dixon_ns Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Miał ktoś może z was ten ręcznik: RECZNIK MIKROWŁÓKNO DO SUSZENIA AUTA temachem (2476332842) - motoAllegro Sorry za pytanie ale moja przygoda z kosmetykami samochodowymi dopiero się zaczyna
Bieniek Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Ja mam flyffego. WYglada tak samo. Daje rade do osuszania:thumbup1:
bigos_s Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Świeżo nie ale kilka dni max pod był: Optimum szampon - lipa glinka BH - super Rubbing Compound od megsa - lipa straszna w dodatku padem polerowane PB professional polich - trochę ściemy musiałem nałożyć bo ten Rubbing nie dał rady. no i Nattys ---------- Post dopisany at 22:30 ---------- Poprzedni post napisany at 22:25 ---------- Korzystając z okazji zapytam fachowców. Którymś z tych mazideł ufafluniłem plastiki, uszczelki - pozostały takie białe osady. Wygląda to strasznie i nie chce się zmyć czym to potraktować ?
Bieniek Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 To co wyzej. 303 AP poradzi sobie i od razu odswiezy wyglada i zabiezpieczy.
variocustoms Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Powiem z lekką przekorą, się narobił, nic nie zrobił, ale na błędach się człowiek uczy
Gracjan Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Ladnie co to? Natty's blue Mam go u siebie na aucie, daje rade
bigos_s Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Vario masz 100% rację To powinno być tłustym drukiem podwieszone w pierwszym poście - RĘCZNIE LEKKOŚCIERNĄ PASTĄ NA LAKIERZE VAG NIC NIE ZROBISZ. Tarłem 2 dni i jak teraz patrzę na efekty to sam z siebie się śmieje. I te zakwasy Żeby było ciekawiej jak chciałem przyśpieszyć i tarłem mocniej i szybciej efekty były straszne - takie matowe plamy NIKOMU NIE POLECAM. Niestety ale aktualnie nie było chociażby UC z Megsa w sklepie i zasugerowałem się opinią Pana sprzedawcy który polecił Rubbing Compound - jak widać niepotrzebnie.
variocustoms Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 z mojej skromnej wiedzy, RC + chociażby DA + dobry pad już byłby efekt in +, ale futro + rotacja i chociażby UC to jeszcze lepiej, nie wiem jak bardzo lakier był zmęczony, może jeszcze bardziej ścierna pasta by się przydała, zakwasy przejdą a biceps będzie większy trzeba czytać, czytać, czytać, oglądać filmy instruktażowe np. na YT, radzić się innych kolegów, oszczędzi się i czas i pieniądze
bigos_s Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Ponoć RC nie nadaje się do mechanicznych rotacji i oscylacji więc tarłem ręcznie. Próbowałeś że tak piszesz czy tylko się domyślasz ? Bo jak z własnego doświadczenia piszesz to się chyba załamię. Zrobiłem test polerką z RC i mi wychodziło tak samo jak ręcznie z większym dociskiem czyli podejrzane przebarwienia/zmatowienia się pojawiały. ---------- Post dopisany at 23:54 ---------- Poprzedni post napisany at 23:49 ---------- A tak RC wygląda na froncie meblowym po kilku ruchach ręką. (wiem że to nie to samo co auto ale nie mogłem się doczekać jak doszła paczka)
variocustoms Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 z opisu RC wynika, że jest bezpieczny dla lakierów bezbarwnych czyli ostatniej warstwy itp. itd. usuwa zmatowienia i rysy ... jest tylko stopień niżej od UC co do agresywności, czyli efekt powinien być ten sam co UC ale powiedzmy po dłuższym czasie pracy nad powierzchnią, jak by nie było to do lakieru VAG źle dobrany produkt, może na innych bardziej miękkich lakierach to nawet ręczna aplikacja by dała pozytywny efekt, testowałem od Swirl-X do UC na swoim dosyć miękkim lakierze ręczną aplikację i wygrał UC ale wcześniej nie było RC, UC + maszyna to już dużo lepszy efekt, ale żeby oszczędzić sobie roboty to i tak postawiłem na Menzernę, mam 500, 2000, 2500 i 3000, wszystko idzie łatwiej, no i futro też podstawa ---------- Post dopisany at 00:02 ---------- Poprzedni post napisany at 00:00 ---------- osobiście się przekonałem, że lakiery VAG to twarde lakiery robiąc korektę w B5, teraz mnie czeka korekta następnej B5 i Passata B6 ale nie boję się już tej roboty posiadając konkretne zaplecze i jakieś tam doświadczenie ---------- Post dopisany at 00:04 ---------- Poprzedni post napisany at 00:02 ---------- co do przebarwień matowych, zmywałeś IPA po polerowaniu czy nie ? lekkie matowe plamy mogą się pojawić po zaschnięciu pasty, dlatego lepiej robić więcej przejść i częściej zmywać IPA, brudna microfibra też psuje robotę dlatego warto mieć kilka czystych pod ręką
bigos_s Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Idę dokładnie w tym samym kierunku ale jak sam stwierdziłeś człowiek na błędach się uczy a ja dodam do tego jeszcze że niema tego złego co by na dobre nie wyszło...
variocustoms Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 wiadomo na czymś się trzeba nauczyć, jak nie ryzykujesz to szampana nie pijesz, RC możesz użyć do czegoś innego, kup inne środki ścierne, pasty, pady i po jakimś czasie się pochwalisz jak fajnie wyszło, satysfakcja gwarantowana
bigos_s Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 co do przebarwień matowych, zmywałeś IPA po polerowaniu czy nie ? lekkie matowe plamy mogą się pojawić po zaschnięciu pasty, dlatego lepiej robić więcej przejść i częściej zmywać IPA, brudna microfibra też psuje robotę dlatego warto mieć kilka czystych pod ręką No właśnie też zabrakło w sklepie i nie używałem ale fibra była czysta. Zmatowienia były widoczne tylko w miejscu testu więc ewidentnie RC nie lubi agresywnej korekty tylko takie picu picu leciutko i najlepiej jeden element dziennie. Mechanicznie więcej zostawia niż usuwa.
variocustoms Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 myślę, że lekko się mylisz, zwilżałeś pad podczas polerowania? wg. mnie RC zostawiał ślady bo zasychał na padzie, szkoda, że daleko masz do mnie bo bym starał się to udowodnić ---------- Post dopisany at 00:46 ---------- Poprzedni post napisany at 00:36 ---------- tu jest filmik ale lakier nie jest zajechany i aplikacja ręczna---------- Post dopisany at 00:54 ---------- Poprzedni post napisany at 00:46 ---------- które RC masz ? http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g18010-clear-coat-safe-rubbing-compound/ http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g18016-rubbing-compound/ niestety Megs trochę dziwnie opisuje te 2 produkty, tego nowego na stronie meguiars.pl chyba nie ma, nie znalazłem, w papierowym katalogu jest, stare RC z opisu wynika, że tylko aplikacja ręczna, bałagan się robi w tym wszystkim, jak by nie było osoba która Ci to sprzedała miała chyba małe pojęcie co i do czego sprzedaje pracownik Meguiars Polska też moim zdaniem nie ma pojęcia co z czym się je
bigos_s Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 szkoda, że daleko masz do mnie bo bym starał się to udowodnić Ty to wariat się zrobiłeś Mam tego w butli. A doradzał mi niestety ShowCarShine - Detailing Shop co prawda dzień przed urlopem więc pewnie już o drinkach myślał a nie mikronowych ryskach na lakierze Przyda się do miękkiego lakieru na Alfie żony wiec nie będę się spinał.
variocustoms Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 do Makkiego to jeszcze mi dużo brakuje ale wzór do naśladowania jest, aż dziwne, że SCS taką wtopę zrobiło czasami wariactwo=pasja jaka Alfa i jaki kolor lakieru?, jak z odcieni szarego, złotego to powinno być OK, na ciemnym będzie efekt połowiczny
variocustoms Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 jak by nie było, to RC możesz używać jako cleaner, po korekcie i woskowaniu, tzn. robisz korektę, wosk i np. za 3 miesiące przed kolejną aplikacją woskiem oblatujesz auto RC a potem wosk na nowo
Rekomendowane odpowiedzi