Szymek98 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Witam posiadam takie Audi jak w temacie silnik 1.9TDI 131koni i mam problem już od dawna tzn bardzo kopci na czarno. Na postoju jak dodaje gazu nic się nie dzieje ale na każdym innym biegu kopci im bardziej i szybciej dynamicznie ruszę to więcej czarnej chmury dymu za mną i również w te mrozy w Polsce miałem problemy z odpalaniem a mianowicie podejście pierwsze kręciłem z 6-7 sekund nie odpalił podejście 2 zaczął łapać , podejście 3 znowu załapuje aż w końcu odpala. Przy mniejszych mrozach tylko jak w podejściu 3. Kiedyś tak nie było teraz nawet przy 0 lub +1 odpala jakby ciężej tzn przy tzw łapaniu trzymać muszę ok 1 sekundy. Wymieniony olej na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 filtry powietrza, oleju, paliwa wymienione, rozrząd również ale zastanawiam się czy przygoda z kopceniem czasem nie zaczęła się po wymianie rozrządu. Posiadam Vag usb kkl ale moja wiedza kończy się na odczycie błędów i ich kasowaniu. Ale sądzę że przy waszej pomocy uda mi się znaleźć przyczynę. Zrobię logi a raczej postaram się je wykonać prawidłowo (pierwszy raz) tylko muszę uporać się z innym problemem bo w laptopie co mam vaga padła mi bateria (max 5 minut) a na drugim mam Windows7. Jestem w trakcie instalki win xp i postaram się jeszcze dzisiaj zrobić Logi. Oto Logi mam nadzieję że dobrze zrobiłem Dynamiczne: Statyczne: I Pytanie Logi statyczne robi się na wolnych obrotach, czy gaz do dechy i trzymać ileś sekund? Jeśli trzymać to jak długo? Statyczne Basic settings ( Wolne obroty): A tu Wykres z TDIGraph (Basic settings, Group 000):
loloA4 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 tak jak by nie przepalal,dlatego tak kopci na czarno. w Twoim przypadku pewnie cos pompa pierdzieli sprawe
smoku666 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 zacznij od sprawdzenia kąta wtrysków... możliwe że jak kiedyś u mnie po zmianie rozrządu mechanior źle ustawił i trzeba poprawić.....
Rako Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 A wogóle jak podpiełeś to na starcie wyskoczyły jakieś błędy ?? [br]Dopisany: 04 Luty 2010, 09:55_________________________________________________Aha a samochodzik stracił jakoś na mocy??
GRazny Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 tak jak by nie przepalal,dlatego tak kopci na czarno. w Twoim przypadku pewnie cos pompa pierdzieli sprawe zacznij od sprawdzenia konta wtrysków... możliwe że jak kiedyś u mnie po zmianie rozrządu mechanior źle ustawił i trzeba poprawić..... nie wiem o jakiej pompie kolega pisze... i o jakie konto chodzi ale sprawdziłbym kąt synchronizacji... mogli dać ciała przy zmianie rozrządu - szczególnie jeśli Ci źle odpala... w ogóle zrób logi - na spocie pewnie Ci pomogą...ech Amsterdam... no to studiuj dział diagnostyki
Szymek98 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 Więc poczytałem duuużo i trochę rozumiem czyli tak muszę zrobić logi statyczne i dynamiczne i sprawdzić kąt ustawienia wtrysku. Samochodzik nie stracił na mocy idzie normalnie prędkość ponad 200 też nie problem oczywiście w niemczech żadne błędy nie wyskakują. Tylko jeden mały problem logi dynamiczne to podczas jazdy znalazłem videostory zrobię to. A statyczne to na postoju? A jak je poprawnie wykonać?
GRazny Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 przede wszystkim silnik nagrzany na maksa... statyczne to na postoju po nagrzaniu silnika... a kąt widać od razu jak podłaczysz VAGa... nie musi być nagrzany...
Chuck Norris Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Jak mówisz o złym odpalaniu na mrozach, to może być to kąt synchronizacji paska (szczególnie że wymieniali Ci nie dawno rozrząd), ale również jakże popularne w zimie świeczki. Ps. Jaki filtr paliwa?
DaRo4422 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Trochę dziwne że nie odpala przy 0 temp... u mnie skopał się stycznik od świec żarowych i świeczki nie grały, ale nawet przy -18 po ok 6s kręcenia odpalał... Teraz jak naprawiłem to po nagrzaniu świec odpala od kopa Awx/Avf to bardo mocne silniki i nie łatwo je zajeździć. Moim zdaniem to bedzie tylko kąt wtrysku, czyli przestawić i bedzie :good:Masz avf-a czyli motor jest na Pd heheh w Twoim przypadku pewnie cos pompa pierdzieli sprawe czyli jak pd to nie ma pompy wtryskowej tylko vacum, ale ta chyba jeszcze nikomu z dnia na dzień nie posypała się...wejdź w bloki mierzone i tam weź grupę 013 - to pompowtryski, tylko aby poprawnie to zmierzyć silnik musi mieć 90 stopni. Wtedy korekcje nie powinny przekraczać 2,5. Jeśli będą się mieścić w skali od +2 do -2 <najlepiej jak mają 0> to nie jest wina pd. Zrób jeszcze bs doładowania. Ja wybadałem że mam dziurę w przewodzie od turba do icka i źle ładował, za dużą dawkę paliwa dawał a za mało powietrza, czyli nie przepalona mieszanka = czarny dym.........
letallec Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 ale rady Czarny dym to oznaka majej ilosci powietrza dostarczanego. trzeba zrobic logi i zlokalizowac przyczyne niedomagania. Moze to byc nieszczelnosc lub inna niesprawnosc np klapy gaszacej. Na pewno w pierwszej kolejnosci zrob logi dynamiczne.
DaRo4422 Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 Pd w porządku, termostat do wymiany... Ale to nie jest wina ani 1 ani drugiego. Tyle Ci mogę powiedzieć. Na logach niestety się nie znam, ale tutaj chłopacy znakomicie to ogarniają a jeszcze takie pytanie: a nie ubywa ci oleju?? Dymi tylko po odpaleniu czy jak jest rozgrzany to też puszcza zasłonę?
Szymek98 Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Opublikowano 19 Lutego 2010 Nie oleju nie ubywa Dymi i dziwnie śmierdzi jak jest zimny na szaro na postoju. A jak się rozgrzeje to już tylko jak dodaje gazu na czarno bardzo czarno a najgorzej wkurzają się ludzie w Cabrio raz nawet zwyzywał mnie ale nie dziwię się [br]Dopisany: 06 Luty 2010, 17:59_________________________________________________Widzę że jak napisałem nowy temat to ktoś się zainteresował lecz każdy potrzebował logów. Logi zrobiłem i proszę o analizę niestety chyba nikt nie ma ochoty zaglądać w stare wątki.
letallec Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 Trzeba bylo napisac ze logi juz sa Z mojej obserwacji logow: - rozrzad(napinacz) musisz sprawdzic, gdyz jest problem z wlasciwym napieciem. Kiedy wymieniałeś lub kiedy zamierzasz? - ustawic rozrzad. Nie widac szczegolnego uzasadnienia dla czarnego dymu
dziadek Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 Kiedyś mi pewien gość powiedział że jak kopci na czarno to przepływka nie domaga... może to jakiś trop...
Szymek98 Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Opublikowano 19 Lutego 2010 Ktoś mi powiedział że kąt synchronizacji ( kąt trysku) czy to też możliwe? rozrząd robiłem ok 40000km temu kompletny wszystko rolki paski.
letallec Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 Kiedyś mi pewien gość powiedział że jak kopci na czarno to przepływka nie domaga... może to jakiś trop... Przeplywka dobrze mierzy Ktoś mi powiedział że kąt synchronizacji ( kąt trysku) czy to też możliwe? rozrząd robiłem ok 40000km temu kompletny wszystko rolki paski. No to jest do korekty. Grupa 004, ostatnia kolumna musi byc na 0.0
quattro71 Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 Kolego może mnie ktoś wyśmieje ale wlej na prawie puściutki bak dobrej ropy np shell Vpałer syntetyczny dizel może ktoś ochrzcił ropę a Ty teraz doktorat robisz Piszę tak dla tego że autko mi chodzi jak talala i nie dymi a będąc na wczasach zatankowałem w Czarnogórze i ...... szok audi dymiła jak stary zetor bałem się o katalizator w drodze powrotnej tylko renomowane tanksztele i po powrocie do domku shell na pusty baczek no i przestał dymić Sprawdź - życzę Tobie takiego uszkodzenia Sebastian
Szymek98 Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Opublikowano 19 Lutego 2010 Zawsze jeżdżę na shell vpower lub orlenowskiej verwie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się