darooo Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Chciałem się tylko upewnić zanim zacznę rozbierać... Klima cały czas pięknie działała i nagle po 2 godzinnym postoju ruszam i jest brak klimy. Podpinam w domu kompa i mam 3 błędy: Control Module Part Number: 8E0 820 043 AA Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1324 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 07777 3 Faults Found: 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Po skasowania mam ciągle jeden: 1 Fault Found: 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Rozumie, że problem robi silniczek numer 3? To jego muszę sprawdzić?
matio446 Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Tak to jest 3, też miałem z nim problem pomogło psikanie kontakt sprajem w potencjometr i adaptacja klimatronika bez tego nie chciał się ruszyć.
darooo Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Dzięki @matio446 Zabrałem się dziś za to ale nie naprawiłem. Rozkręciłem wszystko, zdemontowałem silniczek numer 3 na którego wskazuje błąd 735 oraz silniczek tuż obok numer 2 ze względu, że nawet jeśli silnik nie chodził to silniczek sobie "pykał" i minimalnie ruszał dźwignią - czytałem, że tego problemem też jest potencjometr. W środku niestety super czysto, styki itd. wręcz sterylnie. Zamieniłem potencjometry pomiędzy silniczkami i błąd 735 znikł ale pojawił się 604 czyli od silnika nr. 2 czyli wszystko jasne, potencjometr uszkodzony. Miałem całą nagrzewnice z 2004 ale UK niestety potencjometry ciut inne, zamontowałem i zero reakcji, nawet nie przechodzą nastawy podstawowe. Wszystkie inne się ruszają a ten stoi. Zamontowałem jeszcze ten potencjometr do innego silniczka w celu weryfikacji ale również zero reakcji. Przełożyłem nawet silniczek + potencjometr ale nadal zero reakcji więc niestety jest to nie kompatybilne. Tyle ile mogłem wyczyściłem stary potencjometr kontaktem U oraz S + kompresor (trochę rozchyliłem nożykiem te kółko). Wtyczka tak samo ale niestety bez poprawy. Po nastawach podstawowych wywala błąd 1206 ale po skasowaniu nie wraca, zostaje 735. 2 Faults Found: 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 27-00 - Implausible Signal Nagrałem również film, przed wszystkimi akcjami prawa klapa był zamknięta, teraz zostaje otwarta, czy tak jest ok? Dlaczego nadal jest błąd skoro "działa/rusza" Oczywiście robiłem dziesiątki raz nastawy, adaptacje + odłączanie akumulatora. Najważniejsze pytanie. Czy od tego nie działa mi klima bo sam już wątpię, że takie głupstwo w tym przeszkadza? Widać, że sprężarka się nie załącza, wentylator się nie kręci, rurki ani ciepłe ani zimne. Akurat strzeliło teraz jak na dworze + 30 stopni
POWER-KRIS Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 01206 (Kody błędów) * * Sygnał przedziału czasu wyłączenia zapłonu. Niezrozumiały sygnał. 735 Potencjometr w V113 - G143
matio446 Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 @darooo Ta klapa co jest widoczna na filmiku jest otwarta w przypadku włączenia obiegu wewnętrznego lub gdy ustawisz temperaturę na low z włączoną klimatyzacją. Jaką masz sprężarkę, masz jeden pasek osprzętu czy dwa? Jak masz tą na dwa to sprawdź czy przypadkiem nie odpadł kawałeczek sprzęgła zrywanego przenoszącego napęd z rolki na wałek sprężarki. http://obrazki.elektroda.net/36_1271173324.jpg szpej z lewej strony.
darooo Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Co do klapki to tak mi się wydawało, że na początku byłam zamknięta a później jak potetrałem to już zostawała otwarta nawet jak miałem tryb Auto. Mogłem źle założyć potencjometr? Tzn. założyć obkręcony o 180 stopni czy jemu jest wszystkoizm jedno? sprawdź czy przypadkiem nie odpadł kawałeczek sprzęgła zrywanego przenoszącego napęd z rolki na wałek sprężarki. Sprężarka na osobnym pasku. Patrzyłem tyle o ile pod maskę, wszystko się kreci, pasek, rolka... nic nie piszczy, bije. Wszystko przed działało ładnie, normalnie klima chłodziła, żadnych dziwnych dźwięków nie wydawała. Pojechałem do sklepu było jeszcze ok, wracam i d*pa. Jedyne błędy na vagu to tylko te w klimie. Rozumie, że zamówić na allegro taki silniczek i tyle?
matio446 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Klapka na auto może być zamknięta albo otwarta, ważne aby przy obiegu zamkniętym była otwarta i bez obiegu zamknięta. Rolka sprężarki będzie się kręcić zawsze, tylko jak nie masz tej metalowej części to nie będzie przenosić obrotów na wirnik sprężarki. U jak padła klima, żadnych błędów na kompie nie było, przy wymianie oleju znalazłem tą część łączącą wirnik z rolką na osłonie dolnej silnika. Objawem tego może być szum z okolicy sprężarki, szumi na wyłączonej klimie a ustaje po włączeniu.
darooo Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 przy wymianie oleju znalazłem tą część łączącą wirnik z rolką na osłonie dolnej silnika Trochę nie rozumie... chodzi ci o to z prawej strony? http://www.laser-sinex.pl/wp-content/uploads/2012/02/sprz%C4%99g%C5%82o-zrywalne-kompresora-klimatyzacji.jpg Mam spojrzeć czy mam to "całe"? Wiem, że koło od sprężarki będzie się kręcić "luźno" i dopiero jak załączy się klima, cewka spowoduje, że koło zacznie napędzać sprężarkę... ale wracając do tej gumy to rozumiem, że masz na myśli, że ustrojstwo zerwało się tak po prostu i teraz "kręci" się w koło? Ale jak to może odpaść skoro jest skręcone centralną śrubą? Co do silniczka zamówiłem dziś z Exeo 2010 rok o takim samy numerze, mam nadzieje że będzie kompatybilne.
matio446 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Tak, patrząc przodem do maski to będzie po lewej na dole. W sprężarce z tym sprzęgłem tłoczy ona czynnik cały czas, nie ma sprzęgła magnetycznego które rozłącza napęd jak nie używasz klimatyzacji, wydatek pompy jest regulowany poprzez dławienie na wyjściu zaworem dławiącym. U mnie ta część odpadła 3 razy w przeciągu pół roku, za każdym razem mocno dokręcałem tą śrubę ale i tak się luzowała. Teraz trochę zmniejszyłem naciąg paska klimatyzacji i się trzyma już rok.
darooo Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 No tak, zasada z cewką była w B5. W końcu dobrze zajrzałem pod maskę i niestety znalazłem "kapsel" sprzęgła zrywnego Mam nadzieje, że ze sprężarką wszystko ok i rozpadło się to tylko ze starości... Nie wiem jeszcze co i jak ale temat będzie trzeba rozpracować...
AUDI_MANIAK Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 najlepszym rozwiazaniem bedzie skoczenie na komputer i sprawdzenie czy nie wywala Ci jakiegos bledu
bart1907 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Zaraz jakiś mistrz Cię skasuje jak za złoto sam ogarniesz temat. ---------- Post dopisany 02-07-2014 at 12:43 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2014 at 11:54 ---------- Witam ponownie kupilem komplet szesciu silniczkow nagrzewnicy z audi B7 z 2007 roku. Ale nie o to chodzi wymienilem wszystkie piec te co sa w schowku oprocz tego pod kierownica. Mam pytanie dzisiaj bede podlaczac VAGa do auta jak nie pokaze bledow to robic nastawy podstawowe i czy robic adaptacje na nowo, przyuczac Vin. Wymienilem rowniez panel klmatronika od B7. I juz na sam koniec zauwazylem ze lewa polowa w aucie jak dam na LO duzo lepiej chlodzi. Mysle ze prawa strona tylko dmucha i slabo chlodzi co o tym myslicie czemu slabo chlodzi jedna strona. Wysłane z mojego Szajsunga
zibione Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Jeżeli zmieniałeś panel to powinieneś przyuczyć VIN. Jeżeli wyciągałeś/podmieniałeś silniczki to powinieneś zrobić nastawy podstawowe.
bart1907 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Walczę dalej - takie błędy u mnie wyskoczyły po zrobieniu nastaw podstawowych i adaptacji nie wiem czy tak poprawnie jest zrobiona adaptacja Wchodzimy w adaptacje [10], następnie wybieramy kanał [081] i klikamy [read] Wpisujemy nową wartość: 26467 Kończymy enter/save ? Po wszystkim widzę to: 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) - który to potencjometr ?? 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 01172 - Temperature Sensor: Driver's Heated Seat (G59) - co to jest? 30-00 - Open or Short to B+ 01171 - Temperature Sensor: Passenger Side Heated Seat (G60) - co to jest? 30-00 - Open or Short to B+ Po skasowaniu wracają te błędy może jakieś pomysły co robić dalej by wreszcie zaczęło wszystko poprawnie działać
lukaszooo Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 masz grzane d*py ???? 2 i 3 są to błędy czujników podgrzewania fotela kierowcy i pasażera. Z Pierwszym błędem walczyłem wiele razy na wszelkie możliwe sposoby, wymiana silniczków, klimatronika, kodowanie cudowanie i niestety zawsze wraca ....... Z tego co pamiętam po wymianie klimatronika na b7 występuje problem z podgrzewaniem tylnej szyby.
bart1907 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Tak mam grzane tylko jeszcze nie podlaczylem, a ktory to silniczek blad wywala i dalej mam wrazenie ze jedna strona slabiej chlodzi czy to mozliwe? Wysłane z mojego Szajsunga
papus Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 koledzy mialem to samo strona od kierowcy chlodzila a od pasarzera dawolo cieplem u mnie wystarczylo dobic klime pozdrawiam
bart1907 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Jak już pisałem wcześniej klimatyzacja jest nabita. I można sterować ciepłym i zimnym powietrzem z dwóch stron tylko z prawej części kiedy daję na LO nie leci tak chłodne powietrze jak z lewej strony i to mnie najbardziej zastanawia. Gdzie jest jakaś usterka bo myślę że jest. No i nie mogę zrobić albo coś mi nie wychodzi z tymi adaptacjami nie mogę w kanale 81 wbić 26467 i coś się nie zapisuje wyskakuje 0.
zibione Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 Pierwszy blad jest silniczka niebieskiego-ciemniejszego tego ktory jest pierwszy. Otworz silniczrk i obroc potencjometr o 180st i zobacz czy sie poprawi-oczywiscie nastawy podstawowe po tym zabiegu.
lukaszooo Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 Małe sprostowanie do tego co kolega wyżej napisał: bład 00727- bład klapy rozmrażania G135 - chodzi o silnik V107 czyli silnik z zieloną przekładnia (na samej górze) Jesli nikt nigdy nie grzebał w klapach to przekręcenie potencjometru o 180 nic nie da, spowoduje tylko wyłamanie ori blokady na kole potencjometru (wiem to z doświadczenia) Wiele razy kombinowałem z błędem "Adaptation Limit Surpassed" i niestety nie rozgryzłem o co w tym chodzi ......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się