 napisał:

Panowie a co powiecie o firmie paxaro winter ? Wyjeżdża to z fabryki bodajże Continentala i jest to made in france . 

Tak wiem że to opona budżetową ale komplet 18' 225/40 za 950 zł chyba warto 

Jeżeli Ty oceniasz wartość opony na podstawie ceny to gratuluje podejścia :naughty:

A w ogóle to ten rozmiar opony na zimę jest nieporozumieniem, dobre właściwości  taka opona będzie miała na suchym lub co najwyżej mokrym asfalcie.

Zdecydowanie lepsze właściwości w ekstremalnych warunkach zimowych będzie miała opona w rozmiarze 205/55R16 , w dodatku za podobną cenę kupisz markowy model z wyższej półki o sprawdzonych parametrach. 

Turlam się już jakiś czas po tym świecie i piszę to na podstawie swojego doświadczenia :P

PS

Generalnie to opony niskoprofilowe mają jedną i jedyną zaletę, że ładnie wyglądają ( no oczywiści jeszcze do tego ładna fela ) :lol:

Poza idealnymi warunkami drogowymi przegrywają z praktycznie pod każdym względem jeżeli chodzi o pożądane właściwości z oponami o "normalnym" profilu :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
52 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli Ty oceniasz wartość opony na podstawie ceny to gratuluje podejścia :naughty:

A w ogóle to ten rozmiar opony na zimę jest nieporozumieniem, dobre właściwości  taka opona będzie miała na suchym lub co najwyżej mokrym asfalcie.

Zdecydowanie lepsze właściwości w ekstremalnych warunkach zimowych będzie miała opona w rozmiarze 205/55R16 , w dodatku za podobną cenę kupisz markowy model z wyższej półki o sprawdzonych parametrach. 

Turlam się już jakiś czas po tym świecie i piszę to na podstawie swojego doświadczenia :P

PS

Generalnie to opony niskoprofilowe mają jedną i jedyną zaletę, że ładnie wyglądają ( no oczywiści jeszcze do tego ładna fela ) :lol:

Poza idealnymi warunkami drogowymi przegrywają z praktycznie pod każdym względem jeżeli chodzi o pożądane właściwości z oponami o "normalnym" profilu :whistling:

Co ty za bzdury piszesz! Od kiedy najlepszym rozmiarem jest 16"?? Pojęcia nie masz a się wypowiadasz chyba nigdy się miałeś w aucie 18"

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, pajda napisał:

Co ty za bzdury piszesz! Od kiedy najlepszym rozmiarem jest 16"??

No żal mi Ciebie , chyba ciśnienie sobie podniosłeś :D

Ale jak chcesz podyskutować merytorycznie to napisz w czym szerokie nalesniki na wielkich felach są lepsze od " normalnych " kół , szczególnie gdy na drodze jest warstwa wody, błota pośniegowego albo lodu , do tego nierówna i wykoleinowana albo dziurawa nawierzchnia :whistling::tongue:

 

11 godzin temu, pajda napisał:

 Pojęcia nie masz a się wypowiadasz chyba nigdy się miałeś w aucie 18"

Żeby nie było że faktycznie osiemnastki widziałem tylko w internecie to masz zdjęcia mojej z przed dziesięciu lat, na takich ładnych ori osiemnastkach z A8 ją przytargałem z DE

IMGP1306.jpg

Próbowałem na nich jeździć ale nie dało się,  plomby z zębów wypadały , a jak trzeba było na mokrym wyhamować za mocno heblującym TIR-em to włos się jeżył na głowie  :decayed:

Po dwóch tygodniach wpadły ori 16" i oponki Nokian H 205/60R16 :

20150605-145928.jpg

Jeżeli chodzi o wszystkie aspekty odnośnie jazdy , prowadzenia, przyczepności ,trakcji w każdych warunkach oprócz suchego , idealnie równego asfaltu biją one na głowę osiemnastki :D

Jakbym dłużej próbował jeździć na tamtych osiemnastkach to raczej nie pisał bym dzisiaj tego posta , bo swoje święto obchodził bym 1-go listopada :decayed:

Szesnasteczki przynajmniej ze trzy razy mi życie uratowały ...

PS

W poprzedniej wypowiedzi odniosłem się do A4 B6/B7 , w Twoim przypadku auto jest trochę większe i " normalnym " dla niego rozmiarem jest 17".:whistling:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...