pastaldo Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Zbliżamy się do jubileuszu 300 stron więc i ja coś dorzucę. Wczoraj rozmawiałem z gościem który sprzedaje oleje Amsoil, poza samym olejem zaproponował mi że wykona badanie laboratoryjne spracowanego już oleju gdy mu go podeślę po przejechaniu tych 20 czy 30 tys km, co chociażby ostrzeże o ewentualnych mikropęknięciach głowicy. Może ktoś tu coś o tym pisał, ale zbyt wiele jest tu postów aby przeglądać wszystkie. Na razie jako świeżak i tak nie ogarniam tu wszystkiego szczególnie że forum poprzedniej fury było znacznie skromniejsze no wiesz tu pewnie watek o olejach jest większy niż całe tamto forum :polew:
danu44 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam Panowie Moze by sie ktos zapytal na jakim oleju ma jezdzic... A nie tylko obgadujecie dziewczyny... Pozdrawiam i zycze milego wieczorku... ps. acha, i gdyby kogos interesowalo jaki kolor dla mnie.. to wybieram bialy w niebieskie paski... Smieszne...? no to prosze zobaczcie... :gwizdanie: Pomarzyc fajna sprawa... ps. i zeby bylo w temacie.. To na jakim oleju mialabym jezdzic...?
pastaldo Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam Panowie Moze by sie ktos zapytal na jakim oleju ma jezdzic... A nie tylko obgadujecie dziewczyny... Pozdrawiam i zycze milego wieczorku... No tu akurat nie zbyt miło wyszło o kobietkach ale o Kobietach dyskutuje się duzo przyjemniej niż 1000raz o tym jaki kto olej ma wlać
mar_92 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam Panowie Moze by sie ktos zapytal na jakim oleju ma jezdzic... A nie tylko obgadujecie dziewczyny... Pozdrawiam i zycze milego wieczorku... No tu akurat nie zbyt miło wyszło o kobietkach ale o Kobietach dyskutuje się duzo przyjemniej niż 1000raz o tym jaki kto olej ma wlać Kolega Pastaldo ma racje :oklaski:
dzik Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Zbliżamy się do jubileuszu 300 stron więc i ja coś dorzucę. Wczoraj rozmawiałem z gościem który sprzedaje oleje Amsoil, poza samym olejem zaproponował mi że wykona badanie laboratoryjne spracowanego już oleju gdy mu go podeślę po przejechaniu tych 20 czy 30 tys km, co chociażby ostrzeże o ewentualnych mikropęknięciach głowicy. Może ktoś tu coś o tym pisał, ale zbyt wiele jest tu postów aby przeglądać wszystkie. Na razie jako świeżak i tak nie ogarniam tu wszystkiego szczególnie że forum poprzedniej fury było znacznie skromniejsze uważam że powinieneś dostac kropkę ! nie napisałeś czy miała dobre smarowanie! :polew: :polew:
Brysio Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 to do mojego posta mialo byc chyba -- wiec dodaje --> smarowanie miala idealne ))
Gość 123miky Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Wczoraj rozmawiałem z gościem który sprzedaje oleje Amsoil, poza samym olejem zaproponował mi że wykona badanie laboratoryjne spracowanego już oleju gdy mu go podeślę po przejechaniu tych 20 czy 30 tys km, co chociażby ostrzeże o ewentualnych mikropęknięciach głowicy. rozmawiałeś pewnie z pidziek/cromm ...znaczy się z Piotrkiem on sprzedaje oleje po różnych forach. Jak słyszę Amsoil i od razu badanie oleju to nie może być nikt inny Dziwi mnie, że się tutaj na forum nie udziela ...może jeszcze na nie nie trafił choć w sumie to dobrze, bo by się zaczęły "opowieści dziwnej treści" jak na innych forach
mariuszby Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Dziwi mnie, że się tutaj na forum nie udziela ...może jeszcze na nie nie trafił choć w sumie to dobrze, bo by się zaczęły "opowieści dziwnej treści" jak na innych forach Ty też nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia. A szkoda ,że nie ma kolegi Pidzieka .Dowiedzielibyśmy się wielu ciekawych i konkretnych rzeczy o olejach z pierwszej ligi. A tak karmieni jesteśmy papką że motul jest najlepszy podczas gdy to zwykły olej HC, III gr. To forum opanowali sprzedawcy francuskiego koncernu i wciskają olej o którym w wielu zachodnich krajach nic nie słyszeli.
Gość 123miky Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 szkoda ,że nie ma kolegi Pidzieka .Dowiedzielibyśmy się wielu ciekawych i konkretnych rzeczy o olejach z pierwszej ligi poczytaj co o nim piszą na innych forach np na forum Avensis.... "marketingowy bełkot i utarte slogany" + opowieści dziwnej treści i bliżej nie określone dziwne przypadki ... które cudem mu się przytrafiły. I ustawiczna promocja jak nie Amsoila to Fuchsa a ostatnio Millersa - zależy co na półkach zalega Na jednym z for internetowych śmieją się z niego, że każdy jego post poprzedzony powinien zostać opisem "Uwaga: post zawiera lokowanie produktu" Ja na tym forum staram się tylko ten wątek przeglądać i rozpisywał się w temacie olejów nie będę. Ciekawią mnie głównie informacje użytkowników na temat innych markowych olejów. Fakt wątek mogł by być bardziej fachowy i obiektywny ale zawsze warto poczytać co inni mają do powiedzenia. Niektóre informacje są ciekawe...niektóre hmmm [br]Dopisany: 16 Grudzień 2011, 15:17_________________________________________________ Dowiedzielibyśmy się wielu ciekawych i konkretnych rzeczy o olejach z pierwszej ligi. ja od niego...? rozbawiłeś mnie - dzięki
SZYNKAR Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Może by się moderator wykazał :gwizdanie: i taką ankietę zrobimy kto na czyn jeździ i jakie wrażenia, przebiegi. Zeby się sumowała automatycznie. Jestem ciekaw ilu na czym u nas jeździ.
ROBERT Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 A ja mam takie pytanko : Nie będę pisał jakie to oleje/marki , żeby nie było jakiś stronności ... :gwizdanie: Zmieniłem ostatnio olej pewnej marki ( o lepkości 5W40 ) na inną markę ( z lepkością 5W30 ) i zauważyłem , że silnik dłużej się rozgrzewa do 90oC , co może być przyczyną ? Temp. zew. , styl jazdy identyczne Smarowanie "nowego" oleju ( tego 5W30 ) jest lepsze i stad wolniej silnik się rozgrzewa ? Zauważalna różnica to też przede wszystkim to , że duuużo ciszej silnik pracuje przy gwałtownym przyśpieszaniu , czy też przy jeździe na wyższych obrotach
Kondzik Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Siemka Nie długo musze wymienić olej rok temu wlalem mobila super 3000 5w30 i nadal lać tym olejem to dobry olej do mojego autka?? Czy lepiej mobila 1 esp 5w30? pozostać przy mobilu czy na motula zmieniać chodz autko 2 sezony jedzilo na mobilu a wcześniej nie wiem na czym. I oczywiście jaką tą lepkość 5w30 czy 5w40 ?? przebieg powyżej 300000tys z góry dziękuje za pomoc
endriuu Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Siemka Nie długo musze wymienić olej rok temu wlalem mobila super 3000 5w30 i nadal lać tym olejem to dobry olej do mojego autka?? Czy lepiej mobila 1 esp 5w30? pozostać przy mobilu czy na motula zmieniać chodz autko 2 sezony jedzilo na mobilu a wcześniej nie wiem na czym. I oczywiście jaką tą lepkość 5w30 czy 5w40 ?? przebieg powyżej 300000tys z góry dziękuje za pomoc Konrad - zacytuje raz jeszcze moj post dla Ciebie: """""" 505.01 - norma do diesli z PD - interwał wymiany - 15 tys km 506.01 - norma do diesli z PD - interwal wymiany - 30 tys km 507.00 - norma do silników z DPF (rowniez z PD) - interwal - 30 tys km 5W-40 vs 5W-30 - Oczywiscie na zime lepszy bedzie 5W-30. ja osobiscie w firmowym aucie z PD bez DPF, na zimę zalewam olej 0W-30 z norma 506.01 i wymieniam co 15 tys. w lecie lepiej nie jezdzic na tym oleju - 0W-30 są olejami o niskiej lepkości - co w zasadzie nie przeszkadza silnikowi ani turbinie ale gorzej jest z dosyć wysoką lotnością 0W-30 - oleje te zbyt mocno penetrują uszczelnienia i mogą powodować zapiekanie się resztek oleju ( jeśli silnik nie zostanie odpowiednio schłodzony). Takze zima do PD - 506.01 0W-30. Lato do PD 505.01 - 5W-40. Nie ma sensu stosowac olejow 5W-30 507.00 - dobrze chronia DPF - dzieki zmniejszonej zawartosci siarki i fosforu ale tym samy gorzej silnik - oczywiscie wsrod producentow aut i olejow jest nagonka na ten olej - kasa - podobnie jak wsrod TV - na LED, a male dziecko wie, ze lepszy jest porzadny PDP. Niestety posiadacze DPFow sa skazani na slabsza ochrone silnika - tym samym nowe diesle nie wytrzymaja juz takich przebiegow jak starsze - ale kogo to obchodzi - napewno nie producentow aut. """"""""" I teraz: Jesli duzo jezdzisz (30 tys rocznie) zmieniaj olej sezonowo: Zima 0W-30 506.01 - silnik bedzie mial lzej (Uwaga: te oleje sa drogie ale to same estry) 1. Motul Specific 506.01 2. Elfa EVOLUTION CRV 0W30 - bardzo dobry olej mimo tego, ze Elf nie robi rewelacyjnych olejów 3. Fuchs TITAN Supersyn SAE 0W-30 - tu bym uwazal - Fuchs jest produkowany w Polsce, a z tym jak wiemy roznie bywa... Lato 5W-40 505.01 1. Motul X-clean 5W-40 505.01 2. Liqui Moly TOP TEC 4100 505.01 (spelnia te norme nieoficjalnie) 3. Millers XFE-PD 5w40 505.01 Jesli zmieniasz raz w roku mozesz zalac zarowno 5W-40 jak i 5W-30 (ale te bez normy 507.00) 1. Motul X-clean 5W-40 505.01 2. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 505.01 3. Millers XF Longlife 5w30 - cena miażdży 4. AMSOIL 5W-40 European Car Formula Motor Oil (AFL) Oczywiscie nie szukaj okazji na allegro... Pozdrawiam
Kondzik Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Spoko dzięki za radę czytałem wczęśniej twój post;) a co myślisz o tym mobilu?? Dalej lać ten sam olej to dobry olej ?? Znajomek z niemiec mi może przywieźć olej tylko pytanie jaki:D:)
Carlos* Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Siemka Nie długo musze wymienić olej rok temu wlalem mobila super 3000 5w30 i nadal lać tym olejem to dobry olej do mojego autka?? Czy lepiej mobila 1 esp 5w30? pozostać przy mobilu czy na motula zmieniać chodz autko 2 sezony jedzilo na mobilu a wcześniej nie wiem na czym. I oczywiście jaką tą lepkość 5w30 czy 5w40 ?? przebieg powyżej 300000tys z góry dziękuje za pomoc Konrad - zacytuje raz jeszcze moj post dla Ciebie: """""" 505.01 - norma do diesli z PD - interwał wymiany - 15 tys km 506.01 - norma do diesli z PD - interwal wymiany - 30 tys km 507.00 - norma do silników z DPF (rowniez z PD) - interwal - 30 tys km 5W-40 vs 5W-30 - Oczywiscie na zime lepszy bedzie 5W-30. ja osobiscie w firmowym aucie z PD bez DPF, na zimę zalewam olej 0W-30 z norma 506.01 i wymieniam co 15 tys. w lecie lepiej nie jezdzic na tym oleju - 0W-30 są olejami o niskiej lepkości - co w zasadzie nie przeszkadza silnikowi ani turbinie ale gorzej jest z dosyć wysoką lotnością 0W-30 - oleje te zbyt mocno penetrują uszczelnienia i mogą powodować zapiekanie się resztek oleju ( jeśli silnik nie zostanie odpowiednio schłodzony). Jesli zmieniasz raz w roku mozesz zalac zarowno 5W-40 jak i 5W-30 (ale te bez normy 507.00) Motul X-clean 5W-40 505.01 Endriu zauważ ,że olej nie tylko smaruje ,ale też i ma za zadanie chłodzić silnik. Oleje o niższszej lepkości np 0w30 lepiej chłodzą silnik co jest rzeczą naturalną. Zazwyczaj oleje 0W30 to "prawdziwe syntetyki" i ich wytrzymałość termiczna jest na pewno lepsza od HC 5W40,więc nie wiem skąd te wywody ,że na lato się nie nadaje taki olej i lepiej zalać 5W40. Nigdy olej 0W30 w identycznych warunkach pracy nie osiągnie takiej temperatury jak olej 5W40 także lepkość oleju 0W30 w warunkach pracy silnika będzie bardzo zbliżona do 5W40 przez to ,ze olej będzie odpowiednio chłodniejszy. Mazda , Toyota jeżdżą na oleju 0W20 przez cały rok i jakoś nie mają problemów z uszczelnieniami co sugerujesz. Polecasz natomiast na lato np olej Motul X-clean 5W-40 505.01, który co prawda nie spełnia 507.00 , ale jak najbardziej jest do DPF. Posiada normę C3, mercedesa 229.51 Ten olej też jest pozbawiony pełnego pakietu ochronnego, SAPS na poziomie 0.8, lepiej już zamiast tego oleju zalać specifica 505.01
macieek Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline??? Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki. Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)?? O Valvo bylo duzo, zwlaszcza o dura-blend. Poszukaj kilkanascie/dziesiat stron wstecz (opcja szukaj sie przyda)
SZYNKAR Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 "że silnik dłużej się rozgrzewa do 90oC" Teoria: Mniejsze tarcie, mniej ciepła, wolniejsze rozgrzewanie "Oleje o niższszej lepkości np 0w30 lepiej chłodzą silnik" czy możesz wyjaśnić jaki związek ma lepkość z chłodzeniem?
Carlos* Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Zasada jest prosta, spróbuj przecisnąć dwa oleje o różnych lepkościach przez ciasne kanały olejowe i odpowiedz sobie ,który olej szybciej pokona całą drogę smarowania 0W30(rzadszy) czy 5W40 (gęstszy). Oczywiście ,że olej rzadszy, zatem większa ilość tego oleju jest przepompowana przez układ w tym samym czasie i masz odpowiedź. Zapewne wiesz ,że im więcej oleju jest przepompowana przez układ tym lepiej i chłodniej dla silnika, bo olej również pełni funkcję odprowadzania ciepła.
SZYNKAR Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 "który olej szybciej pokona całą drogę smarowania" Pompa olejowa jest pompą wyporową której "ciśnienie może rosnąć w nieskończoność gdy płyn nie jest odbierany". http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_wyporowa Jej wydatek zależy od obrotów i jest praktycznie (uwaga!!!) niezależny od lepkości oleju. Ba olej rzadki może w pompie mieć większe straty na przecieki(szczeliny zębatki korpus). Jeśli lepkość ma wpływ (być może tak jest) na odprowadzanie ciepła to raczej nie z powodu szybszego obiegu.
Carlos* Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 " Jej wydatek zależy od obrotów i jest praktycznie (uwaga!!!) niezależny od lepkości oleju. Ba olej rzadki może w pompie mieć większe straty na przecieki(szczeliny zębatki korpus). Szynkar , czy miałeś lub masz może auto wyposażone w zegar , który wskazuje ciśnienie oleju. Wiesz ,że na przepracowanym oleju ciśnienie na wolny obrotach jest mniejsze od oleju świeżo zalanego ? Wiesz dlaczego ? Według twojej teorii powinno być identyczne, bo jak piszesz lepkość nie ma znaczenia.... Bardzo Ważna jest też pompowalność oleju.... Wiesz po co w układzie smarowania jest zawór relief ? Ciśnienie jest ściśle powiązane z lepkością - stąd lepkością można w pewnym zakresie manipulować ciśnieniem gorącego oleju - tj. dobrać lepkość (klasę lepkości) tak aby silnik uzyskiwał wymagane ciśnienie np. przy 3k rpm ale zbyt szybko nie przekraczał max ciśnienia kiedy otwiera się zawór w pompie i część oleju wraca do miski obniżając przepływ oleju przez silnik. Jak dla mnie oczywiste, wyższa lepkość gorszy flow, więcej przez relif ,mniej przez silnik, dłużej na gorących częściach = wyższa temperatura Inaczej Ci tego nie potrafię wytłumaczyć , jeśli nadal nie wierzysz zmieniaj olej na rzadszy zrób pomiar temperatury i pochwal się wynikami jakie zaobserwowałeś......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się