Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Wymiana oleju i filtrów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ostatnio moj mechanior powiedzial mi ze to jeden z lepszych olejów i mzna go nawet co 30 tys wymieniac

z całym szacunkiem ale zmień mechaniora......

Jeżeli w doładowanym silniku (czy kazdym innym) zaleca Ci wymiane co 30kkm to jest to albo paprak albo szczfany naciągacz, bo wie, że wczesniej czy później u niego wylądujesz. A to za sprawą wymiany oleju co 30kkm.

Ja osobiście nigdy nie przekraczam 10kkm od wymiany do wymiany. Zawsze kupuje olej dedykowany do danego motoru oraz dobre, markowe filtry. Dieslami latam od ponad 25-ciu lat i nigdy z żadnym nie miałem problemu. Nigdy od wymiany do wymiany nie dolewałem oleju i nie wiem co to problemy z turbiną czy innymi podzespołami powiązanymi ze smarowaniem

Olej dla silnika to eliksir życia i nie ma co żałowac na wymiany co 10kkm

Opublikowano

Uważam że 30kkm czyli tzw. LongLife to totalne niszczenie silnika. To że olej na longlife ma tam jakieś lepsze parametry - nie wierz.

Diesel po 15kkm i jego olej jest już mega zużyty a co dopiero po owych 30kkm.

Lej nawet tańszy ale częściej a najlepiej Motula 5W30 i silnik Ci za to podziękuje bezawaryjną pracą.

Opublikowano (edytowane)

Panowie pytanie na dole filtra paliwa jest odpowietrznik czy coś tam on ma być dokręcony na maksa czy jak?

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

witam wszystkich a ja tez robilem pelny serwis w a4 i po wymianie filtra paliwa cieknie mi ropka a dokladnie zbiera mi sie na gorze filtra zmienilem te seryjne opaski na wezasz na nowe sciagane srubami i dalej cieknie a co jeszcze mnie ciekawi to nawet na zgaszonym silniku te same objawy sie dzieja bo sprawdzalem i nie wiem dlaczego tak jest nawet zakupilem ponownie nowy filtr i to samo

Opublikowano

witam wszystkich a ja tez robilem pelny serwis w a4 i po wymianie filtra paliwa cieknie mi ropka a dokladnie zbiera mi sie na gorze filtra zmienilem te seryjne opaski na wezasz na nowe sciagane srubami i dalej cieknie a co jeszcze mnie ciekawi to nawet na zgaszonym silniku te same objawy sie dzieja bo sprawdzalem i nie wiem dlaczego tak jest nawet zakupilem ponownie nowy filtr i to samo

A nie cieknie Ci przypadkiem z tego zaworka filtra paliwa ? Sa tam dwa oringi, dobrze byloby je tez wymienic co jakis czas, a nawet caly ten zaworek. mozna go dodtac za nieduże pieniądze z ASO.

Opublikowano

witam, a takie pytanie przy wymianie oleju-da sie samemu skasowac czas do nast przegladu i ilosc kilometrow w komputerze czy musi sie serwis podpiąć????

Opublikowano

witam, a takie pytanie przy wymianie oleju-da sie samemu skasowac czas do nast przegladu i ilosc kilometrow w komputerze czy musi sie serwis podpiąć????

Pewnie że się da, http://www.instrukcja.pl/i/audi_a4_b6_20012004_pl/pdf/12637na stronie 21 masz dokładnie opisane co i jak. Przy okazji zapewne przyda się tobie cała instrukcja do poczytania.

Opublikowano

Witam jeżdżę na shell 10w40 jest to olej na jakim jeździł poprzedni wlasciciel za 5 tys km będę robił wymiane, powiedzcie mi czy wystarczy odkrecic miske poczekac az scieknie wymienić filtry i zalac nowym olejem innej marki, czy są jakieś specjalne zabiegi przy nowym oleju innej marki?

Audi a4 1,9 tdi 131konny. dodam ze chce kupić olej pasujacy to tego silnika a shell 10w40 to chyba nie górna pułka ?

jaki olej i jak bezpiecznie wymienic ? ile wchodzi do audi oleju ?

Opublikowano

Zlewasz stary i zalewasz nowy plus filtry i nic jie kombinuj.

Mam ten sam motor (AVF) i zalewam Castrolem edge 5/40 turbodieslem. Wchodzi pełna bańka 4 litry i mam full na bagnecie. Wymieniam co 10kkm

Ważne aby olej był do P D a ten shell chyba nie jest. Ja bym nie czekał z wymianą

Opublikowano (edytowane)

Zlewasz stary i zalewasz nowy plus filtry i nic jie kombinuj.

Mam ten sam motor (AVF) i zalewam Castrolem edge 5/40 turbodieslem. Wchodzi pełna bańka 4 litry i mam full na bagnecie. Wymieniam co 10kkm

Ważne aby olej był do P D a ten shell chyba nie jest. Ja bym nie czekał z wymianą

no ten shell mi sie nie podoba, jak zobaczylem jakim olejem jest zalany od razu myslalem o wymianie.

shell jest 10w40 wiec castrola zalac 5w40 czy 10w 40 ?? filtry wymieniac jak sa nowe ? bo wymiana byla 4 tys temu ale wole catrola zalac i spokój

ten bedzie dobry ?

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-841-Castrol-Edge-Titanium-FST-5W40-Turbo-Diesel-5L-niemiecki.html

może po numerze vin sprawdze jaki mma dokladnie silnik ?

WAUZZZ8E52A215160

Widzxe ze shell tez ma norme VW 502.00 i 505.00 wiec chyba nie ma tragedi z nim ?

Edytowane przez Minerseth
Opublikowano

Dziś też ogarnąłem wymianę oleju i kompletu filtrów.

MOTUL SPECIFIC 505.01

Komplet filtrów KNECHT (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy z węglem)

To była moja pierwsza wymiana i "jakoś" poszło. Jakoś tylko dlatego że bez kanału :angry: i pękła mi trochę ta rurka od bagnetu oleju.

Ale co tam, dałem radę :), rurka już zamówiona i wymiana zrobiona.

Po przeczytaniu całego tematu wymiany, niektórzy piszą, że bez kanału nie da rady ściągnąć osłony pod silnikiem. Dla chcącego nic trudnego ;)

Co potrzebne do zdjęcia osłony ? Przede wszystkim ciuchy do pobrudzenia, następnie lewarek + jakaś deska pod lewarek lub wykonanie pracy na utwardzonym podłożu.

Więc zaciągamy hamulec ręczny aby auto nam nie spadło z lewarka podczas podnoszenia. Podnosimy jedną stronę samochodu wsuwamy się trochę pod spód z płaskim śrubokrętem i odkręcamy osłonę gdzie dosięgniemy potem opuszczamy i to samo z drugiej strony. Po zdjęciu osłony opuszczamy całkiem auto i można spuszczać olej :decayed:. Po zakończeniu prac zakładanie w odwrotnej kolejności. Tylko trzeba uważać aby zaciągnąć hamulec i stabilnie podeprzeć auto żeby nie spadło bo możemy tak wyglądać :tonguemad:

Miałem też mały problem z napełnieniem nowego filtra paliwa ponieważ w filtrze KNECHTA tam gdzie normalnie od góry jest duży otwór to tam było zaślepione taką jakby szybką w środku i nie mogłem go zalać od góry, więc do napełnienia potrzebna jest spora strzykawka z igłą najlepiej. Paliwo wstrzykiwałem przez tą jedną rureczkę u góry filtra. Gdy zalałem do końca to paliwo wypłynęło nad tą szybkę.

Od spodu gdy poziom się podnosił to wypłynęło nad szybkę a od góry nic nie dało się wlać. Po zalaniu zapalił od strzała, zero problemów. :banan:

Opublikowano

Trzeba bylo nie zalewać, pare razy przekrecić kluczyk tak by włączyć zapłon z sciągnietym wezem powrotu i pompka w baku sama by zrobiła robote. Co do oleju to jeździłem pare lat na edge i nie narzekałem, jeżdze teraz na motulu specific i niewidze różnicy olej kupuje u Dzika tu z forum.

Opublikowano

Jest gdzieś aktualny opis z pierwszego postu z działającymi zdjęciami?

Chodzi mi i filtr kabinowy głównie.

Opublikowano

Gdzie się znajduje kabinowy tak ?

Opublikowano

Chłopie wpisz w googlach audi a4 b6 filtr kabinowy. Wywali Ci filmów, zdjęć i opisów, że do wieczora czasu nie starczy na przeglądanie

Opublikowano

Właśnie miałem iść sprawdzić stan oleju i strzeliłem parę fot przy okazji z wymiany filtra kabiny dla "piratdread"

5 minut edycji w Paint i poradnik jak ta lala :decayed:

Opublikowano

1.jpg?dl=0

2.jpg?dl=0

3.jpg?dl=0

4.jpg?dl=0

5.jpg?dl=0


Myślę że pomogłem.

Zdjęcia robione na szybko i zadanie wykonane tak jak dla mnie było wygodnie. Proszę o niedyskryminowanie.

Opublikowano (edytowane)

Dobrze filtr włożyłeś ? Odpowiedni kierunek przepływu ;:) ?

Edytowane przez COXymoX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...