wuju Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 brykał ktos juz na takim oleju ?? Pentosin Pentosynth HC 5W40 5L też mnie to ciekawi podobno ma lepsze właściwości niż motul. i ze oleje firmowane przez audi to właśnie te
bryleks Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Arek70: trzy posty wyżej masz jak byk napisane... np. Motul 8100 X-cess 5W-40
Arek70 Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Na kartce mam oznaczenie 5W30 LL.Nie chce lać Motula, a myslałem o CASTROLU EDGE LONGLIFE 5W-30 będzie odpowiedni ? Czy zalać 5W40
endriuu Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 nie lepkosc sie liczy ale norma - do AVG musisz lać 505.00 - czyli Motul 8100 x-cess 5W40
macieek Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 nie lepkosc sie liczy ale norma - do AVG musisz lać 505.00 - czyli Motul 8100 x-cess 5W40 Może też zalac 505 01 albo 507 00 ale po co?
Arek70 Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 A jaki olej polecicie inny niz Motul 8100 x-cess 5W40
bryleks Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Może coś z Liqui Moly... np.Top Tec 4100 5W-40 (spełnia normy dla Twojego silnika)... przy następnej wymianie mam zamiar go przetestować.
Arek70 Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni? A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1.
wuju Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni? A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1. poczytał byś trochę więcej niż ostatnia stronę to byś wiedział, ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że castrola mi sporo pochłaniał silnik a motula tylko odrobinę :gwizdanie:
Madas Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 jedni mówią że ori Castrol jest ok inni że sprawdza im się tylko Motul ... samemu się trzeba przekonać ... ja osobiście stosuję Motul ale coś mi tam bierze ....
Arek70 Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni? A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1. poczytał byś trochę więcej niż ostatnia stronę to byś wiedział, ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że castrola mi sporo pochłaniał silnik a motula tylko odrobinę :gwizdanie: Mam mechanika który specjalizuje się w Audi,jest bardzo dobry zna się na rzeczy i nie poleca mi Motula z własnego doswiadczenia,w swoim nie zalał Motulem. A dlatego, ze spotakał się już z kilkoma przypadkami, gdzie Motul narobił szkód w silniku. Choć inni leją i są zadowoleni ale takie przypadki też sie zdarzają. Motul na pewno jest dobry do motorów.
Armi Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni? A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1. poczytał byś trochę więcej niż ostatnia stronę to byś wiedział, ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że castrola mi sporo pochłaniał silnik a motula tylko odrobinę :gwizdanie: Mam mechanika który specjalizuje się w Audi,jest bardzo dobry zna się na rzeczy i nie poleca mi Motula z własnego doswiadczenia,w swoim nie zalał Motulem. A dlatego, ze spotakał się już z kilkoma przypadkami, gdzie Motul narobił szkód w silniku. Choć inni leją i są zadowoleni ale takie przypadki też sie zdarzają. Motul na pewno jest dobry do motorów. A co ten Motul robił? Silnik rozszczelniał? Konkrety bo równie dobrze ja mogę powiedzieć, że Castrol narobił mi szkód w silniku (co jest bzdurą) ale bzdura powtarzana wielokrotnie zmienia się w "prawdę".
rikardo Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni? A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1. Poszukaj sobie specyfikacje każdego z wymienionych produktów i porównaj ich lepkość w 100 stopniach oraz wartość TBN - jest to zdolność oleju do pochłaniania sadzy i jest to ważna wartość którą mało kto się interesuje. Z tego co pamiętam to TBN w castrolu w porównaniu z motulem wypada kiepsko, dlatego często można przeczytać informację, że bardzo syfi silnik, Mobil chyba wartości TBN nie podaje przynajmniej ja nigdy nie mogłem znaleźć Liqui Moly nie sprawdzałem. Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula
Arek70 Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula Masz racje ricardo tez sie nad tym zastanawiałem, jeszcze nie wybrałem próbuje zrobić rekonesans. Ale zawsze wszystkie trafne uwagi posłuzą do odpowiedniego wyboru.[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 11:05_________________________________________________Tylko zastanawia mnie karka z oznaczeniem 5W30 LL.
Brysio Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula Masz racje ricardo tez sie nad tym zastanawiałem, jeszcze nie wybrałem próbuje zrobić rekonesans. Ale zawsze wszystkie trafne uwagi posłuzą do odpowiedniego wyboru.[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 11:05_________________________________________________Tylko zastanawia mnie karka z oznaczeniem 5W30 LL. 5w30 LL -- LONG LIFE tak ciezko to sobie wykumac ja jezdze na castrolu juz kolejna audica i nigdy nie mialem problemow z castolem specyfikacja vw jest u kazdego producenta ktory spelnia norme 50700 przestrzegana wiec jesli olej kupiony jest z pewnego zrodla to czy to bedzie motul mobil liqui czy castrol to zaden z nich nie moze zaszkodzic silnikowi chyba ze kupisz jakis fuckup przelewany 15w40 do butelek po full systetiku to sam sobie mozezs odpowiedziec co sie bedzie dzialo skoro silnik ma miec full syntetik wczesniej jezdzilem passatem rowniez na castrolu i na shell helix full syntetic i nigdy nie bylo problemow nie wiem czemu tutaj tak sie nawala na castrol jak oddlem auto mialo przelatane 330tys km na castrolu slx i smigalo jak trzeba wiec nie wiem w czym problem po drugie 95% niemieckich aut jest zalewane serwisowo castrolem a skoro mialby to byc zly olej napewno producenci nie narazali by siebie na straty i reklamacje zwiazane ze zla jakoscia oleju?
Si?a Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Castrol jest stosowany przez ASO, chyba zalosuje Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40, będie odpowiedni? A jak Castrol wypada jakościowo pod względem innych: Motul, Mobil 1, Liqui Moly, który nr 1. Poszukaj sobie specyfikacje każdego z wymienionych produktów i porównaj ich lepkość w 100 stopniach oraz wartość TBN - jest to zdolność oleju do pochłaniania sadzy i jest to ważna wartość którą mało kto się interesuje. Z tego co pamiętam to TBN w castrolu w porównaniu z motulem wypada kiepsko, dlatego często można przeczytać informację, że bardzo syfi silnik, Mobil chyba wartości TBN nie podaje przynajmniej ja nigdy nie mogłem znaleźć Liqui Moly nie sprawdzałem. Nie słuchaj mechanika bo może być partnerem np castrola lub innego produktu, a wówczas to on potrzebuje sprzedać olej i napewno nie będzie martwił twoja motorownią. Dla ciekawości powiem ci, że w rodzinie jeździ a4 z silnikiem AVG który przyjechał z Niemiec z zalanym olejem motula Mało czytelne, ale zawsze coś. http://img291.imageshack.us/img291/1128/oleje.jpg
bryleks Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 To, że Castrol jest lany w całej niemcowni w prawie każdym ASO nic nie znaczy. Po prostu ich oferta była najbardziej atrakcyjna w porównaniu do konkurencji... spełnia wszystkie zakładane normy, więc lejemy Castrola na całym świecie i wszyscy są szczęśliwi. Audi, że ma tani olej a Castrol, że sprzedają go na tony Producentom teraz zależy aby samochód bezawaryjnie działał podczas gwarancji a potem niech się dzieje co chce a najlepiej niech od czasu do czasu się coś zepsuje porządnie Ze względów marketingowych bez sensu jest budowanie auta, które najeździ 700-800tyś. bez poważnych awarii Przynajmniej tak mi się wydaje.
Brysio Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 To, że Castrol jest lany w całej niemcowni w prawie każdym ASO nic nie znaczy. Po prostu ich oferta była najbardziej atrakcyjna w porównaniu do konkurencji... spełnia wszystkie zakładane normy, więc lejemy Castrola na całym świecie i wszyscy są szczęśliwi. Audi, że ma tani olej a Castrol, że sprzedają go na tony Producentom teraz zależy aby samochód bezawaryjnie działał podczas gwarancji a potem niech się dzieje co chce a najlepiej niech od czasu do czasu się coś zepsuje porządnie Ze względów marketingowych bez sensu jest budowanie auta, które najeździ 700-800tyś. bez poważnych awarii Przynajmniej tak mi się wydaje. masz racje auta euro4 i euro4+ sa budowane na 100tys km i kazdy kto ma e4 wie ze po 100tys km zaczynaja sie schody i warto przedluzyc gwarancje niestety wiele usterek nie ma nic wspolnego z olejem -- ja teraz na probe zaleje liqui moly 4200 super top tec 50700 zobaczymy czy beda jakiekolwiek odczuwalne roznice w pracy silnika jak mowie ja leje castrol i nie bierze nic we wczesniejszych audicach/vw tez nic nie bralo i na kastrolu smigalem do 200kkm i pozniej zdawka auta ja mysle ze to w duzej mierze zalezy jak sie auto traktuje i jak sie nim jezdzi jak auto dosaje po d*pie na zimnym silniku to nie wiem czym bys go nie zalal i tak po pewnym czasie zacznie brac i turbina sie odezwie ale jak mu dajesz w pyte na goracym silniku nic mu nie bedzie po ostrej jezdzie schladzasz turbo przy paru minutach spokojnej jazdy i nie ma problemu wszytkie inne wady tzn. wycieranie sie komponentow sa przewaznie spowodowane przytkaniem jakiegos kanaliku olejowego(mi tak padl walek krzywkowy w fiacie) lub tez wad konstrukcyjnych danego silnika co ma miejsce w starszej generacji 2.5tdi oczywiscie na slabym oleju szybciej wycieraja sie czesci i szybciej siada turbina bo nie jeste odpowiednio smarowana ale to sa raczej w niektorych silnikach poboczne problemy glowne wady siedza w peknietych glowicach i blokach gdzie przez to temperatura oleju wzrasta podnad dopusczalna co powoduje utrate lepkosci itp..
yesfan Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 o TBN: "Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (silników diesla) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy."
cingular Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Panowie mam pytanko, szukam na naszym forum osoby która sprzedaje oleje liqui molly, znacie może kogoś takiego,aha i czy olej MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 będzie dobrym wyborem do AFN z 250 000 przebiegiem??? pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się