Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

do Ciebie w zupełnosci wystarczy xcess


wedle tabeli producenta nadaje się

na potwierdzenie zeby sie tu bezsensu nie spierać z instrukcji obsługi 1.8t

952_przechwytywanie.jpg?__no=1

wlej sobie 10w60 do słoiczka i włoż do zamrażarki na -20 stopni

jak rano wyciagniesz to zobaczysz co bedziesz miec w srodku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wedle tabeli producenta nadaje się

na potwierdzenie zeby sie tu bezsensu nie spierać z instrukcji obsługi 1.8t

952_przechwytywanie.jpg?__no=1

Wyobraź sobie, że tabela jest tak sama w każdej instrukcji, czy to na Włochy, Portugalię, czy Szwecję, Finlandię. Odpowiedz sobie zatem na pytanie czym różni się eksploatacja silnika na południu Włoch i na północy np. Finlandii i dopiero na tej podstawie dobierz jeden z olejów spełniających normę np. 505.00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedle tabeli producenta nadaje się

na potwierdzenie zeby sie tu bezsensu nie spierać z instrukcji obsługi 1.8t

952_przechwytywanie.jpg?__no=1

Wyobraź sobie, że tabela jest tak sama w każdej instrukcji, czy to na Włochy, Portugalię, czy Szwecję, Finlandię. Odpowiedz sobie zatem na pytanie czym różni się eksploatacja silnika na południu Włoch i na północy np. Finlandii i dopiero na tej podstawie dobierz jeden z olejów spełniających normę np. 505.00.

Z tym się w pełni zgadzam, dlatego producent nie zaleca np 1 rodzaju oleju tylko całą gamę, stąd zakres temp. w tabeli

@Dev

będzie rzadszy niż 10w40 dlaczego? a dlatego ze 10w60 występują też w pełni syntetyczne. nie będzie w ujemnych temp miał tak małej lepkości jak 5w ale napewno lepsza niż półsyntetyczne 10w

Dodatkowo chyba założeniem silników uturbionych nie jest ich wyciskanie do granic możliwości na zimnym, prawda? A widziałeś jak się w60 zachowuje w wysokich temp, i dlaczego to jest najczęściej używany olej w motor sporcie? w ekstremalnych warunkach film olejowy jest idealny w tych olejach i zabezpiecza silnik, gdzie w40 juz by wchodził w reakcję "rozwodnienia". Olej trzeba dobierać do zastosowania, i regionu w którym się jeździ. Dlaczego poleca się 5w a nie 0w (chyba że producent zaleca, oleje lekkiego biegu, zmiejszające ilość spalanego paliwa, tymsamym zmniejszające ilość spalin - najczęściej nowe samochody, wyposażone w eko bzdury)? bo szkoda wydawać kase na taki olej którego możliwości w naszym klimacie nie zostaną nigdy osiągnięte.

@dawid_92

Motul jest nawet dobrym olejem, ale wg mnie to 2 najbardziej podrabiany olej bo castrolu wiec stąd samo ryzyko rośnie. Przykładowo LM i Valvoline, na swoich stronach mają dokładnie podane adresy nazwy sklepów numery telefonów sklepów które mają olej od producenta. Do motula możesz jedynie napisać bo maja tylko informacje o certyfikacie który musi posiadać sprzedawca. Dodatkowo sprawdzałem w ten sposób valvoline, nie wiem jak jest z LM. Po zakupie oleju Valvoline napisałem maila o potwierdzenie zgodności oleju, wystarczył numer seryjny otrzymałem informacje zwrotną, że jest oryginalny.

Edytowane przez mariuszbyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś słyszał o oleju

VALVOLINE SynPower Xtreme MST C3 5W40 ?

I o co chodzi z olejami z niską zawartością SAPS? Dobre/niedobre to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszał. Bardzo dobry olej. Sam się nad nim bardzo mocno teraz zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś słyszał o oleju

VALVOLINE SynPower Xtreme MST C3 5W40 ?

I o co chodzi z olejami z niską zawartością SAPS? Dobre/niedobre to?

Niska zawartość SAPS czyli niskopopiołowe.Przeznaczone do silników z DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dawid_92

podałem Tobie 2 strony gdzie możesz sprawdzić jaki olej do Twojego silnika. W czym masz jeszcze problem? Mamy ten olej za Ciebie zalać?

Edytowane przez mariuszbyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest różnica między Vavoline SynPower a MaxPower??? Który lepiej zalać do AFN-a?


Już się sam wyedukowałem i biorę MaxLife z uwagi na poniższe właściwości:

- Opracowane do silników o przebiegu powyżej 100,000 km.
- Specjalne dodatki konserwujące uszczelki zmniejszają zużycie paliwa.
- Dodatkowe formuły czyszczące redukują powstawanie osadów.
- Unikalne dodatki zmniejszające tarcie zapobiegają zużywaniu się części.
- Zaawansowane dodatki minimalizują rozkład i zużycie oleju.
- W pełni syntetyczna formuła oleju.

Jeśli chodzi o SynPower to jego najważniejsze właściwości to: łatwiejszy start silnika przy niższych temp., dłuższy "czas" między kolejną wymianą (nawet do 30 tys. km),a co za tym idzie wysoka odporność na zmianę właściwości tegoż oleju. pzdr. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdzie kupić ten olej MOTUL SPECIFIC VW 505.01 z jakiegś sprawdzonego żródła alegro czy jakiś sklep? oczywiście chodzi też o kase:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone zrodlo to kolega dzik z forum www.pro-choice.pl

Wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja aktualnie wlewam Mobil super 3000 5w30. Przebieg to 291 tyś. Zastanawiam się nad zmianą oleju bo dużo pozytywnych opinii słyszałem na temat oleju motul lub valvoline. Co wy myślicie? I który lepiej zalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba są dobre i który zalejesz, tym się będziesz cieszył. Osobiście wolę Valvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...