Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

brykał ktos juz na takim oleju ??

Pentosin Pentosynth HC 5W40 5L

też mnie to ciekawi :mysli: podobno ma lepsze właściwości niż motul. i ze oleje firmowane przez audi to właśnie te

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Arek70: trzy posty wyżej masz jak byk napisane... np. Motul 8100 X-cess 5W-40

Opublikowano

Na kartce mam oznaczenie 5W30 LL.Nie chce lać Motula, a myslałem o CASTROLU EDGE LONGLIFE 5W-30 będzie odpowiedni ?

Czy zalać 5W40

Opublikowano

nie lepkosc sie liczy ale norma - do AVG musisz lać 505.00 - czyli Motul 8100 x-cess 5W40

Opublikowano

nie lepkosc sie liczy ale norma - do AVG musisz lać 505.00 - czyli Motul 8100 x-cess 5W40

Może też zalac 505 01 albo 507 00 ale po co? :cool1:

Opublikowano

A jaki olej polecicie inny niz Motul 8100 x-cess 5W40

Opublikowano

Może coś z Liqui Moly... np.Top Tec 4100 5W-40 (spełnia normy dla Twojego silnika)... przy następnej wymianie mam zamiar go przetestować.

Opublikowano

Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni?

A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1.

Opublikowano

Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni?

A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1.

poczytał byś trochę więcej niż ostatnia stronę to byś wiedział, ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że castrola mi sporo pochłaniał silnik a motula tylko odrobinę :gwizdanie:

Opublikowano

jedni mówią że ori Castrol jest ok inni że sprawdza im się tylko Motul ... samemu się trzeba przekonać ... ja osobiście stosuję Motul ale coś mi tam bierze ....

Opublikowano

Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni?

A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1.

poczytał byś trochę więcej niż ostatnia stronę to byś wiedział, ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że castrola mi sporo pochłaniał silnik a motula tylko odrobinę :gwizdanie:

Mam mechanika który specjalizuje się w Audi,jest bardzo dobry zna się na rzeczy i nie poleca mi Motula z własnego doswiadczenia,w swoim nie zalał Motulem. A dlatego, ze spotakał się już z kilkoma przypadkami, gdzie Motul narobił szkód w silniku. Choć inni leją i są zadowoleni ale takie przypadki też sie zdarzają. Motul na pewno jest dobry do motorów.

Opublikowano

Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni?

A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1.

poczytał byś trochę więcej niż ostatnia stronę to byś wiedział, ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że castrola mi sporo pochłaniał silnik a motula tylko odrobinę :gwizdanie:

Mam mechanika który specjalizuje się w Audi,jest bardzo dobry zna się na rzeczy i nie poleca mi Motula z własnego doswiadczenia,w swoim nie zalał Motulem. A dlatego, ze spotakał się już z kilkoma przypadkami, gdzie Motul narobił szkód w silniku. Choć inni leją i są zadowoleni ale takie przypadki też sie zdarzają. Motul na pewno jest dobry do motorów.

A co ten Motul robił? Silnik rozszczelniał? Konkrety bo równie dobrze ja mogę powiedzieć, że Castrol narobił mi szkód w silniku (co jest bzdurą) ale bzdura powtarzana wielokrotnie zmienia się w "prawdę".

Opublikowano

Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni?

A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1.

Poszukaj sobie specyfikacje każdego z wymienionych produktów i porównaj ich lepkość w 100 stopniach oraz wartość TBN - jest to zdolność oleju do pochłaniania sadzy i jest to ważna wartość którą mało kto się interesuje. Z tego co pamiętam to TBN w castrolu w porównaniu z motulem wypada kiepsko, dlatego często można przeczytać informację, że bardzo syfi silnik, Mobil chyba wartości TBN nie podaje przynajmniej ja nigdy nie mogłem znaleźć Liqui Moly nie sprawdzałem.

Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula

Opublikowano

Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula

Masz racje ricardo tez sie nad tym zastanawiałem, jeszcze nie wybrałem próbuje zrobić rekonesans. Ale zawsze wszystkie trafne uwagi posłuzą do odpowiedniego wyboru.[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 11:05_________________________________________________Tylko zastanawia mnie karka z oznaczeniem 5W30 LL.

Opublikowano

Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula

Masz racje ricardo tez sie nad tym zastanawiałem, jeszcze nie wybrałem próbuje zrobić rekonesans. Ale zawsze wszystkie trafne uwagi posłuzą do odpowiedniego wyboru.[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 11:05_________________________________________________Tylko zastanawia mnie karka z oznaczeniem 5W30 LL.

5w30 LL -- LONG LIFE tak ciezko to sobie wykumac

ja jezdze na castrolu juz kolejna audica i nigdy nie mialem problemow z castolem

specyfikacja vw jest u kazdego producenta ktory spelnia norme 50700 przestrzegana wiec jesli olej kupiony jest z pewnego zrodla to czy to bedzie motul mobil liqui czy castrol to zaden z nich nie moze zaszkodzic silnikowi chyba ze kupisz jakis fuckup przelewany 15w40 do butelek po full systetiku to sam sobie mozezs odpowiedziec co sie bedzie dzialo skoro silnik ma miec full syntetik

wczesniej jezdzilem passatem rowniez na castrolu i na shell helix full syntetic i nigdy nie bylo problemow

nie wiem czemu tutaj tak sie nawala na castrol jak oddlem auto mialo przelatane 330tys km na castrolu slx i smigalo jak trzeba wiec nie wiem w czym problem

po drugie 95% niemieckich aut jest zalewane serwisowo castrolem a skoro mialby to byc zly olej napewno producenci nie narazali by siebie na straty i reklamacje zwiazane ze zla jakoscia oleju?

Opublikowano

Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni?

A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1.

Poszukaj sobie specyfikacje każdego z wymienionych produktów i porównaj ich lepkość w 100 stopniach oraz wartość TBN - jest to zdolność oleju do pochłaniania sadzy i jest to ważna wartość którą mało kto się interesuje. Z tego co pamiętam to TBN w castrolu w porównaniu z motulem wypada kiepsko, dlatego często można przeczytać informację, że bardzo syfi silnik, Mobil chyba wartości TBN nie podaje przynajmniej ja nigdy nie mogłem znaleźć Liqui Moly nie sprawdzałem.

Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula

Mało czytelne, ale zawsze coś. http://img291.imageshack.us/img291/1128/oleje.jpg

Opublikowano

To, że Castrol jest lany w całej niemcowni w prawie każdym ASO nic nie znaczy. Po prostu ich oferta była najbardziej atrakcyjna w porównaniu do konkurencji... spełnia wszystkie zakładane normy, więc lejemy Castrola na całym świecie i wszyscy są szczęśliwi. Audi, że ma tani olej a Castrol, że sprzedają go na tony :) Producentom teraz zależy aby samochód bezawaryjnie działał podczas gwarancji a potem niech się dzieje co chce a najlepiej niech od czasu do czasu się coś zepsuje porządnie :)

Ze względów marketingowych bez sensu jest budowanie auta, które najeździ 700-800tyś. bez poważnych awarii :) Przynajmniej tak mi się wydaje.

Opublikowano

To, że Castrol jest lany w całej niemcowni w prawie każdym ASO nic nie znaczy. Po prostu ich oferta była najbardziej atrakcyjna w porównaniu do konkurencji... spełnia wszystkie zakładane normy, więc lejemy Castrola na całym świecie i wszyscy są szczęśliwi. Audi, że ma tani olej a Castrol, że sprzedają go na tony :) Producentom teraz zależy aby samochód bezawaryjnie działał podczas gwarancji a potem niech się dzieje co chce a najlepiej niech od czasu do czasu się coś zepsuje porządnie :)

Ze względów marketingowych bez sensu jest budowanie auta, które najeździ 700-800tyś. bez poważnych awarii :) Przynajmniej tak mi się wydaje.

masz racje auta euro4 i euro4+ sa budowane na 100tys km i kazdy kto ma e4 wie ze po 100tys km zaczynaja sie schody i warto przedluzyc gwarancje niestety wiele usterek nie ma nic wspolnego z olejem -- ja teraz na probe zaleje liqui moly 4200 super top tec 50700 zobaczymy czy beda jakiekolwiek odczuwalne roznice w pracy silnika jak mowie ja leje castrol i nie bierze nic

we wczesniejszych audicach/vw tez nic nie bralo i na kastrolu smigalem do 200kkm i pozniej zdawka auta

ja mysle ze to w duzej mierze zalezy jak sie auto traktuje i jak sie nim jezdzi jak auto dosaje po d*pie na zimnym silniku to nie wiem czym bys go nie zalal i tak po pewnym czasie zacznie brac i turbina sie odezwie

ale jak mu dajesz w pyte na goracym silniku nic mu nie bedzie po ostrej jezdzie schladzasz turbo przy paru minutach spokojnej jazdy i nie ma problemu

wszytkie inne wady tzn. wycieranie sie komponentow sa przewaznie spowodowane przytkaniem jakiegos kanaliku olejowego(mi tak padl walek krzywkowy w fiacie) lub tez wad konstrukcyjnych danego silnika co ma miejsce w starszej generacji 2.5tdi

oczywiscie na slabym oleju szybciej wycieraja sie czesci i szybciej siada turbina bo nie jeste odpowiednio smarowana ale to sa raczej w niektorych silnikach poboczne problemy glowne wady siedza w peknietych glowicach i blokach gdzie przez to temperatura oleju wzrasta podnad dopusczalna co powoduje utrate lepkosci itp..

Opublikowano

o TBN:

"Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (silników diesla) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy."

Opublikowano

Panowie mam pytanko, szukam na naszym forum osoby która sprzedaje oleje liqui molly, znacie może kogoś takiego,aha i czy olej MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 będzie dobrym wyborem do AFN z 250 000 przebiegiem???

pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...