Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, nie podajesz cen części także ciężko ocenić. Osobiście widze to tak: robocizna 1000-1500, turbina 600-800, na Twoim miejscu sam bym kupił i dostarczył pasek rozrządu i pompe oleju na kołach zębatych, kołem zębatym na wał i uszczelniaczem wału (w 2000-2200 idzie się zmieścić). Cena pompy i jej napędu większa ale pozbywasz się wadliwego napędu na łańcuszku. Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

No to widze że moja teoria się potwierdziła. Sama diagnoza nie była skąplikowana, wystarczyło zwalić miskę olejową więc cena też powinna być niska. Naprawa tego to wymianą pompy, rozrząd przy okazji, turbo można też zregenerować, nowa oliwa i po krzyku. Od pierwszego postu od twojej awarii to kolego oszczędności tylko robisz bo mogło być gorzej. Koszty nie powinny przekroczyć 2,5tyś. Jakby się słupek posypał to drugie tyle. Ja wydałem we wrześniu 5tyś za wymianę słupka i nowy dwumas, więc 4900 to zdecydowanie za dużo przy tak niewielkiej awarii. Broń swojego portfela i nie daj się.

Opublikowano
a czy ktos z was wie gdzie na slasku mozna przeprowadzic taka operacje tzn regeneracja pompy ? bo firme ktora swap na 1.9 zrobi to mam ale regenerowac nie chce


ANP Pisarek - Orzesze
Zawartość dodana 3 minutes later
Hej, nie podajesz cen części także ciężko ocenić. Osobiście widze to tak: robocizna 1000-1500, turbina 600-800, na Twoim miejscu sam bym kupił i dostarczył pasek rozrządu i pompe oleju na kołach zębatych, kołem zębatym na wał i uszczelniaczem wału (w 2000-2200 idzie się zmieścić). Cena pompy i jej napędu większa ale pozbywasz się wadliwego napędu na łańcuszku. Pozdrawiam :hi:


Ja po swapie pompy na łańcuszku który Twoim zdaniem jest wadliwy zrobiłem ponad 300tys km. więc nie wiem skąd teoria że jest wadliwy.
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, H4mm3R napisał:

Ja po swapie pompy na łańcuszku który Twoim zdaniem jest wadliwy zrobiłem ponad 300tys km. więc nie wiem skąd teoria że jest wadliwy.

To bardzo dobra wiadomość również dla mnie :hi:Sam stoje przed wyborem: nowy napęd pompy na łańcuchu czy pompa z kołami zębatymi... ale wszędzie gdzie nie zajrze tam opinia: napinacz pęka, koła się wycierają, łańcuch wyciąga itp :facepalm:

Wymiana na pompe z kołami zębatymi to tyle samo roboty co naprawa napędu łańcucha i osobiście myślę, że w takich sytuacjach warto ładować nową pompe.

Edytowane przez Lastk
Opublikowano
Godzinę temu, Lastk napisał:

To bardzo dobra wiadomość również dla mnie :hi:Sam stoje przed wyborem: nowy napęd pompy na łańcuchu czy pompa z kołami zębatymi... ale wszędzie gdzie nie zajrze tam opinia: napinacz pęka, koła się wycierają, łańcuch wyciąga itp :facepalm:

Wymiana na pompe z kołami zębatymi to tyle samo roboty co naprawa napędu łańcucha i osobiście myślę, że w takich sytuacjach warto ładować nową pompe.

To są opinie o napędzie w 2.0tdi, słyszałeś kiedyś o tym problemie w 1.9tdi? Bo ja nie. Każdy zrobi jak uważa, u mnie pompa z tym napędem przeżyła pierwszy silnik, teraz jeździ w drugim...

Opublikowano

pytanko czy juz jak juz regenerować to:

opcja gniazdo na większy imbus plus ołowek?czy jak pewien mechanik doradza zamówić juz kpl. Zespolone na stałe gniazdo z wybierakiem mam BRD?

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, H4mm3R napisał:

To są opinie o napędzie w 2.0tdi, słyszałeś kiedyś o tym problemie w 1.9tdi? Bo ja nie. Każdy zrobi jak uważa, u mnie pompa z tym napędem przeżyła pierwszy silnik, teraz jeździ w drugim...

Mówie cały czas o pompie z 2.0 :hi:dlatego wspominałem o kołach zębatych jako możliwej opcji...

Nie mam nic do zarzucenia przy swapie na pompe z 1.9 tdi.

Edytowane przez Lastk
Opublikowano

A słyszał ktoś może o 2.0TDi z przerobionym imbusem, powiększonym, zespolonym na stałe z wałkiem by nastąpiła awaria napędu pompy oleju?

Raczej nie.

Opublikowano

no nie ale próbuje zrozumieć

chronologiczne:

- wykryto usterkę w 2.0 pompy

- ktoś wpadl by zamienić cala pompe w 2.0 na ta z 1.9

- potem byla regeneracja gniazda i wymianę na grubszego imbusa lecz oba element osobno sa w dalszym ciągu.

- i na dzis mamy regeneracje 2w1 czyli gniazdo z imbusem które sa juz 1 zespolonym elementem czy tak?

czy tu juz nie ma wad jak np trzęsienie buda przy 2000 obrotow

. Itp?

Opublikowano
8 godzin temu, Karasik2 napisał:

no nie ale próbuje zrozumieć

chronologiczne:

- wykryto usterkę w 2.0 pompy

- ktoś wpadl by zamienić cala pompe w 2.0 na ta z 1.9

- potem byla regeneracja gniazda i wymianę na grubszego imbusa lecz oba element osobno sa w dalszym ciągu.

- i na dzis mamy regeneracje 2w1 czyli gniazdo z imbusem które sa juz 1 zespolonym elementem czy tak?

czy tu juz nie ma wad jak np trzęsienie buda przy 2000 obrotow

. Itp?

To poczytaj temat niż zadawać kolejne to samo pytanie. Nie ważne co byś wybrał, masz spokój na co najmniej 500tyś km....

Opublikowano
5 godzin temu, H4mm3R napisał:

To poczytaj temat niż zadawać kolejne to samo pytanie. Nie ważne co byś wybrał, masz spokój na co najmniej 500tyś km....

hola hola przeczytałem cale 57 stron plus inne wątki

czasami tez chodzi o kasę jedno kosztuje 2tys drugie 1100 a robią tez regeneracje byli mechanicy z ASO z audi biora 400! (tu jest na forum takie info z wczoraj ,wiec pytam ile tak naprawdę kosztuje te 500tys spokoju?

Opublikowano
2 godziny temu, Karasik2 napisał:

wiec pytam ile tak naprawdę kosztuje te 500tys spokoju?

przykładowe ceny:

http://www.futurum.net.pl/ceny/

Opublikowano
hola hola przeczytałem cale 57 stron plus inne wątki
czasami tez chodzi o kasę jedno kosztuje 2tys drugie 1100 a robią tez regeneracje byli mechanicy z ASO z audi biora 400! (tu jest na forum takie info z wczoraj ,wiec pytam ile tak naprawdę kosztuje te 500tys spokoju?


Zależy co wybierzesz i ile za robotę policją ale +/- 1000zl
Opublikowano
Dnia 4.03.2017 o 00:30, Karasik2 napisał:

no nie ale próbuje zrozumieć

chronologiczne:

- wykryto usterkę w 2.0 pompy

- ktoś wpadl by zamienić cala pompe w 2.0 na ta z 1.9

- potem byla regeneracja gniazda i wymianę na grubszego imbusa lecz oba element osobno sa w dalszym ciągu.

- i na dzis mamy regeneracje 2w1 czyli gniazdo z imbusem które sa juz 1 zespolonym elementem czy tak?

czy tu juz nie ma wad jak np trzęsienie buda przy 2000 obrotow

. Itp?

ta chronologia mało czytelna.

- usterki napędu pompy oleju się pojawiły same, poprzez brak ciśnienia oleju, w związku z tym wykrywać ich nie trzeba było.

- nie ktoś, tylko Jaro4444, zaproponował, jako alternatywę do kosztownego fabrycznego zespołu wałków,

  ich usunięcie i montaż napędu pompy oleju stosowanego w 1,9 tdi

- kolejna alternatywa to opracowana regeneracja gniazda zabieraka w wałku wyrównoważającym, umożliwiające zastosowanie nowego zbieraka.

- w przypadku usunięcia zespołu wałków, mogą się pojawić delikatne drgania silnika na biegu jałowym, jednak są one na poziomie drgań jednostki 1,9 tdi PD. Natomiast rezonanse przy 2000 rpm, występują losowo, i usunięcie wałków nie jest ich jedyną przyczyną, wypadkową występujących innych problemów.

 

- decyzja o wyborze rozwiązania, jest indywidualna. Każde ma swoje wady i zalety.

-

Opublikowano
Dnia 4.03.2017 o 14:43, Karasik2 napisał:

czasami tez chodzi o kasę jedno kosztuje 2tys drugie 1100 a robią tez regeneracje byli mechanicy z ASO z audi biora 400! (tu jest na forum takie info z wczoraj ,wiec pytam ile tak naprawdę kosztuje te 500tys spokoju?

Nie obraź się ale za 400 musisz zrobić. Jak i co oni robią w tej cenie to już inna bajka.

Parę postów wyżej pisałem

Dnia 3.03.2017 o 23:03, Pawelkiwi napisał:

A słyszał ktoś może o 2.0TDi z przerobionym imbusem, powiększonym, zespolonym na stałe z wałkiem by nastąpiła awaria napędu pompy oleju?

i tą metodę ja stosuję.

Opublikowano

A czy regeneracja gniazda i zastosowanie grubszego imbusa jest dobrym wyjsciem?

Wysłane z s7

Opublikowano
10 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

Nie obraź się ale za 400 musisz zrobić. Jak i co oni robią w tej cenie to już inna bajka.

Parę postów wyżej pisałem

i tą metodę ja stosuję.

Nie obrażam się też mi się wydaj to nierealne  400!

sama regeneracja to koszt 600 stówek a gdzie dobranie się do miski itp itd

Opublikowano
Nie obrażam się też mi się wydaj to nierealne  400!
sama regeneracja to koszt 600 stówek a gdzie dobranie się do miski itp itd

Rozmawialem wczoraj z osobą o ktorej wlaśnie mowa, ze za 400zł robi regeneracje. Tyle bierze. Jestem umówiony na czwartek. Zobaczmy.

Wysłane z s7

Opublikowano
1 minutę temu, ...radek... napisał:


Rozmawialem wczoraj z osobą o ktorej wlaśnie mowa, ze za 400zł robi regeneracje. Tyle bierze. Jestem umówiony na czwartek. Zobaczmy.

Wysłane z s7
 

Też mnie to ciekawi :)

daj znać czy będzie gwarancja i jakim sposobem jemu sie to opłaca :facepalm:

Opublikowano

W czwartek mam wieczor samochod odstawic i twierdzi ze na sobote bedzie. Wtedy napisze co i jak.

Wysłane z s7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...