Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie firmy robią nas w "człona" , lecz nie wszystkie , niektóre informują nas o tym napisem na opakowaniu ,że olej HC a inne mają nas w D...e. Czysty marketing. I teraz taki Kowalski , który stoi przed wyborem oleju patrzy na półke i który olej wybierze.... z napisem FULL Synthetic. Motul nie pozostał w tyle stosując ta samą praktykę , bo trudno jest rywalizować z napisem na opakowaniu HC ,lub semi synthetic z napisem FULL. Swego czasu w USA Mobil wytoczył proces Castrolowi za używanie nazwy Full synthetic w olejach opartych o bazę HC , co prawda przegrali sprawę , ale od tej pory w USA trzeba umieszczać informacje na opakowaniu ,że olej HC , a u nas jak jest każdy wie...

Olej HC nie jest taki zły, jakby się mogło wydawać. Jako świeży nie ustępuje swoimi właściwościami od oleju np. PAO, lecz jest dużo mniej wytrzymały i odporny tzn. dużo szybciej traci swoje właściwości i czasami widać to po zużyciu oleju ,że do jakiegoś tam przebiegu po wymianie nic nie ubywa a później raptownie silnik go żłopie. Myślę ,że 15 tys dla tego oleju to za dużo wiadomo ,że wszystko zależy od warunków eksploatacji pojazdu miasto/trasa. W trasie może i da radę , ale w warunkach miejskich, korki ,częste odpalanie , krótkie przeloty, raczej zmiana co 10 kkm.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przykładów innych producentów Mobil , Castrol, Elf, Shell, jest na pęczki trzeba tylko poszukać , są ogólno dostępne.

prosilem o konkretna literatue a nie ogolne adresy typu google.com

Opublikowano

Musashi chcesz żebym wszystko podał gotowe na tacy. Nikt przecież nie karze szukać u wujka googla ,tylko w kartach produktu dostępnych na stronach danych producentów.

Kilka przykładów które mam zapisane ,gdzie na opakowaniu full synthetic a w karcie :

http://www.worldpac.com/tagged/Motor_Oil_-_Motul_-_5W-30_8100_X-clean_3374650_233468_1_Liter.pdf

http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/xcess5w40.pdf

http://www.proauto.pl/pliki/HELIX%20ULTRA%205W-40.pdf

http://datasheets.bp.com/bpglis/lsdsplf.nsf/0/B2C5321CDF129747802578B9004DE20B/$file/014560Castrol%20Edge%20Sport%205W-40.pdf

Opublikowano

to i ja dorzucę swój post do tych 268 stron :)

Wydaje mi się, że taki test jest bardziej miarodajny niż jakieś karty katalogowe ( przynajmniej dla mnie )

Najlepsze oleje:

1) Motul 300V 5W-40

2) Ravenol VSi 5W-40

3) Castrol Magnatec 5W-40

4) Statoil Lazerway 5W-40 C3

5) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40

6) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 and Motul 8100 X-cess 5W-40

Opublikowano

Po pierwsze Musashi zbierając najlepsze swoje doświadczenia odwalił kawał roboty sporządzając tę listę.

Jest świetna jako szybkie kompendium dla potrzebujących.

Uznaję krytykę ale konstruktywną. Np. na podstawie patrz tabelka porównawcza proponuję wycofać olej xxx i wstawić yyy.

Nie widzę sensu krytyki w której powołujemy się na internet, oderwane dane itd, tj. takich które krytykantowi zajęły 5min a sprawdzenie trwa godzinami.

Zajmowałem się smarowaniem profesjonalnie (inż. ds. niezawodności mechanicznej) w zakładzie 2000 przekładni w dużej korporacji. TRUDNY TEMAT: Ogólnie w Europie nie było zgodności opinii (zaleceń) co do gatunku(dostawcy) oleju. Oczywiście musiał być zgodny ze specyfikacją dla danej przekładni.

Przyczynami awarii typowo było: nie wymienianie oleju w terminach, niski poziom=brak dolewek. Przypadkowe mieszanie olejów, zły gatunek. Z polskiego na nasze:

1 Przykazanie: wymieniać regularnie na odpowiedni olej

2 kontrolować poziom- dolewki tym samym olejem,

3 zmieniać olej razem z filtrem

4 Dobry filtr

Ojej do pojazdów wojskowych wyłania się na próbach w laboratorium. Kilka nowych silników zalewa się różnymi olejami i jazda. Te same temperatury, paliwo, warunki pracy. Po teście (min 3 mce) rozbiórka i analiza silnika i właściwości oleju (starzenie). Czy można to zrobić na podstawie opinii kolegów (różne silniki, style jazdy, paliwa)? W tak niekontrolowanych warunkach i przyrządach pomiarowych typu na ucho na oko trudno coś powiedzieć na pewno. Wierzę w wypowiedzi ludzi z doświadczeniem bardziej niż w porównanie tabelek producentów.

Opublikowano

witam ponownie tym razem jestem zainteresowany olejem motul tylko do skody octavi 2,0 tdi bkd daj znac jaki olej bedzie pasował to go zakupie pozdrawiam rafał

jesli nie masz DPFa to - X-clean 5W-40 505.01

Opublikowano

witam ponownie tym razem jestem zainteresowany olejem motul tylko do skody octavi 2,0 tdi bkd daj znac jaki olej bedzie pasował to go zakupie pozdrawiam rafał

jesli nie masz DPFa to - X-clean 5W-40 505.01

Dokladnie ten olej lalem znajomej do A3 z tym silnikiem (BKD). Jak jezdzilo na castrolu to mialo spory apepyt na olej, po zalaniu motula to sie zmienilo diametralnie :)

Opublikowano

mam pytanie jaki olej polecacie do audi a4 1.9 TDI awx z 2002r,dodam ze jezdze na BRD i FMIC-u + program :polew: jak to ma jakies znaczenie

z gory dzieki

Opublikowano

mam pytanie jaki olej polecacie do audi a4 1.9 TDI awx z 2002r,dodam ze jezdze na BRD i FMIC-u + program :polew: jak to ma jakies znaczenie

z gory dzieki

jak wyżej - X-clean 5W-40 505.01. Ostatnio brałem u kolegi Dzik z forum - miał promo na X-cleany.

Opublikowano

Olej oparty na bazie estrowej. Taki zamiennik X-cessa na zimę. ACEA A3/B4 - wysoki HTHS, Full SAPS - oczywiście nadaje się tylko do TDI na VP i benzyn.

Spełnia normy: VAG 502 00 - 505 00, MB 229.3 229.5, BMW LL-01

Oczywiscie w opisie aukcji jest blad - to olej 5W-30

Zastąpiony przez olej 8100 X-clean 5W30: http://www.motul.com/pl/pl/products/54

czyli bardziej uniwersalny C3/A3/B4 i Mid SAPS - ktory dobrze chroni silnik i DPFa (oczywiscie tego w BMW i MB - bo olej nie posiada 507.00, ktore z kolei posiada X-clean+).

Fajnym olejem, ktory bezposrednio mozna stosowac jako zamiennik X-maxa 5W-30 i cieszyc sie max ochorną silnika, a nie DPFa jest - 8100 X-lite 0W30 http://www.motul.com/pl/pl/products/56. Olej na estrach z normą VAG 503 01 502 00 - 505 00 o bardzo dobrych parametrach.

Niestety - właściciele silników bezynowych - szczególnie starszego typu mają ciekawszą sytuacje w kwestii smarowania. W dieslach niestety trzeba isc na kompromis - dobra ochrona silnika czy DPFa? Koniec końców wychodzi optymalny olej, który ma obiżoną zawartość siarki, fosforu - chroni dobrze DPF ale gorzej silnik - takie czasy - musimy chronić ptaszki, a nie silniki.

Opublikowano

wiec co do mojej padaki najlepiej zalac ?

nie mam DPF-a ... :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Devast - to chyba nie wątek dla Ciebie :chytry:

Jak Cie stać - lej X-lite - bedziesz miał lepsze samopoczucie. Jesli nie - X-cess wystarczy.

Opublikowano

wiec co do mojej padaki najlepiej zalac ?

nie mam DPF-a ... :polew: :polew: :polew: :polew:

To ja myślałem że masz :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Koledzy a co powiecie na http://www.motul.com/pl/pl/products/20 ? Jeździłem na takim tylko 5w30 poprzednim samochodem, przejechałem ponad 40kkm i silnik był żyleta.... Nie wiem natomiast jak to ma się do diesli.. AFN w moim przypadku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...