COXymoX Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 ostatnio moj mechanior powiedzial mi ze to jeden z lepszych olejów i mzna go nawet co 30 tys wymieniac z całym szacunkiem ale zmień mechaniora...... Jeżeli w doładowanym silniku (czy kazdym innym) zaleca Ci wymiane co 30kkm to jest to albo paprak albo szczfany naciągacz, bo wie, że wczesniej czy później u niego wylądujesz. A to za sprawą wymiany oleju co 30kkm. Ja osobiście nigdy nie przekraczam 10kkm od wymiany do wymiany. Zawsze kupuje olej dedykowany do danego motoru oraz dobre, markowe filtry. Dieslami latam od ponad 25-ciu lat i nigdy z żadnym nie miałem problemu. Nigdy od wymiany do wymiany nie dolewałem oleju i nie wiem co to problemy z turbiną czy innymi podzespołami powiązanymi ze smarowaniem Olej dla silnika to eliksir życia i nie ma co żałowac na wymiany co 10kkm
Pawelkiwi Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Uważam że 30kkm czyli tzw. LongLife to totalne niszczenie silnika. To że olej na longlife ma tam jakieś lepsze parametry - nie wierz. Diesel po 15kkm i jego olej jest już mega zużyty a co dopiero po owych 30kkm. Lej nawet tańszy ale częściej a najlepiej Motula 5W30 i silnik Ci za to podziękuje bezawaryjną pracą.
Lukasz_200616 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Panowie pytanie na dole filtra paliwa jest odpowietrznik czy coś tam on ma być dokręcony na maksa czy jak? Edytowane 29 Października 2015 przez Lukasz_200616
gastol86 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 witam wszystkich a ja tez robilem pelny serwis w a4 i po wymianie filtra paliwa cieknie mi ropka a dokladnie zbiera mi sie na gorze filtra zmienilem te seryjne opaski na wezasz na nowe sciagane srubami i dalej cieknie a co jeszcze mnie ciekawi to nawet na zgaszonym silniku te same objawy sie dzieja bo sprawdzalem i nie wiem dlaczego tak jest nawet zakupilem ponownie nowy filtr i to samo
BoskiMario Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 witam wszystkich a ja tez robilem pelny serwis w a4 i po wymianie filtra paliwa cieknie mi ropka a dokladnie zbiera mi sie na gorze filtra zmienilem te seryjne opaski na wezasz na nowe sciagane srubami i dalej cieknie a co jeszcze mnie ciekawi to nawet na zgaszonym silniku te same objawy sie dzieja bo sprawdzalem i nie wiem dlaczego tak jest nawet zakupilem ponownie nowy filtr i to samo A nie cieknie Ci przypadkiem z tego zaworka filtra paliwa ? Sa tam dwa oringi, dobrze byloby je tez wymienic co jakis czas, a nawet caly ten zaworek. mozna go dodtac za nieduże pieniądze z ASO.
jareckii81 Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 witam, a takie pytanie przy wymianie oleju-da sie samemu skasowac czas do nast przegladu i ilosc kilometrow w komputerze czy musi sie serwis podpiąć????
Tomeczek1403 Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 witam, a takie pytanie przy wymianie oleju-da sie samemu skasowac czas do nast przegladu i ilosc kilometrow w komputerze czy musi sie serwis podpiąć???? Pewnie że się da, http://www.instrukcja.pl/i/audi_a4_b6_20012004_pl/pdf/12637na stronie 21 masz dokładnie opisane co i jak. Przy okazji zapewne przyda się tobie cała instrukcja do poczytania.
Minerseth Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Witam jeżdżę na shell 10w40 jest to olej na jakim jeździł poprzedni wlasciciel za 5 tys km będę robił wymiane, powiedzcie mi czy wystarczy odkrecic miske poczekac az scieknie wymienić filtry i zalac nowym olejem innej marki, czy są jakieś specjalne zabiegi przy nowym oleju innej marki? Audi a4 1,9 tdi 131konny. dodam ze chce kupić olej pasujacy to tego silnika a shell 10w40 to chyba nie górna pułka ? jaki olej i jak bezpiecznie wymienic ? ile wchodzi do audi oleju ?
COXymoX Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Zlewasz stary i zalewasz nowy plus filtry i nic jie kombinuj. Mam ten sam motor (AVF) i zalewam Castrolem edge 5/40 turbodieslem. Wchodzi pełna bańka 4 litry i mam full na bagnecie. Wymieniam co 10kkm Ważne aby olej był do P D a ten shell chyba nie jest. Ja bym nie czekał z wymianą
Minerseth Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 (edytowane) Zlewasz stary i zalewasz nowy plus filtry i nic jie kombinuj. Mam ten sam motor (AVF) i zalewam Castrolem edge 5/40 turbodieslem. Wchodzi pełna bańka 4 litry i mam full na bagnecie. Wymieniam co 10kkm Ważne aby olej był do P D a ten shell chyba nie jest. Ja bym nie czekał z wymianą no ten shell mi sie nie podoba, jak zobaczylem jakim olejem jest zalany od razu myslalem o wymianie. shell jest 10w40 wiec castrola zalac 5w40 czy 10w 40 ?? filtry wymieniac jak sa nowe ? bo wymiana byla 4 tys temu ale wole catrola zalac i spokój ten bedzie dobry ? http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-841-Castrol-Edge-Titanium-FST-5W40-Turbo-Diesel-5L-niemiecki.html może po numerze vin sprawdze jaki mma dokladnie silnik ? WAUZZZ8E52A215160 Widzxe ze shell tez ma norme VW 502.00 i 505.00 wiec chyba nie ma tragedi z nim ? Edytowane 12 Marca 2016 przez Minerseth
Bogocz Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Witaj. Tu masz wątek: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/9150-all-tdi-jaki-olej-do-tdi/ Klubowicze odradzają castrola i ja również. Teraz zaopatrzyłem się w motula i w niedługim czasie będe zmieniał. Pozdro!
witcher86 Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Dziś też ogarnąłem wymianę oleju i kompletu filtrów. MOTUL SPECIFIC 505.01 Komplet filtrów KNECHT (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy z węglem) To była moja pierwsza wymiana i "jakoś" poszło. Jakoś tylko dlatego że bez kanału i pękła mi trochę ta rurka od bagnetu oleju. Ale co tam, dałem radę , rurka już zamówiona i wymiana zrobiona. Po przeczytaniu całego tematu wymiany, niektórzy piszą, że bez kanału nie da rady ściągnąć osłony pod silnikiem. Dla chcącego nic trudnego Co potrzebne do zdjęcia osłony ? Przede wszystkim ciuchy do pobrudzenia, następnie lewarek + jakaś deska pod lewarek lub wykonanie pracy na utwardzonym podłożu. Więc zaciągamy hamulec ręczny aby auto nam nie spadło z lewarka podczas podnoszenia. Podnosimy jedną stronę samochodu wsuwamy się trochę pod spód z płaskim śrubokrętem i odkręcamy osłonę gdzie dosięgniemy potem opuszczamy i to samo z drugiej strony. Po zdjęciu osłony opuszczamy całkiem auto i można spuszczać olej . Po zakończeniu prac zakładanie w odwrotnej kolejności. Tylko trzeba uważać aby zaciągnąć hamulec i stabilnie podeprzeć auto żeby nie spadło bo możemy tak wyglądać Miałem też mały problem z napełnieniem nowego filtra paliwa ponieważ w filtrze KNECHTA tam gdzie normalnie od góry jest duży otwór to tam było zaślepione taką jakby szybką w środku i nie mogłem go zalać od góry, więc do napełnienia potrzebna jest spora strzykawka z igłą najlepiej. Paliwo wstrzykiwałem przez tą jedną rureczkę u góry filtra. Gdy zalałem do końca to paliwo wypłynęło nad tą szybkę. Od spodu gdy poziom się podnosił to wypłynęło nad szybkę a od góry nic nie dało się wlać. Po zalaniu zapalił od strzała, zero problemów.
nik23 Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Trzeba bylo nie zalewać, pare razy przekrecić kluczyk tak by włączyć zapłon z sciągnietym wezem powrotu i pompka w baku sama by zrobiła robote. Co do oleju to jeździłem pare lat na edge i nie narzekałem, jeżdze teraz na motulu specific i niewidze różnicy olej kupuje u Dzika tu z forum.
piratdread Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Jest gdzieś aktualny opis z pierwszego postu z działającymi zdjęciami? Chodzi mi i filtr kabinowy głównie.
COXymoX Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Chłopie wpisz w googlach audi a4 b6 filtr kabinowy. Wywali Ci filmów, zdjęć i opisów, że do wieczora czasu nie starczy na przeglądanie
witcher86 Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Właśnie miałem iść sprawdzić stan oleju i strzeliłem parę fot przy okazji z wymiany filtra kabiny dla "piratdread" 5 minut edycji w Paint i poradnik jak ta lala
COXymoX Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 https://m.youtube.com/watch?v=d5cXuOfs2pw
witcher86 Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Myślę że pomogłem. Zdjęcia robione na szybko i zadanie wykonane tak jak dla mnie było wygodnie. Proszę o niedyskryminowanie.
COXymoX Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Dobrze filtr włożyłeś ? Odpowiedni kierunek przepływu ; ? Edytowane 26 Marca 2016 przez COXymoX
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się