Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

paliles cos????

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja jeszcze nie wyczytalem zeby tutaj na forum ktos mial problem w AVF z pekajaca glowica czy jakas tandempompa.... :D

nie wiem odnosnie ktorej wypowiedzi ten post, jednak spiesze wyjasnic - zle czytales :cool1:

Opublikowano

auto z niemiec wedlug ksiazki od nowosci bylo serwisowane na pol syntetyku 10w40, ma grubo ponad 300 tys i taki sam olej zalewam.Niemieckie serwisy chyba slyna z solidnosci i wiedza co lac.Skoro niektore silniki 1Z bez remontu potrafily przejezdzic po 600 -800 tys i napewno pelnego syntetyka nawet nie polizaly to znaczy ze olej 10w40 jest wlasciwy do tej jednostki.Ale Polak o starego grata dba bardziej niz o rodzine i dlatego grzecznie pytam czy jest olej polsyntetyczny 5W40 bo gdzies mi sie obilo o uszy ze juz takie produkuja... a ze niektorym ktorzy maja kilkuletnie auta cyce opadaj jak to czytaja to juz problem ich anatomii.

Spoko Spoko. 1Z fajny motorek. Typowy klekotek a jednak z legendarna wytrzymaloscią i niezawodnoscią :good:

Ja majac taki motorek zapodawalem do niego Mobil 1 0-40 TD 505 00 raz zdarzylo mi sie kupowac w PL w hurtowni olejow i tam pani sprzedawca roobila galy ze taki drogi olej to nie dobrze dla portfela itp :naughty:

Moze i troche przesadzalem z tym olejem bo chodza sluchy, ze ten silnik wytrzymuje po pół miliona na minerale tylko zmienianym regularnie... no coz ale ja lubie dbac o swoje maszynki :cool1:

A co do oleju Jest taki olej:

Np Valvoline Dura Blend 5-40 semi-syntetic

O malo go nie kupilem. A parametry ma calkiem niezle :gwizdanie:

pozdr

Opublikowano

...o takie konkretne odpowiedzi chodzi..dzieki :hi:

Opublikowano

auto z niemiec wedlug ksiazki od nowosci bylo serwisowane na pol syntetyku 10w40, ma grubo ponad 300 tys i taki sam olej zalewam.Niemieckie serwisy chyba slyna z solidnosci i wiedza co lac.Skoro niektore silniki 1Z bez remontu potrafily przejezdzic po 600 -800 tys i napewno pelnego syntetyka nawet nie polizaly to znaczy ze olej 10w40 jest wlasciwy do tej jednostki.Ale Polak o starego grata dba bardziej niz o rodzine i dlatego grzecznie pytam czy jest olej polsyntetyczny 5W40 bo gdzies mi sie obilo o uszy ze juz takie produkuja... a ze niektorym ktorzy maja kilkuletnie auta cyce opadaj jak to czytaja to juz problem ich anatomii.

niemieckie serwisy, po zakonczeniu okresu gwarancji leja do silnika to na co decyduje sie wlasciciel. a w trakcie to co musza,czyli oleje spelniajace norme.

mieszkancy zza naszej zachodniej granicy nie naleza do rozrzutnych i oleje co prawda wymieniaja, ale na najtansze z mozliwych.... :cool1:

nie dbaja o swoje pojazdy az tak pieczolowicie jak, uzytkownicy tego forum starajacy sie zapewnic im jak najlepsze warunki pracy.... :gwizdanie:

silnik 1z maja turbiny pracujace pod o wiele nizszym obciazeniem niz afn, czy avf, stad ich tolerancja na warunki smarowania jest o wiele wieksza.

podobna sprawa dotyczy wtryskow, sa bardziej odporne na zanieczyszczenie.

ogolnie silnik slabszy mocą, ale przez to odporniejszy i bardziej tolerancyjny na materialy eksploatacyjne.

Opublikowano

Witam!Chciałbym dodać swoje spostrzeżenia - jaki olej.Jeżdżę audi a-4 1.9Tdi 90KM na oleju Mobil SuperS10/40.Przejechałem od wymiany 9258km -cały rok i nie dolałem grama oleju.Silnik ma przebieg 234654km.Silniczek spisuję się super.

Dodatkowo jeżdżę sam.dostawczym Dukato2.5Tdi - na oleju TurdusShpdSae15w/40.Przejechałem 475000km i na 1000km dolewam około 1l tego oleju.Silnik pracuje jak na taki przebieg bardzo dobrze.

Zaznaczam,że nie szaleję na drodze.Szkoda płacić mandaty..

Opublikowano

kolego jak silnik stoi na mrozie -10 stopni i odpalisz i pierwsze 4 - 10 sekund cos piszczy potem przestaje to czego to jest wina skoro tylko na lm to mialem????? nawet castrol takich objawow nie mial

i to piszczal definitywnie ktorys z walkow w tylnej czesci silnika! bo nie byl smarowany przez te kilka sekund!

ale bzdury

a udowodnic ci to ze nie bzdury ???? gowniany olej thc i tyle wiecej nie dam nic nie polece go nikomu choc sam kupilme zamiast tego polece castrola edge lub mobila a o motulu nie wspomne!

liqui molly wylalem z silnika po niecalych 8 tys km bo sie niedalo na tym jezdzic w zimie!

[br]Dopisany: 04 Grudzień 2010, 09:42_________________________________________________

auto z niemiec wedlug ksiazki od nowosci bylo serwisowane na pol syntetyku 10w40, ma grubo ponad 300 tys i taki sam olej zalewam.Niemieckie serwisy chyba slyna z solidnosci i wiedza co lac.Skoro niektore silniki 1Z bez remontu potrafily przejezdzic po 600 -800 tys i napewno pelnego syntetyka nawet nie polizaly to znaczy ze olej 10w40 jest wlasciwy do tej jednostki.Ale Polak o starego grata dba bardziej niz o rodzine i dlatego grzecznie pytam czy jest olej polsyntetyczny 5W40 bo gdzies mi sie obilo o uszy ze juz takie produkuja... a ze niektorym ktorzy maja kilkuletnie auta cyce opadaj jak to czytaja to juz problem ich anatomii.

kolego jesli auto z okolic bielefeldu to nigdy w zyciu nie spotkalem sie tam z temperatura nizsza niz -5 w innych regionach nie spotkalme sie z nizsza jka -13 wiec o czym tutaj gadamy jak bylem chyba w 2004 roku to w polsce byly mrozy po -28 - 33 stopmi na podkarpaciu

i odpal wtedy auto na minerale!!! czy polyntetyku

Opublikowano

a udowodnic ci to ze nie bzdury ????

Udowodnij i nie krzycz.

Jeżdżę na LL przeszedłem z motula i więcej raczej motula nie zaleje.

Nie słyszę żadnych pisków.

Opublikowano

jesli znajde ten filmik ktory nagralem jak piszczal to go tutaj wstawie

dodam jeszcze 65euro za 6 litrow nie nalezy do najtanszych gdzie castrol edge 46euro za 6 litrow mobil to samo

Opublikowano

...po przeczytaniu artykulu o olejach przed nastepna wymiana czyszczenie i 5w40.

Opublikowano

Bardzo dobre opracowanie w temacie oleji warto poczytac !!!!!!!!!!

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Bardzo ciekawie sie to czytalo

Dziekujemy Ci za ten link :>

Opublikowano

Dziekujemy Ci za ten link :>

ten link jest na pierwszej stronie tego wątku :gwizdanie:

No widzisz. Człowiek tak dawno tam niezaglądał... :naughty:

Opublikowano

Witam, nie wiem czy dobry temat, ale nie chcę zakładać nowego a moje pytanie dotyczy oleju. Dziś zrobiłem serwis olejowy, do mojego AWX'a zalałem Castrol SLX 5W30 LongLife III (wiem, że można było zalać gorszy, ale taki chciałem). Gość w warsztacie, w którym wymieniałem olej powiedział, że mój silnik nie spełnia "norm longlife" i muszę wymieniać olej co 10k km. Więc jak to jest, kiedy mam znów wymienić olej?

Opublikowano

Wymiana max co 15 tys.km, a olej to chyba mogłeś zalać lepszy od Castrola a nie gorszy :wink4:

Opublikowano

Wymiana max co 15 tys.km, a olej to chyba mogłeś zalać lepszy od Castrola a nie gorszy :wink4:

Książkę mam prowadzoną do końca, a słyszałem że właśnie taki w ASO leją, to taki też wybrałem :)

P.S O tym, że mogłem gorszy, to chodziło mi oto, że nie mam DPF'a, a olej zaleca się do silników z filtrem.

Opublikowano

ten olej jest ok - jak mowi producent spelnia normly wstystkich olejow wstecz - wiec nie masz sie co martwic

wymiana max co 15tys i pasuje mozesz lac castrola ale motul byly lepszy

Opublikowano

ten olej jest ok - jak mowi producent spelnia normly wstystkich olejow wstecz - wiec nie masz sie co martwic

wymiana max co 15tys i pasuje mozesz lac castrola ale motul byly lepszy

Dziękuje, tak zrobię. A w czym Motul jest lepszy od Castrola? Za długi jest ten wątek, żebym to znalazł. Czy są to jakieś różnice, które są odczuwalne czy tylko parametry na papierze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...