rbedn Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim. Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem? tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla. wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - brązowy 6 - fioletowo-biały 7 - brązowy wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika 6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika 7 - brązowy 5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku? 5 - 4 w przełączniku 6 - 3 w przełączniku Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej.
Bart-S Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim. Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem? tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla. wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - brązowy 6 - fioletowo-biały 7 - brązowy wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika 6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika 7 - brązowy 5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku? 5 - 4 w przełączniku 6 - 3 w przełączniku Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej. W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu?
rbedn Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim. Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem? tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla. wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - brązowy 6 - fioletowo-biały 7 - brązowy wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika 6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika 7 - brązowy 5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku? 5 - 4 w przełączniku 6 - 3 w przełączniku Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej. W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu? Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF
asgaard Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 ja u siebie jedyne co zmieniłem w kodowaniu to czwarty bit z 0 na 1 tak jak w instrukcji, ale z tego co widziałem w mojej B7 powinno też przyjąć zmianę z 0 na 4, może spróbuj? czym w ogóle próbujesz to przekodować? U mnie vcds poradził sobie bez problemu.
Bart-S Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim. Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem? tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla. wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - brązowy 6 - fioletowo-biały 7 - brązowy wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika 6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika 7 - brązowy 5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku? 5 - 4 w przełączniku 6 - 3 w przełączniku Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej. W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu? Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF No to skoro nie możesz go zakodować to tu jest problem a nie w instalacji... Jakim interfejsem próbowałeś - bo jeśli 311.2 lub 409.1 to możliwe, że się nie udało.
rbedn Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim. Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem? tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla. wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - brązowy 6 - fioletowo-biały 7 - brązowy wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika 6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika 7 - brązowy 5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku? 5 - 4 w przełączniku 6 - 3 w przełączniku Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej. W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu? Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF No to skoro nie możesz go zakodować to tu jest problem a nie w instalacji... Jakim interfejsem próbowałeś - bo jeśli 311.2 lub 409.1 to możliwe, że się nie udało. Wg mnie to problem przełącznika Możliwe że kodowania nie da się zmienić dopuki nie jest instalacja ok, kodowałem vag 3.11, 409, 704, VSDC. Jak możes to sprawdz te wartosci jaką rezystacnje masz na pinach 3i4, oraz czy da sie zmienic kodowanie jak nie jest podpiety wyłącznik ---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ---------- ja u siebie jedyne co zmieniłem w kodowaniu to czwarty bit z 0 na 1 tak jak w instrukcji, ale z tego co widziałem w mojej B7 powinno też przyjąć zmianę z 0 na 4, może spróbuj? czym w ogóle próbujesz to przekodować? U mnie vcds poradził sobie bez problemu. VCDS-em też probowałem, jak możesz sprobój odpiąc wyłącznik i wtedy zmień kodowanie czy Ci przyjmie, i jak byś mógł sprawdz jakie masz wartosci na omomierzu na pinie 3,4
Bart-S Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim. Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem? tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla. wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - brązowy 6 - fioletowo-biały 7 - brązowy wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka 1 - czerwono-fioletowy 2 - czerwono-szary 3 - wolny 4 - czerwono-żółty 5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika 6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika 7 - brązowy 5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku? 5 - 4 w przełączniku 6 - 3 w przełączniku Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej. W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu? Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF No to skoro nie możesz go zakodować to tu jest problem a nie w instalacji... Jakim interfejsem próbowałeś - bo jeśli 311.2 lub 409.1 to możliwe, że się nie udało. Wg mnie to problem przełącznika Możliwe że kodowania nie da się zmienić dopuki nie jest instalacja ok, kodowałem vag 3.11, 409, 704, VSDC. Jak możes to sprawdz te wartosci jaką rezystacnje masz na pinach 3i4, oraz czy da sie zmienic kodowanie jak nie jest podpiety wyłącznik ---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ---------- ja u siebie jedyne co zmieniłem w kodowaniu to czwarty bit z 0 na 1 tak jak w instrukcji, ale z tego co widziałem w mojej B7 powinno też przyjąć zmianę z 0 na 4, może spróbuj? czym w ogóle próbujesz to przekodować? U mnie vcds poradził sobie bez problemu. VCDS-em też probowałem, jak możesz sprobój odpiąc wyłącznik i wtedy zmień kodowanie czy Ci przyjmie, i jak byś mógł sprawdz jakie masz wartosci na omomierzu na pinie 3,4 Nie masz racji. Sterownik powinien przyjąć kodowanie niezależnie od tego czy deaktywacje ma wpiętą czy nie. Fizyczne podłaczenie deaktywacji (przełącznik podłaczony do obwodu) będzie skutkować błędem w module airbag (nawet mimo braku zakodowania deaktywacji) - tak to właśnie działa.
siwy2326 Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Podziekowania za opis,dzis wszystko podlaczylem i zakodowalem i nawet dziala
Bart-S Opublikowano 23 Września 2013 Autor Opublikowano 23 Września 2013 Podziekowania za opis,dzis wszystko podlaczylem i zakodowalem i nawet dziala No i gitara - czyli da się
mucha Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Witam, podłączyłem wszystko jak na schemacie, udało się zakodować sterownik ale wyskakują mi błędy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E0 959 655 B Component and/or Version: Airbag 8.4EP 2000 Software Coding: 0011602 Work Shop Code: WSC 63351 3 Faults Found: 01228 - Airbag Cut-Off Switch for Passenger Side (E224) 010 - Open or Short to Plus 01228 - Airbag Cut-Off Switch for Passenger Side (E224) 010 - Open or Short to Plus - Intermittent 01228 - Airbag Cut-Off Switch for Passenger Side (E224) 007 - Short to GroundVAG-COM Version: Release 311.2-N Nr. z przełącznika 4B0 919 237 / 4D0 919 237 / 8E0 919 237 od A6 z podświetlaniem. Możliwe że to uszkodzony przełącznik ?
szeryf Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 0x3?xxx: 0 = bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1) 1 = deaktywacja poduszki pasażera / bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1) 2 = deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P5) 3 = czujnik zapięcia pasów (PR-4UE+9P3) lub deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P3) 4 = deaktywacja poduszki pasażera / czujnik zapięcia pasów (PR-4UF+9P3) Koledzy, jak powinno wyglądać kodowanie w B7? Wcześniej miałem 3 na czwartej pozycji, po zamontowaniu wyłącznika wpisałem 4, błędów nie ma, ale nie wiem czy tak ma być, bo co z tą kontrolą zajęcia siedzenia?
Bart-S Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2013 0x3?xxx: 0 = bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1) 1 = deaktywacja poduszki pasażera / bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1) 2 = deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P5) 3 = czujnik zapięcia pasów (PR-4UE+9P3) lub deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P3) 4 = deaktywacja poduszki pasażera / czujnik zapięcia pasów (PR-4UF+9P3) Koledzy, jak powinno wyglądać kodowanie w B7? Wcześniej miałem 3 na czwartej pozycji, po zamontowaniu wyłącznika wpisałem 4, błędów nie ma, ale nie wiem czy tak ma być, bo co z tą kontrolą zajęcia siedzenia? Spróbuj VCDSem wymusić podpowiedź dla tego kodowania - jeśli nie masz czujnika zajęcia fotela pasażera to wygląda na to, że ten bit powinien mieć wartość 4.
andr3i Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Bartku zabieram sie za montaz tego i widze ze chciales uzyc zdjecia na podmianke jesli jeszcze potrzebujesz
andr3i Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 chodzi o sama kontrolke airbaga ze jest wylaczona gdzie byla montowana to tylko zdjecie do opisu:wink:
bobikos Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Nie rozumiem o czym piszesz. "...jest wylaczona gdzie byla montowana" co to ma znaczyć? W B6 lampka jest inna- szczególnie usytuowanie kontrolki airbag (umieszczona w szarej części obudowy). Zdjęcia w opisie są, więc nie rozumiem co chcesz dodać do tematu.
andr3i Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 To poczytaj od poczatku to bedziesz wiedzial
darkle Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 Czytałem od początku ale chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak to jest w końcu z tą lampką airbag off w podsufitce. Moje auto jest z 03.2002 czyli przed 06.2002 - powinna więc być kontrolka nie w miejscu wizytownika ale w lampce podsufitki. Wobec tego jeśli kupię taką lampkę razem z lampką sygnalizującą wyłączenie airbag i ją zamontuję to czy w modelach B6 z tego rocznika jest już pociągnięta odpowiednia wiązka z słupka A do tej podsufitki czy trzeba ją ciągnąć?
Bart-S Opublikowano 12 Września 2014 Autor Opublikowano 12 Września 2014 Odpisałem na PW - aby sprawdzić czy auto ma przygotowaną wiązkę dachową pod kontrolkę "Airbag OFF" zdejmujesz lewą osłonę progową i na panelu konektorów sprawdzasz pomarańczową kostkę 17-pin (zarówno wtyczkę jak i gniazdo). Powiny być obsadzone: Pin 5 (kabelek zielono/żółty) Pin 6 (kabelek czarny)
karol18183 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 kto wie czemu nie moge zakodowac sterownika airbag? mam wyłacznik na 4 przewody instalacja od strony samochodu ma tylko2 przewody pod airbag a nie 3 biało fioletowy i brazowy masa wszystko podłaczona org wiazka schowka włacznik działa swieci sie na zegarach wyskakuje airbag a kotrolka wyłacznika w lampce podsufitki pali sie cały czas nie zaleznie czy właczony czy wyłaczony airbag nie moge zmienic 4 bita z0 na 1 ktos wie jak temu zaradzic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się