author0928 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Witam !! Posiadam avanta z silnikiem AFN i do tej pory wydawało mi się że silnik jest żywy i mocny.... Wczoraj miałem okazje przejechać się Seatem Toledo II z silnikiem 1,9 TDI 110KM ASV i okazało się że ten w seacie niby konstrukcyjnie bardzo podobny, ale dużo żywszy i elastyczniejszy mimo iż seat w danych jest tylko 15kg lżejszy od A4... Generalnie różnica jest taka że u mnie po dołożeniu gazu autko chwile się zastanawia po czym wchodzi na obroty i przyspiesza natomiast w seacie dzieje się to od razu... Tak samo kiedy jadę np 60km/h na 4 biegu pod górkę i dołożę gazu w audi to chwilke trzeba poczekać (taka jak gdyby turbodziura) i wskazówka zaczyna się dźwigać a w tym seacie od razu wyrywa w górę... Kolejną różnicą jest to że mój AFN ciągnie tylko do lekko ponad 4 tys obrotów, a później moc nieco spada, a seat ładnie rwie pod czerwone pole i np na 2 biegu spokojnie rozpędza sie do 80 a w Audi tak70 to wszystko... Jeśli chodzi o V-max to jest podobnie na testowanym odcinku... Seatem wyciągnąłem 170km/h, a audi lekko poniżej ale nie wiele brakuje z tym że droga się już kończy i wydaje mi sie że Seat poszedł by więcej... Audi udało mi się raz na obwodnicy wycisnąć 195km/h, ale to już było męczenie autka... Jeśli ktoś ma AFNa to prosiłbym o wypowiedź na temat tego silnika czy jest tak samo jak u mnie czy rwie od razu jak ten seat... Byłbym wdzięczny za wszelkie opinie... Tak samo proszę o odpowiedź fachowców na temat tych dwóch silników jaka jest między nimi różnica poza nieco innymi ale podobnymi gabarytami.. Początkowo myślałem że ten ASV jest na pompowtrysku ale okazuje się że jest tam pompa ta sama co u mnie... Hmmmm, czekam na wypowiedzi.... Do wglądu w poniższym linku zamieszczam filmik gdzie testowałem jak moja bryka sprintuje od zera do setki.. Niby wydawało by się że OK, ale jak wsiadłem do Seata to się zaskoczyłem... A może to tylko takie odczucie ?? Hmmm, no ale ta wskazówka szybkościomierza mówiła sama za siebie...
Kowi87 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Seryjny AFN nie jeździ :gwizdanie: a u ciebie na filmiku wyliczyłem 14s do pełnej setki to nawet ponad dane katalogowe :gwizdanie: Jak na oske to ten pierwszy bieg to chyba delikatnie rozruszałeś Ogólnie co do porównania seata do a4 to nie tylko ty jeden odczuwasz tą róznice w przyspieszeniu na korzyść seata [br]Dopisany: 30 Marzec 2010, 10:28_________________________________________________Według tych danych nie jest jakims fenomenem, moment obrotwy taki sam co AFN z A4 http://www.moto-portal.pl/glowna/Techniczne/Seat/Toledo/4245
author0928 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Nieno, na jedynce lekko tylko podciągnąlem i spód zasadziłem dop od 1500obr... Nie chciałem piszczeć i przegubów haratać... Normalnie wychodzi coś ok 11,5 sekundy
dejf Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Moze rury podcisnienia gdzies masz luzne i N/m leca w powietrze... Pozaciskaj opaski, a pozniej jedz na zmiane softu :> Mi juz nawet moc po sofcie nie wystarcza (mimo iz pasazerowie zapewniaja mnie ze jest dobrze) dlatego ide w wieksza turbine wtryski sprzegło... Nie wiem czy ASV nie ma innych wtryskow?? Bo z tego co pamietam to AFN ma 205tki.
author0928 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 A przed wgraniem softu jak miałeś ?? Zbierał od zaraz po naciśnięciu gazu czy była chwila zastanowienia ?? Generalnie wiem że silnik silnikowi nie równy, ale tak pytam co i jak... Przed zimą robiłem mu logi i gdzieś tutaj są... Poszukam i wkleje to może kukniecie ??
lapek85 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 najlepiej zrobić pełną diagnostyke silnika, wtedy wyjdzie czy AFN jeździ tak jak powinien, a porównywać do seata to nie ma zbytnio sensu, inny poziom wykonania, inne odczucia z jazdy
author0928 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Może i dobrze piszesz... Poniżej zamieszczam logi dynamiczne zrobione przed zimą... Kuknijcie na to, może coś wypatrzycie http://img689.imageshack.us/i/001hx.jpg/ http://img163.imageshack.us/i/003bk.jpg/ http://img209.imageshack.us/i/004iu.jpg/ http://img515.imageshack.us/i/008bo.jpg/ http://img42.imageshack.us/i/010dr.jpg/ http://img7.imageshack.us/i/011gu.jpg/ Z góry dzięki za poświęcony czas
soolek Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Według mnie AFN zbiera się bardzo szybko już od najniższych obrotów, szczególnie w porównaniu do PD (mowa o serii, bo program można zrobić na 1000 sposobów). Być może masz jakąś nieszczelność, albo nawet głupi filtr powietrza może blokować. Chyba najlepiej zrobić świeże logi.
author0928 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Nie mam narazie czasu na zrobienie logów, ale raczej nic tam się nie zmieniło bo autko cały czas chodzi jak chodziło... zaraz po zakupie wymieniłem filtry oleju paliwa i powietrza razem z samym olejem... Najlepiej gdyby ktoś miał taki samochód z tym motorem i dał sie przejechać to byłoby wiadomo.... On ładnie ciągnie od zera, ale jest ten moment zastanowienia po naciśnięciu na gaz.. Nieszczelność, hmm byłoby chyba słychać syczenie a tutaj nic nie ma... Jest delikatny odgłos gdzieś z okolicy turbinki w partii między 1500 a 2300 obrotów ale nie czuć wtedy żadnej straty na mocy... Pod góre ładnie idzie, nie trzeba redukować bo wszędzie wyleci na piątce, ale np gdyby przyszło przyspieszyć tak z prędkoścci np 60 na 4 biegu to chwile pomyśli i dopiero wchodzi... to jest nie wielki ułamek sekundy, ale zastanowiło mnie to bo w seacie nie było... Może wyolbrzymiam sprawe bo znajomy jeździł tym autem i mówi że wsio ok...
Kowi87 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Masz wszystko ok, reakcja na wcisnięcie gwałtownie pedału nie jest natchymiastowa w serii, po soficie to sie poprawi
soolek Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Istnieje też taka opcja, że Twój kolega w Seacie ma jakiś program i nic o tym nie wiem...
author0928 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Hmmmm, na pierwszy rzut oka tak mi sie własnie wydawało, ale jak zmierzyłem mu V-maxa to na sofcie poszedłby chyba nieco wiecej a tutaj praktycznie to samo co moja niunia ... Ale coraz bardziej nachodzi mnie na softa i chyba wkońcu się zdecyduje
Piotrek98igo Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 po sofcie moze isc 5km/h wiecej przeciez skrzyni nie oszuka programem... pewnie ma jakiegos boxa albo "czipa" twoj jezdzi jak seria
mlodyy Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 dokladnie smiga niunia jak seria, zrob male grzebanko i kolega z seata bedzie sie zastanawial czy ma cos nie halo
Michał Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 masz u siebie katalizator? kolega w seacie też ma? powiem Ci że jak wyprułem u siebie kata i zmieniłem kolektor ssący na taki z większą średnicą kanałów to zauważyłem że AVG chyba lepiej reaguje na gaz... być może to tylko placebo
Hosse88 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 hmm powiem tak, moje auto wg filmiku kiepskiej jakosci podkreslam wg filmiku i stopera zaraz po zakupie tj w grudniu 2009 ma jakies 10.5 do setki (195/65/15 sucha nawierzchnia) i wiadomo afn demonem predkosci nie jest. ale nie wiem czy twoje odczucia wywolane jazda seatem nie sa wywolane silnikiem a poprostu inna konstrukcja samochodu, bo przeciez na logike biorac gdyby seat tez byl seryjny i mialby nawet te kilka koni wiecej to w zasadzie wg mnie roznica przyspieszenia byla by niewyczuwalna, chyba ze seat jest podlubany to wiele by wyjasnialo.
vauxhall95 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 no jak dla mnie to cos slabo.Tez mam serie i lepiej sie zbiera.Lapie od niskich obrotow.Nie ma zadnego zawahania
Gość Prometeo Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 po sofcie moze isc 5km/h wiecej przeciez skrzyni nie oszuka programem... pewnie ma jakiegos boxa albo "czipa" twoj jezdzi jak seria Mój kumpel ma a6 1.9tdi, również AFN i mówił, że najwięcej ile wycisnął to 205 km/h. Wiem, że "mówić to każdy może" ale kumpel zdecydowanie nie jest "bajkopisarzem". Czy to wogóle możliwe wg was Panowie, żeby ten silniczek w serii, przy dużo większej i cięższej budzie tyle poszedł ? Nie mierzyłem się z nim bezpośrednio na drodze, ale moja a4 jechałem niecałe 190. Bardzo powoli rozpędzała się dalej ale kończyła mi się droga i musiałem zdjąć nogę z gazu. Jego silnik na jałowym pracuje dość twardo, jakby głośniej od mojego. Co do seata toledo AVG i a4 AFN to jedyne różnice w opisie osiągów to 0.1s mniej do "setki" na korzyść seata, oraz v-max większa o 3km/h na korzyść a4. Dane sprawdzałem na www.autocentrum.pl Więc dziwne by było gdyby była jakakolwiek odczuwalna różnica. Nie wiem skąd się bierze to przekonanie ale również chłopak mojej siostry, który jest mechanikiem, twierdzi że skoda octavia i seat toledo lepiej się "zbierają" od a4.
rikardo Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 po sofcie moze isc 5km/h wiecej przeciez skrzyni nie oszuka programem... pewnie ma jakiegos boxa albo "czipa" twoj jezdzi jak seria Mój kumpel ma a6 1.9tdi, również AFN i mówił, że najwięcej ile wycisnął to 205 km/h. Wiem, że "mówić to każdy może" ale kumpel zdecydowanie nie jest "bajkopisarzem". Czy to wogóle możliwe wg was Panowie, żeby ten silniczek w serii, przy dużo większej i cięższej budzie tyle poszedł ? Nie mierzyłem się z nim bezpośrednio na drodze, ale moja a4 jechałem niecałe 190. Bardzo powoli rozpędzała się dalej ale kończyła mi się droga i musiałem zdjąć nogę z gazu. Jego silnik na jałowym pracuje dość twardo, jakby głośniej od mojego. Co do seata toledo AVG i a4 AFN to jedyne różnice w opisie osiągów to 0.1s mniej do "setki" na korzyść seata, oraz v-max większa o 3km/h na korzyść a4. Dane sprawdzałem na www.autocentrum.pl Więc dziwne by było gdyby była jakakolwiek odczuwalna różnica. Nie wiem skąd się bierze to przekonanie ale również chłopak mojej siostry, który jest mechanikiem, twierdzi że skoda octavia i seat toledo lepiej się "zbierają" od a4. Mam możliwość porównania dwóch a4 z silnikiem AFN i AVG i np.AVG lepiej się zbiera od mojego AFN-a. Tak samo octavia z 101 konnym silnikiem ma lepszy jad od mojej a4. Jeździłem też octavia 110 konną która podobnie się spisywała ale obie skody to nowe auta a mój AFN ma druga setkę na liczniku.
clinque Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jak radzi sobie mój AFNik, Octavia ze 110konnym bodaj asv silniczkiem nie miała polotu na żadnym biegu z rolki, samochodzik przyspiesza od samego dołu, co prawda wcześniej zawsze jeździłem benzyniakami i tutaj też miałem wrażenie jakby wolniej reagował na gaz, ale już do tego przywykłem, po czyszczeniu przepływki troszkę się to poprawiło. Z 'modyfikacji' to ni mam kata, wypluło mi 119kunia i blisko 250 niuta, więc myślę że mogę być zadowolony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się