Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Da się wlać za dużo - jeśli będziesz zalewał ATF gdy nie ma odpowiedniej temperatury (jest za niska) i zalejesz "pod korek" (do wycieku) oleju będzie za dużo. Zarówno przelanie ATF jak i jego niedostateczny poziom ma wpływ na pracę skrzyni.

Opublikowano

Witam,

drodzy koledzy, przeglądam to forum i natknąłem się na ten wątek o skrzyni multitronic wiec podłącze się z moim problemem. Mianowicie moja skrzynia biegów (na pewno multitronic) ma delikatne szarpania przy prędkości 30-40 kmh. Są one czasem bardziej a czasem mniej odczuwalne. Czasem nawet w ogóle nie występują. Szczególnie rano, gdy jade do pracy (czyli chyba jak auto jest zimne) to tych drgań nie ma, jak już wracam do domku to te drgania potrafią wystąpić - szczególnie przy gwałtownym ruszeniu na skrzyzowaniu, albo np. gdy przejezdzam przez progi i jest jednoczesnie pod górkę to wtedy odczuwam te drgania.

Czy cos z tym można zrobić? byłem u jednego "fachowca" od skrzyni, ale ten to mi powiedział ze te skrzynie wytrzymują max 250kkm, a ze moj ma 230kkm to sie troche zmartwiłem. Ale na koniec powiedział mi ze z kazdym innym automatem zaprasza tylko nie z tym, to stwierdziłem że to w cale nie jest taki dobry fachowiec.

Rozglądając się za autem widziałem nawet multitronici ktore mialy po 350kkm... tylko ze to było w Volvo (takie chciałem kupic, a wyszło, jak wyszło ;) )

Auto mam od marca, poprzedni właściciel wymieniał olej przy ok 200kkm i wtedy też naprawiał sterownik. Przy kupnie auta nie było tych drgań, występują one dopiero od niedawna.

Czy cos z tym można zrobić samemu, czy tylko do fachowca... jesli tak to jakiego polecacie w okolicach Słupska lub Koszalina. I podstawowe pytanie - ile taka naprawa może kosztować?

Z góry dziękuje za odpowiedź

Jarek

Opublikowano

Kolego bez diagnozy minimum VAG nikt ci nie powie co jest przyczyną , ja miałem podobne objawy i to był zapchany filtr zewn. ale to nie jest wyznacznikiem ,nie słuchaj pseudo fachowców !!! czytaj forum jest tu napisane kto się zna na multi... . Jak masz VAG to zapodaj odczyty ze sterownika ( opis diagnostyki masz w podpiętych ) jak nie masz VAG to pisz do kolegi Bart-s z forum on ci pomoże .

edit

ważna rzecz ,nie panikuj ,oszczędzaj auto ( ogranicz jazdę ) ( przełącz na manuala ) i nie daj skrzyni do naprawy paprokowi bo popłyniesz z kosztami .Lepiej jechać 100-400km na naprawę niż potem płakać :)

Opublikowano

Witam,

drodzy koledzy, przeglądam to forum i natknąłem się na ten wątek o skrzyni multitronic wiec podłącze się z moim problemem. Mianowicie moja skrzynia biegów (na pewno multitronic) ma delikatne szarpania przy prędkości 30-40 kmh. Są one czasem bardziej a czasem mniej odczuwalne. Czasem nawet w ogóle nie występują. Szczególnie rano, gdy jade do pracy (czyli chyba jak auto jest zimne) to tych drgań nie ma, jak już wracam do domku to te drgania potrafią wystąpić - szczególnie przy gwałtownym ruszeniu na skrzyzowaniu, albo np. gdy przejezdzam przez progi i jest jednoczesnie pod górkę to wtedy odczuwam te drgania.

Czy cos z tym można zrobić? byłem u jednego "fachowca" od skrzyni, ale ten to mi powiedział ze te skrzynie wytrzymują max 250kkm, a ze moj ma 230kkm to sie troche zmartwiłem. Ale na koniec powiedział mi ze z kazdym innym automatem zaprasza tylko nie z tym, to stwierdziłem że to w cale nie jest taki dobry fachowiec.

Rozglądając się za autem widziałem nawet multitronici ktore mialy po 350kkm... tylko ze to było w Volvo (takie chciałem kupic, a wyszło, jak wyszło ;) )

Auto mam od marca, poprzedni właściciel wymieniał olej przy ok 200kkm i wtedy też naprawiał sterownik. Przy kupnie auta nie było tych drgań, występują one dopiero od niedawna.

Czy cos z tym można zrobić samemu, czy tylko do fachowca... jesli tak to jakiego polecacie w okolicach Słupska lub Koszalina. I podstawowe pytanie - ile taka naprawa może kosztować?

Z góry dziękuje za odpowiedź

Jarek

Napisałbym dwumas ale wpływ temperatury na częstotliwość tej usterki raczej go wyklucza - potrzeba więcej danych...

Bloki do analizy, sprawdzić poziom ATF i jego jakość. Troszkę daleko masz do mnie ale jeśli odległość to dla Ciebie nie problem - zapraszam :)

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedz. A kolega Bart-S mieszka w polnocnej czesci wojewodztwa wielkopolskiego? czy bardziej na poludniowej cześci... Bo jak w północnej to może bym się skusił :)

A ten dwumas to czym się objawia?

Próbowałem VAGiem się podłączyć, ale przy module skrzyni biegów program się zawiesza... nie nawiązuje nawet połączenia. Nie wiem czy przypadkiem kiepskiego kabla nie mam, albo złej wersji programu. Ale moduł radia, hamulców czy silnika odpowiadał mi i moglem sprawdzać bloki.

Co do poziomu to nie mam jak sprawdzić - nie mam tutaj kanału :/

Po za tym, wydaje mi sie ze auto zaczyna szarpac (bardzo delikatnie, ledwo wyczuwalne) przy stalej predkosci - np. 80km/h (moze juz jestem zbyt wyczulony i tylko mi sie zdaje, a moze to te super polskie drogi)

edit:

uris - dzieki za rade, postaram się oszczedzac autko, ale codziennie do pracy musze jechac i te 40km musze pokonac. Po za tym zaczynam mocno się zastanawiac nad wyjazdem do Bart-S :)

Opublikowano

Jedyna słuszna rada, to podjedź do Bartka. Usterka, o ile takowa istnieje, im wcześniej zostanie wykryta, tym mniej Cię pociągnie po kieszeni.

Opublikowano

A kolega Bart-S mieszka w polnocnej czesci wojewodztwa wielkopolskiego? czy bardziej na poludniowej cześci... Bo jak w północnej to może bym się skusił :)

Września - 50km na wschód od Poznania. Mam akurat urlop - w tym tygodniu wszystkie terminy są już zajęte ale na przyszły tydzień możemy się umówić.

Próbowałem VAGiem się podłączyć, ale przy module skrzyni biegów program się zawiesza... nie nawiązuje nawet połączenia. Nie wiem czy przypadkiem kiepskiego kabla nie mam, albo złej wersji programu. Ale moduł radia, hamulców czy silnika odpowiadał mi i moglem sprawdzać bloki.

Pewnie używasz VAG-a 311.2 lub 409.1 - w ustawieniach (OPTIONS) zmień wartość parametru Char Int na 5 i spóbuj połączyć się ponownie. Nie zapewni to stabilnego połączenia (nadal będzie zrywać). Przy odrobinie cierpliwości pozwoli to na wykonanie podstawowej diagnostyki.

Opublikowano

Bartku, udało mi sie odczytac... zacząć należało od tego że chyba zły program wybrałem na początku... ;)

Teraz użyłem VAG-Com i udało mi sie odczytać, poniżej podaje dane:

VAG number: 8e0 910 155 Q
Soft. Coding: 0000001
Component: V30 01J 1.9I PD RdW 3230
Shop #: Imp: 000 WSC 63251
Extra: Geraet 00000

Grupa 1: BrkSw. Off, BTS Off, PN Active, 0,0 km/h
Grupa 2: P, 0 1 0 1, Not Oper., P
Grupa 3: P, Not Oper.,Not Oper.,Not Oper.
Grupa 4: P, Not Recogn., 0/min, 0/min
Grupa 5: P, Term 50 On, Relay OFF, 12,00V
Grupa 6: P, 0,020A, 0,005A, 0,005A
Grupa 7: 80/min, 0/min, 0/min, AS
Grupa 8: 0,0 stopni, 0/min, 0/min, 0/min
Grupa 9: 0,0 stopni, Not Oper., -34Nm, 80/min
Grupa 10: 0,300A, ADP. Run, 31,0 st.C., 0,0Nm
Grupa 11: 0,300A, ADP. Run, 31,0 st.C., 0,0Nm
Grupa 12: 0,935A, 0,670A, 0,300A, -
Grupa 13: 0,00 bar, 0,10 bar, 31 st.C., 47 st.C.
Grupa 14: 0,300A, 0,670A, 0,300A, 0,755A
Grupa 15: 0,135A, 0,990A, 0,0 bar, 0,0 bar
Grupa 16: 12,27; 1,99; 112,0; 11,85
Grupa 17: 0,0 st.; 80/min; -34 Nm; 0,0 Nm
Grupa 18: 0,0 bar; 0.0 Nm; 0,0 bar; 0,005A
Grupa 19: 0,0 bar; 0,005A; Compr. OFF; -
Grupa 20: 80/min; 940/min; 670/min; -
Grupa 21: 68,0 Nm; -34Nm; 396,0Nm; 100,0
Grupa 22: ABS Off; EDL Off; ASR Off; ESP Off
Grupa 23: Not Active; Not Active; Not Active; -
Grupa 24: MIL Off; 11,75; 0,0%; 11,0
Grupa 25: 6,7 bar; 40,0%; 0,500A; 0,048A
Grupa 26: -; 11,90V; 0.0bar; 0,0bar

Do Wrześni mam 350km ;) Zobaczmy co wyzej wypisane dane powiedzą (robiłem przy wyłączonym silniku), a potem się zobaczy czy trzeba szykować się w podróż.

A w razie czego to czy wcześniej musze zakpuć choćby olej do skrzyni?

Pozdrowionka

Jarek

Opublikowano

Pomiarów dokonujemy na rozgrzanym silniku i skrzyni (na P).

Olej mam na miejscu.

Opublikowano

Autko rozgrzane:

Grupa 1: BrkSw. Off, BTS Off, PN Active, 0,0 km/h
Grupa 2: P, 0 1 0 1, Not Oper., P
Grupa 3: P, Not Oper.,Not Oper.,Not Oper.
Grupa 4: P, Not Recogn., 0/min, 0/min
Grupa 5: P, Term 50 On, Relay OFF, 13,90V
Grupa 6: P, 0,490A, 0,300A, 0,005A
Grupa 7: 840/min, 0/min, 0/min, AS
Grupa 8: 0,0 stopni, 0/min, 0/min, 0/min
Grupa 9: 0,0 stopni, Not Oper., 4,0Nm, 840/min
Grupa 10: 0,305A, ADP. OK, 70,0 st.C., 15,0Nm
Grupa 11: 0,300A, ADP. Run, 70,0 st.C., 15,0Nm
Grupa 12: 0,930A, 0,660A, 0,305A, -
Grupa 13: 0,00 bar, 0,10 bar, 69 st.C., 80 st.C.
Grupa 14: 0,305A, 0,660A, 0,300A, 0,755A
Grupa 15: 0,155A, 0,965A, 1,7 bar, 1,7 bar
Grupa 16: 12,27; 1,99; 112,0; 11,91
Grupa 17: 0,0 st.; 840/min; 4,0 Nm; 15,0 Nm
Grupa 18: 3,4 bar; 15.0 Nm; 2,1 bar; 0,295A
Grupa 19: 3,6 bar; 0,325A; Compr. on; -
Grupa 20: 840/min; 880/min; 670/min; -
Grupa 21: 6,0 Nm; 6,0Nm; 396,0Nm; 100,0
Grupa 22: ABS Off; EDL Off; ASR Off; ESP Off
Grupa 23: Not Active; Not Active; Not Active; -
Grupa 24: MIL Off; 11,75; 0,0%; 11,0
Grupa 25: 6,7 bar; 42,0%; 0,500A; 0,047A
Grupa 26: -; 13,70V; 3,6bar; 2,1bar
Grupa 40: 18265; 0,0; 56475; 4,00S
Grupa 41: 160/min; 0/min; 0/min; 162,0 Nm
Grupa 42: 0,0 st.; 13,0 st.c.; 9,4V; 9,3V
Grupa 43: 00000101; 00100000; 01000001; 00001101
Grupa 44: 0,325A; 0,520A; 0,605A; 00000010
Grupa 45: 0,40 bar; 0,00 bar; 1,99; 12.27
Grupa 46: 107,0; 0,125A; 1,005A; 0,305A
Grupa 47: 0,290A; 0,725A; 0,755A; 0,870A
Grupa 48: 6,70 bar; 43,0%; 0,500A; 0,046A
Grupa 60: 54; SF; 57; 4093
Grupa 61: 13,0 ;0,0 ;0,0 ;13,0
Grupa 62: 0,0Nm; 500,0 kg; 0,0; 10 st.

Przy okazji próbowałem zrobić adaptacje... udało mi sie do przodu, a do tyłu nie chciało wskoczyć - musze jeszcze popróbować.

A i teraz jeszcze mi się przypomniało, że z miesiac temu lub dwa padł mi akumulator :/

Jarek

Opublikowano

Czesc.Bart-s mam prosbe.Czyn mozesz obejrzec te moje logi i powiedziec cos o mojej skrzyni ?Czy mam czyms sie martwic itd .. Pozdrawiam

Logi troche zle obrobione ;)

Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 B)

18:11:19 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.310 A Forward clutch adaptation curve

ADP. O.K. Adaptation from Stop behavior

80.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

18:11:19 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.290 A Reverse clutch adaptation curve

ADP. Run Adaptation from Stop bahaior

80.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

18:11:19 Group 012: Solenoid current draw (TEST)

0.880 A Undoc

0.695 A Undoc

0.310 A Undoc

Undoc

Tuesday,02,August,2011,18:13:42:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 B)

18:13:39 Group 018: Torque

2.7 bar Undoc

15.0 Nm Undoc

1.5 bar Undoc

0.285 A Undoc

18:13:39 Group 065

0.0 (no units)

0.0 (no units)

0.0 (no units)

[br]Dopisany: 02 Sierpień 2011, 19:50_________________________________________________O i tu jeszcze jeden :)

Grupy: 010,011,012 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreksobek_53782.html

Opublikowano

Czesc.Bart-s mam prosbe.Czyn mozesz obejrzec te moje logi i powiedziec cos o mojej skrzyni ?Czy mam czyms sie martwic itd .. Pozdrawiam

Logi troche zle obrobione ;)

Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 B)

18:11:19 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.310 A Forward clutch adaptation curve

ADP. O.K. Adaptation from Stop behavior

80.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

18:11:19 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.290 A Reverse clutch adaptation curve

ADP. Run Adaptation from Stop bahaior

80.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

18:11:19 Group 012: Solenoid current draw (TEST)

0.880 A Undoc

0.695 A Undoc

0.310 A Undoc

Undoc

Tuesday,02,August,2011,18:13:42:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 B)

18:13:39 Group 018: Torque

2.7 bar Undoc

15.0 Nm Undoc

1.5 bar Undoc

0.285 A Undoc

18:13:39 Group 065

0.0 (no units)

0.0 (no units)

0.0 (no units)

[br]Dopisany: 02 Sierpień 2011, 19:50_________________________________________________O i tu jeszcze jeden :)

Grupy: 010,011,012 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreksobek_53782.html

Jeśli nic się nie dzieje i do tego takie parametry to nie mam się do czego przyczepić. Jest :good:

Opublikowano

Bartku, a co z moimi danymi z komputera (trzy posty wyzej), czy coś mówią o jakimś błędzie?

Jarek

Nie Jarku - Twoje logi także wyglądają prawidłowo.

Opublikowano

Czesc .Bart-S mam prosbe czy mozesz obejrzec logi tiptronika mego kolegi.Ma problem na rozgrzanym silniku i skrzyni jak wrzuci np z P na D to zeby byla jakakolwiek reakcja to trzeba zaczekac ok 3 sek.Auto wcale nie "ciagnie" po wrzuceniu D.Moze masz jakis pomysl? Co do bloku mierzonego 065 nie dalo sie odczytac.Tylko napis error :mysli: Dodam ze Audi A4 B6,1.8T,tiptronic,przebieg ok 170000tys km

Address 02: Auto Trans (01J 927 156 CP)

16:44:06 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.320 A Forward clutch adaptation curve

ADP. O.K. Adaptation from Stop behavior

69.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

16:44:06 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.260 A Reverse clutch adaptation curve

ADP. Run Adaptation from Stop bahaior

69.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

16:44:06 Group 012: Solenoid current draw (TEST)

0.800 A Undoc

0.615 A Undoc

0.320 A Undoc

Undoc

Monday,15,August,2011,16:46:56:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

Address 02: Auto Trans (01J 927 156 CP)

16:46:52 Group 018: Torque

3.1 bar Undoc

15.0 Nm Undoc

2.1 bar Undoc

0.255 A Undoc

Monday,15,August,2011,16:47:52:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

Address 02: Auto Trans (01J 927 156 CP)

16:47:50 Group 018: Torque

3.1 bar Undoc

15.0 Nm Undoc

2.1 bar Undoc

0.255 A Undoc

Opublikowano

Kille napisałeś tiptronic... a tutaj po logach widać, że to CVT :tongue4:

Chodzi o 1.8T FWD w Multi, silnik AVJ ze skrzynią FSD? Podajcie wersję softu. Kiedy ostatni raz był wymieniany ATF i czy zalano ori?

Co do opisanego problemu - adaptację skasujcie i zróbcie od nowa (temp. 60 stopni). Po zapisaniu nowej proszę o aktualne MVB.

Opublikowano

witajcie

wrescie i mi udalo sie polaczyc z multitro., zrobilem adaptacje bo okazalo sie ze nie mialem obu (pewno po wymianie oleju ASO nie ustawili), na wszelki wypadek skasowalem vagiem stare ustawienia i za pierwszym razem weszly obie :)

i tu pierwsze pytanie? na forum znalazlem inst. kasowania vagiem i u mnie bylo inaczej

(na forum w adaptacji trzeba bylo wejsc w kanal 01 a u mnie 00) to tak nawiasem

zrobilem 3 screeny czy mozecie mi powiedziec czy wszystko jest ok (troche mala wartosc dla biegu R)

ewentualnie co jeszcze zamiescic zeby wasza analiza mojego Multi byla jak najbardziej dokladna.

aha z wersji sterownika wyszlo ze mam 6 lamelek a auto zachowuje sie tak jak by mialo 7 tz. gdy wlacze kick down obroty wedruja do 3000 i powoli ida w gore. a ten test (tak przeczytalem na forum) wskazywal by ze mam 7 lam.

to jak to w koncu jest ????

na koniec mam pytanie odosnie 2 screena jest tam jakis error code ale vag nie widzi bledow ????

27580478.jpg

11173809.jpg

35815092.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano

Test kickdown to mit - w ten sposób nie sprawdzisz jakie masz sprzęgło.

Parametry są OK (także MVB11). MVB40 jest w tym przypadku nie istotny.

Opublikowano

dzieki wielkie Bart kamien z serca :D

a czy ktos wie gdzie mozna sobie uaktualnic soft we wroclawiu i jaki to koszt??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...