Maniusiek28 Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 Witam kolegów!!! Mam pewne pytanie...dziś przez przypadek żona wcisneła pedał gazu na luzie dość mocno, ja byłem z tyłu auta. Nagle zobaczyłem czarny dym wychodzący z rury wydechowej (nie na żarty mnie to przeraziło, bo dość mam juz inwestowania w auto). Powtórzyłem eksperyment i okazało się że w że kopci w przedziale od 3500(mniej więcej) do 4500 obr/min(krótko mówiąc,jak depnołem porządnie na luzie to kopciło).Nie wiem jak jest na biegu bo nikt znajomy za mną nie jechał.............Bardzo proszę o pomoc............Czy to normalne???? Dodam jeszzce że przy przyspieszaniu świszcze mi turbina nie jest to bardzo głośny swist ale jest.CZy to normalka??? To mój pierwszy tdi i nie wiem co tu jest normą(zawsze jedziłem benzyną).....
Mały Marcio Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 ... kopcenie na czarno przy "przygazówce" na postoju to normalna sprawa takie to te diesle są..... niespalone paliwo wylatuje w postaci sadzy, gorzej jakby dymił na biało siwo hehe intensywność dymienia przy butowaniu zależy od stanu tech silnika i innych podzespołów, turbiny, układu dolotowego i wylotowego, obecności katalizatora lub chiptuningu, ogólnie od składu mieszanki w danej chwili. co do "gwizdania turbo" to też normalne - w końcu to Turbo Diesel zauważ czy jak podczas jazdy przy maksymalnym przyspieszaniu - (pedał w podłodze) auto też zostawia za sobą czarną chmurę? może podkapcać ale nie robić zasłony dymniej
nuzip2 Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 Witaj. U mnie zauważyłem, że czarny dym wychodzi po uruchomieniu silnika. Niestety, nie wiem, jak dalej, bo nie widzę.
Rogalotti Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 Deptanie silnika na biegu jałowym jest mało miarodajym testem a do tego szkodliwym. Po pierwsze silnik kreci sie bez obciażenia po drugie turbo nie pompuje tyle ile normalnie pompuje na drodze w tym zakresie obrotów. Wklej logi swojego auta w dziale diagnostyka napewno koledzy pomogą w ocenie stanu auta. Pozdrawiam Uprzedzając Twoje pytania: 1. jeżeli nie wiesz co to logi użyj opcji szukaj 2. jeżeli nie masz czym ich wykonać udaj sie do polecanego warsztatu
mozilla Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 hey :th: ja mam podobnie jak dam dzidę po trasie na zmianie biegu jest taki moment że mam czarny dymek minimalny. A na postoju jak szybko przydziduję to też jest na początku dymek
ughi Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 normalka. ja mam to samo.. przy mocniejszym wcisnieciu gazu autko puszcza "baczka"
Darek_G Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 Z tego co wiem, to przyczyną zbytniego kopcenia na czarno jest kąt wtrysku (za wczesny). VAG powinien to pokazać.
Norbi TDI Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 Z tego co wiem, to przyczyną zbytniego kopcenia na czarno jest kąt wtrysku (za wczesny). VAG powinien to pokazać. Mylisz sie dymienie na czarno to najczęsciej oznaka nieszczelnego dolotu albo ostrego butowania a kąt wtrysku za wczesny objawia sie jasnym dymkiem przy rozruchu i kłopotami przy rannym odpalaniu Zazwyczaj 99%
andrzej710127 Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 przepraszam że się wtrącę ale ktos straszył siwym ,jasnym dymkiem coż by to znaczyło jesli trochę takiego pójdzie np przy przegazowaniu lub przy zmianie biegów na niższy tak bardziej energicznie?
spanky Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 panowie ... widze ze mylicie pojecia .... głównym tematem jest dyminie przy przegazówce na postoju a nie podczas jazdy a to jest zasadnicza roznica .... nie wiem na jakiej podstawie uwazacie ze mocne dymienie na postoju podczas przegazówki jest normalnym objawem .. moze w starych Meskach i kondonach na komorach wstepnych jest to zjawisko powszechnie znane ale w dizlach z bezposrednim wtryskiem paliwa takie zjawisko nie powinno miec miejsca .. przynajmniej dymienie w duzych ilosciach ....
Darek_G Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Tak mi powiedział mechanik-elektryk, który robił mi diagnostykę VAGiem (miałem źle ustawiony kąt wtrysku po zmianie pompy wodnej). Nie twierdzę oczwiście, że miał rację, ale sądzę, że jako osoba z długoletnim stażem w tej dziedzinie co nieco o tym wie Z tego co wiem, to przyczyną zbytniego kopcenia na czarno jest kąt wtrysku (za wczesny). VAG powinien to pokazać. Mylisz sie dymienie na czarno to najczęsciej oznaka nieszczelnego dolotu albo ostrego butowania a kąt wtrysku za wczesny objawia sie jasnym dymkiem przy rozruchu i kłopotami przy rannym odpalaniu Zazwyczaj 99%
SEB-A4 Opublikowano 22 Lipca 2007 Opublikowano 22 Lipca 2007 ...kopcenie na czarno przy porannym rozruchu na postoju to "normalka" a co jeśli ten dymek jest biało-siwy? ;( Słyszałem że to żle, dlaczego?
kozaTD Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 Kolego biało-siwy dymek z rury nigdy nic dobrego nie oznacza - najczęściej to ostatnie dni turbinki dają właśnie takie oznaki. Ale jak to wielu starszych kolegów powiada bez logów nie ma jednoznacznej diagnozy. pozdrawiam
lukasssw Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 ...kopcenie na czarno przy porannym rozruchu na postoju to "normalka" a co jeśli ten dymek jest biało-siwy? ;( Słyszałem że to żle, dlaczego? a płynu ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa ??
StoRK Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 witam! slyszalem ze turbinka moze wziasc 100ml oleju na 10 000km i jest to normalne. u mnie silnik jest tak zdrowy ze nie dymi przynajmniej nie zauwazylem. i turbina nie "swiszczy" przy ostrym przyspieszaniu!!!
lysek Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 to ja sie chetnie dopisze do watku. TDi AFN '96 ("185k" przebiegu) kopci jak rasowy smok (na czarno) na postoju, podczas jazdy powyzej 2500 obrotow w lusterku widac juz troche dymienia. wydaje sie ze delikatnie oslabl. plastikowe rury dolotowe do silnika miedzy intercoolerem sa lekko wilgotne od oleju (musial go lekko zasmakowac - troche go ubylo). turbinka po zdemontowaniu troche wilgotna w srodku. niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia VAG'ie. jakies sugestie ?? wyglada mi to na rozszczelnienie turbiny i lekki przeciek. jesli to na pewno turbina to gdzie to mozna oddac na poludniu (katowice, sosnowiec).
spanky Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 to ja sie chetnie dopisze do watku. TDi AFN '96 ("185k" przebiegu) kopci jak rasowy smok (na czarno) na postoju, podczas jazdy powyzej 2500 obrotow w lusterku widac juz troche dymienia. wydaje sie ze delikatnie oslabl. plastikowe rury dolotowe do silnika miedzy intercoolerem sa lekko wilgotne od oleju (musial go lekko zasmakowac - troche go ubylo). turbinka po zdemontowaniu troche wilgotna w srodku. niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia VAG'ie. jakies sugestie ?? wyglada mi to na rozszczelnienie turbiny i lekki przeciek. jesli to na pewno turbina to gdzie to mozna oddac na poludniu (katowice, sosnowiec). tylko diagnoza Vag'iem i dokladne wymacanie rur dolotu moe cos pomoc .... zgon turbulum narazie odłożyłbym na pozniej ....
lysek Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 obym sie nie pospieszyl - turbinka lezy juz wymontowana. co masz na mysli poprzez wymacanie rur dolotu :>:> na co zwrocic uwage ?? mnie zastanawia spadek poziomu oleju oraz olej w dolotach (troche mi go wywalilo przez czujnik temp na ostatniej rurze dolotu). dlatego bardziej sklanial bym sie ku nieszczelnosci turbulum... ale ja mlody jestem i glup... i glupio mi sie pytac wolno
StoRK Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 jak tyrbinka to raczej na siwo a nie na czarno!!! a to napewno jest cos z olejm jak napisales ale jaka przyczyna ciezko mi powiedziec pod VAGa i powinno sie wyjasnic
lysek Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 mechanik wytlumaczyl to niedomaganiem turbiny - zle spalanie i co nie spali to wypluwa, a stad czarny dym. gdzies tez czytalem odnosnie oleju w dolotach, jedyna rozsadna mozliwosc ze tam sie znajdzie w takich ilosciach to wlasnie nieszczelne turbulum. ale tu zdaje sie tez klania sie nieszczesny VAG. jak tylko bede mial chwile to zloze to ustrojstwo i sproboje zczytac co w nim piszczy [br]Dopisany: 07 Sierpień 2007, 09:31 _________________________________________________no cóż przyszedł czas na analizę problemu: pierwszy i największy kłopot to uszkodzone uszczelnienie w turbinie, do tego doszło jeszcze: filtr odpowietrzenia silnika (filtr na wierzchniej stronie obudowy rozrządu) puszczający olej na turbinę oraz dziura w ostatnim łączniku w torze dolotu powietrza. regeneracja turbulum: 850pln (Moto-Remo, Katowice-Szopienice) + koszty wymiany oleju; filtr 160-170pln; łącznik dolotu uszczelniony dętka z motocykla. do tego oczywiście doszło czyszczenie toru powietrza z oleju = demontaż rur + szmata, intercooler wyczyścił się ciśnieniem powietrza (brak dojścia), czyszczenie nagaru skąd się da... zalecenia mechanika: wydłużyć czas schładzania silnika, przewietrzyć silnik minimum 1x na tydzień (czyt. dać się konikom wybiegać), dbać o prawidłowy poziom oleju w silniku. (zgrzeszyłem: miałem nieco ponad max ) efekt po przejechaniu ~1000km: pedał gazu znowu działa, nieco szybciej wkręca się na obroty (subiektywnie), około 100km więcej przejechane na jednym baku (1000km->1100km w cyklu mieszanym) przy agresywniejszej jeździe. brak dymienia nawet powyżej 4k obrotów (układ samo-czyścił się maksymalnie 2 dni).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się