samekgsx550 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam Mój problem polega na tym iż sztanga sterująca turbiną po uruchomieniu silnika jest cały czas otwarta na max. Podczas dodania gazu i puszczenia w ogóle nie opada.Dodam że mam nowy zawór n75 Sztanga ręką chodzi ładnie.
Wihajster Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 może gruszka nie trzyma cisnienia bo jest dziurawa
samekgsx550 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Ewidentnie sztanga w ogóle się nie zamyka. słychać nawet podczas przyspieszania straszny świergot związany chyba z za dyżym ciśnieniem.[br]Dopisany: 14 Styczeń 2010, 11:43_________________________________________________I oto w tym przypadku wymieniłem niepotrzebnie n75 za 300zł.
Leman Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 sprawdź węże ciśnieniowe, może jest dziura
samekgsx550 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Mechanik węże sprawdzał.Osłone silnika była w tym celu demontowana i niby ok.Po odłączeniu wtyczki n75 dźwięk mija(równocześnie tracąc moc silnika.
Leman Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Mechanik węże sprawdzał.Osłone silnika była w tym celu demontowana i niby ok.Po odłączeniu wtyczki n75 dźwięk mija(równocześnie tracąc moc silnika. to że traci moc bez N75 to naturalne gdzieś jest dziura
zen64 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 może gruszka nie trzyma cisnienia bo jest dziurawa jak by była dziura to sztanga by nie poszła do góry, podczas przy gazówki powinna opaść żeby ograniczyć ciśnienie, bez vagowanka się nie obejdzie, chyba że dziura w dolocie
samekgsx550 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Wihajster: podczas przy gazówki powinna opaść żeby ograniczyć ciśnienie? Koledzy a nie powinno być odwrotnie że podczas przy gazówki się podnosi ?
Piotrek98igo Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 wyciagales ten zaworek turbiny ze mowisz ze reka ladnie chodzi?
Sztomel Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 sztanga sterująca turbiną po uruchomieniu silnika jest cały czas otwarta na max. Podczas dodania gazu i puszczenia w ogóle nie opada skoro sztanga jest cały czas wciągnięta do gruchy to znaczy, że cały czas łopatki zmiennej geometrii są w pozycji max doładowania i turbo przeładowuje co daje się słyszeć również głośniejszym świstem, istnieją dwie możliwe przyczyny : - uszkodzona wewnątrz grucha podciśnienia (wskazuje to na pękniętą sprężynę - choć dziwny przypadek bo jest ona mocna, - zatkany lub załamany przewód podciśnieniowy wychodzący z króćca ATMO N75 do filtra powietrza i nie może przez to zbić podciśnienia, innej możliwości nie widzę (zwłaszcza, że N75 wymieniony). Sprawdź jeszcze czy po odpięciu wtyczki z N75 sztanga opada w dół.
samekgsx550 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Zaworu nie wyciągałem,ale podnosząc ręką sztangę idzie ładnie do góry na zgaszonym oczywiście.bo kiedy odpalę to jest max w położeniu górnym.Turbina była sprawdzana 6tyś/km temu i wyglądała ok.[br]Dopisany: 14 Styczeń 2010, 13:38_________________________________________________Tak po odpięciu wtyczki sztanga opada w dół.Auto jeździ bez przerażającego mnie już dźwięku(ale jest strasznie mułowate).Zawór n75 nowy pietburg.
zen64 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Tak po odpięciu wtyczki sztanga opada w dół.Auto jeździ bez przerażającego mnie już dźwięku(ale jest strasznie mułowate).Zawór n75 nowy pietburg auto w trybie awaryjnym
Piotrek98igo Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 jezeli podcisnienie dochodzi i jest w miare ok,mozna to spr przyrządem i weze cisnieniowe tez sa w dobrym stanie to wina lezy w zaworku turbiny
Sztomel Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 wina lezy w zaworku turbiny po ostatnim opisie, z którego wynika, że na nowym i starym N75 jest to samo to najprawdopodobniej sterownik silnika świruje ale dobrze byłoby sprawdzić czy nie pojawił się błąd czujnika ciśnienia doładowania bo jeśli spadł z niego wężyk lub on świruje i zaniża rzeczywistą wartość ciśnienia to sterownik ciągle będzie wysterowywał N75 na pełne podciśnienie. Przydałby się log dynamiczny 011 by sprawdzić jakie są odczyty ciśnienia doładowania.
samekgsx550 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2010 Koledzy znacie może jakiegoś fachowca z prawdziwego zdarzenia/zachodniopomorskie ?
zen64 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 skontaktuj się z (marcys) ma w szczecinku jakiegoś fachowca
paput Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 sztanga sterująca turbiną po uruchomieniu silnika jest cały czas otwarta na max. Podczas dodania gazu i puszczenia w ogóle nie opada skoro sztanga jest cały czas wciągnięta do gruchy to znaczy, że cały czas łopatki zmiennej geometrii są w pozycji max doładowania i turbo przeładowuje co daje się słyszeć również głośniejszym świstem, istnieją dwie możliwe przyczyny : - uszkodzona wewnątrz grucha podciśnienia (wskazuje to na pękniętą sprężynę - choć dziwny przypadek bo jest ona mocna, - zatkany lub załamany przewód podciśnieniowy wychodzący z króćca ATMO N75 do filtra powietrza i nie może przez to zbić podciśnienia, innej możliwości nie widzę (zwłaszcza, że N75 wymieniony). Sprawdź jeszcze czy po odpięciu wtyczki z N75 sztanga opada w dół. Jaki skok powinna mieć sztanga? U mnie ledwo co się rusza. Da się ją jakoś przesmarować bez zdejmowania turbo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się