Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy przeczytać ten watek i znajdzie odpowiedź na swoje pytania. Miski nie musisz zmieniać wystarczy jedynie podciąć przegrodę w niej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak cos z miska trzeba grzebac a tefo niedoczytalem...

---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 00:08 ----------

Panowie, a co sadzicie o tym?

POMPA OLEJU OLEJOWA 2.0 TDI AUDI VW PASSAT SKODA (2956312273) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

i jeszcze pytanie, czy ja mam to w swojej bpw?

poprawie moje pytanie:

czy ja mam ten felerny walek szesciokatny i ta felerną łyżwe napinacza w mojej bpw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ten zbierak wału był również montowany w Aud A4 B8 (CAHA) ?

Tak

Czyli ta procedura z postu 1 może być zastosowana również do B8 czy w tym przypadku to jest zupełnie inny temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ten zbierak wału był również montowany w Aud A4 B8 (CAHA) ?

Tak

Czyli ta procedura z postu 1 może być zastosowana również do B8 czy w tym przypadku to jest zupełnie inny temat ?

Chyba jeszcze nikt tego nie robił w B8 i chyba nawet nie warto, bo w B8 zostało to poprawione. Przy wymianie rozrządu można zajrzeć do miski oleju i skontrolować stan tego mechanizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta procedura z postu 1 może być zastosowana również do B8 czy w tym przypadku to jest zupełnie inny temat ?

Tak może. Tak poprawiono w B8, że do 2009 roku masz te same wałki i zabierak 87 mm ;)

---------- Post dopisany at 10:16 ---------- Poprzedni post napisany at 10:11 ----------

Witajcie po dłuższej przerwie - mam problem z passatem b6 2.0 tdi bmp. W piątek wymieniałem zabierak. Gniazdo nie wyglądało źle więc jeszcze trochę na tych wałkach pojeżdżę (mam nadzieję :) )

Po wymianie mam jednak poważny problem - złożyłem wszystko, założyłem miskę, zalałem i odpaliłem - wszystko ok.

Rano pojechałem w 20 km trasę i po dojechaniu na miejsce okazało się że silnik pracuje tak:

WRZUTA - MOV 0124

Wygląda jakby sprzęgło (dwumasa) ocierała o obudowę - silnik jedzie normalnie - ma moc a dźwięk w środku jest niesłyszalny.

Czy jest możliwość abym zbyt mocno przykręcił skrzynię do miski (jest z nią skręcona trzema śrubami 19).

Cykanie jest najbardziej słyszalne przy prawym kole ale to może być efekt niesienia się dźwięku w tą stronę...

Chciałbym zaznaczyć, że problem występuje tylko na ciepłym silniku - powyżej 80 stopni.

Bardzo Was proszę o pomoc...

Sprawdź blaszaną obudowę sprzegła bo najprawdopodobniej źle ją założyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta procedura z postu 1 może być zastosowana również do B8 czy w tym przypadku to jest zupełnie inny temat ?

Tak może. Tak poprawiono w B8, że do 2009 roku masz te same wałki i zabierak 87 mm ;)

Szacun :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mialem 130tysięcy przejechane i padła ale regeneracja i śmiga dalej koszt 700zł

---------- Post dopisany at 11:27 ---------- Poprzedni post napisany at 11:24 ----------

Dokładnie w b8 ten sam rodzaj napędu tylko imbus ma 10 cm i jest wykonany z lepszego materiału ale ogólnie ten sam napęd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jako, że na dniach zamierzam pozbyć się "genialnego" rozwiązania w moim BPW i wybrałem jednak nowe oryginalne części z aso podaje ceny jakie przedstawili mi w AutoSpecial Kraków.

kółko zębate wału 06A105209B - 77 zł

łańcuch 038115230A - 141 zł

napinacz 038115130 - 28 zł

pompa oleju 03G115105 - 908 zł

uspokajacz oleju 038103623 - 108 zł

uszczelniacz przedni wału 038103085E - 106

smok 06B115251 - 63 zł

wie ktoś może gdzie mogę dostać takie same tyle, że nieco tańsze ? ;)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jako, że na dniach zamierzam pozbyć się "genialnego" rozwiązania w moim BPW i wybrałem jednak nowe oryginalne części z aso podaje ceny jakie przedstawili mi w AutoSpecial Kraków.

kółko zębate wału 06A105209B - 77 zł

łańcuch 038115230A - 141 zł

napinacz 038115130 - 28 zł

pompa oleju 03G115105 - 908 zł

uspokajacz oleju 038103623 - 108 zł

uszczelniacz przedni wału 038103085E - 106

smok 06B115251 - 63 zł

wie ktoś może gdzie mogę dostać takie same tyle, że nieco tańsze ? ;)

pzdr.

allegro:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he :D no ale to już nie będą części ASO ;) podzwoniłem jeszcze i serwis VW Gładysz w Zgłobicach-Tarnowie to samo 300zł mniej ;) tak więc lecę po części i do roboty :D

---------- Post dopisany at 15:34 ---------- Poprzedni post napisany at 13:17 ----------

Jedno pytanko, przeszukałem cały wątek i nie zauważyłem odp na moje pytanie tj. ile zębów powinno mieć w końcu to kółko 06A105209B ? w aso mają takowe z tym, że część o takim nr katalogowym posiada 19 zębów a gdzie nie popatrzę mowa jest o 23 zębach. więc ? takie też może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie właśnie :D i dalej nie wiem czy w spisie w sposobie pierwszym wkradł się błąd i ma być taki jak zamówiłem czyli 19 zębów, czy 23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki błąd?! Trzeba czytać ze zrozumieniem. Kup- kółko 06A105209B - 61 zł, i sobie policz zęby. Nic innego poprostu tam nie bedzie pasowac. System jest w 100% idiotoodporny:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wychodzę z założenia, że lepiej pytać kilka razy robić raz a nie na odwrót, po drugie nie ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi....

kupiłem takowe kółko numer części jak podany - kółko posiada 19 zębów, a kolega napisał by montować to wg przepisu "poniżej"

"montujemy pompę oleju 03G115105 lub 038115105B/D, kółko napędowe na 23 zęby 038115121A, łańcuszek, napinacz łańcuszka - dawcy jak powyżej wymienieni," a skoro nr pompy zgadza mi się z "przepisem" a kółka już nie to zapytać moim zdaniem warto. Skoro więc nie jesteś w stanie odpowiedzieć tak więc po co się odzywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytacie ze zrozumieniem kółko napedowe pompy ma mieć 23 zeby !! a nie kółko na wał, Uwierz mi że jak zrobisz wszystko wg spisu cześci na 1 stronie to składasz to jak klocki lego. A odnośnie ceny części jakie podałeś to w serwisie VW kupiłem wszystko taniej np uszczelniacz wału 83zł, łańcuch 114zł to tak dla przykładu

---------- Post dopisany at 08:12 ---------- Poprzedni post napisany at 08:03 ----------

pompa_23_zxeby.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...