Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Chwilowy zanik mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono forumowiczów i zwracam się z prozbą o pomoc. Moze opisze mój problem na przykładzie. Przyjezdzam z miasta(trasa około 60km, czyli auto dogrzane), wszystko w jezdzie jest wporządku, zatrzymałem auto pod domem i czekam na szwagra (chce kupić ten model i chciał aby mu pokazać jak to chodzi) w tym czasie zdążyłem spalić papierosa, wsiadamy i jedziemy, pierwszy bieg zawsze mi słuzy do ruszania, drugi i pedł do oporu a on strasznie muli, jak by miał połowe mocy albo i tego nie było, trzeci bieg i jest podobnie,(przy czym słychać jakiś syk z silnika jak by wentyl z koła odkręcić i powietrze uciekało tylko chwile ciszej a raz głosniej) na wyzszych juz lepiej. Podjechalismy jakies 1,5km i zawracam (nie gasząc silnika) i podobnie pedał w podłoge na 2 biegi i juz auto rwie ładnie, trzeci bieg to samo i juz jak by wszystko oki. Mam tak za każdym razem jak auto postoi chwile 5-10-15 min, to pozniej nie mam kopa wogole i kręcenie go wyżej 2 tyś nic nie daje a wręcz pogarsza sprawę.

Dziś byłem na wymianie oleju, filtrów i płynu hamulcowego, po robocie mechanik wsiadł odpalił auto i ustawiał cos na komputerze, w tym auto pracowało jakies 10 min, pozniej mówi do mnie ze się przejedziemy i nie mamy mocy tak jak wyzej napisałem, ale chwilowo i mnie własnie mechanik zaniepokoił bo powiedział ze cos nie tak z tym, a że za ok miesiąc bende do niego jechał na drugą wymianę rozrządu wiec ma zobaczyć co z tym ale powiedział że pewnie turbina albo przepływomierz. Nie chce aby mnie naciągnięto bo to nie są tanie żeczy na eksperymenty a podmienić nie ma czego i ja też nie mam. Wiec wolę was zapytać bo nie mogę znalezdz na forum takiego przypadku. W ciągłej jezdzie auto jest żywe, dziś nawet jak od niego wracałem to kolega na CB pyta mnie jaki mam silnik bo napewno nie 1,9 z takim odejsciem. Dodam jeszcze że autem jezdze dynamicznie, lubie sobie przycisnąć do 200 i nieraz się poscigać, wiec nie jest zamulone. Podpowiedzcie co tu może się dziać, może ktoś miał juz kiedyś u siebie to samo :confused4:

Opublikowano

ciekawe... musi być jakaś nieszczelność... nie kopci czasem inaczej?

Opublikowano

Po odpaleniu zimnego silnika zakopci jakies 2-3s pózniej jest oki. Nieraz jak na spocie jedziemy przez miasto i się przybutuje to pozniej pytam kolegi z tyłu czy kopcia mocnego nie ma i mówią ze nie ma, bo sam jakoś nie zaobserwuje w lusterku czegoś takiego

Opublikowano

podlacze sie do tematu, a masz moze tak ze na tym drugim biegu nie ma nie ma nic a nagle dostaje kopniaka i wszystko jest ok??

[br]Dopisany: 17 Marzec 2010, 23:12_________________________________________________jeżeli tak jest jak napisalem powyżej to skombinuj sobie wezyk tak aby pasowal do gruszki i sprubuj zassac powietrze a druga reka sprawdz trzymajac sztange lopatek powinny sie ruszac ok 2 cm jezeli jest pewien opór to przeczysc sobie turbine a jesli chodzi o ten syk spod maski to jeszcze posprawdzaj wezyki podcisnienia moze sa sparciale

Opublikowano

wygląda jakby w tryb awaryjny wchodził. Sprawdź wężyki od podciśnienia i węże od turbo. Jak nic nie znajdziesz to vag i logi dynamiczne.

Opublikowano

a masz moze tak ze na tym drugim biegu nie ma nie ma nic a nagle dostaje kopniaka i wszystko jest ok??

Nie własnie nie ma czegoś takiego, jak ciągnie to od razu a jak nie to żebym go nie wiem jak karcił to nie idzie, dopiero po kilkakrotnej zmianie biegów.

Jak nic nie znajdziesz to vag i logi dynamiczne.

Z tym będzie problem bo jak to się dzieje to nie skręce go do 4 tyś obrotów za nic, chyba że zrobić logi jak jest wszystko dobrze, ale czy to wogole da jakiś podgląd na usterkę takie logi jak wszystko jest oki? Powiedzcie konkretnie jakie logi mam zapodac w razie czego to dzis jak bende miał czas to zrobie je.

Opublikowano

logi rób wtedy jak silnik będzie się normalnie wkręcał i miał normalną dynamikę, głównie chodzi o to by zacząć logować bez trybu awaryjnego a jak tryb awaryjny zaskoczy w trakcie logu to nawet będzie lepiej, pociągnij wtedy jeszcze trochę tego loga z trybem przez kilka sekund i wtedy go zakończ. Staraj się logować każdą grupę osobno by była większa częstość próbkowania odczytów - logi będą wtedy bardziej szczegółowe. Jeśli podczas logu jednej grupy wpadnie w tryb to przed rozpoczęciem następnego logu pamiętaj aby wtedy zgasić i ponownie uruchomić silnik co zresetuje tryb awaryjny. Proponuję również aby odczytać i spisać sobie kody zapisanych błędów przed logowaniem dynamicznym jak również zrobić to bezpośrednio po wykonanych logach i błędy te również podaj wraz z logami.

Opublikowano

wyglada na zacinajacy sie egr. logi wszystko wyjasnia.

Opublikowano

Zobacz gumę tu zdjęcie:http://chomikuj.pl/sokol2

może jest dziura pod opaską, ja tak miałem.

spróbuj wyciągnąć przepływomierz i go przedmuchaj, sprawdź wężyki od zaworów N75 i n18

N75 jest kolo chłodnicy z lewej strony auta , a n18 z tyłu silnika.

Opublikowano

nasuwa mi się też ewentualność z pękniętym wężykiem podciśnieniowym idącym do akumulatora podciśnienia skoro silnik nie ma dynamiki po postoju i poprawia mu się dopiero po chwili.

Opublikowano

spróbuj wyciągnąć przepływomierz i go przedmuchaj, sprawdź wężyki od zaworów N75 i n18

przeplywomierza sie nie przedmuc**je tylko spryskjuje izopropanolem - specjalny srodek do czyszczenia przeplywek.

Opublikowano

Spoko przewody sprawdze, jak bende miał chwile czasu, dziś robiłem logi i zostało mi je jeszcze poprzerabiać i zapodam do wglądu, ale to juz jutro bo zmęczony jestem. Dziś żona z pracy wróciła, wsiadam do auta i jade robić logi dynam. temp auta 75 stopni, wiec mu w depę i na maxa poszło mi na 2,5 tyś obrotów, wiecej nie dał rady i obroty falowały, objawy takie jak by miał jakieś odciecię, wiec odpuściłem gaz i drugie depnięcie w pedał i juz oki poszedł jak trzeba. Posprawdzam jeszcze te przewody co pisaliście i zapodam logi wiec może uda się to zlokalizować.[br]Dopisany: 19 Marzec 2010, 22:04_________________________________________________Załaczam logi

B.setting:

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8821.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8822.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8824.html

Statyczne:

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8832.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8833.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8834.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8835.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8836.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8837.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8838.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8839.html

Dynamiczne:

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8840.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8841.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8842.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8843.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8844.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8845.html

http://vaglog.rtnet.pl/darecki2005_8846.html

Opublikowano

Ja mam zaślepiony EGR i nic nie muli.

Może coś z przewodami jak pisał Sztomel

Może rzuć palenie :buahaha:

Opublikowano

Witam klubowiczów. Chciałbym się podzielić z wami moim doświadczeniem na temat spadku mocy lub jak inni opisują wchodzeniu w tryb awaryjny z reguły ale nie zawsze na 4-tym biegu przy ok.3000 obr/min.Co ja nie robiłem żeby do tego dość co jest naprawdę grane. Zacząłem od sprawdzenia wężyków podciśnienia i nic. Po za tym komp pokazywał błąd: przekroczona górna granica doładowania.Wyczyściłem wszystkie węże gumowe, fakt były całe w oleju ale to nadal nic nie dało.Przeczyściłem intercooler potem sprawdziłem i przedmuchałem przepływomierz i nic. Cały czas przechodził w tryb awaryjny.To poczytałem na forum jakie inni mają czasem objawy i co robią. czyli wymieniłem zawór N75(zawór regulujący ciśnienie doładowania)nic potem N18(zawór recyrkulacji spalin)i nic. Czego się obawiałem to turbina ale po przeczyszczaniu przez zaufanego mechanika nic.Ręce mi opadły byłem pewien,że czyszczenie turbiny pomoże po niby zacinała się kierowniczka . Mechanik w turbinie stwierdził, że turbina była tylko lekko zakopcona i nie miała rys w środku. To co jest grane???Mechanik podpowiedział mi, żeby przeczyścić czujnik G71 (czujnik ciśnienia powietrza dolotowego,temp. powietrza). Zrobiłem to chwile było lepiej potem znowu wskoczył na tryb awaryjny.Odpowiedź sama się nasuwa czyszczenie nic nie daje.Więc kupiłem nowy czujnik G71 no i jak ręką odjął.Tyle zachodu i czasu dla tek prostego ale jak się okazało nie oczywistego zabiegu.Pozdrawiam :wink4:

Opublikowano

z innego tematu kolegi wynika, że tak bo ktoś je łomem montował i czuć nieszczelność więc po usunięciu nieszczelności zobaczym co będzie dalej.

Opublikowano

Dzisiaj jestem po wymianie rozrządu i sprawdzeniu wszystkich przewodów podciśnienia. Wszystko jest oki, lecz problem ten sam. Mechanik dziś ze mną pojechał i było tak jak napisałem w problemie, po chwili juz wszystko dobrze. Podłączył vaga i pierwszy raz wyskoczył błąd przekroczona górna granica doładowania. Wiec mi powiedział ze cos z turbiną. Zostaje mi narazie jezdzić az padnie całkiem. Chyba że wymienić na pałę ten czujnik powietrza co kolega wyżej napisał. Co myslicie o tym. Ile taki czujnik kosztuje?

Opublikowano

wygląda jakby w tryb awaryjny wchodził. Sprawdź wężyki od podciśnienia i węże od turbo. Jak nic nie znajdziesz to vag i logi dynamiczne.

Mi sie wydaje, ze jakby zlapal tryb awaryjny to by mulil az do ponownego odpalenia. Takze to chyba nie to ;)

Opublikowano

ile taki czujnik kosztuje

pozdro[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2010, 04:25_________________________________________________mam cos podobnego tylko ze u mnie po wcisnieciu pedalu do konca na 4 i 5 biegu spada moc tak jakby sie zalaczal tryb awaryjny na 1 2 3 ok pelna moc po z gaszeniu i ponownym starcie jest ok co to moze byc

jesli to jest czujnik g 71 tak jak pisal jeden z kolegow to gdzie on sie znajduje i jaki ma numer org

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...