wrc79503 Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 witam, czytam tematy odnośnie quattro i sam jestem posiadaczem A4 Quattro 1.9TDi AFN i chodzi mi jaki jest rozkład napedu na poszczególne osie. Jak to wszystko wygląda właśnie w tych modelach.. Za odp. Dziękuję
lukasnik Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Teraz (luty 2010) w Białymstoku jest pokrywa śniegu około 90 cm. Pozdrawiam wszystkich użytkowników jednoosiówek na parkingach :>. Jak ja się cieszę że mam Q, a jak już widzę kolesi w BMW jak sie bujają w przód i w tył na parkingu to wogóle mam bekę. Tylko quattro. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 witam, czytam tematy odnośnie quattro i sam jestem posiadaczem A4 Quattro 1.9TDi AFN i chodzi mi jaki jest rozkład napedu na poszczególne osie. Jak to wszystko wygląda właśnie w tych modelach.. Za odp. Dziękuję 25% przód, 75% tył i odwrotnie wszystko zależy od przyczepności poszczególnych osi
pet3r Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 25% przód, 75% tył i odwrotnie wszystko zależy od przyczepności poszczególnych osi nie do końca. 50:50 przy normalnej jeździe, od 25:75 do 75:25 przy poślizgu którejś z osi. moment jest rozdzielany płynnie, więc może to być 64:36, 52:48 itp.
pet3r Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 można było wywnioskować, że normalnie jest to 25:75
Dev Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 tak na prawde zalezy to od współczynnika blokowania (TBR) w przypadku audi jest to 3,5:1 czyli jest mniej więcej 28:72 i 72:28 ale może być 6:1 (17:83, 83:17) i wiecej
piotrsob1 Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Panowie, wracając do tematu.......... NIGDY WIĘCEJ FWD, RWD. QUATTRO RULEZ :gwizdanie: :>
Destiny007 Opublikowano 20 Lutego 2010 Opublikowano 20 Lutego 2010 teraz żałuje ze nie kupiłem z quattro ale morze niebawem zmiana
quoodlaty Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam i przylaczam sie do pozytywow na temat quattro. Mimo nie za duzej mocy 1.9 TDI , to jest 110 km to w zimie i na sliskim nie ma nic lepszego. Juz nigdy wiecej oski, co najwyzej mocniejsze quattro.
zbychzz Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 q w dieslu to b.dobry pomysł - jedną z niewątpliwych zalet to spalanie
jaras231 Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Troszkę odświeżę Posiadam 1,9 Q AFN i powiem tak: Spalanie w mieście ok 7-8l (krotki odcinek, postój,krótki odcinek, postój i tak cały dzień) w trasie najmniej udało mi się zejść do ok 5l (Poznań- Wrocław, prędkość ok 100-110km/h + noc) Przejechałem nim już ponad 20000km i co do napraw to mogę powiedzieć ze nie było nic więcej niż w ośce (wahacze przód,oleje,filtry) teraz tylko muszę zmienić łożysko z tyłu koszt ok 100zł Poprzednią zimę przejechałem na letnich oponkach i nigdzie nie miałem problemu z ruszeniem czy wjechaniem pod górę, Na śniegu ze świateł oska się chowa daleko w tyle, jeśli chodzi o suchą nawierzchnie to czuć różnice na korzyść ośki 110KM moim zdaniem za mało, ale daje rade
Dev Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 teraz tylko muszę zmienić łożysko z tyłu koszt ok 100zł to jest koszt samego łozyska, do tego dochodza koszta demontazu i montazu łozyska ze zwrotnicy no i koszt geometrii
songo Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 110KM moim zdaniem za mało, ale daje rade ja mam 1.9 tdi po virusku na 180 i 410Nm ale i tak jestem podłamany bo niemam tego co najlepsze czyli ;(
sancho80 Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 tylko quattro...no chyba ze moglbym impreze albo evo miec w dieslu gdyby klepali a tak powaznie, w lato nie czuc roznicy ale jak tylko spadnie deszcz to Q ze swiatel odjezdza a FWD stoi i mieli... ciekawe co bedzie w zime...
kapete Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Po wymianie łożyska nie trzeba robić geometrii. Nie musisz rozpinać na dole. Rozpinasz górę, odsuwasz ile się i da i wyjmujesz, zresztą to samo z przodem. Wymieniłem wszystkie łożyska i nie dotknąłem żadnego elementu odpowiedzialnego za geometrę.[br]Dopisany: 06 Listopad 2010, 20:08_________________________________________________A co do q to po przejechaniu 200-300 m i osiągnięci 80/h na zaśnieżonej Puławskiej zaczęliśmy sie rozglądać gdzie są te wszystkie auta które razem z nami ruszały (próbowały ruszyć)spod świateł. Przydałoby się tylko z 50 kucy więcej - dla większej radości...
Dev Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 pod warunkiem że uda Ci sie wyrwać łozysko z piasty a potem na nowo je załozyc ja używam prasy do demontaż, do montazu tez ale na kilka godzin przed montazem wrzucam łozysko w folii do zamrażarki :decayed: wówczas wchodzi jak w masło
kapete Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Dobry ściągacz którym po przełożeniu wpycha się nowe łożysko i cała operacja zajmowała ok 2 godzin na koło. Wiem bo robiłem latem.
Kajus89 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 1,9 TDI AFN 110 KM '97 (kupiony z jakimś niemieckim boxem) moc ok 125-135KM (nie mierzone) Lato zima nic dodać nic ująć. Nawet fela 16 i rozmiar 215/55 nie dużo pogarsza inne samochody ogląda się w zimę tylko we wstecznym lusterku. A co do napraw quattro to jedynie łożyska tył i przynajmniej mi lecą uszczelniacze na wale (jakieś niewielkie wycieki). Spalanie przy 215/55r16 i tym boxie w lato w mieście 9l/100km (oczywiście korki + ciężka noga kierowcy). Trasa przy tej samej konfiguracji udało mi się do 5,5l/100km zejść (ale to było mulenie samochodu) normalne prędkości powyżej 120km/h to jakieś 6-6,5l/100km. Ale nie ma co spalaniem się sugerować bo to nie najważniejsze. Zima to jest pora roku gdzie quattro czuje się jak ryba w wodzie. Dobra zimówka i ten samochód jedzie jak czołg nie ma górki, czy też dużej ilości śniegu którego nie przejedzie. Więc ja osobiście polecam samochody z napędem quattro. Dla mnie nie ma lepszej rzeczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się