dobry_k Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Witam Wtracam sie z takim pytaniem o pomoc i porade w doborze oleju lub odpowiedzi czemu mi bierze olej. Kupilem niedawno Niunie w budzie b6 1.9 tdi AVB 100KM i po przejechaniu na trasie przy predkosciach rzedu 130km/h ubylo mi na bagnecie z 3 milimetry hmm troche mnie to przerazilo !!! W chwili obecnej jezdze na Castrol SLX long life 3w30 i nie wiem co jest tego powodem ze mi "wypil oleju" Liczylem ze olej bede dolewal raz na pare tysiecy kilometrow a tu jednak jest inaczej ;/ hmm a co by bylo gdybym pedzil ze 160km/h non stop hmm wole nie myslec, prosze o odpowiedz
Krzysztof Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Panowie a propos oleju.. w tej chwili mam zalany Mobil 5w30 Special. Co zalać przy następnej wymianie z poniższych: Motul 8100 X-cess 5W40 Motul Specific 505.01 5W40 syntetyk Motul Specific 504.00/507.00 5W30 I dlaczego akurat to? Liczba przed "W" określa lepkość w niskiej temp(im niższa tym lepiej?)a liczba po "W" określa lepkość w wysokiej temp(im wyższa tym lepiej?)?
endriuu Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Witam Wtracam sie z takim pytaniem o pomoc i porade w doborze oleju lub odpowiedzi czemu mi bierze olej. Kupilem niedawno Niunie w budzie b6 1.9 tdi AVB 100KM i po przejechaniu na trasie przy predkosciach rzedu 130km/h ubylo mi na bagnecie z 3 milimetry hmm troche mnie to przerazilo !!! W chwili obecnej jezdze na Castrol SLX long life 3w30 i nie wiem co jest tego powodem ze mi "wypil oleju" Liczylem ze olej bede dolewal raz na pare tysiecy kilometrow a tu jednak jest inaczej ;/ hmm a co by bylo gdybym pedzil ze 160km/h non stop hmm wole nie myslec, prosze o odpowiedz pomnóż swój przebieg x 4...
paput Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 a jezdzij na czym chcesz, możesz nawet na oleju po frytkach mi tam wszystko jedno, jak klęknie turbo wówczas bedziesz sie skrobał po kieszeni :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: No to zalałem błotem 10W40 zobaczymy co z tego budziet co bedzie???? uj***na turbina pożyjemy zobaczymy panowie googlo-znawcy hehe kolego zrob w zyciu tyle km ile ja zrobilem autami a pogadamy ale na oleju i filtrach i paskach rozrzadu nigdy nie oszczedzalem i jezdzilem i bede jezdzil bezstresowo! panowie nie karmić trolli. dajcie sobie spokój. zamknąć ten wątek. wszystko zostało powiedziane. sam jesteś trol
rookie Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 A jaki masz przebieg na blacie? Pytam z ciekawości. Pozdro
Brysio Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Nie wiedziałem że można go jeszcze kupić. Pamiętam program sonda, tam Selektol był supernowoczesny. Panowie, jaka jest w ogóle zaleta oleju Castrol 15W-40 High Mileage, czy to przypadkiem nie jest tylko chwyt reklamowy, że jest on do silników z dużym przebiegiem, a w rzeczywistości w środku jest zwykły mineralny.. taka oranżadka he he? wsztykie 15 to mineral nie daj sie oszukac etykietka bo stracisz!!! [br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 22:00_________________________________________________ Panowie a propos oleju.. w tej chwili mam zalany Mobil 5w30 Special. Co zalać przy następnej wymianie z poniższych: Motul 8100 X-cess 5W40 Motul Specific 505.01 5W40 syntetyk Motul Specific 504.00/507.00 5W30 I dlaczego akurat to? Liczba przed "W" określa lepkość w niskiej temp(im niższa tym lepiej?)a liczba po "W" określa lepkość w wysokiej temp(im wyższa tym lepiej?)? nie koniecznie chodzi o sciagliwosc filmu olejowego w duzej temperaturze i wcale nie wiecej zanczy lepiej bo jesli za wolno bedzie sie film sciagal to diesel go spali wiec bedzie bral olej -- tak mnie kiedys informowal koles w castrolu jak dzwonilem sie popytac
endriuu Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Nie wiedziałem że można go jeszcze kupić. Pamiętam program sonda, tam Selektol był supernowoczesny. Panowie, jaka jest w ogóle zaleta oleju Castrol 15W-40 High Mileage, czy to przypadkiem nie jest tylko chwyt reklamowy, że jest on do silników z dużym przebiegiem, a w rzeczywistości w środku jest zwykły mineralny.. taka oranżadka he he? wsztykie 15 to mineral nie daj sie oszukac etykietka bo stracisz!!! ciekawe ze ten Motul to Syntetyk http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-7.html
Krzysztof Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 [br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 22:00_________________________________________________ Panowie a propos oleju.. w tej chwili mam zalany Mobil 5w30 Special. Co zalać przy następnej wymianie z poniższych: Motul 8100 X-cess 5W40 Motul Specific 505.01 5W40 syntetyk Motul Specific 504.00/507.00 5W30 I dlaczego akurat to? Liczba przed "W" określa lepkość w niskiej temp(im niższa tym lepiej?)a liczba po "W" określa lepkość w wysokiej temp(im wyższa tym lepiej?)? nie koniecznie chodzi o sciagliwosc filmu olejowego w duzej temperaturze i wcale nie wiecej zanczy lepiej bo jesli za wolno bedzie sie film sciagal to diesel go spali wiec bedzie bral olej -- tak mnie kiedys informowal koles w castrolu jak dzwonilem sie popytac Czyli co najlepiej z w/w zalać?
Brysio Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Nie wiedziałem że można go jeszcze kupić. Pamiętam program sonda, tam Selektol był supernowoczesny. Panowie, jaka jest w ogóle zaleta oleju Castrol 15W-40 High Mileage, czy to przypadkiem nie jest tylko chwyt reklamowy, że jest on do silników z dużym przebiegiem, a w rzeczywistości w środku jest zwykły mineralny.. taka oranżadka he he? wsztykie 15 to mineral nie daj sie oszukac etykietka bo stracisz!!! ciekawe ze ten Motul to Syntetyk http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-7.html a ja mowie czary mary!!! [br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 22:13_________________________________________________ [br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 22:00_________________________________________________ Panowie a propos oleju.. w tej chwili mam zalany Mobil 5w30 Special. Co zalać przy następnej wymianie z poniższych: Motul 8100 X-cess 5W40 Motul Specific 505.01 5W40 syntetyk Motul Specific 504.00/507.00 5W30 I dlaczego akurat to? Liczba przed "W" określa lepkość w niskiej temp(im niższa tym lepiej?)a liczba po "W" określa lepkość w wysokiej temp(im wyższa tym lepiej?)? nie koniecznie chodzi o sciagliwosc filmu olejowego w duzej temperaturze i wcale nie wiecej zanczy lepiej bo jesli za wolno bedzie sie film sciagal to diesel go spali wiec bedzie bral olej -- tak mnie kiedys informowal koles w castrolu jak dzwonilem sie popytac Czyli co najlepiej z w/w zalać? najnowsza specyfikacja vw to 50 700 jesli taki zalejesz jest on kompatybilny ze wsztykimi silnikami vw i audi wiec do Twojego tez podejdzie bezstresowo
DiAMOND Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Witam Chce wymienić olej silnikowy do 1.9TDi 110KM AFN 97r. i filtr olejowy, pytanie jest takie jaki olej? Półtora roku temu wlałem Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40, półsyntetyk, było 227.200 km i obecnie mam 242.800 km, co polecacie? PS. Jeśli wlałem półsyntetyk i na dniach wleję syntetyk to coś się stanie z samochodem?
awakeman Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Mam takie pytanko, otóż przybywam w Irlandii i w tym państwie właśnie użytkuje moje A4. Kupiłem je 2 tygodnie temu i czeka mnie wymiana oleju i filtrów, ponieważ wcześniejszy właściciel robił to w lutym zeszłego roku. Przeczytałem, że najlepszym olejem dla mojego silinika 1.9 TDI 131 koni, 6-biegowa skrz. przy przebiegu 180 tys. km będzie Motul. Problem w tym, że w tym państwie takiego oleju nigdzie nie widziałem. Czy możecie mi powiedzieć, który z olejów Castrol lub Mobil 1 będzie najbardziej odpowiedni dla mojego samochodu? Przy okazji, obliczyłem że mój samochód spalił po przejechaniu całego baku jakieś 8,1 litra ropy. Z tego co wyczytałem na tym forum to średnie spalanie w tych autach to około 7 litrów. Czy możliwe jest to, że moje auto pali więcej ze względu na to, że olej oraz filtr był zmieniany ostatni raz 16 miesięcy temu i jakiś 20 tys. km? Z góry dzięki za odpowiedź.
DiAMOND Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Przy okazji, obliczyłem że mój samochód spalił po przejechaniu całego baku jakieś 8,1 litra ropy. Z tego co wyczytałem na tym forum to średnie spalanie w tych autach to około 7 litrów. Chyba źle napisałeś... całego baku 8,1 litr ropy czy tyle spaliło Ci na 100km? Bo cały bak ma 60-70 L
Brysio Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Przy okazji, obliczyłem że mój samochód spalił po przejechaniu całego baku jakieś 8,1 litra ropy. Z tego co wyczytałem na tym forum to średnie spalanie w tych autach to około 7 litrów. Chyba źle napisałeś... całego baku 8,1 litr ropy czy tyle spaliło Ci na 100km? Bo cały bak ma 60-70 L diamond nie czepiaj sie wiadomo o co biega ) kup olej ze specyfikacja 50700 vw i czy to bedze castrol slx czy edge czy mobil 1 bez roznicy wsztykie podejda i beda dobre dla auta bo to full syntetyki i nie bedzie stresu z turbawka
awakeman Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Kurcze, z kimkolwiek rozmawiałem, czy to z mechanikiem, czy ze znajomymi to mówili żeby wlać pół syntetyk, trochę teraz jestem zmieszany... Cały czas nie wiem, czy to spalanie 8,1 L na 100 km to wina zmiany oleju i filtra 16 miesięcy temu...
Armi Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Kurcze, z kimkolwiek rozmawiałem, czy to z mechanikiem, czy ze znajomymi to mówili żeby wlać pół syntetyk, trochę teraz jestem zmieszany... Cały czas nie wiem, czy to spalanie 8,1 L na 100 km to wina zmiany oleju i filtra 16 miesięcy temu... To masz kiepskich mechaników i znajomych nie w temacie. Odpowiedzi na wszystkie pytania dot. oleju znajdują się w pierwszym poście.
steve69 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Kurcze, z kimkolwiek rozmawiałem, czy to z mechanikiem, czy ze znajomymi to mówili żeby wlać pół syntetyk, trochę teraz jestem zmieszany... To się nie mieszaj, tylko lej olej spełniający którąś z tych norm: * VW 505.01 * VW 506.01 * VW 507.00 Cały czas nie wiem, czy to spalanie 8,1 L na 100 km to wina zmiany oleju i filtra 16 miesięcy temu... Równie dobrze może to być spowodowane np. zmianą stylu jazdy (cięższa noga ). -- Pozdrawiam. Sławek
macieek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Kurcze, z kimkolwiek rozmawiałem, czy to z mechanikiem, czy ze znajomymi to mówili żeby wlać pół syntetyk, trochę teraz jestem zmieszany... Było już o tym tyle razy, że nie ma sensu tłumaczyć tego w sposób inny niż ten: Jesli lubisz swoj samochod i jeśli znaczy on dla ciebie więcej niż slużbowa panda dla przedstawicieli handlowych to lej pelny syntetyk. A jesli masz gdzies to czy niektóre podzespoly silnika zurzyją sie po 40 czy po 140 tysiącach to lej poł syntetyk. Pozdr
awakeman Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Jeszcze jedno pytanie, czy ma znaczenie jaki olej był używane wcześniej? Nie dowiem się już tego i jeżeli był to olej pół syntetyczny to teraz kiedy wleję pełny syntetyk to wszystko będzie ok, mogę tak zrobic?
rookie Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Tak, wszyscy członkowie forum zgadzają się na twój manewr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się