Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olej spełniający normę 507.00 spełnia także te poprzednie czyli 505.01 również, także będzie ok, tylko prawdopodobnie efekt będzie taki sam jak jak w przypadku 505.01 chyba, że zauważyłeś jakieś pozytywne zmiany?

Pozdrawiam!

Olej z normą 505.01 stosowany jest w twoim silniku gdy wymiany są robione co 15 tkm natomiast olej z normą 507.00 to olej LL i wymian co 30 tkm lub wskazania komputera. Jeżeli chodzi o oleje z normą 507.00 to tak jak ktoś wspomniał wymusiła to ekologia i stosowane są w silnikach z DPF i nie tylko. Oba oleje różnią się lepkością 505.01 ma 40 a 507.00 ma 30 i dlatego silniki go zużywają. Im wyższa lepkość tym lepiej dla trwałości silnika. Poszukaj sobie specyfikacje wymienionych produktów i porównaj takie parametry jak lepkość w 100 stopniach i wartość TBN im wyższe tym lepsze właściwości oleju.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czyli 505.01 jest lepszy od 507.00 a w salonie VW powiedzieli mi, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju.

Pozdrawiam!

Opublikowano

do aut z PD bez DPF lepiej stosować 505.01 - najlepiej oczywiście Motul

Opublikowano

Czyli 505.01 jest lepszy od 507.00 a w salonie VW powiedzieli mi, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju.

Pozdrawiam!

50700 jest lepszy nowsza technologia inna czystosc inne przyjmowanie siarki itp!

do starszych silnikow jak najbardziej mozna stosowac 50700 ale po co te oleje sa zazwyczaj drozsze i ta sa przewaznie longlife

sa rowniez 5w40 spelanijace 50700

jak narazie na rynku tylko motul jest 100% syntetyczny zadne inne spelaniajace 50700 jak mobil czy castrol czy liqui sa to oleje w ST czyli synthese technology co to nawet kolo syntetyka nie stalo!

Opublikowano

witam podłącze sie do tematu jestem nowym Świerzym użytkownikiem a 4 b7 2,0 tdi bre mam ja ok kilki dni i wlasnie szukam jaki olej by byl do niej najlepszy autko ma przejechane 120000

Opublikowano

Czyli 505.01 jest lepszy od 507.00 a w salonie VW powiedzieli mi, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju.

Pozdrawiam!

50700 jest lepszy nowsza technologia inna czystosc inne przyjmowanie siarki itp!

do starszych silnikow jak najbardziej mozna stosowac 50700 ale po co te oleje sa zazwyczaj drozsze i ta sa przewaznie longlife

sa rowniez 5w40 spelanijace 50700

jak narazie na rynku tylko motul jest 100% syntetyczny zadne inne spelaniajace 50700 jak mobil czy castrol czy liqui sa to oleje w ST czyli synthese technology co to nawet kolo syntetyka nie stalo!

A Mobil 1 ESP 5W30 507.00 to ST ?

Opublikowano

Czyli 505.01 jest lepszy od 507.00 a w salonie VW powiedzieli mi, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju.

Pozdrawiam!

50700 jest lepszy nowsza technologia inna czystosc inne przyjmowanie siarki itp!

do starszych silnikow jak najbardziej mozna stosowac 50700 ale po co te oleje sa zazwyczaj drozsze i ta sa przewaznie longlife

sa rowniez 5w40 spelanijace 50700

jak narazie na rynku tylko motul jest 100% syntetyczny zadne inne spelaniajace 50700 jak mobil czy castrol czy liqui sa to oleje w ST czyli synthese technology co to nawet kolo syntetyka nie stalo!

A Mobil 1 ESP 5W30 507.00 to ST ?

z tego co ja wiem to tak wszystkie dostepne oleje czy to mobil czy inne z serii 5w30 LL (norma 50700) sa ST zreszta sprawdz opakownaie na nim musi byc to napisane!

http://cgi.ebay.de/Mobil-1-ESP-5W-30-1x5-Ltr-VW-50400-50700-5W30-8-00-l-/280550949338?pt=Autopflege_Wartung -- kliknij na fotke widac wyraznie ST

tylko na motulu widac wyraznie -->> 100% synthese

po drugie zalalem silnik zamiast castrolem wlalem na probe liqui molly -->I silnik pracuje glosniej niz na castrolu edge!!!

nie mialem pod reka motula ale teraz testne na motulu zobaczymy czy bedzie jakas poprawa!

Opublikowano

Czyli 505.01 jest lepszy od 507.00 a w salonie VW powiedzieli mi, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju.

Pozdrawiam!

50700 jest lepszy nowsza technologia inna czystosc inne przyjmowanie siarki itp!

do starszych silnikow jak najbardziej mozna stosowac 50700 ale po co te oleje sa zazwyczaj drozsze i ta sa przewaznie longlife

sa rowniez 5w40 spelanijace 50700

jak narazie na rynku tylko motul jest 100% syntetyczny zadne inne spelaniajace 50700 jak mobil czy castrol czy liqui sa to oleje w ST czyli synthese technology co to nawet kolo syntetyka nie stalo!

Nie masz racji niestety. Millers Oils XF Longlife 5w30 z aprobatą VW 504.00/507.00 jest olejem FULL SYNTHETIC, zresztą nawet ich Trident 5w30 Longlife jest FULL SYNTHETIC (około 150zł / 5l). Różnią siętym, że XF ma aprobatę VW, a Trident jedynie spełnia wymogi VW 504.00/507.00

Co do Liqui Moly i głośnej pracy - bardzo możliwe - kumpel, który pracuje w Platinum powiedział mi, że Liqui Moly świetnie sprzedaje się w Niemczech , bo to olej "niemiecki", średnio, coraz lepiej w Polsce z tego samego powodu. A wiecie dlaczego nie sprzedaje się w Rosji?? Bo poszła plotka, że Liqui Moly kupuje tam olej bazowy do produkcji (co wcale nie znaczy, że jest on zły), no ale... Spostrzeżenia użytkowników zdają się potwierdzać, że coś jest na rzeczy...

Opublikowano

Czyli 505.01 jest lepszy od 507.00 a w salonie VW powiedzieli mi, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju.

Pozdrawiam!

50700 jest lepszy nowsza technologia inna czystosc inne przyjmowanie siarki itp!

do starszych silnikow jak najbardziej mozna stosowac 50700 ale po co te oleje sa zazwyczaj drozsze i ta sa przewaznie longlife

sa rowniez 5w40 spelanijace 50700

jak narazie na rynku tylko motul jest 100% syntetyczny zadne inne spelaniajace 50700 jak mobil czy castrol czy liqui sa to oleje w ST czyli synthese technology co to nawet kolo syntetyka nie stalo!

A Mobil 1 ESP 5W30 507.00 to ST ?

z tego co ja wiem to tak wszystkie dostepne oleje czy to mobil czy inne z serii 5w30 LL (norma 50700) sa ST zreszta sprawdz opakownaie na nim musi byc to napisane!

http://cgi.ebay.de/Mobil-1-ESP-5W-30-1x5-Ltr-VW-50400-50700-5W30-8-00-l-/280550949338?pt=Autopflege_Wartung -- kliknij na fotke widac wyraznie ST

tylko na motulu widac wyraznie -->> 100% synthese

po drugie zalalem silnik zamiast castrolem wlalem na probe liqui molly -->I silnik pracuje glosniej niz na castrolu edge!!!

nie mialem pod reka motula ale teraz testne na motulu zobaczymy czy bedzie jakas poprawa!

Dałbym sobie głowę uciąć , że wcześniej na bańkach Mobila ESP 5W30 widniał napis Full Synthetic. Czyżby zmienili bazę w nowych olejach ?

Opublikowano

Panowie, muszę za max 2 tygodnie zmienić olej, lecz zastanawiam sie na jaki. Temat dość szeroki i nie ukrywam, że mam niezły mętlik w głowie. Obecnie jeżdżę na półsyntetyku Shella i uważam, że można byłoby dokonać zmiany na coś lepszego. Proszę o pomoc w doborze i najlepiej skąd nabyć ten specyfik.

Audi A4 1.9. TDI 110PS 97r.

Opublikowano

Panowie, muszę za max 2 tygodnie zmienić olej, lecz zastanawiam sie na jaki. Temat dość szeroki i nie ukrywam, że mam niezły mętlik w głowie. Obecnie jeżdżę na półsyntetyku Shella i uważam, że można byłoby dokonać zmiany na coś lepszego. Proszę o pomoc w doborze i najlepiej skąd nabyć ten specyfik.

Audi A4 1.9. TDI 110PS 97r.

Motul X-cess 8100 jest dla Ciebie. Dzik z forum ma ori i w dobrej cenie.

Opublikowano

Twoj silnik musi jezdzic na full syntetyku najlepszej firmy.

Opublikowano

Witam.

Wczoraj przeszzedłem z minerała ;/ na syntetyk Mobil 1 0w40. Autko jakby dostalem w spadku i nie wiedzialem ze hulalo na mineralnym. Po zalaniu wydaje mi sie ze jest troche ciszej. Przed zmianą jazda odbywala sie w zakresie od 1 do 2 tys. obrotow bo wyzej to strasznie warczal. Chyba 2 lata jezdzil bez zmiany oleju :|

Opublikowano

Twoj silnik musi jezdzic na full syntetyku najlepszej firmy.

Jeżeli moje auto jeździ teraz na półsyntetyku to tak bez obaw i konsekwensji można zmienić na pełen syntetyk. Na marginesie pragnę dodać, że do wymiany szykuję się pod koniec miesiąca oraz dokonuję wymiany szklanek na firmę INA bo obecne troszkę słychać. Przed wymianą zakupiłem formułę którą wlewa się do oleju i jeździ na niej max 500km po czym zlewa olej i zalewa świeżym wraz z wymianą filrta. Sprzedawca w sklepie zaproponował mi tę formułę ponieważ powiedział, że to dobrze czyści silnik, a ponad to po zlaniu starego oleju kazał wlać dwa litry jakiegoś zwykłego i dolać 2,5 ropy d oleju i odpalić na kilka chwil aby dobrze wszystko się przeczyściło. Wydaje mi się, że to dobry sposób na dokładne wymycie wszystkich "smarownych" elementów w silniku. Co do oleju to proszę jeszcze o wszelkie informacje co do przejścia z pół na pełen syntetyk. aaa nazwę oleju co mi podałeś to rzeczywiście jest taka najlepsza?

Opublikowano

Twoj silnik musi jezdzic na full syntetyku najlepszej firmy.

Jeżeli moje auto jeździ teraz na półsyntetyku to tak bez obaw i konsekwensji można zmienić na pełen syntetyk. Na marginesie pragnę dodać, że do wymiany szykuję się pod koniec miesiąca oraz dokonuję wymiany szklanek na firmę INA bo obecne troszkę słychać. Przed wymianą zakupiłem formułę którą wlewa się do oleju i jeździ na niej max 500km po czym zlewa olej i zalewa świeżym wraz z wymianą filrta. Sprzedawca w sklepie zaproponował mi tę formułę ponieważ powiedział, że to dobrze czyści silnik, a ponad to po zlaniu starego oleju kazał wlać dwa litry jakiegoś zwykłego i dolać 2,5 ropy d oleju i odpalić na kilka chwil aby dobrze wszystko się przeczyściło. Wydaje mi się, że to dobry sposób na dokładne wymycie wszystkich "smarownych" elementów w silniku. Co do oleju to proszę jeszcze o wszelkie informacje co do przejścia z pół na pełen syntetyk. aaa nazwę oleju co mi podałeś to rzeczywiście jest taka najlepsza?

nazwa oleju jest najlepsza. zmień sprzedawcę i sklep. jesli chcesz przeczyscic silnik zalej na 15 min przez wymiana oleju Motul Engine Clean i potem syntetyk.

Opublikowano

Twoj silnik musi jezdzic na full syntetyku najlepszej firmy.

Jeżeli moje auto jeździ teraz na półsyntetyku to tak bez obaw i konsekwensji można zmienić na pełen syntetyk. Na marginesie pragnę dodać, że do wymiany szykuję się pod koniec miesiąca oraz dokonuję wymiany szklanek na firmę INA bo obecne troszkę słychać. Przed wymianą zakupiłem formułę którą wlewa się do oleju i jeździ na niej max 500km po czym zlewa olej i zalewa świeżym wraz z wymianą filrta. Sprzedawca w sklepie zaproponował mi tę formułę ponieważ powiedział, że to dobrze czyści silnik, a ponad to po zlaniu starego oleju kazał wlać dwa litry jakiegoś zwykłego i dolać 2,5 ropy d oleju i odpalić na kilka chwil aby dobrze wszystko się przeczyściło. Wydaje mi się, że to dobry sposób na dokładne wymycie wszystkich "smarownych" elementów w silniku. Co do oleju to proszę jeszcze o wszelkie informacje co do przejścia z pół na pełen syntetyk. aaa nazwę oleju co mi podałeś to rzeczywiście jest taka najlepsza?

czlowieku zalatwisz takim systemem silnik jaki debil polecil ci wlac diesel do silnika ????? madsakra przeciez ten silnik bedzie chodzil na sucho! nie no gratuluje sprzedawcy naprawde dobry fachowiec! po pierwsze mineral sie bardzo zle miesza zwlasza ze uzywanym syntetykiem moze posklejac ci kanaly olejowe a potem zycze milej zabawy z rozbieraniem silnika

sa srodki czyszczace specjalnie patentowane i takich sie uzywa nie jakiegos oleju czy diesla!!!!

[br]Dopisany: 24 Sierpień 2010, 19:00_________________________________________________

Endriuu, wy razem ten byznez olejowy z Dzikiem prowadzicie :)

endriuu dostanie olej gratis po tylu poleceniach dzik mu zrobi extra odrzut :)))

Opublikowano

Jak poszukacie moje posty z początku wątku - też dziwiłem się dlaczego wszyscy chwalą Motula. Jeździłem na Mobilu i ten olej chwaliłem. jakieś 2 lata temu postanowiłem sprobować i zalać Motula. Ktoś na forum polecił Dzika. Jakież było moje zdziwienie jak okazało sie, że Dzikus jest ze Szczecina, a konkretnie tu studiuje (teraz juz studiował). Umówiłem się - pojechałem - kupiłem - zalałem - zapomniałem co to dolewki. Nie powiem - teraz z Dzikusem jesteśmy jak bracia. :decayed: Mało jest tak uczciwych i porządnych ziomów. Także polecam na każdym kroku. A płacę u Dzika normalnie - jak każdy. Za cześci w maju skasował mnie z niską marżą tylko ( a brałem za 2 tyś) - po starej/młodej znajomości. pozdr

Opublikowano

Jak pisałem wcześniej jeżdżę na półsyntetyku i wielu ludzi mówi, że przesiadka na pełen syntetyk to niedobre rozwiązanie chociażby dlatego, że silnik może zacząć kiepsko pracować mając przebieg powyżej 3k. Co do oleju to sądzę po przeczytaniu tylu dobrych opini, że to idealny wybór ze względu na jego właściwości. Co do zakupu to gdzie taki olej najlepiej nabyć. Z dzikiem trzeba się najlepiej skontaktować rozumiem, a co do zakupu z allegro to czy nie było by to złym rozwiązaniem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...