RALF76 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witam Mam pytanie czy słyszycie w swoich AVFach głośniejszą prace turbiny powyżej 3000 obr/min??? tzn w środku do 3000 obr/min nic nie słyszę natomiast powyżej jakby coś świszczało głośniej z prawej strony (jak się siedzi za kółkiem) i pasuje mi ten dźwięk na turbinę. Czy macie takie zjawisko u siebie? Pozdrawiam
kadopl Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Hej. Czytalem rozne opinie o swiszczeniu turbiny. Jedni twierdza ze ma gwizdac inni ze nie. Mysle ze sprawna turbina powinna byc na tyle cicha zeby nie zwracalo to uwagi kierujacego. Z tego co wiem moze gwizdac przy zuzytym lozyskowaniu albo gdy dostaje zle cisnienie, za duzo powietrza itp. W obydwu przypadkach to znaczy ze gdzies na horyzoncie czeka Cie jakas regeneracja /wymiana. Ogolnie nie ma sie co przejmowac do poki moc jest i slyszysz jeszcze cos poza gwizdem. pozdro Wojtek
Tiger017 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Hm z tym to różnie jest . Znajomy ma a4 b5 i w niej turbo po regeneracji i przed nie gwizdała tak intensywnie jak po . Hm trochę to dziwne zjawisko ale raczej nie powinno się słyszeć intensywnego gwizdu .
David Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 podjedz do jakiegos dobrego mechanika w wawie i niech poslucha/przejedzie sie, ja tez jak sie przesiadlem z b5 myslalem ze cos nie tak z turbo ale mechanik sprawdzal no i pracuje elegancko a lubi sobie :gwizdanie: troche przy niskich obrotach
ocinus Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Kolego moje turbo gwizdało na biegu jałowym, a czym większe obroty tym głośniej ale mam takie dziwne wrażenie że kupiłem podróbę ze wschodu albo cos po regeneracji. Już się nie stresuję tym gwizdaniem bo wczoraj wyzionęła ducha, a dziś już mam nowy nabytek z pewnego źródła. Jak założę to zobaczymy jak pracuje.
Tiger017 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Hehe no tak . A znajomy do mnie . Oj coś Ci turbo podupada bo nie słychać gwizdu. Hehe Niestety silniki TDi mają to do siebie . Ja na szczęście mam Turbo po regeneracji. Ale na jak długo?
Aruzzz Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Mi auto traci moc roznie przy 130 km/h a czasem przy 80km/h teraz w środę daje turbo do czyszczenia chyba ze bedzie trzeba to albo bedzie regeneracja albo nowa ale chyba bardziej sie oplaca nową turbine no chyba ze dostane gwarancje na tą regenerowana
RALF76 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2010 U mnie idzie pięknie - moc jest ok natomiast powyżej tych 3000 tys jakby dodatkowo słyszę bardziej gwizd (taki dźwięk łożysk jak się toczą z dużą prędkością coś takiego)- oczywiście podjadę do jakiegoś mechanika może to normalne. Oczywiście jak radio cicho gra to tego nie słyszę - wyłączę to mam wrażenie że coś słychać głośniej dodatkowo powyżej 3k obrotów, nie jest to uciążliwe ale minimalnie słychać - pozdr
Martin_Speed Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Nowa turbina kosztuje w ASO okolo 3000 zł A po regeneracji 800 zł Ja stawiam na regeneracje poniewaz jest firma przed Poznaniem co naprawde fachowo to robia i oczywiscie daja gwarancje na rok
Młody_drog Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Ok a powiedzcie mi Panowie, skąd może dochodzić gwizd słyszalny powyżej około 1600 obrotów do około 2200 na każdym biegu? Na luzie nie słychać...
dejf Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Ok a powiedzcie mi Panowie, skąd może dochodzić gwizd słyszalny powyżej około 1600 obrotów do około 2200 na każdym biegu? Na luzie nie słychać... W tych obrotach turbawka musi 'świszczeć', 'syczeć' czy jak to zwał - to odgłos pracy zmiennej geometrii, dzieki temu mamy dobrą dynamikę 'z dołu'. Nie spotkałem się ze świszczeniem w górnych obrotach - może warto sprawdzić czy nadal pompuje tyle ile trzeba..? Lub czy występują luzy na wirniku...?
rav Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Nowa turbina kosztuje w ASO okolo 3000 zł ... Wg aktualnego cennika koszt turbo do 1.9 TDI AWX, AVF (038 145 702 J) w ASO to koszt około 6.450,00 PLN
Młody_drog Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Ok a powiedzcie mi Panowie, skąd może dochodzić gwizd słyszalny powyżej około 1600 obrotów do około 2200 na każdym biegu? Na luzie nie słychać... W tych obrotach turbawka musi 'świszczeć', 'syczeć' czy jak to zwał - to odgłos pracy zmiennej geometrii, dzieki temu mamy dobrą dynamikę 'z dołu'. Nie spotkałem się ze świszczeniem w górnych obrotach - może warto sprawdzić czy nadal pompuje tyle ile trzeba..? Lub czy występują luzy na wirniku...? No tak, ale np ojciec ma passata, brat ma passata, znajomy A4 taka jak ja i nikomu aż tak nie świszczy... Czy wina leżeć po stronie pękniętej plecionki? Czy np powinno się dać turbo do czyszczenia?
RALF76 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2010 Panowie, nasuwa mi się jeszcze pytanie a czy możliwe że ja słysze tzw szum turbiny???turbo ładuje mocno i stąd też dodatkowo pojawia powyż 3000obr/min) ten szum???? Pozdr
dejf Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Panowie, nasuwa mi się jeszcze pytanie a czy możliwe że ja słysze tzw szum turbiny???turbo ładuje mocno i stąd też dodatkowo pojawia powyż 3000obr/min) ten szum???? Pozdr Być może... W przypadkach nadmiernego świszczenia sprawdzić tez nalezy oczywiscie szczelnosc przewodów podcisnienia i dolotu..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się