midqard Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 motul, motul, motul.... :gwizdanie: ok jest dobry a czy ktos z was testował oleje Panolin? Osobiście nie używałem, ale możliwe że robią bardzo dużo oliwy dla kogoś innego pod cudzym brendem. Sądzę że jako szwajcarski wyrób powinien być dobrej jakości, w sumie firma ma duże doświadczenie w olejach przemysłowych. Pewnie zaraz wyznawcy "motulizmu" podniosą krzyk, że to shit, bo marka nie znana Karta produktu powinna wszystko wyjaśnić hehe ...motulizmu... Może bede pierwszym testerem Panolin racing synth 5W-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejek Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Jeżeli chcesz lać do do TDI PD to raczej wybierz coś z normą 505.01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 motul, motul, motul.... :gwizdanie: ok jest dobry a czy ktos z was testował oleje Panolin? bardzo dobry olej :good: :good: pół CH na tym jezdzi, moja padaka miała wlepkę tego oleju INDY 5W-40 po zdjeciu pokrywy glowicy musze przyznac ze silnik wyglada jak NEW !!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 panowie skonczcie porownywac oleje na kraj z ktorych pochodza moze byc czeski rumuski czy nie wiem jaki wazne zeby byl dobry ! np niemcy maja tyle fuckupow w swoich produktach ze glowa mala a ludzie mysla a niemieckie to dobre patrzecie na naklejki teraz jest designed in germany albo assembled in germany a made in china widzialem mase takich produktow po sklepach to samo z olejami liqui molly 50700 to thc dzwonilme do nich i sie pytam dlaczego to nie full syntetic koles mowil ze musialby niesamowicie duzo kosztowac a ja do niego a motul i inne oleje jest fullsynt i dlaczego mniej kosztuje to sie zaczal jakac to wsztyko to dymanie klienta te oleje w produkcji to max 2 euro na litrze obojetnie jaki by nie wziac a tylko koncerny sobie kasiure nabijaja bo pod nowe normy robione i to strasznieeeeeeeeee skomplikowany proces i sratatata mobil robil tez full syntetica a w szwabi tylko thc w normie 50700 dostepny na castrolu nic nie pisze czy full czy thc audi leje go na pierszy montaz wiec jakies normy spelnia ale jak wiadomo za dobry nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Popatrz na tabele,i pokaz mi jaka i gdzie przewagę ma ful od nie fula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos* Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 to samo z olejami liqui molly 50700 to thc dzwonilme do nich i sie pytam dlaczego to nie full syntetic koles mowil ze musialby niesamowicie duzo kosztowac a ja do niego a motul i inne oleje jest fullsynt i dlaczego mniej kosztuje to sie zaczal jakac Brysio zadzwoń lub napisz do oficjalnego przedstawiciela Motula i spytaj się jaka jest baza np 504/507 , bo to ,że jest na butelce napisane 100% full synthetic o niczym nie znaczy. Można tak nazywać oleje HC i jest to dozwolone , dlatego np. Mobil ESP w polsce jest FULL a w Niemczech ST , a olej ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 to samo z olejami liqui molly 50700 to thc dzwonilme do nich i sie pytam dlaczego to nie full syntetic koles mowil ze musialby niesamowicie duzo kosztowac a ja do niego a motul i inne oleje jest fullsynt i dlaczego mniej kosztuje to sie zaczal jakac Można tak nazywać oleje HC i jest to dozwolone , dlatego np. Mobil ESP w polsce jest FULL a w Niemczech ST , a olej ten sam. Co do tego Mobila to nie był bym tak pewny ponieważ mam przykład z serwisowana w PL octavią w silniku której był stosowany Mobil ESP. Przy przebiegu 40 tkm silnik go bardzo zużywał. Po zastosowaniu Mobila ESP kupionego w Niemczech silnik przestał zużywać olej do przebiegu ok 12 tkm od momentu wymiany kiedy to ponownie zaczął brać olej ale było to już związane z utrata jego lepkości czyli nadawał się do wymiany ale w myśl marketingu ma wytrzymać 30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Popatrz na tabele,i pokaz mi jaka i gdzie przewagę ma ful od nie fula. Tabele tabelami ale nie pomyslales ze full moze dluzej trzymac te parametry niz nie full? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 lm 50700 wylalem z silnika po 8000km i wiecej go tam nie wleje mnie nie obchodza papiery widze jak sie auto zachwuje i tyle na motulu zdecydownaie lepiej jak na lm silnik ciszej pracuje i wogole nie mam zamaru reklamowac motula nastepna zmiana bedzie znow na jakis inny olej millers albo jeszcze cos innego to ze mercedes ma na papierze napisane 6.3l srednie spalanie tez mam im wierzyc tak? mnie sie nie udalo przy spkojnej jezdzei zadnym z nich zejsc ponizej 8,5 litra przy spokojnej jezdzie bo jak dalem gazu np 250cgi to tam 12l bylo nic a silnik 1,8 wiec co ja nie umiem jezdzic czy papiery "klamia" tak sa podpicowane w komorach testowych przy wylaczonej klimie i calej elektryce i wogole ecu podpiety do kompa testowego specjalne waskie opony itp ale ja takie testy z gory na dol moge pipier...... bo jak auto kupie i bierze 10 srednio to nie 6,3 czyli jak lm napisal ze olej jest za***isty to taki ma byc bo tak jest napisane ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midqard Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 To sie rozkreciła znowu dyskusja Kazdy leje to co uwaza za sluszne dla swojego auta... jedni ulegaja opinii innych i tak to sie kreci sa fora gdzie ludzie dyskutuja o jakosci, parametrach po pewnych przebiegach, itd, itp; warto je czasem przejrzeć jedna z nich: http://forums.tdiclub.com/forumdisplay.php?s=64e2a042ce0c43806e90d825c26c09d7&f=14 A temat o olejach mozna (niesmiało) przyrównać do tematu o paliwach.... temat rzeka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Tabele tabelami ale nie pomyslales ze full moze dluzej trzymac te parametry niz nie full? Udowodnij to choćby na papierze,10 tys wytrzyma mineralny wiec półsyntetyczny na pewno tez.Ja nie ulegam niczyjej opinii.Castrol,mobil,lm,valvoline nie robi fula z norma 505.01 i jakoś nie chce mi się wieżyc ze motul jest tu pionierem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proof Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Podstawą jest zachować parametry jakie zaleca fabryka i wymieniać dużo częściej niż ASO zaleca,10-12tys km. Ostatnio byłem w sklepie ASO Audi i podsłuchałem jak klient przyjechał A4 2.0 tdi 140km 2007 rok na 3 przegląd od nowości,jeździ na long life i przy 89tys to była trzecia wymiana oleju w silniku,a śmiga głównie miasto i dziwił się że bierze mu olej i silnik bardzo głośn o pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejek Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 panowie skonczcie porownywac oleje na kraj z ktorych pochodza moze byc czeski rumuski czy nie wiem jaki wazne zeby byl dobry ! np niemcy maja tyle fuckupow w swoich produktach ze glowa mala a ludzie mysla a niemieckie to dobre patrzecie na naklejki teraz jest designed in germany albo assembled in germany a made in china widzialem mase takich produktow po sklepach to samo z olejami liqui molly 50700 to thc dzwonilme do nich i sie pytam dlaczego to nie full syntetic koles mowil ze musialby niesamowicie duzo kosztowac a ja do niego a motul i inne oleje jest fullsynt i dlaczego mniej kosztuje to sie zaczal jakac to wsztyko to dymanie klienta te oleje w produkcji to max 2 euro na litrze obojetnie jaki by nie wziac a tylko koncerny sobie kasiure nabijaja bo pod nowe normy robione i to strasznieeeeeeeeee skomplikowany proces i sratatata mobil robil tez full syntetica a w szwabi tylko thc w normie 50700 dostepny na castrolu nic nie pisze czy full czy thc audi leje go na pierszy montaz wiec jakies normy spelnia ale jak wiadomo za dobry nie jest To musisz wiedzieć kilka rzeczyw/g prawa niemieckiego olej na bazie estrowej, bądź olej na bazie PAO z pewnymi dodatkami nie jest olejem syntetycznym, tylko częściowo syntetycznym. Dlatego LM jest opisywany jako Teilsynthetisch. Jeżeli jakiś olej jest na bazach HC to jest to opisane że jest to olej na bazach HC, których parametry wcale nie są gorsze od tzw. syntetyków. A Castrol nie jest zalewany na taśmie, to że masz na korku oleju że castrol jest rekomendowany to tylko efekt zajeogromnych pieniędzy zapłaconych koncernowi VAG przez Castrola za umieszczenie swojego logo. Tabele tabelami ale nie pomyslales ze full moze dluzej trzymac te parametry niz nie full? Udowodnij to choćby na papierze,10 tys wytrzyma mineralny wiec półsyntetyczny na pewno tez.Ja nie ulegam niczyjej opinii.Castrol,mobil,lm,valvoline nie robi fula z norma 505.01 i jakoś nie chce mi się wieżyc ze motul jest tu pionierem. Wszystkie te oleje są oparte na bazach HC, kwestia tylko nazewnictwa na opakowaniu. Na niemieckim oleju będziesz miał opis że jest to olej HC, na innych syntetyk. Kwestia prawna i marketingowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 nie motul w niemczech jest jako full syntetic i jest full syntetic dzwonilem dzis z ciekawosci do przedstawiciela i nie jest jakims thc czy shc czy immym tanio podrobionym a drogo sprzedanym syntetykiem chcesz podam ci numer sam sobie zadzwon i sie dopytaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejowiec Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 A Millers Oils to 100% syntetyk i do tego 100% PAO. I nie ważne czy kupiony w Polsce, Anglii, Niemczech czy Chinach - i tak jest z jednej fabryki, do której numer telefonu jest na opakowaniu - a nie jak na niektórych produktach - Made in EU I zostanę przy swoim, żeby nie wiem co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 A Millers Oils to 100% syntetyk i do tego 100% PAO. I nie ważne czy kupiony w Polsce, Anglii, Niemczech czy Chinach - i tak jest z jednej fabryki, do której numer telefonu jest na opakowaniu - a nie jak na niektórych produktach - Made in EU I zostanę przy swoim, żeby nie wiem co Nie przesadzaj. Ten np do PD jest semi :gwizdanie: http://www.millersoils.net/M3_cgi/millers2.cgi?product_id=11&exact_match=on&type=automotive&cart_id= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejek Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 nie motul w niemczech jest jako full syntetic i jest full syntetic dzwonilem dzis z ciekawosci do przedstawiciela i nie jest jakims thc czy shc czy immym tanio podrobionym a drogo sprzedanym syntetykiem chcesz podam ci numer sam sobie zadzwon i sie dopytaj Eeee... przedstawiciel będzie się zapierał przez telefon że bardziej syntetycznego z syntetycznych nie ma. Najbardziej wiarygodnym źródłem są karty produktu i karty BHP, a najbardziej kody celne, tu nic nie zmienisz mimo wypisanych cudów na opakowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 nie motul w niemczech jest jako full syntetic i jest full syntetic dzwonilem dzis z ciekawosci do przedstawiciela i nie jest jakims thc czy shc czy immym tanio podrobionym a drogo sprzedanym syntetykiem chcesz podam ci numer sam sobie zadzwon i sie dopytaj Eeee... przedstawiciel będzie się zapierał przez telefon że bardziej syntetycznego z syntetycznych nie ma. Najbardziej wiarygodnym źródłem są karty produktu i karty BHP, a najbardziej kody celne, tu nic nie zmienisz mimo wypisanych cudów na opakowaniu. to nie polska to szwabia jesli by sie cos nie zgadzalo zamkna bude i po krzyku dlatego inne produkty sa shc albo thc jak np liqui molly a motul jest full synt tu nie jest jak w polsce ze przed kontrola sie 2 tygodnie wczesniej zapowiadaja tak jak bylo w znanym mi przypadku !!! tylko jedtzie koles kupuje banke idzie do laboratorium testuje i jest wynik taki czy taki a w polsce sie wysyla zawiadomienie ze dnia tego i tego o tej i o tej godzinie przyjdzie laskaie ktos sprawdzic czy aby u panstwa wszystko w porzadku no ku... smiech na maxa debilny system pozwala na kombinacje totez takie sie odbywaja[br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 13:08_________________________________________________dodam jeszcze ze znam przypadek z bielefeldu gdzie oczywiscie POLAK wynajmowal cpn i dolewal rozpuszczalnika do benzyny zeby miec wiekszy zysk i zrobili raz kontrole zamkneli bude bez ale i na tym nie koniec na jego koszt wypompowali cale paliwo ktore zostalo "zezlomowane" czyli zawiezione do rafinerii do oczysczenia oczywiscie na jego koszt dodatkowo zostalo przeprowadzone czyszczenie zbiornikow na jego koszt sprawdzenie wszystkich dystrybutorow na jego koszt oplaty ekologiczne za zanieczyszczanie paliw no i kara koles poszedl siedziec bo nie stac bylo go na zaplate tych rzeczy dlatego tutaj sie nie oplaca kombinowac bo nie ma to sensu a w polsce znam wlasciciela cpn tez kombinowali cos to dostal kare 2500zl no kur.... smiech na sali sam sie chwialil ze mu sie oplaca kombinowac bo nawet jak mu cos znajda to kary sa bagatelnie niskie do zysku wiec o czym tutaj mowa!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Tak czytam co tu piszecie i wnioskuje że lepiej kupić olej nie komercyjny czyli Motul, Liquid Moly, Valvoline niż Castrol, Mobil, Lotos itp. bo te drugie są że tak napisze "chrzczone" bo nie są rozlewane w miejscu ich pochodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejek Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 No nie przesadzaj, że od razu chrzczone Castrol. Mobil i jeszcze któraś z wielkich marek olejowych ma ładny napis MADE IN EU co oznacza że może być robiony w Portugalii, Francji, Niemczech, Grecji Estonii, a nawet Turcji i Ukrainie. Pokrótce przychodzą Panowie, dają recepturę i zróbcie nam taki a taki olej, później badają gotowy wyrób i wio na rynek. Czyli różne rafinerie robią ten sam produkt i nie dziw się że raz trafisz na coś dobrego, a raz na badziewie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się