Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wiem jak:D

---------- Post dopisany at 00:33 ---------- Poprzedni post napisany at 00:31 ----------

z pomoca castrola zapieklem sobie drugi raz kierowniczki;/

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ale czy nie zrobię krzywdy silnikowi lejąc do ahh 90 km 5w30. W końcu wewnętrznie to silnik prawie taki am jak 1z.Czy to nie jest zbyt dobry olej do tak wiekowego silnika, czy 5w30 może mu zaszkodzić? Słyszałem opinie , że 5w30 lepiej chroni dpf(ma mniej siarki i fosforu), a gorzej przez to chroni silnik. U mnie nie ma żadnych dpf itp. Proszę o opinie który będzie lepszy 5w30 czy 5w40.

Opublikowano

5w-40

Opublikowano

Kolejne pytanie odnośnie filtrów która firma będzie lepsza, Mann czy Knecht, obecnie jeżdżę na produktach tej drugie?

filtr możesz zapodać Hengst,Mann,Knecht myślę że to I liga

Tak sobie czytam nasze forum i czegos nie rozumiem. To samo forum, te same auta, a wystarczu tylko zmienic dzial lub watek i ludzie pisza calkiem cos innego.

I tak, jesli w dziale "Jaki olej do TDI" wszyscy chca jezdzic na jak najlepszym oleju (Motul, LM, Millers), oraz dobrych filtrach oleju.

To w watku obok "Filtry oleju" i nie tylko, trwaja gorace dyskusja nad wyzszoscia filtrow Filtron, nad filtrami wlasnie Knecht, Bosch, czy Mann.

Nie mowiac o tym ze czesc kolegow (ktorzy tu, w tym watku sie nie pokazuje) wrecz deklaruje sie ze jezdzi na polskich (cyt. bo co polskie to najlepsze) olejach takich jak Lotos czy Orlen.

Wiec zastanawiam sie skad te rozbieznosci.

Moze wiec zaczniemy propagowac olej Lotos (ktory spelnia normy-oczywiscie) i do tego filtry Filtron, zamias Knecht, Mann itp.

W koncu to pare zlotych taniej, a przecież i tak nie bedzie roznicy...

Pozdrawiam

ps. Np, taki LOTOS Syntetic 5W40 + do tego filtr oleju Filtron...

Nie bylo by to dobre...?

Kolego Tomku (devastation) przeciesz znasz sie na tym bardzo dobrze, co o tym sadzisz...?

OT... zycze miłej niedzieli... :hi:

Opublikowano

ja napisałem jaki ma byc zalany, nie wskazałem producenta

olej powinien spełniac okreslona norme dla danego silnika i tyle

Opublikowano
ja napisałem jaki ma byc zalany, nie wskazałem producenta

olej powinien spełniac okreslona norme dla danego silnika i tyle

No i wszystko jasne...

I chyba to bedzie odpowiedz dla tych wszystkich ktorzy pytaja. A jaki olej do mojego auta.

Czy Motul czy lepiej Liqui Moly...

Opublikowano

Czy jasne to się okaże :cool1:

Opublikowano

:polew: :polew: :polew: :polew:

to mnie teraz ubawiłaś, co zalejesz to i tak bedzie ok.

Opublikowano
temat rozszczellniania silnika jest rodem z PRL gdzie do silników fiata 125p i poloneza zaczeto lac

pseudosyntetyki i półsyntetyki, uszczelnienia w tych silnikach nie były przystosowane do obsługi

takich olei i lało sie z silników jak z kaczej du...py, po wymianie na normalne uszczelki wszystko było ok

kolejna sprawa to taka żea olej w tym przypadku Selektol 20W-40, był tak zaje....bisty że od razu zapychał osadami wszystlko co sie dało w silniku

opinie o cieknacych silnikach po przejsciu na full krążą od ludzi którzy w latach 90-tych przeżywali transformacje ustrojową i w tym przypadku "olejową" a młodzież powiela ta głupotę

jak ma sie rozszczelnic to sie rozszczelni to tylko kwestia czasu

mój ojciec tez miał taką głupawke i lał semi do PD-ka :facepalm::facepalm:

mówiłem mu żeby przestał to robic bo zaje....bie silnik, ale on był uparty

nie musiałem długo czekac, silnik odmówił posłuszeństwa, poleciały PD-ki, wałek, popychacze

wywalił kilka tysięcy które skutecznie "wyleczyły" go z głupoty

mialem fso 1500, od nowosci lalem przez 80.000 km 20w40 innego nie bylo. i nie mialem zadnego syfu. tyle ze olej wymienialem co 5000 km. pozniej otrzymal polsyntetyka shell i nic sie nie rozsczelnilo.

wiec tymbardziej w audi syntetyk nie ma jak zaszkodzic. chyba ze silnik jest totalna kupą złomu.

Opublikowano

wiec tym bardziej w audi syntetyk nie ma jak zaszkodzic. chyba ze silnik jest totalna kupą złomu.

Albo ma uszczelki (simering), juz z kamienia...

Pozdrawiam moderatora :hi:

Opublikowano
czy może ktoś mi powiedzieć i wytłułaczyć, który olej będzie dobry do ahh 90km w świetnym stanie 5w30 czy 5w40. Myślałem o LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 czy 5w30. Który będzie lepiej chronił silnik. Czy dobra marka?
5w30 chroni lepiej od 5w40 pomimo cieńszego filmu olejowego,jeśli masz zdrowy silnik to śmiało lej 5w30,gdyby było inaczej to jak chroniłby silnik 0w20?? osobiście u siebie zalałem 0w30 wcześniej był 5w40 i teraz czuć różnice zwłaszcza przy porannym rozruchu i jeździe na zimnym silniku...

a co z HTHS?

---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:32 ----------

W związku ze zbliżającą się wymianą oleju proszę o radę do tej pory od dwóch wymian jak kupiłem auto stosuję Motul Specific 5w30 z normą 504.00/507.00 zmieniany max co 10kkm, z racji że wywaliłem DPF czy jest sens zmiany na MOTUL SPECIFIC z normą 505.01 albo MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40, silnik 2.0 tdi BPW po kastracji wałków i napędu pompy oleju, czyli praktycznie niczym nie różniący się konstrukcyjnie od PD AWX/AVF. Zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika więc może polecicie inną firmę chociaż osobiście na MOTUL nie narzekam.

Kolejne pytanie odnośnie filtrów która firma będzie lepsza Mann czy Knecht obecnie jeżdżę na produktach tej drugie?

jezdzilem na mobil one esp formula 5w30, teraz mam zalanego mutul x-clean i rowniez sie bdb sprawuje. spadlo natomiast zuzycie oleju.

---------- Post dopisany at 15:46 ---------- Poprzedni post napisany at 15:42 ----------

dzisiaj wymienilem olej z Castrola 10w40 na Motula x-cess 5w40...

...Narazie zauwazylem ze autko lepiej wkreca sie na obrotach

:facepalm: no, chyba ze wczesniej miales smole nie olej.

---------- Post dopisany at 15:47 ---------- Poprzedni post napisany at 15:46 ----------

z pomoca castrola zapieklem sobie drugi raz kierowniczki;/

przeciez kierownice turbiny nie sa smarowane olejem :facepalm:

---------- Post dopisany at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:47 ----------

ale czy nie zrobię krzywdy silnikowi lejąc do ahh 90 km 5w30. W końcu wewnętrznie to silnik prawie taki am jak 1z.Czy to nie jest zbyt dobry olej do tak wiekowego silnika, czy 5w30 może mu zaszkodzić? Słyszałem opinie , że 5w30 lepiej chroni dpf(ma mniej siarki i fosforu), a gorzej przez to chroni silnik. U mnie nie ma żadnych dpf itp. Proszę o opinie który będzie lepszy 5w30 czy 5w40.

przeciez juz tobie wyjasnialem.

Opublikowano
mialem fso 1500, od nowosci lalem przez 80.000 km 20w40 innego nie bylo. i nie mialem zadnego syfu. tyle ze olej wymienialem co 5000 km. pozniej otrzymal polsyntetyka shell i nic sie nie rozsczelnilo.

A ja miałem malucha,lałem olej Super Plus bo taki był w sklepach,80tys nalatane,raz w roku zmieniany,potem pojawiły się inne oliwy,zalałem Elf 15W40 i po pół roku zatarty silnik.

Opublikowano
mialem fso 1500, od nowosci lalem przez 80.000 km 20w40 innego nie bylo. i nie mialem zadnego syfu. tyle ze olej wymienialem co 5000 km. pozniej otrzymal polsyntetyka shell i nic sie nie rozsczelnilo.

A ja miałem malucha,lałem olej Super Plus bo taki był w sklepach,80tys nalatane,raz w roku zmieniany,potem pojawiły się inne oliwy,zalałem Elf 15W40 i po pół roku zatarty silnik.

No wiesz, jak mogles popelnic taki blad.

Wszyscy wiedza ze Elf to ...?

Dlaczego dalej nie jezdzisz na Super Plus...? :kwasny:

Mialbys przynajmiej spokój z zatartymi silnikami...

Pozdrawiam :smiley:

Opublikowano

Chyba już go nie produkują.:grin:

Miałem trzy Renówki benzyny,jeździłem na Elfie i nic się nie działo.

Opublikowano

elf to dobre oleje pod warunkiem ze oryginalne.

Opublikowano

czy z tymi olejami long life to prawda, że wymienia się co 30tys.km czy to jakaś lipa?

Opublikowano
czy z tymi olejami long life to prawda, że wymienia się co 30tys.km czy to jakaś lipa?

wymiana co 12tys

Opublikowano

Wymieniałem wczoraj olej w swojej A4 B6 zakładzie, do którego jeżdże od wielu lat . To mój pierwszy "ropniak" więc nie do końca nie rozumiem czy osoba wymieniająca olej postąpiła słusznie, dlatego poradzę się tutaj.

Opiszę jakie kroki poczynił mechanik:

- wykręcił filtr oleju

- zdjął osłonę pod silnikiem i zlał stary olej

- odessał olej poprzez otwór gdzie wtyka się bagnet oleju

- zalał niewielką ilość oleju w miejsce gdzie siedzi filtr oleju, po czym zamontował nowy filtr wraz z uszczelkami

- resztę oleju wlał do silnika po czym zostałem poproszony o odpalenie na krótko silnika

- sprawdził na bagnecie stan i dolał jeszcze oleju do stanu między min a max

Opublikowano

[/color]

W związku ze zbliżającą się wymianą oleju proszę o radę do tej pory od dwóch wymian jak kupiłem auto stosuję Motul Specific 5w30 z normą 504.00/507.00 zmieniany max co 10kkm, z racji że wywaliłem DPF czy jest sens zmiany na MOTUL SPECIFIC z normą 505.01 albo MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40, silnik 2.0 tdi BPW po kastracji wałków i napędu pompy oleju, czyli praktycznie niczym nie różniący się konstrukcyjnie od PD AWX/AVF. Zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika więc może polecicie inną firmę chociaż osobiście na MOTUL nie narzekam.

Kolejne pytanie odnośnie filtrów która firma będzie lepsza Mann czy Knecht obecnie jeżdżę na produktach tej drugie?

jezdzilem na mobil one esp formula 5w30, teraz mam zalanego mutul x-clean i rowniez sie bdb sprawuje. spadlo natomiast zuzycie oleju.

---------- Post dopisany at 15:46 ---------- Poprzedni post napisany at 15:42 ----------

Ok akurat u mnie od wymiany do wymiany co 10kkm nie bierze oleju, niektórzy radzą że jeśli nie ma DPF to można śmiało przejść na 5w40 bo wtedy podobno lepiej chroni silnik niż 5w30, z mobilem akurat tak samo jak z Castrolem mam złe skojarzenia ze wzglęgu na ogólną komercję tych firm a co za tym idzie mnóstwo podróbek także odpuszczam temat natomiast co sądzicie o propozycji podanej przez daniels1980 o valvoline MST 5w30 opinie w necie bardzo pozytywne i ponawiam pytanie czy ktoś na nim jeździł?

Opublikowano
Wymieniałem wczoraj olej w swojej A4 B6 zakładzie, do którego jeżdże od wielu lat . To mój pierwszy "ropniak" więc nie do końca nie rozumiem czy osoba wymieniająca olej postąpiła słusznie, dlatego poradzę się tutaj.

Opiszę jakie kroki poczynił mechanik:

- wykręcił filtr oleju

- zdjął osłonę pod silnikiem i zlał stary olej

- odessał olej poprzez otwór gdzie wtyka się bagnet oleju

- zalał niewielką ilość oleju w miejsce gdzie siedzi filtr oleju, po czym zamontował nowy filtr wraz z uszczelkami

- resztę oleju wlał do silnika po czym zostałem poproszony o odpalenie na krótko silnika

- sprawdził na bagnecie stan i dolał jeszcze oleju do stanu między min a max

Olej tak w aucie benzynowym jak i rownie w dieslu, zmieni sie podobnie.

Czyli czynnosci sa te same. Skoro to Twoj zaufany mechanik, i zawsze bylo wszystko ok. To i teraz nie musisz sie niczego obawiac. Mysle ze Twoj mechanik nie tylko u Ciebie w benzynowym aucie zmienial przez tyle lat oleje, ale w dieslach rowniez. Gdyby robil cos nie tak to zapewne dawno juz by go tam nie bylo.

Ja osobiscie nie widze tu jakiejs nieprawidlowosci...

Zastnowic moze tylko to dlaczego odsysal olej skoro go wczesniej spuscil.

Ale moze to jakas nowa metoda. U mnie tego nie robi dwa razy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...