sleyer Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Witam wszystkich Posiadam A4 B6 1,9 TDI AWX 131KM i mam problem ktory mi sie pojawil otórz muli mi sie do 1,9 obrotów później jest ok a przy 3,5 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny egr ok, turbina ok (regenerowana) przewody też ok. Na kompie błąd 17965 przekroczona górna granica ciśnienia doladowania.Podejrzewałem zawór n75 ale z tego co się orientowałem to przy za małym ciśnieniu doładowania może być wadliwy zawór n75 chyba, ze sie myle prosze o jakies wskazowki i porady. Tylko ten bład wyskakuje na kompie i dodam, ze po skasowaniu jest ok idzie i zbiera sie super ale po jakimś czasie znowu to samo tzn pojezdze 2 dni i wskakuje ten sam blad mimo, ze jezdze spokojnie i go nie piłuje. Poprostu bład wskakuje sam przy normalnej jeździe. Pozdrawiam i proszę o jakieś podpowiedzi.
yaboo Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 kolego stawiam na czujnik ciśnienia podmień na próbę z innego auta znajomemu 3 padły i też szukał długo problemu na zimnym było ok po rozgrzaniu silnika tryb awaryjny
sleyer Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Opublikowano 1 Marca 2010 Ok dzięki prawdopodobnie to ten czujnik, niestety nie mam możliwości podmienić go. Czy ktoś wie gdzie można tanio kupić ten zaworek n75, jakiś namiar na sklep np internetowy. Czy warto kupić używany czy lepiej nowy?
Kredek Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Używane to najlepiej kupić wiosło do kajaka. Nie żałuj, bierz ori
bish - kopt Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 często sie zwala wina za przeładowanie na N75 - w większości niepotrzebnie, ja to przerabiałem u mnie pomogło czyszczenie turbo kiedy robiłeś turbo, jaki masz przebieg i czy masz katalizator ?
Musashi Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Ok dzięki prawdopodobnie to ten czujnik, niestety nie mam możliwości podmienić go. Czy ktoś wie gdzie można tanio kupić ten zaworek n75, jakiś namiar na sklep np internetowy. Czy warto kupić używany czy lepiej nowy? tanio = problemy
tomek11 Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Proponuje podmienic na próbę jeden bo masz dwa takie same
spiidy Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 czym sie róznią n75 i n18 ? bo nie slyszalem o takim patencie zeby podmienic a brzmi ciekawie zeby sie upewnic ze to zawór nie kupując nowego.. jezeli to dziala:D
Sztomel Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 nie zawracaj sobie głowy N75 tylko od razu sprawdź sztangę od gruchy przy turbinie, na 99% będzie zapieczona w pozycji max doładowania, założę się, że nawet ręką nie dasz jej rady lekko ściągnąć w dół.
bish - kopt Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 zrób tak jak pisze Sztomel a N75 i N18 różnią sie tylko kierunkiem wyprowadzenia króćców
EnJoy Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 skoro turbina regenerowana.. to raczej nie powinno być problemów ze sztangą i kierownicami. Oczywiście o ile ta regeneracja nie miała miejsca dawno temu.. Podmiana N75 i N18 to chyba najszybszy sposób, żeby jedną możliwość wykluczyć. Działają na tej samej zasadzie, dlatego można spokojnie próbować ;]
studziany Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Miałem podobny problem czyli oprócz tego, że brakowało mocy do ok 2000 obrotów a po było już dobrze (przy wyższych obrotach wyłączało mi turbine) to dodatkowo miałem jeszcze objaw "twardego pedału" hamulca przy hamowaniu np na parkingu. U mnie powodem było wypięcie się taiego cieniutkiego wężyka od zaworu zwrotnego idącego do węża od pompy podwójnej. Po wpięciu spowrotem tego wężyka jak ręką odjął-> moc wróciła wraz z uśmiechem na mojej twarzy. Dla ułatwienia namierzenia o które wężyki mi chodzi załączam temat forumowy ze schematem wężów podciśnienia. Jeśli masz podobne do mnie objawy to sprawdź ten wężyk. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t62206.0.html;highlight=schemat+węży powodzenia w namierzeniu usterki. pozdr
sleyer Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 Dzieki wszystkim za podpowiedzi, powiem wam ze tez zauwazylem twardy pedal hamulca moze to bedzie ten weżyk, ale uważam, że jesli to by byl ten węzyk to chyba zawsze by wystepowaly te objawy. Ale sprawdze ten przewod. Kierownice turbiny wykluczam, cała turbina była regenerowana 2 miesiące temu. Mam pytanko, w którym miejscu ci sie wypiąl przy zaworze zwrotnym czy z drugiej strony?
Sztomel Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 jeśli masz również problem z twardym pedałem hamulca to szkoda, że wcześniej o tym nie wspomniałeś (ale w sumie skąd miałeś wiedzieć, że te objawy dotyczą obydwu problemów), zazwyczaj jest tak, że pedał hamulca robi się twardy przy ciągłym hamowaniu lub hamowaniu podczas zjazdu dłuższego z górki a w jeździe miejskiej, skoro ciągle deptamy na pedał gazu to problem jest mniej zauważalny, w każdym razie w takim przypadku uszkodzeniu uległ wężyk na odcinku 2 do 3 wężyka od pompy vacuum lub pompy tandem (rodzaj pompy nie ma tu nic do znaczenia) :
studziany Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Mam pytanko, w którym miejscu ci sie wypiąl przy zaworze zwrotnym czy z drugiej strony? Skoro masz taie objawy to obstawiam ten wężyk. Mi się wypiął od strony pompy vacuum (nie przy zaworze zwrotnym). Ale to nie jest reguła. Czytałem na forum, że komuś wypiął się z zaworu zwrotnego a innemu wogóle uległ uszkodzeniu także musisz sprawdzić wszystkie trzy możliwości. Pytanie do kolegi Sztomela- czy wiesz może jakie mogą byc skutki wypięcia się tego wężyka od strony pomy vacuum czy coś tam mogło mi wycieknąć bo przyznam się, że z ta usterką przejechałem ponad 200km i nie wiem czy moge mieć jakieś ubytki w płynach lub innych... pozdr
Sztomel Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 nie będzie żadnych ubytków płynu czy też innych substancji jeśli wypnie się wężyk podciśnienia z króćca pompy vacuum.
studziany Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 nie będzie żadnych ubytków płynu czy też innych substancji jeśli wypnie się wężyk podciśnienia z króćca pompy vacuum. Dzięki za odpowiedź. Uspokoiłeś mnie troche. pozdr
Zmija Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 ja mam taki sam problem jaki opisal kolega sleyer tylko ze do momentu ze muli do 1900 obrotow strasznie wolnow skazowka sie obrotomierza sie unosi dalej wszystko jest ok niema trybu awaryjnego ani nic odwiedzialem juz paru mechanikow i zaden nie moze znalezc przyczyny auto bylo podpinane pod kompa przeplywka ok wartosci doladowania idealne zadnych innych bledow nie ma....
sleyer Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 Witam Szanownych Kolegów wczoraj zabrałem się do sprawdzania przewodów (pogoda nie pozwalała wcześniej). Przwody wszystkie ok, myślę że przyczyną była słabo trzymająca obejma na wężyku przy pompie vacuum lub pompie tandem. Wężyk połączony z z pompa, o którym pisał kolega Sztomel był cały bez żadnych przetarć ani dziurek ale obejma tak trzymała, że wężyk wraz z obejmą ściągnąłem z pompy ręką, więc mogła to być przyczyna. Wymieniłem obejmy na nowe i porządnie ścisnąłem, problem zniknął jak narazie wszystko ok, wczoraj i dzisiaj testowałem idzie jak burza zadnego trybu awaryjnego po przekroczeniu 3 tys. no i pedał hamulca pracuje normalnie. Mam nadzieje, że przyczyną był wlaśnie ten wężyk, który lekko sie trzymał na pompie, w każdym badź razie jak narazie jest ok. Za dwa dni sprawdze go ponownie i napisze co i jak. Chciałem podziękować wszystkim co zainteresowali się moim wątkiem i udzielili mi wskazówek i porad. Dzięki i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się