wrclaguna Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 MONTAŻ I DZIAŁANIE PODGRZEWANEJ PRZEDNIEJ SZYBYhttps://www.youtube.com/watch?t=93&v=8jw7TXwG2EMSprawdzic zawsze kanaly odplywowe w podszybiu czy sa drozne !!!! Bardzo czesto przyczyna awarii jest wlasnie zalanie sterownika i doprowadzenie do zwarcia a czasem do pozaru Modyfikacja polega na wymianie czolowej szyby ze zwyklej na podgrzewana Na wstepie kilka slow na temat dzialania.Po kazdym zimnym rozruchu silnika , w przypadku temperatury zewnetrznej ponizej + 5° C, a na jednostce obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic jest ustawiony tryb pracy Auto lub Rozmrazanie .Temperatura w jednostce obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic musi byc nastawiona tak, aby układ klimatyzacji znajdował sie w trybie ogrzewania i zaden z czujników (czujnik temperatury powietrza na wylocie po lewej stronie , czujnik temperatury powietrza na wylocie poprawej stronie , czujnik temperatury powietrza na wylocie w przestrzeni na nogipo lewej stronie i czujnik temperatury powietrza na wylocie w przestrzeni na nogi po prawej stronie nie moze zmierzyc wiecej niz + 35° C. Czas ogrzewania wynosi w zaleznosci od temperatury zewnetrznej maksymalnie 6 minut (przy -40 °).Przy wyborze trybu pracy „Rozmrazanie“na jednostce obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic , jezeli temperatura zewnetrzna jest nizsza od +5° C . Czas ogrzewania wynosi w zaleznosci od temperatury zewnetrznej pomiedzy 2 i 6 minut. Dopóki ogrzewana przednia szyba jest właczona, miga lampka kontrolna właczenia w przycisku rozmrazania (tylko, jezeli przy wciskaniu przycisku ogrzewanie przedniej szyby nie było juz właczone przez jednostke obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic ).Wysterowanie nastepuje tylko przy pracujacym silniku i jezeli spełnione sa opisane powyzej warunki właczenia.Sterownik ogrzewania przedniej szyby włacza ogrzewanie przedniej szyby, jezeli spełnione sa nastepujacewarunki skrajne.– Jednostka obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic - wysterowuje sterownik ogrzewania przedniej szyby– Napiecie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby jest wyzsze niz 12,70 V.– Sterownik ogrzewania przedniej szyby nie przegrzał sieDziałanie ogrzewanej przedniej szybySterownika ogrzewania przedniej szyby przekazuje do jednostki obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic prad o napieciu zblizonym do napiecia akumulatora, jednostka obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic rozpoznaje po tym, ze sterownik ogrzewania przedniej szyby jest gotowy do właczenia ogrzewania przedniej szyby. Gdy napiecie zostanie przez jednostke obsługi i wskazan sterownika układu Climatronic zmniejszone o połowe (do ok. 5 do 8 V), sterownik ogrzewania przedniej szyby włacza ogrzewanie.Elektryczna rezystancja folii metalowej w ogrzewanej przedniej szybie wynosi ok. 1,9 . Aby na przedniej szybie została osiagnieta maksymalnie mozliwa moc grzania ok. 1000 W (Wat), potrzebne jest napiecie wieksze od napiecia w instalacji samochodu. Sterownik ogrzewania przedniej szyby zmienia napiecie w instalacji elektrycznej na napiecie zmienne, wynosi ono w zaleznosci od napiecia w instalacji elektrycznej pomiedzy 25 a 48 V.Jezeli napiecie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby wynosi wiecej niz 13,10 V, ogrzewana przednia szyba jest wysterowana napieciem powyzej 41 V (maksymalnie do 48 V).Aby instalacja elektryczna samochodu nie została przeciazona, sterownik ogrzewania przedniej szyby reguluje moc grzania ogrzewanej przedniej szyby, przy napieciu instalacji samochodu 12,70 V wynosi ona ok. 200 W i bezstopniowo zwiekszana jest na 1000 W przy 13,10 V.Aby napiecie w instalacji samochodu podczas właczania ogrzewania przedniej szyby nie było od razu za wysokie,sterownik ogrzewania przedniej szyby dopuszcza wzrost oddawanej mocy o maksymalnie 200 W na sekunde.Aby podczas zwarcia lub przerwy w przewodach ogrzewanie przedniej szyby nie było sterowane, sterownikogrzewania przedniej szyby odczytuje rezystancje ogrzewania przedniej szyby .Jezeli zmierzona rezystancja jest mniejsza niz ok. 1,5 (zwarcie) lub wieksza niz ok. 3,3 (przerwa lub rezystancja przejscia), sterownik ogrzewania przedniej szyby nie włacza ogrzewania lub je wyłacza.Spis czesci co bedzie potrzeba :- sterownik ogrzewania przedniej szyby 8E0 907 133 ---> 8E0 907 133 E ( 300-700 Pln uzywany ) ASO 2350 Pln- szyba przednia podgrzewana 8E0 845 099 L zamienia sie na AK ( 700-1000 Pln uzywany) ASO 3200 Pln- oprawka wtyczki 2 Pin 1J0 973 752 13 Pln ASO- oprawka wtyczki 4 PIN 1J0 919 231- nakretki N 023 002 8 2 sztuki- montaz szyby 100 Pln- 000 979 023E ( 2 piny 1 kabelek ) - 000 979 021E ( 2 piny 1 kabelek )- 3 m przewodu 0.5 mm 1 m przewodu 2.5 mm laczacego przewod idacy od szyby do sterownika ) Tu mozna kupic taka szybe :=====> http://allegro.pl/sklep/9440224_glass-pol-auto-szybyPare fotek czesci :szyba podgrzewana ( fajowy kolorek ) wtyczkiPo zalozeniu szyby ( wykonalem to w profi zakladzie ) przystepujemy do sciagniecia oslon podszybia. Na fotce widzimy przewod idacy od szyby wraz wtyczka .Zdejmujemy i odlaczamy akumulator z tym nie bedzienmy miec problemow (w tle Pietrek kolega z AS0 ) Przed zalozeniem sterownika robimy wiazke z wtykamilaczymy wtyki i przykrecamy sterownik i akumulatormocowanie przewodow do akumulatorawypuszczamy przewod 0.5 mm (bialo/zolty) ze sterownika do climatronicaAby dostac sie do srodka auta odkrecamy obudowe ECU przez ktora puszczmy przewodjestemy w srodkuwyciagamy climatronic na wierzch i wpinamy pin do kostkizakladamy wszystko do ladu Schemat podlaczenia umiejscowienie sterownika : http://postimg.org/image/f8z9467nj/http://postimg.org/image/xn56ueukf/A na koniec kodowanie Wchodzimy w klimatyzacje 08 w kodowaniu zmieniamy przed ostatnia cyfre z 0 na 1 czyli 00010Jak Diagnozujemy :Wchodzimy w 08 w Bloki pomiarowe 08 – Meas. Blocks] Grupa 15.00 – przycisk odmrażania wyłączony, sygnał z przetwornika napięcia nie jest sprawdzany10 – przycisk odmrażania włączony, przetwornik nie aktywowany (za niskie napięcie = mniej niż 12.7V)11 – przycisk odmrażania włączony, przetwornik aktywowany grzana szyba włączonaWartość 10 pojawi się jeśli nie ma warunków do uruchomienia grzanej szyby:- napięcie w przetworniku poniżej 12,7V- przegrzanie przetwornika napięca- temperatura poniżej +5 stopni
Bart-S Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 No i wyszło eleganckie kuźwa DIY Mój następny mod - gratulacje Grzesiek
_Bartek_ Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Pięknie! Teraz mogę się zabrać za podgrzewaną szybkę Już wiesz wrclaguna dlaczego nie chciałem Ci sprzedać mojej szybki? Pozdro dla Ciebie
Bart-S Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Podpiales to pod jakis bezpiecznik? Do tego samego do którego podpięty jest aku (S88 50A). Grzesiu trzeba schemat przerobić bo plusa tam nie widać - podeślę na mejla
wrclaguna Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Opublikowano 1 Lipca 2010 zgadza sie bezpiecznik znajduje sie strzalka na zielono
Grisza79 Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 :notworthy: Robota Wszystko ładnie-pięknie tylko zaś te koszta. Kilka różnych "modów" i kasa leci..... Trzeba zacząć w totka grać. Albo robote zmienić
truckmaniac Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 No ba... jak tak dalej pójdzie, Grzechu mnie z interesu wygryzie Spoko, spoko. Obaj z tej samej gliny jesteście. A z tego tylko pożytek dla Klubu
Rosemeyer Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 chlopaki a ta szyba jest tez "acoustic" czy tylko podgrzewana?
wrclaguna Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 chlopaki a ta szyba jest tez "acoustic" czy tylko podgrzewana? jest tylko podgrzewana a zas szyba tlumiaca ma inna kocowke litwerowa G lub J
Rosemeyer Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 chlopaki a ta szyba jest tez "acoustic" czy tylko podgrzewana? jest tylko podgrzewana a zas szyba tlumiaca ma inna kocowke litwerowa G lub J szkoda, chociaż dla samego koloru warta jest "zachodu" ;-) ja u siebie mam acoustica, ale mam lekkiego odpryska i mogłbym ja wymienić. tyle tylko że mam acoustica i trochę mi szkoda się go pozbywać. chociaż z drugiej strony i tak pewnie g...no on daje
wrclaguna Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Opublikowano 9 Lipca 2010 schemat wklejony z bezpiecznikiem letallec dzieki Bart-S
hexx Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 sory ze tak glupio zapytam ale czy jak sie ma ten przycisk to jest automatycznie podgrzewana szyba przednia? Czy musze miec jeszcze ten sterownik, bo jak nacisne ten przycisk to mi "tylko" kieruje cale powietrze na fulla na przednia szybe. Moge jakos poznac czy mam ten sterownik...np wyczytac VAG-Comem? Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 wszystkie klimatroniki maja ten przycisk jak go teraz wcisniesz to masz tzw. "odraszanie" aby sprawdzic czy masz sterownik musisz zajrzec w podszybie .
_Bartek_ Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Jak pozbieram graty to będę miał parę pytań
wrclaguna Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Jak pozbieram graty to będę miał parę pytań pisz smialo co potrzebujesz ile dales za modul i czy masz okablowanie
_Bartek_ Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Moduł kupiłem dziś (mega za***istym trafem) na alledrogo za 350 Co rozumiesz przez okablowanie? Na foto widziałem, że są kable do klem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się