Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana RADIA na nie fabryczne


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra przyszła pora i na mnie...

Zakupiłem taką o to przejściówkę do swojego systemu BOSE:

1.jpg

Kostki idealnie pasują natomiast kilka kabelków pozostaje luzem:

2.jpg

3.jpg

1. Różowo-czarny wychodzący z kostki wpiętej do radia

2. Biało-niebieski wychodzący z kostki wpiętej do radia

(Podejrzewam, że odpowiadają za funkcję odbierania/wybierania rozmów)

3. Czerwony kabelek (zaizolowałem go) wychodzący z wtyczki pin-out

4. Czarny kabelek zakończony kółeczkiem, blaszką (masa?) wychodzący z kabli z przejściówki.

Pytania do Was:

1. Czy czerwony kabelek, który zaizolowałem może pozostać luzem czy lepiej go wymontować, bo może np. pobierać prąd niepotrzebnie?

2. Czarny kabelek (Masa?), która była w puli przejściówek w jaki sposób (gdzie dokładnie) ma być przykręcona?

Masę przykręciłem pod śrubkę na obudowie radia, czy zrobiłem to prawidłowo, a może powinna być umieszczona w innym miejscu?

Zauważyłem również, że gdy masa nie jest nigdzie podpięta radio gra cicho, niewyraźnie i buczy.

Jestem niemal przekonany, że prąd ucieka mi gdzieś przez błędne podłączenie radia lub niekompletne podłączenie. Najciekawsze jest to, że wiele ludzi pisze, że problem tkwi w złym podłączeniu ze stacyjką, u mnie czegoś takiego nie ma. Po nocy udaje się nad ranem do garażu, próbuję odpalić radio bez wkładania kluczyka - nic. Wkładam kluczyk, przekręcam na zapłon - jest git, uruchamia się. Po wyjęciu kluczyka nadal się uruchamia ale podejrzewam, że po ok 1 godzinie odcinany jest prąd i radio automatycznie wyłączane. Podtrzymanie pamięci również działa, więc chyba w kostkach wszystko jest ok, wydaje mi się, że magiczne uciekanie prądu może tkwić w masie lub czerwonym kabelku, który nie jest do niczego podłączony.

Symptomy, które zauważyłem: Po podłączeniu radia po ok 2 dniach akumulator kompletnie rozładowany, uniemożliwiający uruchomienie samochodu.

Proszę o rady, bo już szlag mnie trafia dosłownie. Aktualnie radio jest wymontowane z samochodu (upewniam się, że faktycznie błąd leży po stronie radia), za kolejne 2 dni wszystko się okaże, bo samochód nie będzie uruchamiany.

Za najcenniejszą (trafną) radę odwdzięczę się w 100%. Jako, że pracuję jako grafik mam sporo możliwości odwzajemnienia pomocy lub przeleję parę groszy na dobre piwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kabelek nie może pobierać prądu :decayed:

2. Masę podłączyłeś prawidłowo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam pytanie odnośnie tego, czy prawidłowo rozumiem podpięcie niefabrycznego radia. Kupiłem ten adapter:

http://images.kangoo.pl/77325037/10935/large/kostka_do_radia_adaptor_mini_iso_2_wtyki_rca_do_audi_volkswagen_skoda.jpg

czerwoną kostkę - kocówkę adaptera wpinam w bodajże czarną kostkę w aucie (w inna nie spasi, chyba nie pomylę :D), te czincze w radio, natomiast co z kabelkiem czerwonym? On ma iść też w radio czy w instalację w aucie? Mnie się wydaję że w radio (jeśli dobrze wiem ten kabel nazywa się remote). Ale nie każde radio go ma, prawda? Co, jeśli z radia nie wychodzi taki kabel remote? Jak źle to pojmuję, to proszę kogoś, żeby mi wyjaśnił. Z góry dzięki, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli taki nie wychodzi to wlutuj/wepnij go w wyjście "wysuwania anteny".

A najlepiej podaj nazwę i model radia to będzie łatwiej samemu znaleźć manual radia i sprawdzić je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co się zastanawiać skoro w tej samej cenie są takie co pasują na bank.

Ramka radiowa maskownica , antena AUDI A2 A3 A4 TT (3854860718) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, no i z przesyłką wyjdzie te ~12zł a nie 26 i ta co pokazałem jest przyjemniejsza w montażu.

Widzę, że teraz dają redukcję do anteny, coś za co trzeba było jakiś czas temu zapłacić z 4zł a do niektórych radioodbiorników niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli radio ma chodzić bez kluczyka to podepnij ten czerwony zaizolowany kabelek do zółtego wtedy radio bedzie działać bez klucza żółty wcześniej rozepnij i czerwony podłącz do tego końca z bezpiecznikiem kabelek z napisem remote najczęściej służy do sterowania wzmacniaczem lub wysuwaną anteną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Zdecydowałem sie na zakup radia Audiomedia AMR212R:

http://audiomedia.pl/images/karty_produktow/AMR212R.jpg

Myślę, że ładnie będzie wygladać z resztą. Tu jest do niego instrukcja:

http://audiomedia.pl/files/AMR212.pdf

Na str. 5 opisali okablowanie. Ten czerwony kabelek adaptera mam podpiąć pod 5 (niebieski)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Zdecydowałem sie na zakup radia Audiomedia AMR212R:

Na str. 5 opisali okablowanie. Ten czerwony kabelek adaptera mam podpiąć pod 5 (niebieski)?

Radio jak radio, bez obejrzenia na żywo nie wypowiem się, ale dobrze, że krótkie jest bo bez CD, kto dziś CD używa.

Tylko zobacz, że są dwa podświetlenia. Czerwone i niebieskie.

Co do podłączenia tego adaptera to tak jak piszesz. Przewody RCA (chinch) w kanał lewy/prawy a ten luźny przewód w pin5 (antena/wzmacniacz). Nawet odpowiednio opisali.

---------- Post dopisany at 17:09 ---------- Poprzedni post napisany at 17:08 ----------

Tylko sobie później ogarnij pin 4 i 7 bo może będzie trzeba je zamienić aby działało bez kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje pięknie :)

Zakupiłem radio, podpiąłem, tył gra, ale ciszej. Gdy w radiu ustawiam balans między tyłem a przodem, to wszystkie głośniki idą razem. Coś muszę jeszcze w tych kabelkach robić, czy tak już musi zostać? Bo teraz nie mogę oddzielić tyłu od przodu z pozycji radia...

Hejka, chcę Was przestrzec. To radio to szmelc, niestety musiałem iść oddać je, bo nie dość że ten balans był coś kopnięty to w dodatku miało straszne szumy własne. Porażka. Aż gościu w sklepie był zdziwiony, bo każde kolejne, które otwierał i sprawdzał przy mnie miało tę sama wadę. Nie polecam. Zamieniłem na inne, i wszystko jest ok i ładnie gra. Dzięki koledzy za pomoc! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ma ktoś może link do kostki która ma być zmieniona pod nie ori radio ? chodzi mi o nazwę dokładnie tej pierwszej z pierwszej strony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam na fabrycznym radiu stałego +12 po wyciagnieciu kluczyka. Instalacja wydaje sie byc oryginalna, ma tasme szmaciana i naklejki z numerami, czy za to opowiada jakis kabel, czy bezpiecznik? Czy ktoś coś musiał modzić? Bo po przekreceniu stacyjki radio chorus gra normalnie, tylko upomina sie o kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak stałego +12V a być powinien.

Dla pewności sprawdź bezpiecznik, chyba nr 37. 20A

W skrócie:

picture.php?albumid=52467&pictureid=87342

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie problem w tym ze zadnych kabli nie brakuje w kostkach na pewno, to sprawdzilem, trzeba bedzie sie zaglebic w instalacje, czemu tego +12 nie ma na tym kablu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kluczyka ani [sWITCHED +12V] ani zwykłe [+12V] nie ma napięcia?

Bywało tak, że niektóre niefabryczne radia wymagały zamiany tych przewodów aby radio trzymało pamięć. Albo się gdzieś przewód ułamał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...