Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SPOTy SUWAŁKI/AUGUSTÓW/OLECKO I INNE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do was pytanie, bo o dieslach za duzo nie wiem, a moze ktos slyszal albo cos wie nt. podnoszenia mocy (chip-a) juz pisze o co mi chodzi..

Pewna osoba pojechala robic chipa silnik AVB 1.9 TDI 101 KM i strasznie mulowato chodzila, chcialem zrobic logi dla tego auta ale brak czasu drugiej osoby nie umozliwila tego. Pojechala ta osoba do osoby ktora ogrania sprawy podnoszenia mocy i powiedziala ze ma 55 KM - no to by sie zgadzalo bo mocy to on nie mial ani niutkow rowniez, ale do czego zmierzam, osoba ta powiedziala ze wartosci przeplywki sa za male i cos zrobil na komp i wrocila moc, i chip zrobiony na 130 KM i naprawde lata to teraz bardzo fajnie.. i tu moje pytanie, co on zrobil z ta przeplywka, poprzez kabel ? Slyszeliscie o takim czyms ? Zaplacil 700 zl i nie chce aby to bylo cos w stylu poglaskania po nodze, bo dziwnie to jakos mi wyglada. Oczywiscie obliczanie mocy bylo na podstawie komp i zapewne logow bo na rolkach nie byl. :eusathink:

  • Odpowiedzi 5.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Damian, trochę to dziwnie wygląda. Ja tam żaden spec nie jestem, ale prędzej bym obstawiał, że osoba robiąca program w silniku nie do końca powiedziała prawdę co i jak robiła. Jesteś pewien, że tylko program został zrobiony ?

Ja znam taki przypadek ( co prawda w A6, ale chodzi o sprawę), że koleś zajechał na program, umówiony był bodajże za 1300zł, ale okazało się, że trzeba wymienić 2 z 6 wtryskiwaczy ( silnik V6). Chiptuner wiedząc, że właściciel pojazdu nie zgodzi się (ze względu na koszta) na wymianę wtrysków podmienił je z autem z takim samym silnikiem stojącym akurat w warsztacie. Oczywiście bez wiedzy właścicieli obu pojazdów stojących akurat w warsztacie.

Program został zrobiony, banan z racji podniesienia Nm i KM oczywiście się pojawił i gdyby nie fakt, że pozostałe wtryski po dość krótkim czasie też musiały być wymienione to właściciel pojazdu z wgranym pojazdem pewnie nigdy by nie doszedł prawdy. A tak kilka miesięcy później inny warsztat wymieniając wtryski stwierdził, że 2 z 6 mają inne numery i musiały być podmienione.

Może w tym przypadku tak nie było, ale weź pod uwagę fakt, że to Polska i dla 700zł ludzie są w stanie bardzo wiele zrobić... :hi: Nawet gdyby ktoś miał na swój koszt kupić przepływkę z allegro i wymienić po cichu na swój koszt, oby tylko kasę od kogoś wziąć. Bo tak to zarobi chociaż trochę, a jak wie, że klient nie zapłaci za nowe części i zrezygnuje z chipa to nie zarobi nic.

Amen. :decayed:

Opublikowano

W tym sek wlasnie ze nawet maska nie bylo otwierana, dziwnie i szemranie mi to wyglada dlatego poruszam tu ten temat a nie na jakims wiekszym gronie, bo w sumie po co, chce tylko zaspokoic swoja wiedze jak i ciekawosc :wink: . Chip byl robiony i Zaprzala

TURBODIESEL.PL CHIPTUNING TUNING HAMOWNIA BIAŁYSTOK | chiptuning tuning białystok turbobenzyna turbodiesel hamownia 4×4

.. pare znajomych robilo u niego program i "lipy" nie bylo.. stad moje takie troche dociekanie, jak mozna " naprawic " przeplywke programem, oraz czy to jest bezpieczne to co zrobil. Jest to moj b.dobry i bliski znajomy stad ciekawosc. Pomijam fakt ze nie bylo rolek czy tez po logach domyslam sie po mass air flow obliczone " konie " :facepalm: . Zwieksza dawke paliwa, sterujac tylko przeplywka ? I 7 stów w kieszeni :whistling:

Opublikowano

Śmiać mi się chce że samy programem z 50 na 13Km.Dla mojej wiedzy nie realne(bez ingerencji w podzespoły-wtryski-turbo-icek) max 30Km i 80Nm realnie.Ciekawe z czego on wykrzesał te 130Km?Dobry tuner diagnozuje auto przed chipowaniem,ewentualnie doprowadza motorownię do ładu i składu żeby na serii było jak najlepiej i robi program pod dane auto.Dlatego np u Witka w większości przypadków wysyłasz komplet logów i jest odpowiedź, przyjeżdżać czy doprowadzić auto do porządku.Chyba że ktoś dysponuje na bieżąco gotówką i jedzie na pewniaka i w razie jakiś niedociągnięć zmienia podzespoły w miarę rozsądku(przepływkę,napinacz itd). Samego chipa osoba wiedząca co robi dostraja(koryguje ) pod dane auto( pod sprzęgło,stan motorowni) Trochę się na ten temat naczytałem i stwierdziłem że na seryjnych gratach szkoda by mi było dać 1000zł.Jest naprawdę kilku chłopaków nawet na tym forum którzy ogarniają temat koksowania aut.I jestem kilkanaście stówek do przodu.Jest ciekawy temat założony w dziale diagnostyki (Dobrzy tunerzy) można poczytać.Rak nie dam obciąć ale nie ma chyba możliwości (naprawić,skorygować )przepływkę programem jeszcze nie otwierając maski nawet.Przecież przepływomierz to miernik masy powietrza są chyba dwa rodzaje jeden i mierzy w jedna stronę nowe mierzą w dwie strony.Oczywiście może moja wypowiedź dla kogoś się nie spodoba i podkreślam ze nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.

Opublikowano

A chip (mapy) sciagmiety z chomika pl brdzie dobry xD

Opublikowano

O to mi wlasnie chodzi ze dziwnie to wszystko wyglada. Te 55 KM bylo jak przyjechal, ponoc wartosci przeplywki staly w miejscu i powiedzial ze jesli mu sie uda to zresetuje i dopiero wtedy zrobi chipa, jak samochod bedzie trzymal serie. Dopiero wtedy zrobil "chipa" a to ze sciagniety z neta to domyslam sie, aczkolwiek nie moge tego potwierdzic. Nie chce tutaj tym bardziej jakos negatywnie wprowadzac tunera w zla opinie, bo samochod jezdzi naprawde fajnie i czuc te niutki tym bardziej ze to diesel :decayed: . Sam bylem zdziwiony ze mozna zresetowac wartosci przeplywki albo ze stanely w jednej wartosci ( jak brudna to ok, moze wariowac ) ale zeby zrobic chipa bez podnoszenia maski - coz to za mechanizacja juz w tych czasach, niedlugo beda robione przez internet :grin: .

Ja obecnie ujezdzam wirusa ABT na 170 KM - 0.9 Bar-a i to jest stanowczo lepszy niz moj poprzedni na 1.3 Bar-a :naughty: . Znowu mam do wymiany DV i chyba wezme lepszy od profiperfect. A druga sprawa to cos mi szumi w silniku po zagrzaniu i obawiam sie o wspomaganie, albo pompe wody albo napinacz slaby bo w tych okolicach szelesci, ale jak rusze delikatniej kierownica to przestaje. Rurke przystawialem i slychac jak lopatki obracaja sie w pompie wiec to zagwozdka cos czuje bedzie :facepalm:

Opublikowano
Ja obecnie ujezdzam wirusa ABT na 170 KM - 0.9 Bar-a i to jest stanowczo lepszy niz moj poprzedni na 1.3 Bar-a :naughty: . Znowu mam do wymiany DV ...

Przynajmniej masz pewność, że turbo przeżyje ten program bo ten na 1,3 b to kat dla turbiny.:decayed:

Jakie masz objawy, że chcesz zmieniać DV? Bo ja też walczę z niestabilnym ciśnieniem przy max bucie i nie wiem czy to DV się kończy czy może jakaś nieszczelność pod ciśnieniem wychodzi.

Opublikowano

Dokladnie jeszcze nie wiem czy DV czy N75 albo gdzies cos puszcza bo przy niskich obrotach jak wcisne gaz do konca potrafi jak by spuchnac ( nie jedzie ) a doladowanie potrafi dobic do 1.2 w peaku ale pozniej schodzi wolno do 0.9 Bar-a i chwieje sie raz wiecej raz mniej ale okolo 0.9B Bede wymienial plyn od wspomagania to wyjme dv i dmuchne w nia, jak nic nie da to n75 zmienie bo mam na zamiane. Przy wysokich obrotach ~4 tys obr. jak wcisne do deski to rowno trzyma 0.9b.

Opublikowano

No to wygląda podobnie jak u mnie. Ja mam wymieniony N75 na nówkę od RS2. Przed wymianą bylo tak, że doładowanie rozlo razem z obrotami i przy odcince dochodziło do 0,8-0,9. Po wymianie N75 zaczęło fajnie ładować w peaku ok. 1,0 i schodziło do 0,9 i tak trzymało a przy odcince schodziło do ok. 0,7. Teraz ciśnienie skacze miedzy 1,0 a 0,8 bar i czuć chwilowe spadki mocy. Zastanawiam się czy to nie jest właśnie DV'ka.

Opublikowano

Ja raz juz zmienialem, a dokladniej to mialem podobne objawy ale przedtem to zmienialem i N-ke i DV i wszystkie wezyki wiec ciezko powiedziec co pomoglo, ale stara DV miala zerwana gume i chodzil tloczek jak chcial. I bez wyciagania ciezko bedzie tutaj ostatecznie powiedziec czy jest dobra. Ponoc seryjne DV-ki wytrzymuja do 0.9B ale kij go wie i jesli wyjdzie ze to ona sieje tu zament to doloze i wezme juz ta metalowa z sprezynkami ( Nie BOV :decayed: ). Dojscie do DV jest w miare spoko, ja o tyle sobie utrudnilem ze na kazdym koncu wezykow dalem opaski slimakowe wiec musze pokrecic i wyginac rece ale spokojnie mozna porobic :wink:

Opublikowano

Co słychać pany ? kuffa dostepu do neta nie mam :/ masakra, i takie rzeczy w Pl :P

Filip sprzedajesz a6?:) jak zainteresowanie?

Opublikowano

Witam.

Odsłona B5 shadow line.:decayed::wink:

WP_000386.jpg

WP_000388.jpg

Opublikowano

Sylwek fajne te lampy:) jeszcze znaczek na czarno bym proponował.

Opublikowano
Sylwek fajne te lampy:) jeszcze znaczek na czarno bym proponował.

Zastanawiam się właśnie nad pomalowaniem na czarno bo i tak już nie wiele chromu na nim zostało.

Opublikowano

Kupiles takie czy sam przyciemniales? Filip powiedzial mi w tajemnicy... ze jakby ktos z podlaskiego chcial kupic to za 15000 odda :P

Opublikowano
Kupiles takie czy sam przyciemniales? Filip powiedzial mi w tajemnicy... ze jakby ktos z podlaskiego chcial kupic to za 15000 odda :P

Nabyłem.:wink: Sam bym tak nie przyciemnił.

Filip robi promocję?:decayed:

Opublikowano

no jak to nie wiele chromu , a karoseria :P wal black mat

Opublikowano

Ja na vagu wygralem znizke 35% na zmiane koloru auta folia.

Wiec mozna co pokminic? A tymczasem wpadl u mnie nowy mod. Ale to niedlugo

Opublikowano

kasjan ile byś chciał za felgi? a może zamiana na moje przed sprzedażą:decayed::naughty:

Opublikowano

Ejej ej a skąd wiadomo że sprzedaje? :P No dokładnie sprzedaje... ale narazie tylko z czystej ciekawosci wystawilem czy bedzie zainteresowanie. Bo mam na oku s4 w szwabach i może w końcu marzenia by się ziściło... Jak do wrzśnia nie sprzedam w całości to sprzedaje wszystko na czesci, a bude oddaje na złom :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...